مباحث تست خیز حسابان کنکور

30 خرداد 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 4 دقیقه
مباحث تست خیز حسابان کنکور

شاید مطالعه درس ریاضیات به خصوص کتاب حسابان برای شما کار دشواری باشد؛ اما به عنوان یک داوطلب رشته ریاضی مهم‌ترین کار برای شما در زمان باقی مانده کسب درصد قابل قبول در درس ریاضیات است. اگر می‌خواهید همین امسال به دانشگاه بروید و رشته و شهر خاصی هم مد نظرتان هست، لطفا به بهانه سختی حسابان مطالعه این درس را پشت گوش نیندازید!

کافی است چند مبحث تست‌خیز و مهم را شناسایی کنید و از الان تا روز کنکور برای مطالعه این مباحث برنامه ریزی کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد مباحث تست خیز حسابان کنکور و نیز بهترین منابع برای مطالعه درس حسابان در زمان باقی مانده صحبت کنیم.

تاثیر حسابان در موفقیت کنکور ریاضی

در کنکور دی ماه تعداد سوالات درس ریاضیات رشته ریاضی از 50 سوال به 40 سوال کاهش پیدا کرد و طبیعتا به دنبال این اتفاق تعداد سوالات درس حسابان هم نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است. اما با این حال هنوز هم تعداد قابل توجهی از سوالات درس ریاضی به حسابان مربوط می‌شود و نمی‌توان از این موضوع چشم پوشی کرد.

ضریب درس ریاضیات در کنکور 12 است و اگرچه مطالب این درس دشوار هستند اما واقعا ارزشش را دارد که برای آنها وقت صرف کنید. مثلا امتیاز هر یک سوال درس ریاضیات تقریبا دو برابر هر سوال شیمی است. به علاوه اکثر رقبایتان در زمان باقی مانده ناامید می‌شوند و قید مطالب دشوار درس حسابان را می‌زنند، حالا اگر شما هوشمندانه عمل کنید خیلی از رقبا را از میدان به در خواهید کرد!

تخفیف یهویی

موفقیت در کنکور ریاضی | راز موفقیت کنکور ریاضی چیست؟

مقاله مرتبط: موفقیت در کنکور ریاضی | راز موفقیت کنکور ریاضی چیست؟

جدول مباحث تست خیز حسابان کنکور

در ادامه تعداد سوالات مربوط به هر مبحث از درس حسابان در کنکور دی امسال را در قالب یک جدول آورده‌ایم تا با آگاهی از تعداد سوالات بتوانید چند مبحث مهم و تست خیز حسابان کنکور را انتخاب کرده و برای مطالعه آنها برنامه‌ریزی کنید.

اسم مباحثتعداد سوالات در کنکور دی ماه
مجموعه، الگو، دنباله0
مثلثات2
توان‌های گویا و عبارت‌های جبری      1
معادله و نامعادله2
شمارش بدون شمردن0
هندسه تحلیلی0
تابع2
بخش پذیری و تقسیم0
تابع نمایی و لگاریتمی1
حد و پیوستگی2
حد نامتناهی و حد در بینهایت1
مشتق2
کاربرد مشتق1

مطالعه حسابان در زمان باقی مانده

مباحث معادله و نامعادله، تابع، مثلثات، حد و پیوستگی، مشتق و کاربرد مشتق از جمله مباحث تست خیز و نسبتا راحت درس حسابان هستند. بعد از انتخاب مباحث تست خیز حسابان، یک برنامه ریزی دقیق برای مطالعه این درس در زمان باقی مانده داشته باشید. بهتر است برای مطالعه از کتاب‌های جمع بندی استفاده کنید چون در زمان کم باقی مانده به منبعی نیاز دارید که همه نکات و مطالب مهم و برجسته را در حجم مناسب ارائه دهد و کتاب‌های جمع بندی چنین ویژگی دارند.

از آنجایی که حسابان یکی از دروس مفهومی رشته ریاضی است، بهتر است بعد از مطالعه هر مبحث برای فهم بهتر آن ابتدا چند سوال تشریحی حل کنید و در ادامه برای تست‌زنی بیشتر روی تست‌های کنکورهای گذشته وقت بگذارید و سعی کنید تست‌ها را در زمان استاندارد حل کنید.

روش مطالعه حسابان؛ چطور حسابان را برای کنکور بخوانم؟

مقاله مرتبط: روش مطالعه حسابان؛ چطور حسابان را برای کنکور بخوانم؟

بهترین کتاب‌های تست حسابان برای زمان باقی مانده

گفتیم که در زمان باقی مانده برای مطالعه مباحث تست خیز حسابان بهتر است از کتاب‌های جمع بندی استفاده کنید. کتاب‌های زیر بهترین کتاب‌های تست حسابان برای زمان باقی مانده هستند:

اگر می‌خواهید از بین این کتاب‌ها مناسب‌ترین کتاب را انتخاب کنید و متوجه شوید که با کدام کتاب بهتر ارتباط برقرار می‌کنید، لازم است نمونه‌ای از آن کتاب را ببینید. این امکان در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب فراهم شده است؛ یعنی در صفحه خرید هر کتاب خلاصه‌ای از آن کتاب به صورت رایگان در دسترس است. برای خرید انواع کتاب‌های درسی، تستی و کمک درسی و نیز آگاهی از جدیدترین اخبار کنکور، از وب سایت پایتخت کتاب دیدن کنید.

سخن آخر

فرقی نمی‌کند که عملکرد شما در طول سال تحصیلی برای درس حسابان چطور بوده است؛ بهترین کار در روزهای پایانی مرور و مطالعه مباحث تست خیز و مسلط شدن روی این مباحث است.

در این مقاله در مورد تاثیر درس حسابان در کنکور رشته ریاضی صحبت کردیم، مباحث تست خیز حسابان کنکور را معرفی کردیم و گفتیم برای مطالعه این درس در زمان باقی مانده چه کارهایی باید انجام دهید. در انتها بهترین کتاب‌های تست حسابان برای زمان باقی مانده را معرفی کردیم و توصیه کردیم که برای صرفه جویی در زمان ارزشمندتان خرید منابع مورد نیازتان را از وب سایت‌های معتبری همچون پایتخت کتاب انجام دهید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. مهدی خرداد 30, 1402

    مقاله ی کاملی بود
    من خودم جمع بندی حسابان مهروماه استفاده نیکنم و خیلی راضی ام
    توصیه میکنم بهتون
    ازمون پلاس مهروماه هم هست ، از ازمون های جامعش خیلی خوشم اومد
    البته اگه از ابتدای سال تحصیلی میخواید شروع کنید موج ازمون بهتره

    • پایتخت کتاب بهمن 17, 1402

      سلام پایتختی عزیز 💙 خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده

آخرین مقالات پایتخت کتاب