بهترین منابع هندسه کنکور 1403؛ لیست منتخب پایتخت کتاب

19 فروردین 1403
امیرحسین میری
زمان مطالعه : 18 دقیقه
بهترین منابع هندسه کنکور 1403؛ لیست منتخب پایتخت کتاب

درس هندسه یکی از درس‌های پیچیده و دشواری است که برای اکثر دانش‌آموزان به یک چالش تبدیل شده است. برای حل مسائل هندسه صرفا حفظ کردن چند سری فرمول کافی نیست؛ بلکه دانش‌آموزان باید درک سه بعدی و فضایی خوبی داشته باشند. متاسفانه در اکثر مدارس روش تدریس درس هندسه درست نیست و همین امر تاثیر زیادی روی یادگیری دانش‌آموزان می‌گذارد.

داوطلبان کنکور ریاضی باید اهمیت زیادی به درس هندسه بدهند؛ زیرا یکی از درس‌های اصلی آن‌ها محسوب می‌شود. تهیه یک منبع خوب برای درس هندسه می‌تواند شما را برای همیشه با این درس آشتی دهد، در ادامه برخی از بهترین منابع هندسه کنکور 1403 را معرفی می‌کنیم.

اهمیت درس هندسه برای داوطلبان رشته‌ ریاضی

درس هندسه یکی از درس‌هایی است که کاربرد زیادی در زندگی روزمره ما دارد؛ اما متاسفانه اکثر دانش‌آموزان به دلیل اینکه هنوز به فهم درستی از این درس و روش مطالعه آن نرسیده‌اند، نمی‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. این در حالی است که اگر منبع شما در این درس به خوبی انتخاب شود، متوجه می‌شوید که هندسه چه درس شیرین و جذابی است.

اهمیت درس هندسه برای داوطلبان رشته ریاضی بسیار زیاد است؛ زیرا این داوطلبان در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم این درس را مطالعه می‌کنند و یکی از دروس اصلی آن‌ها به شمار می‌رود.

تخفیف یهویی

موفقیت در کنکور ریاضی | راز موفقیت کنکور ریاضی چیست؟

مقاله مرتبط: موفقیت در کنکور ریاضی | راز موفقیت کنکور ریاضی چیست؟

بهترین منابع هندسه دهم

کتاب هندسه پایه دهم مهم‌ترین کتاب هندسه بین سه پایه است؛ زیرا مفاهیم اولیه درس هندسه در این کتاب تدریس می‌شوند و اگر دواطلبان مطالب کتاب هندسه دهم را به خوبی یاد نگیرند، برای یادگیری هندسه سایر پایه‌ها دچار مشکل می‌شوند. در ادامه برخی از بهترین منابع درس هندسه دهم را معرفی می‌کنیم.

برای خرید و سفارش کتاب درسی می توانید به پایتخت کتاب مراجه کنید و جدیدترین و باکیفیت ترین چاپ کتاب های هندسه هر سه پایه را سفارش دهید.
کتاب هندسه دهم
کتاب هندسه یازدهم
کتاب هندسه دوازدهم

بهترین کتاب‌های هندسه دهم برای امتحانات مدرسه

ماجراهای من و درسام هندسه دهم خیلی سبز

ماجراهای من و درسام هندسه دهم خیلی سبز

مجموعه کتاب‌های ماجراهای من و درسام به منظور کسب نمره 20 در امتحانات مدرسه تالیف شده‌اند؛ پس تمام سوالات این کتاب تشریحی هستند و در این کتاب خبری از سوالات تستی نیست. درسنامه این کتاب کامل و جامع است و مولف در آن سعی کرده خط به خط مفاهیم و مطالب کتاب درسی را تدریس کند؛ البته برای کسب نتیجه بهتر باید حتما کتاب درسی را هم در کنار این منبع مطالعه کنید. در این کتاب علاوه بر سوالات تشریحی متنوع، آزمون‌های نیمسال اول و دوم به همراه پاسخنامه آن‌ها ارائه شده است.

