بهترین کتاب برای قبولی در نمونه دولتی نهم

09 اسفند 1402
امیرحسین میری
زمان مطالعه : 26 دقیقه
بهترین کتاب برای قبولی در نمونه دولتی نهم

برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان باید در آزمون ورودی این مدارس که هر سال یک مرتبه برگزار می‌شود، پذیرفته شوید. از آنجایی که مدرسه های نمونه دولتی محبوبیت زیادی در میان دانش‌آموزان دارند، رقابت برای قبولی در این مدارس سخت و تنگاتنگ است. اولین و مهم ترین گام برای قبولی در آزمون ورودی مدرسه نمونه دولتی، انتخاب منابع آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نهم به دهم مناسب است.

اگرچه سوالات این آزمون از کتاب‌‌های درسی طرح می‌شوند و منبع اصلی همین کتاب‌های درسی هستند؛ اما مطالعه آن‌ها به تنهایی کافی نیست، به علاوه لازم است دانش‌آموزان با سوالات آزمون‌های سال‌های گذشته نیز آشنا شوند. بهترین کتاب برای قبولی در نمونه‌دولتی نهم کدام است؟در ادامه این مقاله شما را با بهترین منابع آزمون نمونه دولتی نهم به دهم آشنا می‌کنیم.

آنچه خواهید خواند ...

آزمون نمونه دولتی نهم به دهم از چه دروسی است؟

  • ریاضی
  • علوم تجربی
  • فارسی
  • زبان انگلیسی
  • عربی
  • قرآن و پیام‌های آسمانی
  • مطالعات اجتماعی

آشنایی کلی با آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

در آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم، دانش‌آموزان باید به 100 سوال از 7 کتاب درسی پاسخ دهند. برای قبول شدن در این آزمون، باید به همه کتاب‌ها و مطالب مسلط باشید؛ اما یادتان باشد که اهمیت بعضی از درس‌ها بیشتر است و تاثیر بیشتری روی نتیجه آزمون شما می‌گذارد. برای نشان دادن اهمیت هر درس، از یک ضریب کمک می‌گیریم و هر چقدر ضریب آن درس بالاتر باشد؛ یعنی آن درس برای ما مهم‌تر است.

در ادامه ضرایب درس‌های پایه نهم که در این آزمون اهمیت دارند را در قالب جدول مشاهده کنید.

تخفیف یهویی

ضریب یکضریب دوضریب سه
زبان انگلیسیآموزش قرآن و پیام‌های آسمانیریاضی
مطالعات اجتماعی
(جغرافیا، تاریخ و مدنی)
فارسی_
زبان عربیعلوم تجربی_

با توجه به ضرایب درس‌ها متوجه شدید که مهم‌ترین درس این آزمون درس ریاضی است. سوالات این آزمون به صورت تستی است و هر سوال غلط یک نمره منفی دارد، این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که اکثر دانش‌آموزان تا پایه نهم آشنایی چندانی با آزمون‌های تستی ندارند.

اهمیت منابع کمک آموزشی در آزمون نمونه دولتی

اهمیت منابع کمک آموزشی در آزمون نمونه دولتی
استفاده از بهترین کتاب برای قبولی در نمونه دولتی نهم می‌تواند موفقیت شما را تضمین کند.

اگر قصد دارید در آزمون نمونه دولتی شرکت کنید، باید به محتوای کتاب درسی مسلط باشید؛ اما حواستان باشد که کتاب درسی به تنهایی کافی نیست و حتما رقبای شما در کنار کتاب درسی از منابع بیشتری استفاده می‌کنند. ممکن است بپرسید چرا؟ حتما قبول دارید که تدریس معلم شما هرچقدر هم کامل و عالی باشد، باز هم ممکن است برخی از مطالب برایتان نامفهوم و گنگ باشد؛ هرچند در برخی از مدارس حتی تدریس کامل و خوبی در کلاس‌های درسی ارائه نمی‌شود.

استفاده از منابع کمک آموزشی معتبر در کنار کتاب درسی، کمک می‌کند مطالب را مرتب و دسته بندی شده مطالعه کنید و هیچ نکته مهمی را از قلم نیندازید.

آزمون شما قرار است به صورت تستی برگزار شود و شما باید این مدل آزمون دادن را بارها تمرین کنید. در طول ایام دانش‌آموزی خود در چند آزمون تستی شرکت کرده‌اید؟ اگر در انتخاب منبع کمک آموزشی مناسب دچار سردرگمی شده‌اید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا این مقاله به بررسی دقیق این موضوع اختصاص دارد.

ضریب درس ریاضی در آزمون نمونه دولتی ضریب سه است؛ پس لازم است توجه ویژه‌ای به این درس داشته باشید. ممکن است تا به حال ارتباط خوبی با این درس برقرار نکرده باشید یا علاقه زیادی به درس ریاضی نداشته باشید؛ اما یادتان باشد که برای رسیدن به هدفتان لازم است با این قضیه کنار بیایید. انتخاب یک منبع کمک آموزشی مناسب، تا حد زیادی مشکل شما را حل می‌کند.

کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم گاج

اگر می‌خواهید تمام نکات درس ریاضی را یاد بگیرید و از سیر تا پیاز این درس را مسلط شوید، این کتاب مناسب شما است.

سیر تا پیاز ریاضی نهم گاج

کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم گاج از سه قسمت اصلی آموزش و تمرین، آزمون و نمونه سوالات امتحانی و نکته و تست تشکیل شده است. درسنامه این کتاب به گونه‌ای طراحی شده است که احساس می‌کنید در یک کلاس درس ریاضی شرکت کرده‌اید، لحن بیان مطالب روان و ساده است و مولف تلاش می‌کند ساده‌ترین و مقدماتی‌ترین مطالب را در قالب حل تمرین و سوال آموزش دهد.

