بهترین دفتر برنامه ریزی کنکور

09 اسفند 1402
امیرحسین میری
زمان مطالعه : 6 دقیقه
بهترین دفتر برنامه ریزی کنکور

یکی از چالش‌های زندگی هر دانش‌آموزی کنکور است  که پراهمیت‌ترین بخش آن برنامه‌ریزی و مطالعه دروس به شکلی درست و مؤثر است. یکی از فواید داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب ایجاد نظم در ساختار مطالعه دروس است که به رسیدن یک رتبه عالی در کنکور کمک می‌کند.

از عوامل و فاکتورهای مهم دیگر در به ثمر رسیدن تلاش‌های یک دانش‌آموز برای داشتن کنکوری موفق، استفاده از منابع دروس جامعی است که بتوانند محتواهای مورد نیاز را به بهترین شکل به دانش‌آموز بیاموزند. این منابع علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، بازده ذهنی افراد را هم افزایش می‌دهند. مطالعه یک یا دو کتاب به شکل کامل خیلی بهتر از مطالعه چندین کتاب به صورت ناقص است.

کتاب‌های بسیاری در زمینه برنامه ریزی تحصیلی کنکور تألیف و به چاپ رسیده‌اند. قطعاً تمامی دانش‌آموزان از اهمیت برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف خود آگاه هستند و به روشنی مشخص است که یک داوطلب  برای رسیدن به اهدافش باید برنامه‌ریزی حرفه‌ای و مناسبی داشته باشد. بهترین دفتر برنامه ریزی کنکور چیست؟ در ادامه این مقاله از بانک کتاب پایتخت قرار است شما را با چند کتاب برنامه‌ریزی مناسب آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

آشنایی با کتاب برنامه ریزی تحصیلی کنکور

کتاب‌های متعددی در زمینه تخصصی برنامه‌ریزی درسی و همچنین عمومی تالیف شده است که تمرکز همه آن‌ها مبتنی بر این اصل است که در سال منتهی به کنکور، زمان کم و منابع بسیار زیاد است. بنابراین دانش‌آموز نیاز به یک برنامه درست برای مطالعه دروس خود دارد.

تخفیف یهویی

این کتاب‌ها معمولاً شامل بخش‌هایی برای معرفی مفهوم برنامه‌ریزی هستند تا دانش‌آموز با اهمیت آن آشنا شود و بعد از آن هم درباره تکنیک‌های مورد نیاز مثل اولویت‌بندی، تهیه صحیح لیست فعالیت‌های روزانه و … صحبت می‌شود.

 در ادامه هم بعد از راهکارهای برنامه‌ریزی درسی نکاتی در مورد تکنیک‌های تست زنی، سبک‌های مطالعاتی و راه‌های افزایش بهره‌وری یادگیری مطرح می‌شود.

داوطلبان اگر از اهمیت بالای برنامه ریزی تحصیلی کنکور به شکل صحیح و اصولی آگاه باشند قطعاً در استفاده درست از این کتاب‌ها و همچنین تجارب و مشاوره‌های متخصصین تحصیلی استفاده می‌کنند تا قبولی خود را در کنکور تضمین نمایند.

برنامه ریزی برای کنکور 1403 به سبک رتبه برترها

مقاله مرتبط: برنامه ریزی برای کنکور 1403 به سبک رتبه برترها

کتاب‌های برنامه ریزی تحصیلی کنکور ریاضی
با بهترین دفتر برنامه ریزی کنکور، می‌توانید ساعات مطالعه خود را سازماندهی کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

در این قسمت می‌خواهیم چند نمونه از کتاب‌های مناسب و مؤثر در زمینه برنامه ریزی تحصیلی برای کنکور را معرفی کنیم.

دفتر برنامه‌ ریزی همراه من مهروماه

همراه من دفتر برنامه ریزی هفتگی کنکور مهروماه

چگونگی اجرای مرور خلاصه برداری‌ها، رفع اشکال آزمون با تکنیک‌های جدید، نحوه تنظیم هیجانات و حفظ روحیه قوی در طول سال از هدف‌های این کتاب است. از نقاط قوت این کتاب توجه به راه‌های کاربردی برای افزایش تمرکز حین مطالعه و افزایش بازده توان مطالعه است که در کنار آن راهکارهایی برای تنظیم خواب در تغذیه، ورزش و تفریح هم برای دانش‌آموز بیان می‌کند.

کتاب همراه من مهر و ماه برای ایام خاص مانند تابستان، دوران جمع‌بندی، ایام امتحانات و روزهای قبل از کنکور هم توصیه‌ها و برنامه‌های اختصاصی خود را ارائه می‌دهد.

دانلود بخشی از کتاب
99

دفتر برنامه ریزی قلم چی

دفتر برنامه ریزی قلم چی

در دفتر برنامه ریزی قلم چی در هر بخش یک جدول برای پیش‌بینی زمان و ثبت زمان مطالعه طراحی شده است. قسمت دیگر این کتاب برای یادداشت ساعات کلی مطالعه عمومی و اختصاصی و ساعات تست‌زنی و سه نمودار دایره‌ای اختصاص پیدا کرده است.