دی وی دی آموزش مفهومی هندسه دهم رهپویان دانش و اندیشه

دی وی دی آموزش مفهومی هندسه دهم رهپویان دانش و اندیشه

برخی از دانش‌آموزان ارتباط بهتری با دی وی دی آموزشی برقرار می‌کنند، یک دی وی دی آموزشی خوب می‌تواند جایگزین شرکت در کلاس درس باشد. دی وی دی آموزش مفهومی هندسه دهم رهپویان دانش و اندیشه، پایه‌ای‌ترین مفاهیم درس هندسه را با بیانی شیوا و جذاب تدریس می‌کند. این مجموعه شامل ۴ حلقه دی وی دی است که در آن مفاهیم درس هندسه پایه دهم در ۲۶ جلسه آموزشی تدریس می‌شود.

کتاب کار هندسه دهم خیلی سبز

کار هندسه دهم خیلی سبز

این کتاب شامل دو قسمت اصلی؛ یعنی درسنامه جامع و کاربردی و نمونه سوالات تشریحی و امتحانی است. همان طور که از نام کتاب مشخص است، این محصول یک کتاب کار است که باید در طول سال تحصیلی و به موازات تدریس معلم از آن استفاده کنید.

پرتکرار هندسه دهم قلم چی

پرتکرار هندسه دهم قلم چی

مطالب این کتاب بر اساس موضوعات کتاب درسی پیمانه‌ای شده است؛ هر پیمانه با سوالات ساده‌تر شروع می‌شود و کم کم سطح سوالات بالاتر می‌رود؛ به عبارت دیگر تدریس مطالب به کمک مثال صورت می‌گیرد. در این کتاب پرتکرارترین سوالات امتحانی بهترین مدارس سراسر کشور جمع آوری شده است.

آموزش و کار هندسه دهم خوشخوان

آموزش و کار هندسه دهم خوشخوان

هدف از تالیف این کتاب آموزش مطالب هندسه دهم از سطح مقدماتی تا پیشرفته است، اگرچه این کتاب برای هر دانش‌آموزی با هر سطحی قابل استفاده است؛ اما مولف این کتاب نگاه ویژه‌‌ای به دانش آموزان ممتاز دارد. درسنامه این کتاب نه تنها همه مطالب کتاب درسی را پوشش می‌دهد بلکه شامل برخی نکات فراتر از کتاب درسی (اما مرتبط با مفاهیم آن) هم هست. در درسنامه بعد از تدریس هر مطلب، مولف از حل مثال برای آموزش بهتر مفاهیم استفاده می‌کند. سوالات این کتاب به دو صورت تشریحی و تستی هستند و هر سوال پاسخنامه کاملی دارد.

نوبتبهترین منابع هندسه دهم (برای امتحانات)نوع کتاب
1ماجراهای من و درسام هندسه دهم خیلی سبزدرسنامه کامل+ سوالات تشریحی+ آزمون
2دی وی دی آموزش مفهومی هندسه دهم رهپویان دانش و اندیشهتدریس کامل مفاهیم درسی
3کتاب کار هندسه دهم خیلی سبزدرسنامه کامل+ سوالات تشریحی
4پرتکرار هندسه دهم قلم چیمثال+ سوالات امتحانی
5آموزش و کار هندسه دهم خوشخواندرسنامه کامل+ سوالات تستی و تشریحی
بهترین کتاب‌های هندسه دهم برای امتحانات مدرسه

بهترین کتاب‌های هندسه 10 برای کنکور

هندسه دهم میکرو گاج

هندسه دهم میکرو گاج

این کتاب نمونه یک کتاب تستی و کنکوری است؛ زیرا درسنامه آن مختصر و نکته‌وار است اما با این حال تمامی مطالب کتاب درسی را پوشش می‌دهد. همه سوالات این کتاب تستی هستند و شامل تست‌های کنکورهای سال‌های اخیر و سوالات تالیفی (مشابه کنکور) می‌شوند. سوالات این کتاب طبقه بندی شده‌اند و در هر قسمت از آسان به سخت چیده شده‌اند.

