مباحث تست خیز فیزیک کنکور

30 خرداد 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 5 دقیقه
مباحث تست خیز فیزیک کنکور

درس فیزیک یکی از درس‌هایی است که می‌توانید در زمان کوتاه باقی‌مانده روی آن سرمایه‌گذاری کنید؛ چون واقعا این کار نتیجه می‌دهد و رتبه و تراز شما را دگرگون می‌کند! به عنوان یک داوطلب رشته ریاضی باید توجه ویژه‌ای به این درس داشته باشید و اگر داوطلب رشته تجربی هستید، برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار باید بتوانید درصد خوبی برای این درس کسب کنید.

ممکن است بپرسید در زمان باقی‌مانده روی کدام مباحث فیزیک وقت بیشتری بگذاریم و کدام مباحث را حذف کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید با تعداد سوالات هر مبحث و نیز مباحث تست‌خیز فیزیک کنکور آشنا شوید. ادامه این محتوا به بررسی این موضوع اختصاص دارد.

اهمیت درس فیزیک در کنکور تجربی و ریاضی

  • اگر داوطلب رشته ریاضی هستید: در کنکور رشته ریاضی ۴۵ سوال به درس فیزیک اختصاص دارد و این درس دومین درس مهم برای داوطلبان رشته ریاضی است چون در کنکور ضریب 9 دارد.

اگر تا امروز عملکرد خوبی در درس ریاضیات نداشته‌اید یا به نظرتان سوالات مربوط به این درس زیادی سخت هستند، در زمان باقی‌مانده تایم بیشتری برای مطالعه درس فیزیک صرف کنید تا کم کاری‌تان در درس ریاضی را جبران کنید. با انتخاب چند مبحث راحت و تست‌خیز فیزیک، می‌توانید در نتیجه کنکور تغییر زیادی به وجود آورید.

  • اگر داوطلب رشته تجربی هستید: شاید تا الان بیشتر تایمتان را روی دروس زیست و شیمی گذاشته‌اید و از مطالعه درس فیزیک غافل بوده‌اید. اما یادتان باشد که برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار باید از این به بعد اهمیت بیشتری برای درس فیزیک قائل شوید.

بیایید با مطالعه مباحث راحت‌ و پرسوال فیزیک شروع کنید. کدام مباحث؟ در ادامه به آن می‌پردازیم.

تخفیف یهویی

برنامه یک ماهه کنکور ریاضی، در یک قدمی مهندسی

مقاله مرتبط: برنامه یک ماهه کنکور ریاضی، در یک قدمی مهندسی

جدول مباحث تست خیز درس فیزیک در کنکور

بودجه بندی فیزیک کنکور برای رشته ریاضی:

اسم مبحثتعداد سوالات
حرکت شناسی4
دینامیک5
فیزیک هسته‌ای2
فیزیک اتمی2
ترمودینامیک4
ویژگی مواد1
کاروانرژی3
جریان الکتریکی و مدار4
الکتریسیته ساکن5
دما و گرما5
نوسان و موج4
القای مغناطیسی2
برهم کنش موج‌ها2
مغناطیس2

بودجه بندی فیزیک کنکور برای رشته تجربی:

اسم مبحثتعداد سوالات
حرکت شناسی3
نیرو شناسی3
نوسان و موج4
انرژی اتمی3
اندازه گیری1
گرما3
فشار2
کار و انرژی2
الکتریسیته ساکن3
الکتریسیته جاری3
مغناطیس3

توصیه نهایی به داوطلبان

توصیه می‌کنم در زمان باقی‌مانده از بین فصول گرما و فشار، الکتریسیته ساکن، الکتریسیته جاری، مغناطیس، نوسان و موج، فیزیک هسته‌ای و فیزیک اتمی چند فصل را انتخاب کرده و مطالعه کنید.

این فصول از جمله مباحث تست خیز فیزیک کنکور هستند و تعداد قابل توجهی از سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهند؛ از طرفی مطالعه این مباحث کار دشواری نیست.

