مباحث تست خیز هندسه کنکور

07 اسفند 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 4 دقیقه
مباحث تست خیز هندسه کنکور

ریاضیات یکی از دروس چالش برانگیز و در عین حال مهم برای داوطلبان رشته ریاضی است. اکثر داوطلبان رشته ریاضی با اینکه بخش زیادی از زمانشان را صرف مطالعه این درس می‌کنند؛ اما کماکان در کنکور عملکرد خوبی برای آن ندارند. شاید دلیل این موضوع این است که داوطلبان زمانشان را به درستی تقسیم نمی‌کنند و روی همه مباحث، چه مهم و تست‌خیز و چه کم اهمیت، به یک اندازه وقت می‌گذارند.

هندسه از آن دسته درس‌هایی است که اسمش لرزه بر بدن داوطلبان می‌اندازد! آیا شما هم تصمیم گرفته‌اید کلا قید سوالات هندسه را بزنید؟ اما آیا می‌دانستید که سهم قابل توجهی از تست‌های درس ریاضی مربوط به هندسه است و با حذف کامل این درس بدون شک ضرر خواهید کرد؟ در این محتوا قصد داریم مباحث تست خیز هندسه کنکور را معرفی کنیم تا بتوانید در زمان باقی‌مانده، تعدادی از سوالات این درس را نجات دهید!

تاثیر هندسه در موفقیت کنکور ریاضی

یک سوم سوالات درس ریاضیات در کنکور رشته ریاضی از کتاب هندسه طرح می‌شود؛ این یعنی 33 درصد ریاضی کنکورتان! ضریب درس ریاضیات در کنکور 12 است و حتی چند سوال از این درس، تا حد زیادی تراز کنکورتان را جابه‌جا می‌کند و می‌تواند رشته قبولی شما را از یک مهندسی معمولی به رشته‌ای پرطرفدار یا از یک شهر کوچک به شهرهای بزرگ تغییر دهد.

امیدوارم قانع شده باشید که حذف کامل یک سوم از سوالات ریاضی، یعنی مباحث مربوط به هندسه اصلا کار منطقی و درستی نیست. خب من تا امروز مطالعه هندسه را جدی نگرفته‌ام، آیا در زمان باقی‌مانده می‌توانم کاری برای این قضیه انجام دهم؟ بله، با انتخاب چند مبحث تست خیز و راحت‌تر، حتی در این زمان کوتاه هم می‌توانید به نتایج خوبی برسید.

تخفیف یهویی

در کنکور دی ماه 1401 از 40 سوال درس ریاضیات، 11 سوال مربوط به هندسه بود و از این 11 سوال 6 سوال به هندسه پایه و 5 سوال به هندسه دوازدهم اختصاص داشت، احتمالا این روند برای کنکور تیر ماه هم ادامه دارد.

در ادامه بودجه بندی گسسته و هندسه کنکور 1402 را در قالب جدولی ارائه کرده‌ایم تا با بررسی تعداد سوالات هر مبحث و درجه سختی آن‌ها، چند مبحث تست‌خیز را برای مطالعه در زمان باقی مانده انتخاب کنید:

اسم مبحثتعداد سوالات در کنکور تیر 1401تعداد سوالات در دی ماه 1401 (امسال)
چند ضلعی‌ها11
ترسیم‌های هندسی و استدلال00
دایره32
قضیه تالس و تشابه22
تجسم فضایی22
ماتریس32
تبدیل‌های هندسی22
روابط طولی در مثلث11
بردارها11
مقاطع مخروطی32
احتمال22
مبانی ریاضیات22
آمار استنباطی00
آمار توصیفی12
گراف22
نظریه اعداد41
ترکیبات43

چند کتاب تست خوب برای هندسه کنکور

چند کتاب تست خوب برای هندسه کنکور
برای استفاده بهینه از اندک زمان باقی‌مانده، مباحث تست خیز هندسه کنکور را مطالعه کنید.

بهترین منابع برای مطالعه درس هندسه در زمان باقی‌مانده، کتاب‌های جمع‌بندی هستند؛ چون حجم این کتاب‌ها برای دوران کوتاه جمع‌بندی بسیار مناسب است و در آن‌ها به همه نکات مهم و مورد نیاز برای کنکور پرداخته شده است.

بهترین کتاب‌های تست هندسه عبارتند از:

اگر می‌خواهید در زمان و هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید و با آگاهی کامل برای خرید کتاب تست برای درس هندسه تصمیم بگیرید، توصیه می‌کنم به وب‌سایت پایتخت کتاب سر بزنید.

در وب‌سایت پایتخت کتاب در صفحه خرید مربوط به هر کتاب، نمونه‌ای از آن قرار دارد که با دانلود و مطالعه آن می‌توانید متوجه شوید که کتاب مورد نظر مناسب شما هست یا نه.

سخن آخر

درس هندسه یکی از دروس دشوار و چالش برانگیز رشته ریاضی است. به همین دلیل است که اکثر داوطلبان مطالعه این درس را دائم پشت گوش می‌اندازند.

توصیه می‌کنیم که از کل سوالات هندسه چشم پوشی نکنید و حداقل در زمان باقی‌مانده تا برگزاری کنکور یک برنامه‌ریزی برای مطالعه مباحث تست خیز هندسه کنکور داشته باشید.

در این محتوا در قالب جدولی تعداد سوالات مربوط به هر مبحث را ارائه کرده‌ایم تا با توجه به زمان و پایه علمی‌تان تعدادی از مباحث تست خیز هندسه را انتخاب کنید. در انتها توصیه کردیم که برای مطالعه درس هندسه در مدت زمان اندک باقی‌مانده از کتاب‌های جمع‌بندی استفاده کنید. در این محتوا بهترین کتاب‌های تست هندسه کنکور و نیز بهترین روش برای تهیه این منابع را معرفی کردیم.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. 😶 فروردین 28, 1403

    😂

  2. دانش آموز ریاضی فروردین 28, 1403

    از کی تا حالا تجربیا در مورد هندسه نظر میدن:)

  3. ندا فروردین 28, 1403

    سلام خسته نباشید
    مصاحبه فرهنگیان قبل از امتحان نهاییه یا بعدش؟
    من اگه کنکور اردیبهشت ماه رو درصد خوبی نیارم ولی امتحان نهایی ها نمره بالا بگیرم شانس قبولی فرهنگیان رو دارم؟ یا تنها شانسم فقد کنکور اردیبهشت ماهه؟؟؟

    • پایتخت کتاب اردیبهشت 1, 1403

      سلام پایتختی عزیز💙مصاحبه بعد از کنکوره
      ۵۰٪ مسیر شما مصاحبست
      و خوب کنکور هم بی تاثیر نیست

آخرین مقالات پایتخت کتاب