هندسه دهم سیر تا پیاز گاج

هندسه دهم سیر تا پیاز گاج

این کتاب یکی از کامل‌ترین منابع کمک آموزشی گاج برای درس هندسه است؛ زیرا سه کتاب به صورت همزمان در یک کتاب گنجانده شده‌اند؛ کتاب اول درسنامه، کتاب دوم تست و کتاب سوم شامل سوالات تشریحی و امتحانی است. در قسمت درسنامه مفاهیم به کمک حل سوالات تستی و تشریحی آموزش داده می‌شوند؛ البته توصیه می‌کنیم در کنار درسنامه این کتاب، جزوه معلم یا کتاب درسی را هم مطالعه کنید. در قسمت بانک تست این کتاب، تست‌های استاندارد طبقه بندی شده و در قسمت بانک سوال، سوالات امتحانات تشریحی چند سال گذشته ارائه شده است.

دانلود بخشی از کتاب
99

هندسه دهم سه بعدی الگو

هندسه دهم سه بعدی الگو

تهیه این کتاب یک تیر و دو نشان به حساب می‌آید؛ زیرا این کتاب هم شامل سوالات تستی است و داوطلبان را برای شرکت در کنکور سراسری آماده می‌کند، هم سوالات تشریحی متنوعی دارد و برای شرکت در امتحانات مدرسه مناسب است. درسنامه این کتاب جامع و کامل است و لحنی روان و قابل فهم دارد؛ مولف برای تدریس بهتر نکات، در هر قسمت از حل نمونه سوال و رسم شکل و نمودار بهره گرفته است.

هندسه دهم نردبام خیلی سبز

هندسه دهم نردبام خیلی سبز

سری کتاب‌های نردبام خیلی سبز، کتاب‌هایی با سطح پیشرفته هستند و بیشتر برای دانش‌آموزان ممتاز کاربرد دارند. حجم درسنامه این کتاب زیاد نیست و درسنامه به صورت مختصر و کاربردی است. سطح سوالات این کتاب بالا است؛ پس اگر هنوز یادگیری کاملی در درس هندسه ندارید، باید ابتدا روی مطالب کتاب درسی یا جزوه معلم کاملا مسلط شوید سپس به سراغ این کتاب بروید.

اقیانوس نکته و تست هندسه دهم مبتکران

اقیانوس نکته و تست هندسه دهم مبتکران

این کتاب یک کتاب تست محور است و مولف در آن به تست‌های کنکورهای سال‌های گذشته و سوالات تالیفی پرداخته است. تست‌های این کتاب طبقه بندی شده‌اند و سوالات مهم علامت‌دار هستند؛ همه دانش‌آموزان با هر سطحی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

هندسه دهم تیزهوشان علامه حلی و هندسه دهم دریافت دو کتاب دیگری هستند که برای کنکوری‌ها در پایه دهم پیشنهاد می‌کنیم. این دو کتاب تقریبا رویکرد مشابهی دارند و با استفاده از مثال و تمرین، مطالب درسی را آموزش داده‌اند. همچنین برای تثبیت مطالب، سوالات چهارگزینه‌ای تالیفی و کنکوری به همراه پاسخ‌نامه کامل و تشریحی در محتوای کتاب گنجانده شده‌است.