برای جمع‌بندی مطالب هر فصل، سوالاتی تحت عنوان آزمون فصل طراحی شده است، با حل این سوالات خیالتان راحت می‌شود که روی مطالب به تسلط کافی رسیده‌اید. بعد از یادگیری مطالب اکنون زمان آن رسیده که با حل تست، هم یادگیری خود را کامل کنید و هم خودتان را بسنجید.

در قسمت نکته و تست این کتاب، می‌توانید انواع تست‌های سطح بندی شده را از آسان به سخت حل کنید و راهکارهای حل تست را بیاموزید. در این کتاب علاوه بر سوالات تستی، سوالات تشریحی زیادی برای آمادگی در امتحانات مدرسه ارائه شده است؛ پس با خرید این کتاب با یک تیر دو نشان بزنید.

کتاب آموزش و آزمون ریاضی نهم رشادت مبتکران

سری کتاب‌های رشادت مبتکران شامل تست‌های متنوع و طبقه بندی شده به منظور شرکت کردن در آزمون‌های نمونه دولتی، مدارس ممتاز، تیزهوشان، آزمون‌های سمپاد و المپیاد است. هم قسمت آموزش و درسنامه و هم قسمت سوالات و تست‌های این کتاب برای همه دانش‌آموزان با تمامی سطح‌ها مناسب است.

ریاضی نهم رشادت جلد اول مبتکران

درسنامه‌های کتاب ریاضی رشادت مبتکران، کم حجم و کاربردی بوده و بیشتر برای مرور و یادآوری مطالب هستند؛ پس لازم است در کنار این کتاب جزوه معلمتان را به خوبی مطالعه کنید. این کتاب در دو جلد تالیف شده است و برای مطالعه پاسخ تشریحی تست‌ها، لازم است جلد دوم کتاب را تهیه کنید.

پاسخنامه تشریحی این کتاب جامع و کامل است و تک به تک گزینه‌های هر سوال را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد. در کنار حل تست‌ها و سوالات چهار گزینه‌ای، بهتر است که با حل سوالات تشریحی روی مطالب به تسلط برسید؛ این کتاب چنین امکانی را برای شما فراهم می‌کند؛ زیرا سوالات آن علاوه بر سوالات تستی شامل سوالات تشریحی هم می‌شود.

پاسخنامه تشریحی آموزش و آزمون ریاضی نهم رشادت مبتکران در جلد دوم می‌باشد.

ریاضی نهم جامع تیزهوشان انصاری مبتکران

ریاضی نهم جامع تیزهوشان انصاری مبتکران

ممکن است تصور کنید این کتاب فقط برای شرکت در آزمون تیزهوشان کاربرد دارد؛ اما اگر روی مطالب کتاب درسی و جزوه تسلط خوبی دارید و می‌خواهید با حل تست‌های دشوار و سطح بالا، خودتان را برای شرکت در آزمون نمونه دولتی آماده کنید، این کتاب یکی از بهترین منابع است.

در ابتدای هر درس از این کتاب، خلاصه‌ای از درس ونکات مهم بیان شده که برای درک مطالب چند مثال مطرح شده است. در این کتاب هم به سوالات تستی و هم تشریحی پرداخته شده است که تمامی این سوالات سطح بندی شده هستند و از آسان به سخت چیده شده‌اند.

پاسخ ریاضی نهم جامع تیزهوشان انصاری مبتکران در جلد دوم می‌باشد.

دی وی دی آموزش مفهومی ریاضی نهم رهپویان دانش و اندیشه

دی وی دی آموزش مفهومی ریاضی نهم رهپویان دانش و اندیشه

برخی از دانش‌آموزان با دی وی دی بیشتر از کتاب ارتباط برقرار می‌کنند و گاهی هم یک دی وی دی خوب، بیشتر از شرکت در یک کلاس کمک آموزشی کاربرد دارد. دی وی دی آموزش مفهومی ریاضی نهم رهپویان دانش و اندیشه، شامل 14 ساعت تدریس مفید و کاربردی است که در چهار حلقه دی وی دی ارائه می‌شود.

لحن تدریس در این دی وی دی به حدی روان و قابل فهم است و حتی برای دانش‌آموزانی که در درس ریاضی بسیار ضعیف هستند هم کاربرد دارد. در این دی وی دی‌ها در حین تدریس به تک تک مطالب کتاب درسی پرداخته شده و مثال‌‌ها و تمرین‌‌های مهم کتاب درسی مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب ریاضی نهم تیزهوشان کاهه

ریاضی نهم تیزهوشان کاهه

اگر در فهم مطالب کتاب درسی ریاضی مشکل دارید و جزه معلم‌تان در مدرسه‌ کامل نیست، بهتر است کتاب ریاضی نهم تیزهوشان کاهه را تهیه کنید؛ زیرا درسنامه این کتاب کامل و جامع است، این درسنامه‌ها کاملا منطبق با مطالب کتاب درسی است و در تالیف آن از پرداختن به مطالب و فرمول‌های اضافی و حاشیه‌ پردازی خودداری شده است.

