روش مطالعه ریاضیات کنکور؛ چگونه ریاضی را 100 بزنیم؟

09 اسفند 1402
امیرحسین میری
زمان مطالعه : 16 دقیقه
روش مطالعه ریاضیات کنکور؛ چگونه ریاضی را 100 بزنیم؟

بسیاری از دانش‌آموزان، معلمان و والدین هنوز بر روی جواب یک سوال قدیمی به توافق نرسیده‌اند: آیا ریاضیات شیرین است؟! اما جدا از تلخ و شیرین و ترش و ملس بودن ریاضیات، همه‌ ما برروی یک مساله توافق داریم: برای موفقیت در کنکور سراسری سازمان سنجش، ناگزیر به حل سوالات ریاضی خواهیم بود! دانش‌آموزان رشته‌ ریاضی باید بیشترین تمرکز خود را بر روی دروس ریاضیات بگذارند، درحالی‌که داوطلبان تجربی و انسانی نیز برای پیشی از رقبای خود و کسب رتبه‌های برتر کنکور، می‌توانند برروی ریاضیات سرمایه‌گذاری کنند. بنابراین با بررسی دقیق و اصولی روش مطالعه ریاضی کنکور همراه ما باشید تا کمی از تجربیات خود را به‌همراه واقعیت‌های موجود در اختیارتان قرار دهیم.

ضرایب دروس کنکور ریاضی؛ تعداد سؤالات هر درس کنکور ریاضی

مقاله مرتبط: ضرایب دروس کنکور ریاضی؛ تعداد سؤالات هر درس کنکور ریاضی

بررسی سوالات ریاضی در کنکور ریاضی

ریاضیات مهم‌ترین بخش از کنکور هر یک از داوطلبان رشته‌ ریاضی است. در واقع می‌توان گفت که بیش از یک‌سوم از زمان کلی یک داوطلب رشته ریاضی فیزیک در کنکور سراسری، برای پاسخگویی به سوالات درس ریاضیات صرف می‌شود. مبحث ریاضیات در کنکور ریاضی دارای 55 سوال است که در ابتدای دفترچه‌ اختصاصی قرار گرفته‌اند و شما برای پاسخ به این تعداد سوال تنها 85 دقیقه در اختیار دارید.

وضعیت پاسخگویی داوطلبان ریاضی به درس ریاضی در کنکور

در چند سال گذشته نسبت به چند دهه‌ گذشته، آمار پاسخگویی داوطلبان ریاضی به مبحث ریاضیات کنکور، افت محسوسی داشته است. به‌طوری‌که در کنکور، هیچ فردی در کنکور رشته ریاضی نتوانست به درصد بالاتر از 90 در درس ریاضیات دست پیدا کند و میانگین پاسخگویی تمامی داوطلبان به درس ریاضیات تنها 3.9 درصد بود، یعنی تقریبا 2 سوال صحیح از 55 سوال!

تخفیف یهویی

جالب است بدانید که تنها 11 نفر از داوطلبان ریاضی توانستند در درس اصلی کنکور خود به درصدی بین 70 تا 90 درصد برسند و 221 نفر هم درصدی بین 50 تا 70 داشتند! اما از سوی دیگر، نزدیک به 55 هزارنفر از داوطلبان رشته ریاضی موفق به کسب درصدی بین منفی 33 تا صفر درصد شدند!

بودجه‌بندی درس ریاضی کنکور ریاضی

برای بررسی روش مطالعه ریاضی کنکور ابتدا باید نگاهی به بودجه‌بندی مباحث مختلف ریاضیات در کنکور ریاضی فیزیک سال و سال‌های ماقبل آن خواهیم داشت.

ریاضیات پایه، هندسه پایه، هندسه تحلیلی، حسابان، ریاضیات گسسته، جبر و احتمال و آمار از دروس اصلی ریاضیات برای رشته ریاضی فیزیک هستند. به‌طورکلی داوطلبان رشته ریاضی برای موفقیت در کنکور باید برروی تمامی مباحث دروس ذکر شده تسلط داشته‌باشند، اما در کنکور بیشترین تعداد سوالات از مباحث زیر طرح شده بود:

  • دایره، ماتریس، مقاطع مخروطی، مبانی ریاضیات، مثلثات، حد و پیوستگی، مشتق: هر کدام 3 سوال
  • نظریه اعداد و ترکیبات: هر کدام 4 سوال

مباحث کاربرد مشتق، تابع، معادله و نامعادلات، مجموعه‌ها و الگو و دنباله، قضیه‌های هندسه پایه مثل تالس، تبدیل‌های هندسی و احتمال نیز معمولا 2 تا 3 سوال در کنکور ریاضی دارند و بسیار مهم هستند.

سوالات ریاضی در کنکور تجربی

دانش‌آموزان گروه تجربی با 30 سوال در درس ریاضی روبه‌رو هستند که برای این تعداد سوال تنها 47 دقیقه زمان درنظر گرفته شده است. بنابراین مشخص است که تنها درصد کمی از داوطلبان کنکور تجربی به‌صورت کامل بر روی درس ریاضیات تمرکز می‌کنند، زیرا بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند تا زمان پاسخگویی به سوالات ریاضی را برای دروس دیگر درنظر بگیرند. به‌همین دلیل، اکثر داوطلبان ترجیح می‌دهند تا ریاضیات را برای کنکور تجربی به‌صورت مبحث به مبحث مطالعه کنند.

وضعیت پاسخگویی داوطلبان به درس ریاضی در کنکور تجربی

در کنکور، هیچ فردی در کنکور رشته تجربی نتوانست به تمامی سوالات درس ریاضی پاسخ صحیح بدهد و تنها 3 نفر موفق شدند تا این درس را بالای 90 درصد بزنند و همچنین، میانگین پاسخگویی تمامی داوطلبان به درس ریاضیات تنها 3.7 درصد بود، یعنی تقریبا یک سوال صحیح از 30 سوال.

روتین صبحگاهی کنکوریها، 6 عادت جادویی برنامه صبحگاهی

مقاله مرتبط: روتین صبحگاهی کنکوریها، 6 عادت جادویی برنامه صبحگاهی

بودجه‌بندی ریاضی کنکور تجربی

از آن‌جایی‌که استقبال عمومی دانش‌آموزان رشته تجربی برای پاسخگویی به سوالات ریاضی بسیار پایین است، بنابراین بسیاری از آن‌ها سعی می‌کنند تا فقط آن مباحثی که در کنکور تجربی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند را مطالعه کنند. بنابراین آشنایی با بودجه بندی ریاضیات و روش مطالعه ریاضی کنکور در کنکور تجربی بسیار مهم است.

به‌طورکلی معمولا هر ساله بیشترین تعداد سوالات درس ریاضی در کنکور تجربی از مباحث مثلثات، مشتق و حد و پیوستگی طرح می‌شود. با این‌حال مباحث هندسه، معادلات و نامعادلات، کاربرد مشتق و تابع هم از اهمیت بالایی برای طراحان برخوردار هستند. ریاضیات کنکور تجربی واقعا پیچیده و سخت نیست و اگر داوطلبی تصمیم بگیرد تا در این درس موفق عمل کند، با داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و صحیح، یقینا در درس ریاضیات موفق عمل خواهد کرد.

ریاضیات در کنکور انسانی

روش مطالعه ریاضی کنکور را با نگاهی اجمالی به مباحث این درس در کنکور رشته علوم انسانی ادامه می‌دهیم.

برای اکثر داوطلبان علوم انسانی، ریاضیات به‌عنوان یک درس بسیار سخت و طاقت‌فرسا به‌شمار می‌رود. در گذشته، بسیاری از دانش‌آموزانی که در درس ریاضی ضعیف بودند برای فرار از خواندن این درس به رشته علوم انسانی متمایل می‌شدند. اما در سال‌های گذشته و با افزایش آگاهی والدین و دانش‌آموزان، امروزه بسیاری از افرادی که حتی استعداد بسیار خوبی در ریاضی دارند، به‌دنبال علاقه‌ خود در رشته‌هایی مثل وکالت و روانشناسی وارد گروه علوم انسانی می‌شوند.

حل سوالات ریاضی

 بنابراین ریاضیات برای این افراد همانند غولی شکست‌ناپذیر به‌نظر نمی‌رسد و آن‌ها معمولا در کنکور نمره‌ بالایی از درس ریاضی کسب کرده و در رقابت با سایرین خود را جلوتر می‌اندازند. لازم به ذکر است که به‌طورکلی ریاضیات کنکور انسانی در مقایسه با گروه‌های علوم تجربی و ریاضی آسان‌تر بوده و مباحث کمتری را شامل می‌شود. بنابراین ریاضیات برای دانش‌آموزان گروه علوم انسانی به‌عنوان اهرمی برای سبقت گرفتن از سایر رقیبان تبدیل شده است. به‌طوری‌که در کنکور سال 1400 در رشته علوم انسانی، 14 نفر از داوطلبان موفق شدند تا به تمامی سوالات ریاضی کنکور پاسخ صحیح دهند. 41 داوطلب هم درصدی بین 90 تا 99 داشتند و در مجموع حدود 1700 داوطلب در درس ریاضی به درصدهای بالای 50 دست یافتند.