نوبتبهترین منابع هندسه دهم (برای کنکور)نوع کتاب
1هندسه دهم میکرو گاجدرسنامه مختصر+ تست‌های کنکوری
2هندسه دهم سیر تا پیاز گاجدرسنامه کاربردی+ بانک تست+ بانک سوال
3هندسه دهم سه بعدی الگودرسنامه کامل+ سوالات تستی و تشریحی
4هندسه دهم نردبام خیلی سبزدرسنامه کامل+ سوالات سطح بالا
5اقیانوس نکته و تست هندسه دهم مبتکرانبانک تست طبقه‌بندی‌شده
6هندسه دهم تیزهوشان علامه حلیدرسنامه کاربردی+ تمرین وسوال+ پاسخ‌نامه تشریحی
7هندسه دهم دریافتسوالات تستی+ پاسخنامه تشریحی
بهترین کتاب‌های هندسه دهم برای کنکوری‌ها
بهترین منابع فیزیک کنکور 1403؛ لیست بهترین کتاب ها

مقاله مرتبط: بهترین منابع فیزیک کنکور 1403؛ لیست بهترین کتاب ها

بهترین منابع هندسه یازدهم

در قسمت قبلی بهترین کتاب‌های هندسه دهم را معرفی کردیم، اکثر انتشاراتی که از آن‌ها نام بردیم، کتاب‌های هندسه پایه یازدهم را هم تالیف کرده‌اند. پس در ادامه برای جلوگیری از طولانی شدن مقاله، فقط کتاب‌های جدید را معرفی می‌کنیم. برای مطالعه ویژگی‌های کتاب‌های تکراری، می‌توانید توضیحات مربوط به آن‌ها را در قسمت” بهترین کتاب‌های هندسه دهم” پیدا کنید.

بهترین کتاب‌های هندسه یازدهم برای امتحانات مدرسه

آموزش شگفت انگیز هندسه یازدهم خیلی سبز

آموزش شگفت انگیز هندسه یازدهم خیلی سبز

این کتاب به منظور تدریس کامل و مفهومی مطالب کتاب درسی تالیف شده است و درسنامه آن با لحن ساده و روان همه مطالب را کاملا پوشش داده است؛ پس اگر سطح خوبی در درس هندسه ندارید، این کتاب یک انتخاب مناسب برای شما محسوب می‌شود. مولف در این کتاب بعد از درسنامه، به سوالات امتحانی و تشریحی و پس از آن به سوالات تستی پرداخته است. در انتهای این کتاب قسمتی با عنوان “مسائل با چالش بیشتر” مطرح شده است که سوالات آن مخصوص دانش‌آموزان قوی و ممتاز است.

دی وی دی آموزش مفهومی هندسه دهم رهپویان دانش و اندیشه

دی وی دی آموزش مفهومی هندسه یازدهم رهپویان دانش و اندیشه

این محصول شامل 50 ساعت تدریس است که در 4 حلقه دی وی دی گنجانده شده است. برای اطلاع از سایر ویژگی‌های آن، به قسمت بهترین کتاب‌های هندسه دهم مراجعه کنید.

ماجراهای من و درسام هندسه یازدهم خیلی سبز

برای اطلاع از ویژگی‌های این کتاب به قسمت بهترین کتاب‌های هندسه دهم مراجعه کنید.

همچنین از دیگر کتاب‌های هندسه یازدهم، کتاب کار هندسه یازدهم خیلی سبز، آموزش و کار هندسه یازدهم خوشخوان و کتاب پر تکرار هندسه یازدهم قلم چی را برای امتحانات مدارس به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این کتاب‌ها کلیه مطالب درسی را پوشش داده‌اند و درسنامه‌های آن‌ها جامع، کاربردی و همرا با مثال و تمرین برای یادگیری بیشتر تنظیم شده‌است؛ و پس از آن به سوالات تشریحی تالیفی، سوالات امتحانات نهایی مدارس و همچنین آزمون پرداخته است. در ادامه منابع معرفی شده در این قسمت را در قالب جدول مشاهده کنید:

نوبتبهترین منابع هندسه یازدهم (برای امتحانات)نوع کتاب
1آموزش شگفت انگیز هندسه یازدهم خیلی سبزدرسنامه کامل+ سوالات تستی و تشریحی
2دی وی دی آموزش مفهومی هندسه دهم رهپویان دانش و اندیشهتدریس کامل مفاهیم درسی
3ماجراهای من و درسام هندسه یازدهم خیلی سبزدرسنامه کامل+ سوالات تشریحی+ آزمون
4کار هندسه یازدهم خیلی سبزدرسنامه کامل+ نمونه سوالات تشریحی
5آموزش و کار هندسه یازدهم خوشخواندرسنامه کامل+ نمونه سوالات امتحانی
6پرتکرار هندسه یازدهم قلم چیدرسنامه کاربردی+ سوالات امتحانی+ آزمون
بهترین کتاب‌های هندسه یازدهم برای امتحانات مدرسه