در انتخاب تست‌های این کتاب نیز این اصل رعایت شده؛ یعنی سوالات این کتاب استاندارد بوده و چیدمان تست‌ها بر اساس سر فصل‌های کتاب درسی است. در این کتاب برای هر دانش‌آموزی با هر سطحی تست ارائه شده است؛ اما یادتان باشد که بعد از تسلط روی سوالات ساده و متوسط باید به سراغ حل تست‌های ترکیبی و خلاقانه این کتاب بروید تا خودتان را برای رقابت با سایر دانش‌آموزان آماده کنید.

کتاب ریاضی نهم تیزهوشان خیلی سبز

ریاضی نهم تست تیزهوشان خیلی سبز

اگر می‌خواهید در آزمون نمونه دولتی پذیرفته شوید، باید عملکرد خوبی در درس ریاضی داشته باشید و اگر می‌خواهید به اصطلاح خودتان را در این درس بالا بکشید، لازم است تست و سوالات خلاقانه و متنوع حل کنید و اطلاعاتتان را به چالش بکشید؛ کتاب ریاضی نهم تست تیزهوشان خیلی سبز این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

این کتاب فقط برای آزمون تیزهوشان کاربرد ندارد؛ بلکه بیشتر حجم این کتاب به درسنامه‌های مفصل و کامل آن اختصاص دارد که در آنها علاوه بر تدریس تمام نکات و مفاهیم، به اشتباهات متداول دانش‌آموزان در کادرهایی تحت عنوان “دقت کنیم” پرداخته شده است. تست‌های این کتاب نسبتا سطح بالایی دارند و شامل سوالات آزمون‌های انرژی اتمی، مدارس سلام و مفید، تیزهوشان، کانگورو و روبوکاپ می‌شوند.

پاسخ ریاضی نهم تست تیزهوشان خیلی سبز در جلد دوم میباشد.

کتاب مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران

مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران

این کتاب در دو جلد تالیف شده (جلد اول سوالات و جلد دوم پاسخنامه تشریحی کامل و جامع)، هدف از تالیف این کتاب آماده کردن دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس خاص و ممتاز است؛ اصلا عنوان این کتاب خودش گویای همه چیز است!

کتاب مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران لازم است حتما در کنار جزوه معلم مطالعه شود و بیشتر یک منبع تست محور محسوب می‌شود؛ زیرا شامل بیش از 3000 سؤال چند گزینه‌ای است که از آسان به سخت چیده شده‌اند. در جلد دوم این کتاب، می‌توانید به پاسخنامه تشریحی دقیق و کامل هر سوال دسترسی پیدا کنید.

پاسخنامه تشریحی مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران در جلد دوم می‌باشد.

نوبتمنابع درس ریاضی نهمنوع درسنامهسطح درسی دانش‌آموز
1ریاضی نهم جامع تیزهوشان انصاری مبتکراندرسنامه خلاصه + سوال تستی و تشریحیقوی
2 آموزش و آزمون ریاضی نهم رشادت مبتکراندرسنامه کم حجم + سوال تستی و تشریحیمتوسط تا قوی
3مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکرانبانک سوالمتوسط تا قوی
4 سیر تا پیاز ریاضی نهم گاجدرسنامه کامل + تستضعیف تا متوسط
5ریاضی نهم تیزهوشان کاههدرسنامه جامع + تستضعیف تا متوسط
6ریاضی نهم تیزهوشان خیلی سبزدرسنامه مفصل + تستضعیف تا متوسط
7دی وی دی ریاضی نهم رهپویان دانش و اندیشهبانک سوالضعیف

منابع درس علوم تجربی برای امتحان نمونه دولتی

درس علوم تجربی یکی از درس‌های شیرین پایه نهم است که اکثر دانش‌آموزان به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کنند؛ اما مطالب این کتاب این قابلیت را دارند که در آزمون نمونه دولتی از آنها سوالات سخت و مفهومی طرح شود. پس درس علوم تجربی را دست کم نگیرید و بعد از یادگیری کامل کتاب درسی، به سراغ حل تست بیشتر برای این درس باشید. منابع کمک آموزشی زیر شما را در این مسیر کمک می‌کنند:

کتاب سیر تا پیاز علوم نهم گاج

سیر تا پیاز علوم نهم گاج

همان توضیحاتی که در مورد کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم گاج دادیم، در مورد این کتاب هم صدق می‌کند. قسمت‌های اصلی این کتاب شامل درسنامه، سوالات تشریحی و تستی است؛ اگر کتاب درسی را مطالعه کرده باشید و روی درسنامه این کتاب هم به تسلط برسید، دیگر کسی در درس علوم حریف شما نخواهد بود.

در قسمت پرسش‌های چهارگزینه‌ای این کتاب، علاوه بر آشنایی با انواع سوالات تستی و سنجش اطلاعاتتان، شگردها و فوت‌وفن تست‌زنی را یاد می‌گیرید و برای شرکت کردن در انواع آزمون‌های تستی از جمله آزمون مدارس نمونه دولتی آماده می‌شوید.

کتاب علوم نهم تیزهوشان کاهه

علوم نهم تیزهوشان کاهه

شیوه بیان و نگارش مؤلف این کتاب بسیار جذاب و روان است، به همین دلیل اکثر دانش‌آموزان با درسنامه کتاب علوم نهم تیزهوشان کاهه به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند. مولف در درسنامه بیشتر به مطالب کتاب درسی پرداخته است اما در کنار آن، مطالب مرتبط اما کمی فراتر از کتاب هم بیان کرده است که می‌تواند شما را برای رویارویی با هر سوالی آماده کند.

در قسمت سوالات تستی این کتاب، می‌توانید انواعی از سوالات تالیفی و شناسنامه‌دار ( سوالات مدارس نمونه دولتی، آزمون‌های تیزهوشان، المپیاد و…) را حل کنید و با بررسی پاسخنامه تشریحی هر سوال، یادگیری خود را در این درس کامل کنید.

