دور دنیا یا کنکوریوم؟ کدام برای من بهتر است؟

29 مرداد 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 7 دقیقه
دور دنیا یا کنکوریوم؟ کدام برای من بهتر است؟

بارها شنیده‌ایم که برای موفقیت در کنکور تنها مطالعه کردن کافی نیست بلکه باید برای هر بازه از سال تحصیلی برنامه‌ خاصی داشته‌باشیم. مثلا رتبه برترها در چند هفته پایانی هیچ مطلب جدیدی را مطالعه نمی‌کنند و فقط مطالبی را که در طول سال خوانده‌اند، جمع‌بندی می‌کنند. اگر این مرحله مهم را نادیده بگیرید، سر جلسه کنکور بسیاری از سوالات بنظرتان آشنا هستند اما نمی‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید؛ چون مطالب را مرور نکرده‌اید و به تسلط نرسیده‌اید.

برای دوران جمع بندی (چند هفته پایانی) به منابع ویژه‌ای نیاز دارید و لازم است هر سه روز یکبار از خودتان آزمون بگیرید. کتاب‌های دور دنیای گاج و کنکوریوم مهروماه شامل سوالات کنکورهای گذشته و چند آیتم مفید دیگر هستند و واجب‌ترین منابع برای دوران جمع‌بندی محسوب می‌شوند. بیایید با هم ببینیم دور دنیا یا کنکوریوم کدام کتاب برای شما مناسب‌تر است؟

مقایسه کلی کتاب‌های دور دنیا و کنکوریوم

هردو کتاب‌ دور دنیا و کنکوریوم با هدف جمع‌بندی مطالب در چند هفته پایانی تالیف شده‌اند و هر دو کتاب شامل دو جلد هستند؛ جلد اول سوالات و جلد دوم پاسخ‌نامه تشریحی و نکات. همچنین هردو کتاب برای گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی تالیف شده‌اند و فاقد درسنامه هستند. در این کتاب‌ها تمام سوالات کنکورهای قبل از سال 98 مطابق با آخرین چاپ کتاب‌های درسی تغییر کرده‌اند.

با وجود شباهت‌های زیاد بین این دو منبع، شاهد تفاوت‌هایی هم بین آن‌ها هستیم، اگر آوازه این دو کتاب را شنیده‌اید اما نمی‌توانید بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید، ادامه این محتوا را از دست ندهید. در ادامه در مورد کتاب‌های دور دنیا و کنکوریوم صحبت می‌کنیم و ویژگی‌های هر کتاب را بیان می‌کنیم، بعد از آن تصمیم و انتخاب با خودتان.

تخفیف یهویی

محتویات بسته‌های کنکوریوم انتشارات مهروماه

در بسته‌های کنکوریوم انتشارات مهروماه 12 کنکور داخل و 6 کنکور خارج از کشور در دفترچه‌هایی با شکل ظاهری دفترچه‌های کنکور موجود است. علاوه بر اینها این بسته شامل تعدادی پاسخبرگ قابل اسکن، پاسخنامه تشریحی، بروشور راهنمای استفاده از اپلیکیشن و بسته مشاوره‌ای استراتژی کنکور شامل بررسی بودجه‌بندی، درجه سختی و میزان تکرار سوالات در کنکورهای گذشته و نیز بررسی تیپ‌های مختلف سوالات هر درس است.

نقطه قوت

اندازه و نوع فونت نوشتاری و صفحه‌بندی، کاملا مشابه دفترچه سوالات و پاسخ‌برگ کنکور است وهدف از چنین طراحی، شبیه سازی هرچه بیشتر این آزمون‌ها با آزمون کنکور است.

در قسمت پاسخ‌نامه تشریحی از جداول و نمودارهای رنگی برای بیان نکات هر سوال و نیز نکات مشاوره‌ای، دام‌های تستی و نقشه راه سوالات استفاده شده است.

ویژگی منحصر به فرد

پاسخ‌برگ موجود در بسته‌های کنکوریوم مهروماه قابل اسکن هستند؛ یعنی داوطلب بعد از اتمام آزمون می‌تواند به کمک اپلیکیشن کنکوریوم این پاسخ‌برگ‌ها را اسکن کند و به سرعت نتیجه آزمون (رتبه و تراز) و نیز درصد هر درس را مشاهده کند.

بررسی بسته جامع دور دنیا انتشارات گاج

این بسته شامل کنکورهای داخل و خارج 6 سال گذشته، مقدمه جداگانه برای هر درس شامل تغییرات اخیر، سبک سوالات کنکور آن درس و استراتژی پاسخگویی سوالات، پاسخ‌نامه تشریحی مفصل و کامل، تحلیل کنکور دی و نکات مشاوره‌ای برای کنکور تیر، 185 ساعت فیلم پشتیبان در قالب QR Code و 103 آزمون پشتیبان است.

نقطه قوت

در این کتاب سوالا‌ت کنکوری که مربوط به نظام قدیم هستند مطابق با کتاب‌های درسی چاپ جدید تغییر داده شده‌اند و در مقابل هر سوال میزان تغییر آن با عبارت‌های تغییر جزیی و تغییر کلی مشخص شده است. همچنین اگر سوالی قابل تغییر دادن نبوده، مولف یک سوال جدید اما با همان سبک و ایده را جایگزینش کرده است.

ویژگی منحصر به فرد

اگرچه پاسخ‌نامه‌ تشریحی هر سوال به قدری کامل است که می‌تواند به عنوان یک درسنامه عمل کند؛ اما:

مولف در این کتاب برای آموزش بهتر داوطلبان از 185 ساعت فیلم پشتیبانی در قالب QR Code بهره گرفته، که این فیلم‌ها شامل نکات و تست‌های بیشتر هستند.