بهترین کتاب‌های هندسه یازدهم برای کنکور

کتاب درسی هندسه یازدهم زیر ذره بین کاپ

کتاب درسی هندسه یازدهم زیر ذره بین کاپ

مولف این کتاب تلاش کرده است تمامی نکاتی که برای طراحان سوالات کنکور مهم هستند؛ اما ممکن است از دید داوطلبان مخفی بمانند را مورد بررسی قرار دهد. در واقع داوطلبان بعد از حل کردن تست‌های متنوع این کتاب، دید تازه‌ای نسبت به مفاهیم کتاب درسی پیدا می‌کنند و نگاه موشکافانه و دقیق‌تری به این مطالب خواهند داشت.

پاور تست هندسه یازدهم مهروماه

پاور تست هندسه یازدهم مهروماه

در این کتاب هر فصل به چند قسمت تقسیم می‌شود و در ابتدای هر قسمت یک درسنامه مختصر و کاربردی قرار دارد، در واقع این کتاب از دو قسمت اصلی؛ یعنی آموزش و تست تشکیل شده است. البته قسمت درسنامه این کتاب برای دانش‌آموزان متوسط و قوی طراحی شده است و مفاهیم را جزء به جزء مورد بررسی قرار نمی‌دهد؛ پس لازم است ابتدا روی جزوه یا یک منبع درسنامه محور مسلط شوید سپس سراغ این کتاب بروید.

هندسه یازدهم تست خیلی سبز

هندسه یازدهم تست خیلی سبز

مولف این کتاب در قسمت درسنامه بیشتر نکات تستی ضروری و اصلی را بیان کرده است و از زیاده گویی و بیان مطالب اضافی خودداری کرده است. سوالات این کتاب شامل تست‌های کنکورهای سال‌های اخیر و سوالات تالیفی هستند و از آسان به سخت چیده شده‌اند. در این کتاب انواع تیپ‌های مختلف تستی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و هر دانش‌آموزی با هر سطحی می‌تواند از این کتاب استفاده کند. مطالعه کتاب درسی و جزوه معلم در کنار مطالعه این کتاب توصیه می‌شود.

هندسه یازدهم سیر تا پیاز گاج

برای اطلاع از ویژگی‌های این کتاب به قسمت بهترین کتاب‌های هندسه دهم مراجعه کنید.

همچنین سه کتاب هندسه یازدهم سه بعدی الگو، اقیانوس نکته و تست هندسه یازدهم مبتکران، هندسه یازدهم میکرو گاج دارای درسنامه‌های جامع و کاربردی هستند و انواع سوالات تالیفی، نمونه سوالات امتحانی و تست‌های کنکور سال‌های اخیر در محتوای آن‌ها گنجانده شده‌است.

نوبتبهترین منابع هندسه یازدهم (برای کنکور)نوع کتاب
1کتاب درسی هندسه یازدهم زیر ذره بین کاپدرسنامه کامل+ تست
2پاور تست هندسه یازدهم مهروماهدرسنامه مختصر+ تست
3هندسه یازدهم تست خیلی سبزدرسنامه مختصر+ سوالات تالیفی+ تست کنکوری
4هندسه یازدهم سیر تا پیاز گاجدرسنامه کاربردی+ بانک تست+ بانک سوال
5هندسه یازدهم سه بعدی الگودرسنامه کامل+ نمونه سوالات تالیفی و امتحانی
6اقیانوس نکته و تست هندسه یازدهم مبتکراندرسنامه کامل+ تست‌های تالیفی وکنکوری
7هندسه یازدهم میکرو گاجدرسنامه کامل+ تست‌های تالیفی وکنکوری
بهترین کتاب‌های هندسه یازدهم برای کنکور
بهترین منابع آمار و احتمال کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