کتاب علوم نهم تیزهوشان اندیشمند

علوم نهم تیزهوشان اندیشمند

هدف از تالیف این کتاب آماده کردن دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس خاص از جمله مدارس نمونه دولتی است و به همین دلیل مولفان این کتاب سعی کرده‌اند مطالب را به کمک نمونه سوال‌های مفهومی، متنوع و ابتکاری توضیح دهند.

درسنامه این کتاب کامل و جامع بوده و مکمل مطالب کتاب درسی است، به علاوه در این کتاب بیش از 900 پرسش چهارگزینه‌ای به همراه پاسخنامه کامل و کاربردی ارائه می‌شود.

کتاب آموزش و آزمون علوم نهم رشادت مبتکران

یکی از بهترین روش‌های آموزش مطالب، آموزش مفاهیم و نکات به کمک آزمون است. همچنین اکثر داوطلبان آزمون‌های ورودی مدارس خاص، از بین دانش‌‌آموزان قوی هستند و سطح این آزمون‌ها هم از سطح امتحانات معمولی مدرسه فراتر است.

علوم نهم رشادت مبتکران

کتاب آموزش و آزمون علوم نهم رشادت مبتکران، با بهره‌گیری از آزمون‌های استاندارد و مفهومی و طراحی سوالات سخت و چالشی، دانش‌آموزان را برای شرکت در رقابت‌های سختی مانند آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان آماده می‌کند.

درسنامه کتاب پیشرفته و کامل است و ۴۰۰ نکته مهم به کمک نمودارها و شکل‌ها ارائه می‌شود. سوالات این کتاب در دو بخش تالیفی و شناسنامه‌دار و از آسان به سخت چیده شده‌اند و پاسخنامه تشریحی کتاب، فقط به بررسی گزینه درست می‌پردازد.

کتاب علوم نهم پیشتاز خیلی سبز

علوم نهم پیشتاز خیلی سبز

این کتاب برای همه دانش‌آموزان در تمامی سطح‌ها کاربرد دارد؛ البته اگر فهم مطالب کتاب درسی برای شما دشوار است و به دنبال یک منبع با درسنامه کامل هستید، پیشنهاد ما مطالعه کتاب علوم نهم پیشتاز خیلی سبز است. تست‌ها و سوالات این کتاب به صورت فصل به فصل چیده شده است و علاوه بر سوالات تستی، دو آزمون برای مطالب نیم سال اول و نیم‌سال دوم نیز طراحی شده است.

دی وی دی آموزش مفهومی علوم نهم رهپویان دانش و اندیشه

دی وی دی آموزش مفهومی علوم نهم رهپویان دانش و اندیشه

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به تدریس تخصصی مطالب توسط برترین اساتید دسترسی پیدا کنید، می‌توانید دی وی دی آموزش مفهومی علوم نهم رهپویان دانش و اندیشه را تهیه کنید. این مجموعه شامل پنج حلقه دی وی دی و 1160 دقیقه تدریس خط به خط مطالب کتاب درسی است. در کنار این منبع لازم است سوالات آزمون‌های ورودی نمونه دولتی سال‌های قبل را هم کار کنید.

نوبتمنابع درس علوم نهمنوع درسنامهسطح درسی دانش‌آموز
1آموزش و آزمون علوم نهم رشادت مبتکراندرسنامه پیشرفته + تست چالشیمتوسط تا قوی
2سیر تا پیاز علوم نهم گاجدرسنامه کامل + تستضعیف تا متوسط
3علوم نهم تیزهوشان کاههدرسنامه جامع + تستضعیف تا متوسط
4علوم نهم تیزهوشان اندیشمنددرسنامه کامل + تستضعیف تا متوسط
5علوم نهم پیشتاز خیلی سبزدرسنامه کامل + تستضعیف تا متوسط
6دی وی دی علوم نهم رهپویان دانش و اندیشهدرسنامه کامل + مثال و تمرینضعیف

کتاب فارسی نهم طالب تبار مبتکران

فارسی نهم طالب تبار مبتکران

درسنامه کتاب فارسی نهم طالب تبار مبتکران بسیار کامل است؛ زیرا در آن مولف به معنی تمام شعرها و نثرهای کتاب پرداخته و تمام دانش‌های زبانی و ادبی را توضیح داده است. در عین حال حجم درسنامه‌ها کاملا معقول و منطقی بوده و به هدف قبولی در آزمون‌های ورودی مدارس برتر نوشته شده است.

این کتاب در چهار قسمت تالیف شده است و در آن بیش از 900 سوال تستی مطرح شده که شامل آزمون‌های تیزهوشان، آزمون‌های ورودی مدارس نمونه دولتی و آزمون‌های شبیه‌سازی شده تالیفی به همراه پاسخنامه تشریحی کامل است.

کتاب فارسی نهم تیزهوشان کاهه

فارسی نهم تیزهوشان کاهه

این کتاب هم از سه قسمت اصلی درسنامه، تست و پاسخنامه تشکیل شده است. در ابتدای هر درسنامه دو ضمیمه ادبی و زبانی ارائه شده است که باعث می‌شود تسلط نسبی روی قسمت دستور زبان پیدا کنید.

در ادامه انواع شعر و نثرهای کتاب با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار گرفته‌اند و این موضوع کمک می‌کند در زمینه مفهوم، قرابت معنایی، آرایه و معنی به تسلط خوبی برسید. در این کتاب بیش از 600 تست طبقه بندی شده متنوع و خلاقانه طراحی شده است که با حل آن‌ها می‌توانید خودتان را برای شرکت در هر آزمون تستی آماده کنید.