بهتر است در زمان باقی‌مانده از کتاب‌های مخصوص جمع‌بندی استفاده کنید؛ این کتاب‌ها حجم بسیار مناسبی دارند و شامل درسنامه‌های جمع‌وجور اما کامل، نکات کنکورهای سال‌های گذشته و تست‌های کنکوری و شبیه به کنکور هستند.

مباحث تست خیز آمار و احتمال کنکور

مقاله مرتبط: مباحث تست خیز آمار و احتمال کنکور

هر روز دو الی سه ساعت را به مطالعه فیزیک اختصاص دهید و ابتدا خلاصه هر فصل، نکات مهم و فرمول‌ها را از درسنامه کتاب‌های جمع‌بندی بخوانید.

سپس برای هر مبحث تعدادی سوال تشریحی حل کنید تا مطلب بهتر برایتان جا بیوفتد و در انتها تست‌های کنکورهای سال‌های اخیر را حل کنید.

بهترین کتاب‌های تست فیزیک برای زمان باقی مانده

بهترین کتاب‌های تست فیزیک برای زمان باقی مانده
با تهیه بهترین کتاب‌های تست فیزیک می‌توانید با مباحث تست‌خیز فیزیک کنکور آشنا شوید.

بهترین کتاب‌های تست فیزیک برای زمان باقی‌مانده عبارتند از:

  • جمع بندی فیزیک کنکور رشته تجربی مهروماه
  • جمع بندی فیزیک کنکور رشته ریاضی مهروماه
  • جمع بندی فیزیک جامع کنکور رشته تجربی خیلی سبز
  • جمع بندی فیزیک جامع کنکور رشته ریاضی خیلی سبز
  • آی کیو فیزیک جامع کنکور رشته تجربی گاج

از آنجایی که در این دوران زمان برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید حتی یک لحظه از آن را هم هدر دهید، بهتر است به جای گشت و گذار در سطح شهر و خرید حضوری، منابع مورد نیازتان را از کتاب فروشی‌های آنلاین تهیه کنید.

یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین، وب‌سایت پایتخت کتاب است که با مراجعه به آن می‌توانید همه کتاب‌های کنکوری و امتحان نهایی را با بهترین قیمت و در کمترین زمان خریداری کنید و جدیدترین اخبار مربوط به کنکور را هم دنبال کنید.

روش مطالعه فیزیک کنکور؛ چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟

مقاله مرتبط: روش مطالعه فیزیک کنکور؛ چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟

سخن آخر

درس فیزیک یکی از درس‌های مهم و تاثیرگذار در کنکور تجربی و ریاضی است و اگرچه برخی مباحث این درس؛ مثل حرکت شناسی یا دینامیک دشوار و به شدت مفهومی هستند؛ اما همه مباحث تا این حد سخت نیستند.

بهترین استراتژی برای موفقیت در چند روز باقی‌مانده تا برگزاری کنکور، انتخاب مباحث تست‌خیز فیزیک کنکور و مسلط شدن روی این مباحث است. فصول گرما و فشار، الکتریسیته ساکن، الکتریسیته جاری، مغناطیس، نوسان و موج، فیزیک هسته‌ای و فیزیک اتمی از جمله مباحث تست خیز فیزیک کنکور هستند و تعداد قابل توجهی از سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهند.

برای مطالعه این مباحث در زمان کوتاه باقی‌مانده بهتر است از کتاب‌های جمع‌بندی استفاده کنید، در این محتوا بهترین کتاب‌های جمع‌بندی را معرفی کرده‌ایم.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. آبرا خرداد 29, 1402

    لطفا مطالب بیشتری درمورد کنکور ریاضی بذار

    • پایتخت کتاب بهمن 17, 1402

      سلام پایتختی عزیز 💙 حتما به مرور مطالب بیشتری براتون میزاریم

آخرین مقالات پایتخت کتاب