مقاله مرتبط: بهترین منابع آمار و احتمال کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

بهترین کتاب‌های هندسه دوازدهم

در این قسمت برای جلوگیری از طولانی شدن مقاله، فقط کتاب‌هایی را معرفی می‌کنیم که قبلا یک نمونه از آن‌ها را معرفی نکرده باشیم. برای اطلاع بیشتر از ویژگی‌های سایر کتاب‌ها می‌توانید به قسمت “بهترین کتاب‌های هندسه دهم” در همین مقاله مراجعه کنید.

بهترین کتاب‌های هندسه دوازدهم برای امتحانات مدرسه

500 سوال تشریحی هندسه دوازدهم قلم چی

500 سوال تشریحی هندسه دوازدهم قلم چی

اگر به دنبال یک منبع کامل از سوالات امتحانات نهایی سال‌های گذشته هستید، کتاب 500 سوال تشریحی هندسه دوازدهم قلم چی را به شما توصیه می‌کنیم. در ابتدای هر فصل سه درخت دانش به منظور طبقه‌بندی بهتر موضوعات رسم شده است. این کتاب شامل 15 پیمانه 10 سوالی و 13 پیمانه 20 سوالی است و علاوه بر 500 سوال تشریحی شناسنامه‌دار، دو آزمون 20 نمره‌ای نیمسال اول و چهار آزمون 20 نمره‌ای پایان سال را شامل می‌شود.

همچنین سه کتاب دیگری که در جدول معرفی می‌کنیم از دسته کتاب‌های معرفی شده در همین محتوا هستند که می‌توانید ویژگی‌های آن‌ها را از قسمت بهترین کتاب‌های هندسه دهم مطالعه کنید.

نوبتبهترین منابع هندسه دوازدهم (برای امتحانات)نوع کتاب
1500 سوال تشریحی هندسه دوازدهم قلم چیسوالات تشریحی+ آزمون
2آموزش شگفت انگیز هندسه دوازدهم خیلی سبزدرسنامه کامل+ سوالات تشریحی+ تست
3ماجراهای من و درسام هندسه یازدهم خیلی سبزدرسنامه کامل+ سوالات تشریحی+ آزمون
4دی وی دی آموزش مفهومی هندسه دهم رهپویان دانش و اندیشهتدریس کامل مفاهیم درسی
بهترین کتاب‌های هندسه دوازدهم برای امتحانات مدرسه

بهترین کتاب‌های هندسه دوازدهم برای کنکور

هندسه دوازدهم خوشخوان

هندسه دوازدهم خوشخوان

این کتاب با کتاب آموزش و کار هندسه خوشخوان متفاوت است و مخصوص شرکت در کنکور سراسری است. این کتاب از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. قسمت اول درسنامه کامل و جامع و در عین حال کوتاه و کاربردی است و قسمت دوم شامل سوالات تستی استاندارد طبقه بندی شده است. در این کتاب علاوه بر انواع تیپ‌های رایج سوالات کنکور، به سوالات و نکاتی فراتر از حد کنکور پرداخته شده است.

فصل آزمون هندسه دوازدهم رشته ریاضی خیلی سبز

فصل آزمون هندسه دوازدهم ریاضی خیلی سبز

این کتاب بهترین منبع برای دوران جمع بندی است؛ زیرا یکی از بهترین روش‌های جمع بندی درس‌ها، حل آزمون و تحلیل آن است. در این کتاب آزمون‌های مختلف سطح‌بندی شده‌ای وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید خودتان را بارها مورد سنجش قرار دهید. این کتاب درسنامه ندارد و لازم است قبل از تهیه این کتاب ابتدا روی کتاب درسی و منابع درسنامه محور مسلط شوید.