کتاب سیر تا پیاز ادبیات فارسی نهم گاج

سیر تا پیاز فارسی نهم گاج

شروع این کتاب هم مانند اکثر کتاب‌‌ها با قسمت درسنامه است و مولف سعی کرده در قسمت درسنامه مفاهیم را با ذکر مثال‌های متنوع توضیح دهد و خط به خط کتاب درسی را با لحنی روان و جذاب بررسی کند. برای تکمیل فرآیند یادگیری و به منظور آماده شدن برای شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس خاص، باید به تعداد زیاد تست کار کنید.

در این کتاب انواع سوالات متنوع و خلاقانه تستی و تشریحی طراحی شده است و در قسمت پاسخنامه تشریحی، پاسخ هر سوال به دقت و به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب فارسی نهم تست تیزهوشان خیلی سبز

فارسی نهم تست تیزهوشان خیلی سبز

همان طور که قبلا گفتیم، این کتاب‌ها به هدف آماده کردن شما برای شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس خاص است و صرفا شامل آزمون‌های تیزهوشان نمی‌شود.

مولفان این کتاب تلاش کرده‌اند درسنامه را بر مبنای سوالات آزمون‌های ورودی مدارس خاص تالیف کنند و در کنار این موضوع، تست‌ها را به صورت حرفه‌ای طبقه بندی و تیپ بندی کرده‌اند. پاسخنامه تشریحی این کتاب جامع و کامل بوده و یکی از نقاط قوت این کتاب محسوب می‌شود.

کتاب آموزش و آزمون فارسی نهم رشادت مبتکران

فارسی نهم رشادت مبتکران

این کتاب با ارائه بیش از 500 پرسش چهارگزینه‌ای به همراه پاسخنامه تشریحی دقیق، می‌تواند شما را برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی آماده کند. در کنار انواع سوالات متنوع و استاندارد، این کتاب درسنامه بسیار خوب و قوی دارد.

در ابتدای هر درسنامه پیش درآمدی از محتوای موضوعی آن درس برای تقویت روان‌خوانی آورده شده است، در ادامه نکته های ادبی زبانی هر درس و نکات مربوط به قسمت آرایه و املا ارائه شده است. همچنین در هر درس توضیح کوتاهی در مورد شخصیت‌های ادبی داده شده و آثار مربوط به آن شخصیت‌ها معرفی شده است.

نوبتمنابع درس فارسی نهمنوع درسنامهسطح درسی دانش‌آموز
1 فارسی نهم طالب تبار مبتکرانمتوسط تا قویدرسنامه کامل + تست
2فارسی نهم تست تیزهوشان خیلی سبزمتوسط تا قویدرسنامه خلاصه + تست طبقه‌بندی شده
3فارسی نهم تیزهوشان کاههضعیف تا متوسطدرسنامه کامل + تست
4 سیر تا پیاز ادبیات فارسی نهم گاجضعیف تا متوسطدرسنامه + سوالات تستی و تشریحی
5آموزش و آزمون فارسی نهم رشادت مبتکرانضعیف تا متوسطدرسنامه قوی + تست

منابع درس زبان انگلیسی برای امتحان نمونه دولتی

کتاب زبان انگلیسی نهم رشادت مبتکران

زبان انگلیسی نهم رشادت مبتکران

قبل از مطالعه این کتاب لازم است روی مطالب کتاب درسی به یک تسلط نسبی برسید، سپس به سراغ درسنامه‌های این کتاب بروید؛ زیرا درسنامه‌ها مختصر، مفید و کاربردی هستند و نکات لازم برای حل تست‌ها را آموزش می‌دهند.

قسمت مهم این کتاب، سوالات چهار گزینه‌ای آن است که به دو دسته تست‌های تالیفی و شناسنامه‌دار(تست‌های آزمون‌های تیزهوشان، نمونه دولتی و…) تقسیم شده و از آسان به سخت طبقه بندی شده‌اند. در قسمت پاسخنامه تشریحی، می‌توانید اشکالات احتمالی خود را متوجه شوید و با مطالعه پاسخ هر سوال، نکات مفید بیشتری یاد بگیرید.

کتاب زبان انگلیسی نهم تست خیلی سبز

زبان انگلیسی نهم تست خیلی سبز

 درسنامه این کتاب جالب و جذاب است و در آن برای یادگیری تلفظ و معنای واژگان مهم هر درس، از تصاویر استفاده شده است. درسنامه از دو قسمت کلی واژگان و گرامر تشکیل شده که بعد از تدریس هر قسمت، سوالات مربوط به آن قسمت ارائه شده است.

البته مولف این کتاب از اهمیت درک متن غافل نبوده و در پایان هر درس درک مطلب و سوالات مربوط به آن مطرح شده است. این کتاب یک منبع خوب برای حل تست‌های متنوع و مفهومی است که با حل آن‌ها می‌توانید برای پاسخگویی به سوالات آزمون ورودی مدارس تیزهوشان آماده شوید.

کتاب سیر تا پیاز زبان انگلیسی نهم گاج

سیر تا پیاز زبان انگلیسی نهم گاج

در این کتاب از سیر تا پیاز زبان انگلیسی پایه نهم تدریس می‌شود؛ این کتاب به حدی کامل است که به درد دنیا و آخرتتان می‌خورد؛ زیرا شامل درسنامه کامل و کاربردی، تست و سوالات چهار گزینه‌ای متنوع و سوالات تشریحی است.

