بهترین منابع مطالعه زمین شناسی کنکور 1404؛ منابع رتبه برترها

20 تیر 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 5 دقیقه
بهترین منابع مطالعه زمین شناسی کنکور 1404؛ منابع رتبه برترها

عجیب است که بچه‌های تجربی و ریاضی حاضرند ساعت‌ها روی سخت‌ترین مطالب شیمی وقت بگذارند یا با مسائل ریاضی سر و کله بزنند اما حوصله ندارند یک ساعت زمین شناسی بخوانند! البته من تا حدی به آن‌ها حق می‌دهم چون اولا به خواندن زمین شناسی هنوز عادت نکرده‌اند و دوما علاقه و انگیزه کافی برای یادگیری این درس ندارند. حالا راه‌حل چیست؟

تجربه نشان داده که اکثر داوطلبان بعد از مطالعه منابع زمین شناسی کنکوری رغبت بیشتری برای خواندن کتاب درسی پیدا کرده‌اند و همین موضوع باعث شده بالاخره با این درس مظلوم آشتی کنند. در این محتوا می‌خواهیم شما را برای انتخاب بهترین منابع مطالعه زمین شناسی کنکور 1404 کمک کنیم.

چرا برای کنکور باید زمین شناسی بخوانیم؟

تا قبل از کنکور 1402 مطالعه زمین شناسی برای کنکور اجباری نبود؛ چون درصد این درس فقط در زیر گروه‌های خاص و برای قبولی در برخی رشته‌ها اهمیت داشت. در کنکور 1403 زیر گروه‌ها حذف شدند و متاسفانه یا خوشبختانه درس زمین شناسی هم ضریب 1 گرفت.

درست است که ضریب درس زمین شناسی با درسی مثل زیست یا شیمی اصلا قابل مقایسه نیست؛ اما اگر پاسخنامه سوالات زمین شناسی را در کنکور سفید بگذارید قطعا ضرر خواهید کرد!

تخفیف یهویی

به علاوه زمین شناسی تک منبعی است و پاسخ‌گویی به سوالات آن در کنکور کار دشواری نیست، البته به این شرط که منابع تست زمین شناسی کنکوری مناسبی داشته باشید.

مواد لازم برای مطالعه درس زمین شناسی

برای یادگیری درس زمین شناسی و کسب یک درصد معقول برای این درس، به کتاب درسی و نیز یک کتاب تست کنکوری مناسب احتیاج دارید. در ادامه هر کدام از این منابع را بیشتر بررسی می‌کنیم.

کتاب درسی لازم اما ناکافی

یک اشتباه رایج داوطلبان تجربی و ریاضی حذف کتاب درسی زمین شناسی و جایگزینی آن با کتاب‌های کنکوری و تست است. اگرچه کتاب درسی در برخی قسمت‌ها ایده‌آل نیست و برای حل تست‌های کنکوری این درس حتما به یک منبع کمک آموزشی نیاز دارید؛ اما مطالعه کتاب درسی از واجبات است و هرگز نباید حذف شود.

می‌توانید جدیدترین چاپ کتاب درسی زمین شناسی یازدهم را از وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب خریداری کنید.

بهترین منابع مطالعه زمین شناسی کنکور 1404

بهترین منابع مطالعه زمین شناسی کنکور 1403
استفاده از بهترین منابع مطالعه زمین شناسی کنکور برای قبولی در آزمون ضروری است.

تعداد کتاب‌های تست زمین شناسی کنکور زیاد نیست اما همه منابعی که در ادامه معرفی می‌کنیم، از جمله منابعی هستند که داوطلبان کنکورهای گذشته از مطالعه آن‌ها نتیجه خوبی گرفته‌اند. اگر می‌خواهید بدانید با کدام منبع بهتر می‌توانید ارتباط برقرار کنید، می‌توانید نمونه هر کتاب را در صفحه خرید مربوط به آن در وب سایت پایتخت کتاب مطالعه کنید. بهترین منابع زمین شناسی کنکور 1404 عبارتند از:

بهترین کتاب‌های مرور و جمع بندی زمین شناسی

اکثر مطالب درس زمین شناسی ماهیت حفظ کردنی دارند و از این رو ممکن است بعد از مدت کوتاهی بخش زیادی از این مطالب را فراموش کنید. برای جلوگیری از این اتفاق باید مرورهای منظم داشته باشید؛ اما حجم کتاب درسی برای مرور زیاد است.

رتبه برترها در چند هفته پایانی به جای خواندن مطالب جدید، دروسی که در طول سال مطالعه کرده‌اند را جمع‌بندی می‌کنند.

منابع زیر از جمله بهترین کتاب‌های زمین شناسی کنکور برای مرور و جمع بندی هستند:

جدول منابع زمین شناسی کنکور 1404

در جدول زیر همه منابع کنکوری موجود برای مطالعه درس زمین شناسی را آورده‌ایم، با کلیک روی هر منبع می‌توانید آن را با قیمت مناسب و تخفیف ویژه خریداری کنید.

کتاب‌های تست زمین شناسیکتاب‌های جمع‌بندی زمین شناسی
زمین شناسی یازدهم تست خیلی سبزجمع بندی زمین شناسی مهروماه
زمین شناسی جامع کنکور مهروماهحفظیات زمین شناسی کنکور مینی میکرو طلایی گاج
زمین شناسی کنکور میکرو گاججیبی نکته باز زمین شناسی کنکور خیلی سبز
زمین شناسی جامع کنکور منتشرانزمین شناسی کنکور لقمه مهروماه
زمین شناسی جامع کنکور قلم چی 

کتاب‌های زمین شناسی منتخب پایتخت کتاب

تیم پایتخت کتاب طی نظر سنجی‌هایی که از داوطلبان کرده، به این نتیجه رسیده است که داوطلبان از کتاب‌های تست زمین شناسی زیر رضایت بیشتری داشته‌اند:

  • زمین شناسی یازدهم تست خیلی سبز: اگر قصد دارید استارت مطالعه زمین شناسی را بزنید، این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. در این کتاب درسنامه‌ها کامل هستند و با لحنی روان و صمیمی خط به خط مطالب کتاب درسی را توضیح می‌دهند. اکثر سوالات استاندارد و در سطح متوسط هستند و از آسان به دشوار طبقه‌بندی شده‌اند.
  • زمین شناسی جامع کنکور مهروماه: درسنامه‌های این منبع حجم کمتری نسبت به درسنامه‌های کتاب زمین شناسی خیلی سبز دارند و مطالب درسنامه به صورت نمودار درختی ارائه شده‌اند. اما در این کتاب تعداد و تنوع تست‌ها نسبت به کتاب خیلی سبز بیشتر است، در واقع این منبع به عنوان بانک تست زمین شناسی کنکور کاربرد دارد.

سخن آخر

در کمال تعجب داوطلبان تجربی انواع مطالب دشوار را می‌خوانند، با مسائل پیچیده ریاضی و فیزیک دست و پنجه می‌کنند اما در حق برخی دروس کم حجم و نسبتا راحت کم لطفی می‌کنند! در این محتوا تذکر دادیم که در صورت حذف زمین شناسی به طور حتم ضرر خواهید کرد و در ادامه بهترین منابع مطالعه زمین شناسی کنکور 1404 را معرفی کردیم.

خبر خوب اینکه همه منابع معرفی شده با تخفیف ویژه و قیمت مناسب در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب موجود هستند. در انتها از کسانی که کتاب‌های معرفی شده را مطالعه کرده‌اند، درخواست می‌کنیم تجربیات ارزشمند خود را در کامنت این محتوا با ما در میان بگذارند.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. aria شهریور 22, 1402

    سلام.میخواستم ببینم اگر مثلا ما زمین شناسی داخل کنکور صد در صد جواب بدهیم و زیست شناسی رو از روی کمیل و کتاب درسی بخوانیم و درصد بالا بزنیم آیا پزشکی شیراز قبول میشم؟

    • پایتخت کتاب شهریور 22, 1402

      سلام پایتختی عزیز💙 نتیجه کنکور شما به عوامل زیادی مثل سوابق تحصیلی و درصد سایر دروس بستگی داره و زمین شناسی ضریب یک داره و کمترین تاثیر رو داره، البته خوبه که یک درصد خیلی بالا داشته باشین اما به تنهایی تعیین کننده نیست. برای پیدا کردن کتاب تست زیست مناسب خودتون لطفا مقاله بهترین منابع زیست کنکور رو داخل وب سایت مطالعه کنید.

آخرین مقالات پایتخت کتاب