ریاضی اولین درس در دفترچه تخصصی گروه علوم انسانی است و شامل 20 سوال نه چندان سخت می‌شود که برای حل آنها 25 دقیقه زمان خواهید داشت. معمولا هر ساله به تعداد مساوی از کتاب‌های ریاضی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای داوطلبان گروه علوم انسانی سوال طرح می‌شود و از این بین، مبحث توابع از کتاب یازدهم و فصل آمار و احتمال از کتاب دوازدهم اهمیت بیشتری دارند. با این‌حال معمولا همیشه از تمامی فصول کتاب‌های ریاضی پایه‌های دهم تا دوازدهم رشته انسانی حداقل یک سوال در کنکور دیده می‌شود.

با روش مطالعه ریاضی کنکور رتبه‌های برتر در کنکور سراسری آشنا شوید

مطلب را با نگاهی به روش مطالعه ریاضی کنکور و اصول مطالعه درس ریاضی توسط رتبه‌های برتر سال‌های گذشته‌ی کنکور سراسری ادامه می‌دهیم.

پژمان شهبازی، رتبه 1 منطقه 1 کنکور ریاضی سال 1394 با درصد ریاضی 87 می‌گوید:

بهترین روش برای خواندن ریاضی برای من این بود که در قدم اول به تمرین‌های کتاب اهمیت زیادی می‌دادم و آن‌ها را با دقت حل می‌کردم، زیرا در بسیاری از موارد سوال‌های کنکور به سوال‌های کتاب شباهت دارند. دیفرانسیل از مفهومی‌ترین مباحث ریاضی است و مثلا ممکن است در یک سوال از اسم مشتق استفاده نشود، اما از این مبحث در آن سوال استفاده شده باشد. بنابراین دانش‌آموز باید مفهوم مشتق رو درک کرده و کاربرد آن را بداند. گاهی اوقات سوال‌های درس ریاضی ظاهری پیچیده دارند، اما در بسیاری از موارد می‌شود آن‌ها را با راه‌حل‌های ساده حل کرد. البته لازمۀ این کار، فهمیدن درس به‌صورت عمیق و مفهومی است. پس روش مطالعه ریاضی کنکور، داشتن فهم عمیق هر مبحث است و این تسلط کامل می‌تواند شما را در جلسه کنکور کمک کند.

نگین یغمایی، رتبه 2 منطقه 1 کنکور ریاضی سال 93 با درصد 89 در ریاضی کنکور می‌گوید:

«من برای مطالعه درس ریاضی ابتدا جزوه دبیر خود را می‌خواندم و سپس تمرین‌‌های آن را حل می‌کردم و بعد به‌سراغ تست زدن می‌رفتم. برای دیفرانسیل هم ابتدا به‌دنبال درک عمیق مفاهیم و سپس تست زدن بودم. برای داوطلبان بسیار مهم است که کتاب درسی را به‌خوبی و به‌صورت مفهومی مطالعه کنند، زیرا در بعضی از مباحث، مثل آهنگ تغییرات در حسابان، گاهی اوقات همان تمرینات کتاب درسی تبدیل به تست می‌شوند.

محمدرضا اسماعیلی، رتبه 3 ایثارگران کنکور تجربی سال 1397 با درصد ریاضی 96 در کنکور می‌گوید:

خواندن مداوم و تمرین زیاد بهترین روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی برای تســلط در این درس است. همچنین با تمرکز بیشتر بر روی تست زدن، در مدت زمان کوتاه سعی می‌کردم تا غلط‌های احتمالی و دام‌ها و اشتباهاتی که در اثر سرعت زیاد برای تست زدن به‌وجود می‌آیند را پیدا کرده و برطرف نمایم و نهایتا، این نوع روش خواندن درس ریاضی برای من نتیجه بخش بود.

در کنکور تجربی ریاضی مهم‌تر است یا زیست‌شناسی؟

اگرچه ضریب درس زیست شناسی برای کنکور تجربی بالاتر از ضریب درس ریاضی است، اما این عقیده که درصد بالاتر زیست شناسی در کنکور تجربی می‌تواند درصد پایین ریاضی را جبران کند کاملا اشتباه است.

به‌طور خلاصه، در کنکور سراسری آنچه که جایگاه نهایی شما را در مقایسه با رقبا مشخص می‌کند، تراز نهایی شما در آزمون است. تقریبا تمامی دانش‌آموزان به اصطلاح قوی در رشته‌ تجربی در درس زیست‌شناسی کنکور موفق عمل می‌کنند و معمولا درصد آن‌ها در این درس در یک رنج مشخصی قرار دارد.

werwtrt

اما برای درس ریاضی این موضوع کاملا برعکس است، زیرا همانطور که گفتیم بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی یا اصلا به سوالات ریاضی پاسخ نمی‌دهند و یا درصدهای منفی کسب می‌کنند! همین موضوع باعث می‌شود تا اگر فردی در درس ریاضی کنکور تجربی موفق عمل کند، تراز بسیار خوبی را از این درس کسب کند و خود را از بسیاری از رقیبان جلوتر بیندازد.

همانطور که می‌دانید نمره تراز شما در مقایسه با عملکرد سایر داوطلبان مشخص می‌شود. بنابراین شما فرض کنید که در یک سال مانده به کنکور خود ترجیح دهید تا به‌طور کامل ریاضی نخوانید و تمامی وقت آن را به خواندن درس زیست‌شناسی اختصاص دهید. شاید این امر باعث شود تا در کنکور، از درس زیست‌شناسی مثلا به‌جای 60 درصد بتوانید نمره‌ای در حدود 70 درصد کسب کنید.

اما از آن‌سو درصد ریاضی شما صفر خواهد شد، درصورتی‌که بسیاری از رقبای شما توانسته‌اند تا ریاضی را بالای 50 درصد بزنند. بنابراین از نظر تراز از این دسته از داوطلبان به‌شدت عقب خواهید افتاد. بنابراین برای کسب رتبه‌های برتر (زیر 1000) در کنکور تجربی شما باید در درس ریاضی کنکور موفق عمل کرده و تراز لازم از این درس را کسب کنید تا از رقبای خود جا نمانید.

بزرگ‌ترین اشتباه در روش مطالعه ریاضی کنکور

در ادامه به بررسی برخی از بزرگترین اشتباهاتی که دانش‌آموزان در مطالعه دروس ریاضی برای کنکور سراسری مرتکب می‌شوند، می‌پردازیم.

rtreret

کنار گذاشتن کتاب درسی، همانطور که رتبه‌های برتر کنکور اذعان می‌کنند یکی از بزرگترین اشتباهات داوطلبان کنکور است. باید بدانید که تنها مرجع طراحان سوالات کنکور سراسری، کتاب‌های درسی هستند و قرار نیست هیچ سوالی خارج از کتاب درسی برای شما در کنکور سراسری طراحی شود. بنابراین به‌هیچ‌وجه کتاب درسی را کنار نگذارید و دیگر منابع مثل جزوه دبیر و کتاب‌های کمک آموزشی را در کنار کتاب درسی خود مطالعه کنید. شما باید برروی تمامی مفاهیم کتاب درسی به‌طور کامل مسلط شوید و تمامی سوالات موجود در آن را حل کنید.

صحبت از درک مفاهیم شد، و باید بدانید که بزرگترین عامل موفقیت در درس ریاضی کنکور، داشتن تسلط کامل برروی مفاهیم درسی است. بسیاری از دانش‌آموزان برای تست زدن عجله دارند و بدون داشتن درک صحیح از مفاهیم درسی شروع به زدن تست می‌کنند و اعتقاد دارند که در هنگام تست زدن می‌توان مفاهیم را هم یاد گرفت. این کار شاید برای برخی از دروس تاحدی جواب دهد، اما برای درس ریاضی تاثیرگذار نیست.

مثلا در بحث مشتق و یا حد و پیوستگی، اگر بدون فهم درست مفاهیم بتوانید حتی 50 تست را هم با تکرار و تمرین زیاد جواب دهید، اما با کمی پیچیدگی در طراحی سوال و تغییر پارامترها ممکن است در حل سوال پنجاه و یکم موفق نباشید! باور کنید یا نه، مفاهیم دروس ریاضی کنکور سراسری چه در رشته ریاضی و چه در رشته‌های تجربی و انسانی چندان پیچیده نیستند. با این‌حال وقتی دانش‌آموزی مطالب را به‌طور تمام و کمال درک نکرده باشد، ریاضی را همچون قله‌ای فتح نشدنی می‌بیند. اما داشتن یک دبیر خوب و استفاده از کتاب درسی در کنار یک منبع کمک درسی مناسب می‌تواند موفقیت شما را در درس ریاضی کنکور تضمین کند. بنابراین برای ریاضی همیشه یادتان باشد که اول بر روی مفاهیم تمرکز کنید!