اگر کتاب سیر تا پیاز زبان انگلیسی نهم گاج را تهیه کنید، علاوه بر اینکه برای امتحانات مدرسه آماده می‌شوید، با نمونه سوالات تستی آشنا شده و با حل سوالات چهار گزینه‌ای چالشی می‌توانید خود را برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی آماده کنید.

دی وی دی آموزش مفهومی زبان انگلیسی نهم رهپویان دانش و اندیشه

دی وی دی آموزش مفهومی زبان انگلیسی نهم رهپویان دانش و اندیشه

مهم نیست چقدر در درس زبان انگلیسی ضعف دارید؛ زیرا با تماشای سه حلقه دی وی دی و با صرف 11 ساعت آموزش، می‌توانید در درس زبان انگلیسی پایه نهم به تسلط برسید و خودتان را برای شرکت در آزمون ورودی مدرسه نمونه دولتی آماده کنید.

در این مجموعه مفاهیم درس زبان از طریق انیمیشن‌‌های جذاب آموزش داده می‌شود و به کمک آن دانش‌آموزان با تلفظ صحیح جملات و کلمات کتاب درسی آشنا می‌شوند. در این مجموعه دی وی دی نمونه سوالات امتحانی نوبت اول و دوم مورد بررسی قرار می‌گیرد اما برای حل تست بیشتر، لازم است در کنار این منبع از منابع دیگری هم استفاده کنید.

نوبتمنابع درس زبان انگلیسی نهمنوع درسنامهسطح درسی دانش‌آموز
1زبان انگلیسی نهم رشادت مبتکراندرسنامه مختصر و مفید + تست متوسط تا قوی
2زبان انگلیسی نهم تست خیلی سبزدرسنامه کامل + تستضعیف تا متوسط
3سیر تا پیاز زبان انگلیسی نهم گاجدرسنامه کامل + سوالات تستی و تشریحیضعیف تا متوسط
4دی وی دی زبان انگلیسی نهم رهپویان دانش و اندیشهدرسنامه کامل + تمرینضعیف

منابع درس‌ عربی برای امتحان نمونه دولتی

کتاب آموزش و آزمون عربی نهم رشادت مبتکران

عربی نهم رشادت مبتکران

هدف از تالیف این کتاب آموزش پیشرفته کتاب عربی نهم و بیان نکته‌های کلیدی برای حل تست‌های این درس است. تمرین‌های این کتاب متعدد و هدفدار بوده و برای یادگیری صرف اسم‌ها و فعل‌ها و یادآوری مطالب آموخته شده است.

بعد از تسلط روی کتاب درسی و مطالب درسنامه این کتاب، می‌توانید با حل سوالات چهار گزینه‌ای متنوع و چالشی، خودتان را برای شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس خاص آماده کنید. سوالات این کتاب بر اساس بخش‌های کتاب درسی مرتب شده‌اند و با مطالعه پاسخنامه تشریحی هر تست، نکات مفید زیادی یاد می‌گیرید.

کتاب عربی نهم تست تیزهوشان خیلی سبز

عربی نهم تست تیزهوشان خیلی سبز

سطح علمی کتاب عربی نهم تست تیزهوشان خیلی سبز نسبتا بالا است و این کتاب بیشتر مناسب دانش‌آموزان قوی و متوسط رو به بالا طراحی شده است. اگر قصد دارید در مدارس خاصی مانند مدرسه نمونه دولتی یا تیزهوشان تحصیل کنید، باید جزو دانش‌آموزان قوی باشید و با مطالعه کتاب‌های سطح بالا وضعیت خود را در این درس ارتقا دهید.

درسنامه این کتاب مفصل است و مولف هریک از درس‌ها را در ۱۳ بخش تشریح کرده است که شامل متن درس، بررسی واژگان جدید، توضیح واژه‌های مهم درس به زبان عربی، واژگان مترادف، واژگان متضاد، جمع‌های مکسر و مفرد آن‌ها، یادآوری کلماتی که ممکن است با هم اشتباه شوند، درس‌نامه و بیان قواعد، نکاتی در مورد فن ترجمه، تمرین‌های کتاب درسی، نمونه سوالات امتحانی، سوالات چهار گزینه‌ای و پاسخنامه تشریحی است.

کتاب مسابقات عربی و قرآن و پیام‌های آسمانی نهم مرشد مبتکران

مسابقات عربی و قرآن و پیام های آسمانی نهم مرشد مبتکران

همان طور که از اسم این کتاب مشخص است، هدف از طراحی آن شرکت در آزمون‌ها و امتحانات تستی درس عربی است. در کنار درسنامه جامع و کاربردی این کتاب، تعداد زیادی تست تالیفی و سوالات شناسنامه‌دار ارائه شده است؛ با حل این تست‌ها هم مطالب و نکات درس عربی پایه نهم را به خوبی یاد می‌گیرید و هم خودتان را برای شرکت در امتحانات چهار گزینه‌ای آماده می‌کنید.

پاسخنامه تشریحی این کتاب کامل است و نکات کلیدی و تکمیلی زیادی دارد. در این کتاب می‌توانید به پرسش‌های سه سال گذشته آزمون تیزهوشان همراه با پاسخنامه تشریحی آن‌ها دست پیدا کنید.

نوبتمنابع درس عربی نهمنوع درسنامهسطح درسی دانش‌آموز
1موزش و آزمون عربی نهم رشادت مبتکراندرسنامه مفید + تستمتوسط تا قوی
2عربی نهم تست تیزهوشان خیلی سبزدرسنامه جامع + تستمتوسط تا قوی
3مسابقات عربی و قرآن و پیام‌های آسمانی نهم مرشد مبتکراندرسنامه جامع و کاربردی + تستضعیف تا متوسط

منابع درس‌ آموزش قرآن و پیام‌های آسمانی برای امتحان نمونه دولتی

برای قبولی در آزمون ورودی مدرسه نمونه دولتی، نباید از اهمیت کتاب درسی غافل باشید؛ این موضوع در مطالعه بعضی از درس‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، درس‌ آموزش قرآن و پیام های آسمان از جمله درس‌هایی است که مطالعه کتاب درسی برای یادگیری آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

در قسمت قبلی کتاب مسابقات عربی و قرآن و پیام‌های آسمانی نهم مرشد مبتکران را معرفی کردیم، در ادامه شما را با یکی دیگر از کتاب‌های مفید و کاربردی برای این درس آشنا می‌کنیم:

کتاب پیام‌‌های آسمانی و آموزش قرآن هشتم و نهم تست خیلی سبز

پیام های آسمانی و آموزش قرآن هشتم و نهم تست خیلی سبز

این کتاب مکمل بسیار خوبی برای مطالب کتاب درسی است و در چند بخش مختلف مطالب را ارائه می‌دهد. قسمت اصلی این کتاب، شامل درسنامه کاربردی و جامع است که در آن با حل مثال‌های متنوع، مطالب و نکات توضیح داده می‌شود.

تست‌های این کتاب، هم شامل سوالات تالیفی استاندارد و مفهومی و هم سوالات آزمون‌های تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی است و در قسمت پاسخنامه تشریحی، نکات مهم تستی بیان می‌شود. در انتهای هر فصل آزمون‌های جامع به منظور جمع بندی و ارزیابی کلی آن فصل ارائه شده است.

منابع درس مطالعات اجتماعی برای امتحان نمونه دولتی

از درس مطالعات اجتماعی ( تاریخ ، جغرافیا ، مدنی ) در آزمون مدارس نمونه دولتی، ده سوال طرح می‌شود که با توجه به راحتی مطالب این درس، بهتر است خودتان را برای پاسخ دادن به همه سوالات این درس آماده کنید و هیچ سوالی را از دست ندهید. در کنار مطالعه کتاب درسی و تسلط کامل روی مطالب آن، می‌توانید از منابع کمک آموزشی هم استفاده کنید.

کتاب مطالعات اجتماعی نهم تست خیلی سبز

مطالعات اجتماعی 9 نهم تست خیلی سبز

اگرچه این کتاب بیشتر برای دانش‌آموزان متوسط و قوی طراحی شده است اما همه دانش‌آموزان با هر سطح علمی، می‌توانند در کنار مطالعه کتاب درسی از این کتاب هم استفاده کنند. درسنامه کتاب مفصل و کامل است و مولف تمام نکات لازم برای پاسخ دادن به تست‌های این درس را تدریس کرده است.

سوالات کتاب به صورت فصل به فصل مرتب شده‌اند و شامل سوالات امتحانات تیزهوشان و نمونه دولتی سال‌های اخیر در کنار تست‌های تالیفی دشوار و چالشی است.

دانلود بخشی از کتاب
99

کتاب آموزش و آزمون مطالعات اجتماعی نهم رشادت مبتکران

مطالعات اجتماعی نهم رشادت مبتکران

حتما به موازات مطالعه این کتاب، کتاب درسی را هم مطالعه کنید؛ زیرا درسنامه کتاب آموزش و آزمون مطالعات اجتماعی نهم رشادت مبتکران مفصل نیست و در آن به ارائه خلاصه دروس و نکات مهم اکتفا شده است.

نقطه قوت این کتاب، سوالات متنوع و استاندارد آن است که شامل نمونه سوالات امتحانی میان ترم و پایان ترم، سوالات آزمون‌های نمونه دولتی و تیزهوشان سال‌های اخیر و تست‌های تالیفی استاندارد و خلاقانه به همراه پاسخنامه تشریحی کامل و جامع است.

پس اگر حل تست برای شما خیلی مهم است و به دنبال یک منبع تست محور برای درس مطالعات اجتماعی پایه نهم هستید، کتاب آموزش و آزمون مطالعات اجتماعی نهم رشادت مبتکران می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

نوبتمنابع درس مطالعات اجتماعی نهمنوع درسنامهسطح درسی دانش‌آموز
1مطالعات اجتماعی نهم تست خیلی سبزدرسنامه مفصل + تست چالشیمتوسط تا قوی
2 مطالعات اجتماعی نهم رشادت مبتکرانبانک تستمتوسط تا قوی

بعد از اینکه منابع مربوط به هر درس را به صورت تک به تک بررسی کردیم، می‌خواهیم چند منبع برای جمع بندی نهایی مطالب معرفی کنیم؛ زیرا این منابع به خصوص در هفته‌ها و روزهای پایانی باقی مانده تا برگزاری آزمون ورودی مدرسه نمونه دولتی به دردتان می‌خورد.

سوالات طبقه بندی شده آزمون نمونه دولتی نهم قلم‌چی

سوالات طبقه بندی شده آزمون نمونه دولتی نهم قلم چی

یکی از دغدغه‌های مهم دانش‌آموزان این است که همه سوالات آزمون‌های نمونه دولتی سال‌های اخیر را حل کنند و در این کتاب به این دغدغه پرداخته شده است؛ زیرا این کتاب یک بانک کامل از تمامی سوالات آزمون‌های ورودی مدارس نمونه دولتی است. سوالات این کتاب طبقه بندی شده هستند و بیش از 1200 سوال به همراه پاسخ تشریحی آن‌ها را شامل می‌شوند.

در این کتاب به تمامی هفت درس مربوط به آزمون نمونه دولتی و سوال‌های منتخب آزمون‌های نمونه دولتی 31 استان پرداخته شده است. همچنین این کتاب شامل هشت آزمون طبقه بندی شده و چهار آزمون جامع به منظور جمع بندی بهتر مطالب است.

32 استان تیزهوشان جامع نهم پویش اندیشه خوارزمی

31+1 استان نهم تیزهوشان پویش

در این کتاب مجموعه آزمون‌‌های نمونه دولتی و تیزهوشان چند سال اخیر گردآوری شده است و از این رو این کتاب کامل‌ترین مرجع آمادگی برای آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان است.

از آنجایی که این کتاب یک منبع جامع محسوب می‌شود، در آن همه سوالات مربوط به تمامی درس‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. پاسخنامه‌ تشریحی این کتاب کامل و جامع است و علاوه بر تحلیل کامل پاسخ هر سوال، نکات و تکنیک‌های پاسخگویی به تست‌ها را هم بیان می‌کند.

دانلود بخشی از کتاب
99
نوبتمنابع جمع‌بندی نهایی پایه نهمنوع درسنامهسطح درسی دانش‌آموز
1سوالات طبقه بندی شده آزمون نمونه دولتی نهم قلم‌چیبانک تستمتوسط تا قوی
232 استان تیزهوشان جامع نهم پویش اندیشه خوارزمیبانک تست + پاسخ‌نامه تشریحی جامعمتوسط تا قوی

دیگر منابع برای جمع‌بندی همه درس‌های پایه نهم عبارتند از:

  • مجموعه سوالات 32 استان آزمون های ورودی مدارس نمونه و خاص دولتی نهم نشر سلام
  • 32 استان جامع نهم 1401 لوح برتر
  • 32 استان نهم به دهم گاج

سخن آخر

دوره دوم متوسطه یکی از دوره‌های مهم و حساس در طول زندگی تحصیلی شما است؛ زیرا نتیجه کنکور سراسری و رشته دانشگاهی شما در آینده، به عملکرد شما در این دوران بستگی دارد.

پس توصیه می‌کنیم در انتخاب مدرسه برای دوره متوسطه دوم سخت‌گیر و جدی باشید و همه تلاش خود را برای پذیرفته شدن در مدارس خاص مانند مدرسه نمونه دولتی بکنید؛ زیرا سطح امکانات، تدریس مطالب و رقابت در این مدارس نسبتا بالاتر از سایر مدرسه‌ها است و همین موضوع به شما کمک می‌کند که در آینده در آزمون بزرگی که پیش رو دارید، یعنی کنکور سراسری، موفق شوید.

درباره نویسنده

امیرحسین میری

نویسنده : امیرحسین میری

دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی تجزیه دانشگاه صنعتی شریف، دانش آموخته برتر المپیاد علمی دانشجویی کشور، عضو بنیاد ملی نخبگان، مدرس شیمی پایه و کنکور و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. حسام بهمن 29, 1402

    سلام من کتاب ۳۱+۱ استان نهم به دهم پویش رو ازتون خریداری کردم و کتاب درسی فارسی و ریاضی وعربی و اجتماعی و انگلیسی هم خوبش رو دارم به نظرتون کافیه برای قبولی ؟ یا بهتره کتاب استعداد تحلیلی IQ گاج هم بخرم؟

    • پایتخت کتاب بهمن 29, 1402

      سلام پایتختی عزیز💙با همین منابع هم میتونید بهترین نتیجه رو بگیرید

  2. یگانه بهمن 9, 1402

    سلام میخاستم بگم که لازمه همه سوال ها رو بزنیم
    منظورم اینکه منی ک میخوام انسانی بخونم باید علوم و ریاضی رو هم در امتحان نمونه دولتی بزنم؟)

    • پایتخت کتاب بهمن 9, 1402

      سلام پایتختی عزیز💙صفر نداشته باشین حتما حتی اگه درصد بالا نمیزنین

  3. leyli مهر 23, 1402

    سلام
    میخواستم بدونم که نمونه دولتی امسال ازمون هوش برگزار میکنه همه منو می ترسونن

    • پایتخت کتاب مهر 24, 1402

      سلام پایتختی عزیز💙
      تا این لحظه بله برگزار میشه.

  4. tara مهر 16, 1402

    ببخشید من میخواستم بدونم ک 32 استان بهتره یا آی کیو جامع؟
    و اینکه تست تحلیلی امتیاز رو بیشتر بالا میبره یا تخصصی ها؟

    • پایتخت کتاب مهر 16, 1402

      سلام هر دو عالی و پرفروش هستن.

  5. پریا پوردهقان مهر 14, 1402

    کتاب eq برای ازمون نمونه دولتی مناسبه ؟ بعد کتاب سیر تا پیاز برای ریاضی و علوم در سطح ازمون نمونه دولتی هست یا خیر ؟

    • پایتخت کتاب مهر 14, 1402

      سلام
      بله کاملا مناسب میباشد

  6. مهدی مهر 10, 1402

    درود آیا ماجراهای من و درسام جامع نهم برای نمونه دولتی خوبه

    • پایتخت کتاب مهر 10, 1402

      سلام پایتختی عزیز💙
      بله میتونید به عنوان یه منبع کمکی از این کتاب استفاده بکنید

آخرین مقالات پایتخت کتاب