هندسه دوازدهم گذرنامه مبتکران

هندسه دوازدهم گذرنامه مبتکران

این کتاب شامل سه قسمت اصلی؛ یعنی درسنامه کامل و کاربردی، سوالات تشریحی و امتحانی و نمونه سوالات تستی است. با تهیه این کتاب می‌توانید به صورت هم زمان برای امتحانات نهایی و کنکور سراسری آماده شوید.

هندسه دوازدهم تست آبی قلم‌چی

هندسه دوازدهم تست آبی قلم چی

این کتاب یک مرجع کامل برای دسترسی به سوالات کنکورهای سال‌های اخیر و سوالات آزمون‌های قلم‌چی و سنجش است. این کتاب درسنامه کاملی ندارد اما پاسخ‌نامه تشریحی آن بسیار کامل و کاربردی است.

همچنین چندین منبع دیگر، از دسته کتاب‌های هندسه دوازدهم ویژه کنکوری‌ها از جمله اقیانوس نکته و تست هندسه دوازدهم مبتکران، هندسه دوازدهم سیر تا پیاز گاج، هندسه دوازدهم میکرو گاج و هندسه دوازدهم نردبام خیلی سبز را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید برای اطلاع از ویژگی‌های آن‌ها به قسمت بهترین کتاب‌های هندسه دهم، در همین محتوا مراجعه کنید.

نوبتبهترین منابع هندسه دوازدهم (برای کنکور)نوع کتاب
1هندسه دوازدهم خوشخواندرسنامه کامل و کاربردی+ سوالات تستی
2فصل آزمون هندسه دوازدهم رشته ریاضی خیلی سبزجمع بندی+ آزمون
3هندسه دوازدهم گذرنامه مبتکراندرسنامه کامل+ سوالات تشریحی و تستی
4هندسه دوازدهم تست آبی قلم‌چیتست‌های کنکور+ پاسخنامه تشریحی کامل
5اقیانوس نکته و تست هندسه دوازدهم مبتکراندرسنامه کامل+ تست‌های تالیفی وکنکوری
6هندسه دوازدهم سیر تا پیاز گاجدرسنامه کاربردی+ بانک تست+ بانک سوال
7هندسه دوازدهم میکرو گاجدرسنامه کامل+ تست‌های تالیفی وکنکوری
8هندسه دوازدهم نردبام خیلی سبزدرسنامه کامل+ سوالات سطح بالا
بهترین کتاب‌های هندسه دوازدهم برای کنکور
بهترین منابع حسابان کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

مقاله مرتبط: بهترین منابع حسابان کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

بهترین منابع جمع بندی هندسه کنکور

حتی اگر در طول سال تحصیلی روی درس هندسه زمان زیادی بگذارید و برای یادگیری این درس تلاش فراوانی بکنید؛ اما طی چند هفته پایانی کنکور مطالب این درس را مرور و جمع بندی نکنید، نتیجه خوبی از این درس نخواهید گرفت. در واقع شما نیاز دارید روزهای آخر مطالب درس هندسه را در ذهنتان مرتب و طبقه‌بندی کنید، برای این کار می‌توانید از کتاب‌های جمع بندی هندسه کنکور که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید:

روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

مقاله مرتبط: روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

کدام کتاب هندسه کنکور برای من مناسب است؟

همانطور که تا به اینجای مقاله مطالعه کردید؛ منابعی که دانش‌آموزان و پشت کنکوری ها برای هندسه مطالعه می‌کنند بسته به سطح درسی آن‌ها متفاوت است. اما به طور کلی اگر به مطالب کتاب درسی تسلط کامل دارید، برای امتحانات و همچنین آمادگی برای کنکور می‌توانید از کتاب‌های تست محور همراه با سوالات امتحانی و آزمون استفاده کنید ولی اگر هنوز در فهم دروس اشکال دارید حتما باید منابعی را انتخاب کنید که در درجه اول درسنامه کامل و قوی داشته باشند؛ و پس از آن به سراغ کتاب‌های سنگین‌تر و سوالات سخت‌تر بروید.

نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

مقاله مرتبط: نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

کتاب‌های هندسه به ترتیب سطح دانش‌آموز

دانش‌آموزان در درس هندسه دارای سه سطح هستند که بایستی بر اساس آن منبع مورد نیاز خود برای مطالعه را انتخاب کنند. این سه سطح عبارت اند از:

ضعیف: این دانش‌آموزان نیاز دارند که مطالب و مفاهیم کتاب درسی را به طور کامل‌تری یاد بگیرند. تا به درک و فهم بهتری برسند؛ و بر روی اصطلاحات و مفاهیم پایه تسلط پیدا کنند. کتاب‌های هندسه دهم، یازدهم و دوازدهم سیر تا پیاز گاج را که قبلا به آن اشاره کردیم، به این دسته از دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنیم.

متوسط: دانش آموزان سطح متوسط تسلط نسبی به مطالب درسی و سوالات دارند ولی به درک و فهم کامل مفاهیم و اصطلاحات درسی نرسیده‌اند و در پاسخ دادن به سوالات و تست‌ها بامشکل مواجه می‌شوند. کتاب‌های تست هندسه دهم، یازدهم و دوازدهم خیلی‌ سبز برای این دانش‌آموزان گزینه مناسبی است.

قوی: دانش‌آموزان این سطح به زیر و بم مطالب و مفاهیم کتاب درسی تسلط کامل و جامع دارند و فقط نیاز دارند که با تست‌های متنوع چالشی و انواع آزمون‌ها دست‌ و پنجه نرم کنند تا خود را برای هر گونه سوالی در امتحانات مدارس یا کنکور آماده و محیا کنند. پیشنهاد ما به دانش‌آموزان قوی و مسلط، کتاب‌های هندسه دهم، یازدهم و دوازدهم نشر الگو است.

تمامی کتاب هایی که در این مقاله معرفی شدند و هر کتاب کنکوری و کمک درسی دیگری را که مد نظر دارید می توانید در پایتخت کتاب با تخفیف ویژه و ارسال رایگان خریداری کنید. پایتخت کتاب مرجع خرید کتاب های کنکور ریاضی است و تمامی تلاش خود را کرده که جدیدترین و بهترین کتاب های کنکور را برای شما فراهم کند.

سخن آخر

درس هندسه یکی از درس‌های مهم رشته ریاضی در کنکور سراسری است. اکثر داوطلبان به دلیل آموزش ناکافی در این درس ضعف دارند. در این مقاله بهترین منابع هندسه کنکور 1403 برای هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را معرفی کردیم؛ منابعی که می‌توانند دیدگاه شما را به این درس تغییر دهند و شما را برای کسب یک نمره یا درصد خوب در این درس کمک کنند. علاوه بر منابع معرفی شده در این مقاله، می‌توانید برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر و انتخاب منابع مناسب برای درس های دیگر، به مقاله “بهترین منابع کنکور ریاضی” رجوع کنید.

درباره نویسنده

امیرحسین میری

نویسنده : امیرحسین میری

دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی تجزیه دانشگاه صنعتی شریف، دانش آموخته برتر المپیاد علمی دانشجویی کشور، عضو بنیاد ملی نخبگان، مدرس شیمی پایه و کنکور و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. Farbood مهر 14, 1402

    سلام برا سطح قوی نردبام رو توصیه نمیکنید؟

    • پایتخت کتاب مهر 14, 1402

      سلام
      بله سری کتاب های نردبام و آی کیو سطح بالایی داره و میتونید استفاده بکنید.

  2. SirewqeKify فروردین 16, 1402

    well

  3. ستاره مرداد 14, 1401

    سلام ببخشید هندسه دوازدهم برای آقای حاجی زاده چاپ چه سالی هستش؟

    • پایتخت کتاب مرداد 14, 1401

      سلام
      چاپ امسال هستش

آخرین مقالات پایتخت کتاب