چگونه برای ریاضی کنکور برنامه‌ریزی کنیم؟

موفقیت در درس ریاضی کنکور به دو عنصر اصلی نیاز دارد: تمرین و پشتکار. بهترین برنامه‌ریزی برای موفقیت در ریاضی کنکور سراسری این است که در طول سال تحصیلی به‌صورت مبحث به مبحث تمامی مفاهیم کتاب درسی را بیاموزید، سپس به حل سوالات تشریحی بپردازید و خود را به‌خوبی برای امتحانات مدرسه آماده کنید و سرانجام مهارت خود را در تست زدن افزایش دهید.

tretertt

ریاضی کنکور درسی نیست که بتوان آن را در دو سه ماه و یا حتی شش هفت ماه آخر جمع کرد، زیرا شما در این زمان علاوه‌براین‌که باید دیگر دروس خود را مطالعه کنید، باید کم‌کم به جمع‌بندی آن چیزی که تاکنون فرا گرفته‌اید، بپردازید. بنابراین یادگیری مفاهیم و اصول ریاضیات را باید در طول زمان و به‌صورت مستمر انجام دهید و سپس این مفاهیم را با حل تمرین‌ها و سوالات مختلف در مغز خود تثبیت کنید.

روش مطالعه ریاضی کنکور: چگونه برای کنکور رشته ریاضی بخوانیم؟

در ادامه به بررسی برنامه مطالعاتی داوطلبان رشته ریاضی برای کسب موفقیت در درس ریاضی کنکور سراسری می‌پردازیم.

اول از همه باید بدانید که ریاضیات مهم‌ترین مبحث درسی شما در کنکور سراسری است و اگر به‌دنبال کسب رتبه‌ برتر هستید، نباید هیچکدام از مباحث این درس را به‌صورت انتخابی حذف کنید. گاهی برخی از افراد مباحث هندسه پایه را به‌دلیل وقت‌گیر بودن و یا مباحث ریاضیات گسسته را به‌دلیل سخت بودن مفاهیم آن از برنامه درسی خود حذف می‌کنند. اما دقیقا در همین مباحث، بسیاری از داوطلبان می‌توانند از رقبای خود پیشی بگیرند.

یادتان باشد که مطالعه ریاضیات برای کنکور سراسری از پایه دهم و زمانی که رشته ریاضی فیزیک را برای ادامه تحصیل برگزیدید برای شما آغاز شده است و دقیقا از همین زمان باید ابتدا به‌طور کامل بر روی مباخث کتاب درسی تسلط پیدا کنید و سپس با حل تمرین و سوالات مختلف بتوانید به‌صورت گسترده به حل مسائل ریاضی بپردازید.

روش مطالعه ریاضی کنکور: چگونه برای کنکور رشته تجربی ریاضی بخوانیم؟

نحوه پاسخگویی به سوالات ریاضی برای دانش‌آموزان رشته تجربی بسیار متفاوت است. تقریبا اکثر داوطلبان کنکور تجربی ترجیح می‌دهند تا از زمان 47 دقیقه‌ای پاسخگویی به سوالات ریاضی، برای پاسخ دادن به سایر دروس اختصاصی خود استفاده کنند و آمار 170 هزار نفری پاسخنامه‌ سفید در درس ریاضی در سال 1400 این ادعا را تایید می‌کند! اما همانطور که در قسمت‌های قبل گفتیم، شما با پاسخگویی به چند سوال ریاضی می‌توانید تراز خوبی از این درس کسب کنید و خود را از رقبا پیش بیندازید.