جدول مقایسه کتاب‌های دور دنیا و کنکوریوم

می‌خواهیم دو کتاب دور دنیای گاج و کنکوریوم مهروماه را در قالب یک جدول با هم مقایسه کنیم تا خیلی سریع و در یک نگاه متوجه ویژگی‌های هر کتاب بشوید و مقایسه دو منبع برایتان راحت‌تر شود:

اسم کتابمحتویات بستهویژگی دفترچه سوالات و پاسخ‌برگویژگی منحصر به فرد
دور دنیای گاج10 دوره کنکور داخل و خارج
103 آزمون پشتیبان
پاسخ‌نامه تشریحی
185 ساعت فیلم
سایز و فونت مناسب اما شباهت کم با دفترچه سوالات کنکور185 ساعت فیلم پشتیبانی در قالب QR Code
کنکوریوم مهروماه12+6 دوره کنکور داخل و خارج
36 پاسخ‌برگ مشابه پاسخ‌برگ کنکور
پاسخ‌نامه تشریحی
اپلیکیشن هوشمند برای اسکن پاسخ‌برگ و آزمون‌های آنلاین
کاملا مشابه کنکور، با هدف شبیه‌سازی بیشتر شرایط کنکورامکان اسکن پاسخ‌برگ به کمک اپلیکیشن و مشاهده نتیجه آزمون

بالاخره دور دنیا را بخرم یا کنکوریوم؟

اگر بعد از مطالعه این محتوا هنوز تصمیم نگرفته‌اید که کدامیک از این دو کتاب را تهیه کنید، توصیه می‌کنم حتما نمونه‌ای از هر کتاب را مطالعه کنید و ببینید سبک نوشتاری کدام منبع بیشتر مناسب شما است. اگر این امکان را ندارید که به صورت حضوری به کتاب‌فروشی‌ها مراجعه کنید، می‌توانید در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب، در صفحه فروش هر منبع با استفاده از لینک دانلود نمونه‌ هر کتاب، نمونه‌ای از منبع مورد نظرتان را مطالعه و بررسی کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که از بین کتاب‌های دور دنیا و کنکوریوم کدام کتاب برای شما بهتر است، می‌توانید علاوه بر مطالعه این محتوا به وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب مراجعه کنید و در صفحه خرید هر کتاب، فایل نمونه رایگان مربوطه را دانلود و بررسی کنید.

چطور از کتاب‌های دور دنیا و کنکوریوم استفاده کنم؟

همانطور که در ابتدای محتوا اشاره کردیم، کتاب‌های دور دنیا و کنکوریوم مخصوص دوران جمع‌بندی طراحی شده‌اند. برای استفاده کردن از این کتاب‌ها ابتدا یک آزمون از این کتاب‌ها انتخاب کنید و بعد سعی کنید به این آزمون در زمان استاندارد و شرایط جلسه کنکور پاسخ دهید. سپس آزمون را به دقت تحلیل کنید و شماره صفحه مربوط به سوالاتی که بلد نبودید را از کتاب‌های درسی یادداشت کرده و طی چند روز آینده این مباحث را مطالعه کنید.

بهتر است این کار را در طی چند هفته پایانی باقیمانده تا کنکور و به صورت سه یا دو روز یکبار انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

جمع بندی

در این محتوا کتاب‌های کنکوریوم و دور دنیا را معرفی کردیم و محتویات بسته بندی هر کدام و ویژگی‌های ظاهری و محتوایی آن‌ها را با هم مقایسه کردیم. در نهایت با استفاده از این مطلب داوطلبان می‌توانند از بین کتاب‌های کنکوریوم یا دور دنیا یکی از آن‌ها را براساس ویژگی‌های هر کدام انتخاب کنند.

چند سوال متداول

کتاب‌های دور دنیا و کنکوریوم به درد چه دسته‌ از داوطلبان می‌خورند؟

داوطلبانی که می‌خواهند سوالات کنکورهای اخیر و نیز آزمون‌های مشابه را به صورت یکجا و در یک مجموعه داشته باشند.

کتاب‌های دور دنیا و کنکوریوم مخصوص کدام بازه از سال تحصیلی هستند؟

این کتاب‌ها مخصوص چند هفته پایانی یعنی دوران جمع بندی هستند.

کتاب‌ دور دنیای گاج بهتر است یا کنکوریوم مهروماه؟

در این محتوا ویژگی‌های هر دو منبع را بررسی کردیم اما برای بررسی‌های بیشتر می‌توانید در صفحه خرید هر منبع در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب، نمونه‌ای از هر کتاب را مطالعه کنید.

چطور از کتاب‌های دور دنیا و کنکوریوم استفاده کنیم؟

هر دو یا سه روز یکبار، به یکی از آزمون‌های این کتاب‌ها در زمان استاندارد و شرایط مشابه کنکور پاسخ دهید و آزمونتان را تحلیل کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. هومن فروردین 13, 1403

    عالی بود, خیلی ممنون

    فقط لطفا بسته های مارکوپولوی ماز و چند کنکور خیلی سبز رو هم معرفی بفرماییید

    سپاسگزارم

    • پایتخت کتاب فروردین 13, 1403

      سلام پایتختی عزیز💙 بله حتما نظرتون رو به نویسندگان سایت منتقل میکنم.

آخرین مقالات پایتخت کتاب