 جداول مربوط به تصمیم‌گیری‌های کوتاه مدت و بلند مدت هم از مهم‌ترین قسمت‌های این دفتر است که برای سه زمان صبح، ظهر وشب طراحی شده است. دو بخش دیگر این کتاب برای یادداشت نکات مثبت و همچنین تعیین نکات منفی در هفته تعیین شده است.

دفتر برنامه ریزی علی میرصادقی

برنامه ریزی با دوربین مدار بسته بارسا

مهم ترین دلیلی که باعث می‌شود برنامه ریزی با دوربین مداربسته رو انتخاب کنید، این است که این کتاب باعث افزایش سرعت مطالعاتی شما می‌شود. درحالیکه حتی بهترین دفترهای برنامه ریزی تحصیلی در بهترین شرایط فقط به شما در برنامه ریزی درسی کمک می‌کنند، کتاب دوربین مداربسته باعث افزایش سرعت مطالعاتی شما هم می‌شود.

درصورتی که به راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های این کتاب عمل کنید، خودتان شاهد پیشرفت سرعت مطالعه‌تان خواهید بود. افزایش سرعت مطالعه شما به مرور در برنامه ریزی‌های درسی‌تان تاثیر گذار است و باعث می‌شود در زمان کمتر، حجم بیشتری از دروس رو مطالعه کنید.

دانلود بخشی از کتاب
99

دفتر برنامه ریزی روبیک گاج

دفتر برنامه ریزی گاج (دفتر برنامه ریزی روبیک)

دفتر برنامه ریزی روبیک برای همه رشته‌های تحصیلی و همه مقاطع (کنکور و غیرکنکور) مناسب است. به طور خلاصه این دفتر برای هرکسی که سودای موفقیت دارد، مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار است.

از بخش‌های مختلف این دفتر می‌توان به ویژگی‌‌های برنامه ساعتی موفق، برنامه حجمی-زمانی، تکنیک برنامه‌ریزی پومودورو، مراحل مطالعه، روش مطالعه دروس، خلاصه‌نویسی، تکنیک زمان بلوکه شده، آشنایی با دروس، برنامه‌ریزی در ایام امتحانات، مرورهای متوالی با فاصله، تست تسلط و سنجشی، راه‌کارهای افزایش تمرکز، تحلیل آزمون، تغذیه درست، مدیریت زمان، تکنیک تصمیم‌گیری هوشمندانه، خواب و استراحت، تکنیک افزایش اعتماد به‌نفس، تندخوانی، بی‌دقتی، انتخاب رشته و… اشاره کرد.

دانلود بخشی از کتاب
99

جمع بندی

همانطور که متوجه شدید یکی از اصول مهم برای رسیدن به موفقیت و کسب رتبه دلخواه در کنکور، داشتن یک برنامه‌ ریزی تحصیلی کنکور مناسب و اصولی است.

کتاب‌های برنامه‌ریزی با تمرکز بر افزایش دانش، کمک می‌کنند یک برنامه‌ریزی اصولی را در تقسیم‌بندی ساعات خود برای بهره‌وری بهتر و انجام تمام کارهای دلخواه خود انجام دهید.

  استفاده از کتاب‌های برنامه‌ریزی در کنار کمک گرفتن از مشاورین متخصص در این زمینه می‌تواند به دانش‌آموز کمک بسیار زیادی در رسیدن به نتیجه دلخواه بکند. اگر شما هم دانش‌آموزی کنکوری دارید و دغدغه شما گذراندن ساعات مطالعه او به بهترین شکل و با نتیجه مطلوب است، از تأثیر کتاب‌های برنامه‌ریزی غافل نشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ما هم می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت پایتخت کتاب تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید. همکاران ما در تلاش‌اند تا بتوانند شما را به نحوه احسن راهنمایی کنند.

درباره نویسنده

امیرحسین میری

نویسنده : امیرحسین میری

دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی تجزیه دانشگاه صنعتی شریف، دانش آموخته برتر المپیاد علمی دانشجویی کشور، عضو بنیاد ملی نخبگان، مدرس شیمی پایه و کنکور و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه

نظر خود را ثبت کنید

نظرات ثبت شده

  1. مهندس حاج حمید ایمانزاده آذر 22, 1402

    رویکرد علمی و اقتصادی…

  2. متین فروردین 4, 1402

    سلام فقط من نمی دونم چطور باید از دفتر برنامه ریزی قلم چی استفاده کنم یکم سردرگم شدم میشه کمک کنید؟

  3. Sahel خرداد 17, 1401

    کتابای مناسب برای برنامه ریطی و نظم دادن ب مطالعه و برنامه روزانه👌🏻👌🏻👌🏻(۱۴۰۱)

  4. آیدا دهقان خرداد 17, 1401

    چه خوبههههه😍 کنکور ۴۰۱

  5. سوکند حاتمی خرداد 11, 1401

    درود من مشاور هستم و به دانش آموزان فقط کتاب مهروماه و قلم چی رو معرفی میکنم چون واقعا کتابایی چاپ کردن که روش کار شده

آخرین مقالات پایتخت کتاب