البته رتبه‌های برتر کنکور تجربی معمولا برای روش مطالعه ریاضی کنکور سرمایه‌گذاری عظیمی می‌کنند و با مطالعه تمامی مباحث آن، به‌دنبال درصدهای بالای 70 و 80 هستند. اما اگر نگاهی به بودجه‌بندی درس ریاضی در کنکور تجربی بیندازید، متوجه می‌شوید که تقریبا دوسوم سوالات این درس به مباحث مثلثات، حد، مشتق، معادله و نامعادله و تابع مربوط می‌شود. خوشبختانه تمامی مباحث فوق از نظر مفهومی با یکدیگر پیوسته هستند و اگر یک منبع کمک درسی بسیار خوب در کنار کتاب درسی خود داشته‌باشید (منظور ما یک منبع درسی خوب است که بتواند مفاهیم را به خوبی به دانش‌آموز منتقل کند. این منبع می‌تواند یک دبیر حاذق و یا یک جزوه یا کتاب بسیار پربار باشد)، به شما قول می‌دهیم که یادگیری کامل مفاهیم مباحث مذکور کمتر از دو هفته زمان خواهد برد.

درواقع این مباحث از نظر مفهومی چندان پیچیده نیستند، اما به چشم اکثر دانش‌آموزان رشته تجربی بسیار عجیب و غریب می‌آیند، چون برای آن‌ها مباحثی جدید هستند! و اگر به درک کاملی از مباحث مذکور برسید، خواهید دید که حل سوالات ریاضی اصلا دشوار نیست و با کمی تمرین بیشتر و کسب مهارت، می‌توانید در زدن تست‌های ریاضی بسیار سریع و دقیق عمل کنید.

موفقیت در کنکور زبان ؛ راز موفقیت کنکور زبان چیست؟

مقاله مرتبط: موفقیت در کنکور زبان ؛ راز موفقیت کنکور زبان چیست؟

سوالات متداول داوطلبان

و در پایان به 3 سوال رایج داوطلبان کنکور سراسری برای درس ریاضی پاسخ می‌دهیم:

۱- اگر ریاضی را در کنکور تجربی بالای 90 درصد بزنیم چه رتبه‌ای کسب خواهیم کرد؟

به شرط اینکه در دیگر دروس خود نیز بتوانید خوب عمل کنید و در هیچ درسی درصد بسیار پایین نداشته‌باشید، به احتمال خیلی زیاد از رتبه‌های زیر 1000 کنکور و از پزشکان آینده‌ این مملکت خواهید بود!

۲- آیا می‌توان با حفظ کردن نکات در درس ریاضی کنکور موفق شد؟

هیچ استاد و دبیر بزرگی در هنگام تدریس ریاضیات بر روی نکاتی که با حفظ کردن آن‌ها تنها می‌توان یک نوع سوال خاص با پارامترهای خاص را حل کرد، تمرکز نمی‌کند. به‌جای پر کردن مغز خود با نکات مختلف، بر روی یادگیری مفاهیم تمرکز کنید.

۳-رتبه‌های زیر هزار کشور در درس ریاضی چه درصدی را کسب می‌کنند؟

در سال 1399 در رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی، داوطلبانی که موفق به کسب رتبه 3 رقمی کشوری شده‌اند معمولا درصد ریاضی بالای 60 داشته‌اند و در رشته علوم انسانی نیز داوطلبان با رتبه زیر هزار معمولا از درس ریاضی موفق به کسب درصدهای بالای 50 شده بودند. این آمار با کمی تفاوت در کنکورهای 10 سال گذشته صادق بوده است.

درباره نویسنده

امیرحسین میری

نویسنده : امیرحسین میری

دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی تجزیه دانشگاه صنعتی شریف، دانش آموخته برتر المپیاد علمی دانشجویی کشور، عضو بنیاد ملی نخبگان، مدرس شیمی پایه و کنکور و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه

نظر خود را ثبت کنید

نظرات ثبت شده

  1. ش.ا بهمن 25, 1402

    سلام
    لطفا درباره روش خوندن زمین شناسی برای کنکور تجربی هم وبلاگ بزارید.

  2. ... بهمن 12, 1402

    سلام من تو مدرسه اکثرا نمره های عالی در ریاضی دارم ولی در حل تست های آزمون های آزمایشی قلمچی هرگز نتوانستم به بیست درصد هم برسم دلیل آن چیست ؟

    • پایتخت کتاب بهمن 14, 1402

      سلام پایتختی عزیز💙 برای گرفتن مشاوره تلفنی شماره موبایل خودتون رو بزارید

  3. حسین ابری آذر 23, 1401

    سلام من دیپلم نظام قدیمم برا کنکور امسال باید کتاب های نظام جدید رو بخونم ؟ یا نظام قدیم؟

    • پایتخت کتاب آذر 23, 1401

      سلام
      خیر شما باید مطالب کنکور بر اساس نظام جدید آموزشی رو مطالعه کنید و برای کنکور آماده بشین.

آخرین مقالات پایتخت کتاب