مباحث تست خیز شیمی کنکور

30 خرداد 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 5 دقیقه
مباحث تست خیز شیمی کنکور

شیمی درس مشترک داوطلبان گروه‌های آزمایشی تجربی و ریاضی است و خوشبختانه از آن درس‌هایی است که اگر برای مطالعه‌اش وقت بگذارید در مدت زمان نسبتا کوتاهی می‌توانید به نتایج بسیار خوبی برسید.

قبول داریم که برخی فصول درس شیمی به ویژه قسمت‌هایی از مسائل این درس دشوار هستند و البته هم هیچ اشکالی ندارد که در چند هفته باقی‌مانده تا برگزاری کنکور از این مباحث چشم پوشی کنید.

برای اینکه برنامه‌ریزی خوبی برای درس شیمی داشته‌باشید لازم است ابتدا تعداد سوالات مربوط به هر فصل را بدانید تا با وقت گذاشتن روی مباحث تست‌خیز و راحت این درس، بتوانید درصد خوبی در کنکور سراسری کسب کنید. در ادامه مباحث تست خیز شیمی کنکور را در قالب یک جدول ارائه می‌دهیم.

اهمیت درس شیمی در کنکور (ریاضی و تجربی)

ضریب درس شیمی در کنکور تجربی 9 است و این درس بعد از زیست شناسی پرضریب‌ترین و مهم‌ترین درس گروه آزمایشی تجربی محسوب می‌شود. اگرچه شیمی در کنکور رشته ریاضی ضریب کمتری نسبت به دروس ریاضی و فیزیک دارد؛ اما با این حال مطالعه شیمی پربازده‌تر از ریاضی و فیزیک است و مطالعه این درس در زمان کم باقی‌مانده می‌تواند تاثیر زیادی در نتیجه کنکور داوطلبان رشته ریاضی بگذارد.

تخفیف یهویی

شیمی از دو قسمت حفظیات و مسائل تشکیل شده و اگرچه برخی بخش‌های مربوط به مسائل دشوار هستند؛ اما با مطالعه قسمت حفظیات و بخش‌های راحت مسائل، می‌توانید در زمان باقی‌مانده نتیجه خیلی خوبی بگیرید.

روش مطالعه شیمی کنکور؛ چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنم؟

مقاله مرتبط: روش مطالعه شیمی کنکور؛ چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنم؟

جدول مباحث تست خیز درس شیمی

در کنکور دی ماه 1401 از کتاب شیمی پایه دهم 10 سوال، یازدهم 13 سوال و از پایه دوازدهم 12 سوال طرح شده است.

فصول اول و دوم پایه دهم، فصل اول پایه یازدهم و فصول سوم و چهارم پایه دوازدهم در مجموع 50 درصد شیمی کنکور شما هستند و جزو فصول راحت شیمی کنکور محسوب می‌شوند.

در ادامه تعداد سوالات هر فصل و درجه سختی آن‌ها را در قالب یک جدول ارائه می‌کنیم:

اسم فصلتعداد سوالاتدرجه سختی
کیهان زادگاه الفبای هستی3آسان
رد پای گازها در زندگی3آسان
آب، آهنگ زندگی2سخت
قدر هدایای زمینی را بدانیم4متوسط
در پی غذای سالم4متوسط
پوشاک، نیازی پایان ناپذیر6متوسط
مولکول‌ها در خدمت تندرستی3سخت
آسایش و رفاه در سایه شیمی4سخت
شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری4آسان
شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر2آسان
بهترین استراتژی برای مطالعه شیمی در زمان باقی مانده
بهترین راه برای مطالعه شیمی در زمان اندک، خواندن مباحث تست خیز شیمی کنکور است.

درس شیمی شامل دو قسمت حفظیات و مسائل است و توصیه می‌کنیم در زمان باقی‌مانده یک روتین ثابت برای مطالعه بخش حفظیات داشته باشید.

می‌توانید برای مطالعه بخش حفظیات از کتاب درسی و نیز کتاب حفظیات شیمی لقمه مهروماه استفاده کنید.

اگرچه قسمت مسائل شیمی به نسبت حفظیات آن دشوارتر است اما نباید همه سوالات مربوط به مسائل را حذف کنید چون تعدادی از سوالات مسائل راحت و قابل حل هستند و تعداد سوالات این بخش در کنکور زیاد است و نباید از آن‌ها چشم‌پوشی کنید؛ برای مثال اکثر مسائل کتاب شیمی دهم قابل حل و منطقی هستند.

چند کتاب تست خوب برای شیمی کنکور

بهترین منابع برای مطالعه درس شیمی در زمان باقی‌مانده کتاب‌های جمع‌بندی هستند؛ حجم این کتاب‌ها مناسب دوران جمع‌بندی است و در آن‌ها به همه نکات مهم و تست‌خیز پرداخته شده است.

بهترین کتاب‌های شیمی برای جمع‌بندی

بهترین کتاب‌های شیمی برای مطالعه مبحثی

  • مفاهیم شیمی کنکور لقمه مهروماه
  • حفظیات شیمی لقمه مهروماه
  • مسائل شیمی کنکور لقمه مهروماه
  • 100 نکته شیمی نهم لقمه مهروماه
  • جیبی مسائل شیمی کنکور خیلی سبز
  • جیبی شیمی آلی کنکور خیلی سبز

همه این کتاب‌ها را به همراه صدها محصول آموزشی و غیر آموزشی دیگر می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان با خیال راحت از وب‌سایت پایتخت کتاب خریداری کنید.

موفقیت در کنکور ؛ 12 راز رتبه برترها + تمام رشته‌ها

مقاله مرتبط: موفقیت در کنکور ؛ 12 راز رتبه برترها + تمام رشته‌ها

سخن آخر

شیمی یکی از درس‌هایی است که مطالعه آن در هفته‌های پایانی تا برگزاری کنکور بازدهی بسیار خوبی دارد. قطعا از ابتدای سال تحصیلی تا امروز حداقل بخش‌هایی از کتاب‌های شیمی را مطالعه کرده‌اید، توصیه ما در این مقاله این بود که در مدت باقی‌مانده بیشتر زمانتان را روی مباحث تست خیز شیمی بگذارید و هر روز در برنامه روزانه‌تان یک زمان جداگانه برای مرور حفظیات شیمی و یک زمان برای مطالعه برخی مسائل این درس بگذارید.

در این مقاله مباحث تست خیز شیمی کنکور را در قالب یک جدول ارائه کردیم و گفتیم بهترین منابع برای مطالعه این مباحث کتاب‌های جمع‌بندی هستند. در انتها برای اینکه منابع مورد نیازتان را با مناسب‌ترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان خریداری کنید، وب‌سایت پایتخت کتاب را معرفی کردیم.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب