کتاب های آموزش محور؟ کدام برای من بهتر است؟

10 خرداد 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 6 دقیقه
کتاب های آموزش محور؟ کدام برای من بهتر است؟

بسیاری از دانش‌آموزان در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و اکثر آن‌ها از نداشتن آموزش خوب و ایده‌آل در محیط مدرسه شکایت دارند. از طرفی هزینه شرکت در کلاس‌های کمک درسی هم به صورت سرسام‌آوری در حال افزایش است و هرکسی توانایی مالی شرکت در این کلاس‌ها را ندارد؛ اما نگران نباشید ما یک راه‌حل بسیار خوب برای شما داریم.

کتاب‌های سه بعدی نشر الگو و سیر تا پیاز گاج کلید حل مشکل شما هستند، محتویات این کتاب‌ها به حدی کامل است که می‌تواند جای تدریس یک معلم حرفه‌ای و خفن را پر کند. اما از بین این دو کتاب کدامیک را انتخاب کنم؟ سه بعدی نشر الگو یا سیر تا پیاز گاج؟ کدام کتاب برای من بهتر است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات لازم است این منابع را از لحاظ ساختار کلی، درسنامه و نیز سوالات آن‌ها بررسی کنیم.

مقایسه کلی کتاب‌های سه بعدی نشر الگو و سیر تا پیاز گاج

مقایسه کلی کتاب‌های سه بعدی نشر الگو و سیر تا پیاز گاج
کتاب‌های سه بعدی نشر الگو و سیر تا پیاز گاج تفاوت‌های چشمگیری با یکدیگر دارند.

کاربرد این دو کتاب، ساختار کلی و محتویات کلی آن‌ها شباهت زیادی بهم دارد، هدف از تالیف هر دو منبع، آموزش اساسی و پایه‌ای مطالب و آمادگی برای امتحانات مدرسه و شرکت در کنکور سراسری است.

هر دو کتاب از سه قسمت اصلی یعنی درسنامه و آموزش، سوالات تشریحی و امتحانی و نمونه‌ سوالات تستی تشکیل شده‌اند.

تخفیف یهویی

البته هر کتاب ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانید از بین این دو منبع، کتاب مناسب خودتان را بیابید.

مقایسه کتاب‌ها از نظر درسنامه

درسنامه کتاب سه بعدی نشر الگو کاملا خودخوان است؛ چون لحن روان و قابل فهم درسنامه‌ها و نیز توضیح قدم به قدم مطالب باعث شده که داوطلبان بدون حضور معلم هم بتوانند مطالب را به صورت کامل یاد بگیرند. در هر درسنامه از تعداد زیادی مثال و نمونه‌سوال تشریحی برای یادگیری بیشتر و تثبیت مطالب استفاده شده است.

اگر نگاهی به درسنامه کتاب سیر تا پیاز گاج بی‌اندازیم متوجه می‌شویم که حجم درسنامه‌ها به اندازه کتاب سه بعدی الگو زیاد نیست اما به قدری مطالب را ساده و کامل توضیح داده است که به نظر می‌رسد منبع بهتری برای داوطلبان ضعیف و خیلی ضعیف است. همچنین لحن به کار رفته در درسنامه کتاب‌های سه بعدی جدی‌تر از کتاب‌های سیر تا پیاز گاج است.

جدول مقایسه سوالات

کتاب‌های سه بعدی نشر الگو و سیر تا پیاز گاج کاربردی دو منظوره دارند؛ یعنی هم به درد امتحانات نهایی می‌خورند و هم برای شرکت در کنکور کاربرد دارند.

این منابع علاوه بر سوالات تستی، شامل تعداد قابل توجهی سوال تشریحی و نمونه سوالات امتحانی هم هستند. برای مقایسه تعداد سوالات این دو کتاب، درجه سختی سوالات و تالیفی یا کنکوری بودن تست‌ها، توجه شما را به جدول مقایسه‌ای زیر جلب می‌کنم:

اسم کتابتعداد سوالاتدرجه سختی سوالاتتالیفی یا کنکوری بودن تست‌ها
سه بعدی نشر الگوتعداد سوالات کاملا کافی اما کمتر از کتاب سیر تا پیازمناسب دانش‌آموزان متوسط و سطح بالاتست‌ها عموما تالیفی
سیر تا پیاز گاجتعداد سوالات تشریحی و تستی بیشتر از کتاب سه بعدی نشر الگواکثرا سوالات استاندارد و مناسب داوطلبان متوسط و ضعیفشامل تست‌های تالیفی، تست‌های کنکور و سوالات آزمون‌های گاج

مقایسه دو کتاب از لحاظ پاسخنامه تشریحی

پاسخنامه تشریحی هر دو کتاب سه بعدی نشر الگو و سیر تا پیاز گاج بسیار کامل است و با دقت نوشته شده است. در قسمت پاسخنامه این دو کتاب نکات مهم زیادی ذکر شده که می‌توانند به عنوان مکملی برای درسنامه‌ها در نظر گرفته شوند.

با این حال پاسخنامه تشریحی کتاب سه بعدی نشر الگو خلاصه‌تر و کوتاه‌تر و پاسخنامه تشریحی کتاب سیر تا پیاز گاج دقیق‌تر و مفصل‌تر نوشته شده است.

جدول مقایسه در یک نگاه

قبل از اینکه تمام نکات گفته شده در این محتوا را در قالب یک جدول مقایسه‌‌ای ارائه دهیم، می‌خواهم یک روش خوب برای انتخاب کتاب‌های مورد نیازتان به شما یاد دهم. اگر بین دو یا چند کتاب کمک درسی دودل بودید، بهترین راه این است که از هر کتاب چند صفحه را بخوانید تا متوجه شوید با کدام منبع بهتر می‌توانید ارتباط برقرار کنید.

در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب، در صفحه خرید هر کتاب، یک لینک دانلود وجود دارد که به کمک آن می‌توانید نمونه کوتاهی از هر کتاب را کاملا رایگان مطالعه کنید.

اسم کتابویژگی‌های درسنامهسطح سوالاتپاسخنامه تشریحیمناسب برای داوطلبان…
سه بعدی نشر الگومفصل، طولانی و کامل، لحن جدی‌ترمتوسط رو به بالاکوتاه‌ترمتوسط و قوی
سیر تا پیاز گاجکوتاه‌تر، کامل، مناسب‌تر برای داوطلبان سطح ضعیفاکثرا استاندارد و متوسطمفصل‌تر و کامل‌ترمتوسط و ضعیف (حتی خیلی ضعیف)

بهترین کتاب برای من کدام است؟

اگر محتوا را به دقت مطالعه کرده باشید متوجه می‌شوید که سبک درسنامه، حجم پاسخنامه تشریحی و نیز سطح سوالات تستی و تشریحی کتاب سیر تا پیاز گاج طوری است که همه داوطلبان حتی ضعیف‌ترین داوطلبان هم می‌توانند از آن استفاده کنند. اما سطح کتاب‌های سه بعدی نشر الگو بالاتر است و تعداد قابل توجهی تست خلاقانه و دشوار در این کتاب به چشم می‌خورد. همچنین درسنامه‌های سه بعدی نشر الگو مفصل‌تر و طولانی‌تر هستند اما درسنامه‌های سیر تا پیاز گاج با لحن ساده‌تری نوشته شده‌اند.

در کل می‌توان گفت اگر سطح شما متوسط رو به بالا است، کتاب‌های سه بعدی نشر الگو را تهیه کنید اما اگر در سطح ضعیف هستید، کتاب‌های سیر تا پیاز گاج منابع بهتری برای شما محسوب می‌شوند.

برای انتخاب بین کتاب‌های سه بعدی نشر الگو یا سیر تا پیاز گاج باید به سطح این کتاب‌ها توجه کنید، کتاب‌های سیر تا پیاز بیشتر برای داوطلبان ضعیف مناسب هستند و کتاب‌های سه بعدی نشر الگو بیشتر به درد داوطلبان متوسط رو به بالا می‌خورند. با مراجعه به وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این دو منبع کسب کنید.

سخن آخر

 یک کتاب کمک درسی استاندارد که شامل درسنامه‌های کامل، سوالات تستی و نمونه سوالات تشریحی باشد، می‌تواند جای خالی یک معلم با تجربه و حرفه‌ای را پر کند. کتاب‌های سه بعدی نشر الگو و سیر تا پیاز گاج چنین ویژگی‌هایی دارند، در این محتوا این دو کتاب را از لحاظ حجم و لحن درسنامه، سطح سوالات و تست‌ها و نیز پاسخنامه تشریحی با هم مقایسه کردیم.

در نهایت به این نتیجه رسیدیم که طراحی کتاب‌های سیر تا پیاز گاج طوری است که برای دانش‌آموزان سطح ضعیف مناسب‌تر هستند و کتاب‌های سه بعدی نشر الگو بیشتر برای دانش‌آموزان متوسط و قوی کاربرد دارند. ما برای نوشتن این محتوا و برای پاسخ به سوال سه بعدی نشر الگو یا سیر تا پیاز گاج؟ از مطالب وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب استفاده کردیم. برای بررسی بیشتر کتاب‌های سه بعدی نشر الگو و سیر تا پیاز گاج می‌توانید به وب سایت پایتخت کتاب مراجعه کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. Lamffont شهریور 3, 1402

    Thanks for sharing your thoughts

  2. عزتی شهریور 3, 1402

    انتشارات گاج دوست داشتنی بهترین یار و همراه

آخرین مقالات پایتخت کتاب