مباحث تست خیز آمار و احتمال کنکور

30 خرداد 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 4 دقیقه
مباحث تست خیز آمار و احتمال کنکور

برخلاف سوالات درس‌هایی مثل ریاضیات گسسته و هندسه، سوالات مربوط به آمار و احتمال بسیار منطقی و قابل حل هستند، در واقع شما  فقط به کمی تمرین و حل تست نیاز دارید تا بتوانید به سوالات آمار و احتمال در کنکور سراسری پاسخ دهید.

حتما شنیده‌اید که بهترین کار برای مطالعه مطالب در زمان باقی‌مانده، مطالعه مباحث تست خیز هر درس است. فرقی نمی‌کند که از ابتدای سال تا به الان در درس ریاضی چه عملکردی داشته‌اید، شاید خودتان را برای کسب درصد بالایی در این درس آماده کرده باشید یا شاید تا امروز کار خاصی برای ریاضی انجام نداده باشید.

در هر صورت بیایید در زمان باقی‌مانده برای مرور و تست‌زنی مباحث تست خیز برنامه‌ریزی کنید. در این محتوا قرار است در مورد مباحث تست خیز آمار و احتمال کنکور صحبت کنیم و در انتها چند منبع مناسب برای مطالعه این مباحث معرفی کنیم.

اهمیت آمار و احتمال در کنکور ریاضی

در کنکور تیر ماه 1401 از 55 سوال درس ریاضیات رشته ریاضی 8 سوال به آمار و احتمال و در کنکور دی 1401 از 40 سوال این درس 6 سوال در مجموع به این مبحث اختصاص داشت. شاید فکر کنید این تعداد سوال در مقایسه با تعداد کل سوالات درس ریاضی ارزشی ندارد؛ اما یادتان باشد که اگر در زمان باقی‌مانده وقت کمی روی مطالعه این مبحث بگذارید، می‌توانید روی سوالات آن در کنکور حساب صددرصدی باز کنید.

تخفیف یهویی

مباحث تست خیز ریاضیات گسسته کنکور

مقاله مرتبط: مباحث تست خیز ریاضیات گسسته کنکور

به علاوه اگر نگاهی به تعداد سوالات درس ریاضیات گسسته در کنکور دی 1401 بیندازید متوجه می‌شوید که از درس دشوار ریاضیات گسسته، حتی یک سوال کمتر از مبحث راحت آمار و احتمال طرح شده است! این یعنی:

اگر نصف زمانی که قرار است روی مطالعه ریاضیات گسسته بگذارید را برای خواندن آمار و احتمال صرف کنید، می‌توانید به تعداد بیشتری سوال در کنکور پاسخ دهید.

گفتیم که در کنکور دی ماه 1401 از آمار و احتمال در مجموع 6 سوال طرح شده است و این سوالات به نسبت سایر مباحث ریاضیات راحت‌تر هستند؛ در واقع آمار و احتمال از جمله مباحث تست خیز درس ریاضیات رشته ریاضی است. در ادامه در یک جدول تعداد سوالات آمار و احتمال رشته ریاضی را به تفکیک هر فصل ارائه می‌دهیم:

اسم فصلتعداد سوالات
گزاره‌ها2
احتمال3
آمار توصیفی1

بهترین کتاب‌های تست آمار و احتمال برای مطالعه مباحث تست خیز

بهترین کتاب‌های تست آمار و احتمال برای مطالعه مباحث تست خیز
بهترین کار در فرصت کم باقی‌مانده تا کنکور ریاضی، مطالعه مباحث تست خیز آمار و احتمال کنکور است.

حالا که با مباحث تست خیز آمار و احتمال کنکور آشنا شدید و مباحثی که می‌خواهید در این مدت زمان مطالعه کنید را انتخاب کردید، باید برای مطالعه در مدت زمان کوتاه باقی‌مانده برنامه‌ریزی کنید.

اولین قدم تهیه منابع و کتاب‌های جمع‌بندی است. حجم درسنامه این کتاب‌ها با زمان باقی‌مانده متناسب است و در آن‌ها تمرکز اصلی روی سوالات و نکات پرتکرار کنکورهای سال‌های گذشته است.

از جمله بهترین منابع برای مطالعه مباحث تست خیز آمار و احتمال کنکور عبارتند از:

این کتاب‌ها را می‌توانید با قیمت مناسب و در زمانی کوتاه از وب‌سایت پایتخت کتاب خریداری کنید و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

سخن آخر

هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان کنکور با برنامه‌ریزی صحیح و مطالعه کافی در هفته‌های پایانی توانسته‌اند درصد و تراز کنکورشان را بهتر کنند و به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنند. شاید مطالعه درس ریاضیات را دیر شروع کرده باشید یا فکر کنید پاسخ‌گویی به سوالات دشوار این درس از عهده شما خارج است؛ اما کافی است در این زمان باقی‌مانده روی تعدادی از مباحث تست خیز ریاضیات وقت بگذارید.

در این مقاله مباحث تست خیز آمار و احتمال کنکور را معرفی کردیم و تعداد سوال مربوط به هر مبحث را هم در قالب یک جدول ارائه دادیم. در انتها گفتیم بهتر است در این ایام از کتاب‌های جمع‌بندی استفاده کنید و تعدادی از بهترین کتاب‌های جمع‌بندی برای مطالعه مباحث تست خیز آمار و احتمال را معرفی کردیم.

اگر برای وقت‌تان ارزش قائل هستید، بهتر است در این روزهای پرمشغله کتاب‌های مورد نیازتان را به صورت اینترنتی و از وب‌سایت‌های معتبری همچون پایتخت کتاب تهیه کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب