بهترین منابع خواص مواد کنکور 1403

10 دی 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 6 دقیقه
بهترین منابع خواص مواد کنکور 1403

شرط می‌بندم که حتی اسم درس خواص مواد هم لرزه بر اندام اکثر داوطلبان کنکور هنر می‌اندازد، البته که داوطلبان حق دارند با شنیدن اسم درسی با این حجم و گستردگی که منابع خیلی مشخصی هم ندارد دچار اضطراب شوند. حدس این موضوع که شما هم در درس خواص مواد به مشکل برخورده‌اید و در جستجوی راه‌حلی برای حل مشکلتان هستید کار سختی نیست.

باید بگویم خوشبختانه جای خوبی آمده‌اید چون قصد داریم در این محتوا بهترین منابع خواص مواد کنکور ۱۴٠۳ را معرفی کنیم تا هر داوطلبی با هر سطح علمی که دارد، شاهد پیشرفت روز افزون و موفقیت‌های فراوانش در این درس باشد.

اهمیت خواص مواد در کنکور هنر

درس خواص مواد رشته هنر دو ویژگی دارد که باعث شده این درس به یکی از سخت‌ترین دروس تخصصی این رشته تبدیل شود؛ اول گستردگی و حجم بالای مطالب این درس و دوم نداشتن منبع مشخص برای مطالعه آن. بررسی میانگین درصد داوطلبان در کنکورهای اخیر نشان دهنده عملکرد ضعیف اکثر داوطلبان کنکور هنر در درس خواص مواد است.

حالا سوالی که پیش می‌آید این است، آیا ارزشش را دارد که روی این درس زمان بگذارم؟ قطعا بله! همه داوطلبان حتی داوطلبان ضعیف هم از پس پاسخ‌گویی به سوالات دروس سبک‌تر برمی‌آیند اما اگر شما بتوانید در درس دشواری همچون خواص مواد متفاوت از بقیه عمل کنید، بدون شک کمتر کسی در کنکور به گرد پای شما می‌رسد و این یعنی رقابت درست!

تخفیف یهویی

خب حالا من در این درس خیلی ضعف دارم یا نه اصلا ضعف ندارم و می‌خواهم بیشتر پیشرفت کنم، چه منابعی را باید تهیه کنم؟

منابع درس خواص مواد برای کنکور دو دسته هستند، دسته اول کتاب‌های وزارتی هنرستان یا کتاب‌های درسی هستند و دسته دوم شامل منابع تکمیلی و کمک آموزشی است. گفتیم این درس منبع مشخصی ندارد؛ یعنی ممکن است شما بعد از تسلط یافتن روی کتاب‌های درسی هنوز هم نتوانید به درصد مورد نظرتان برسید.

با این حال مطالعه کتاب‌های درسی خواص مواد از واجبات است و برای یادگیری اولیه همه داوطلبان الزامی است.

کتاب‌های زیر منابع درس خواص مواد کنکور هستند که توسط سازمان سنجش معرفی شده‌اند. می‌توانید کتاب‌های درسی کنکور هنر را با قیمت مناسب از وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب تهیه کنید:

  • کارگاه صنایع دستی مربوط به رشته صنایع دستی
  • دانش فنی تخصصی چاپ
  • کارگاه صنایع دستی بافت
  • کارگاه صنایع دستی چوب
  • کتاب رنگرزی رشته صنایع دستی
  • کتاب عکاسی ۱ و عکاسی ۲ رشته گرافیک

چطور این غول بزرگ را شکست دهیم؟

خب من کتاب‌های درسی را مطالعه کردم تا حدی هم از درس خواص مواد اطلاعات کسب کردم اما همچنان نمی‌توانم به اکثر تست‌های این درس پاسخ دهم، چه کنم؟ گفتیم مطالعه کتاب‌های درسی برای یادگیری خواص مواد الزامی است اما این کتاب‌ها عاری از نقص و کمبود نیستند و قطعا برای رسیدن به یک درصد خوب، مطالعه کتاب‌های درسی به تنهایی کافی نیست.

شعار همیشگی من این است برای پیشرفت در هر درسی کافی است کتاب کمک درسی مناسب سطح خودت را تهیه کنی و با برنامه پیش بروی، برای پیشرفت در درس خواص مواد هم توصیه می‌کنم به جای زانوی غم بغل کردن یا شرکت در کلاس‌های کنکوری، یک کتاب کمک آموزشی مناسب و استاندارد تهیه کنید، در ادامه بیشتر در این باره توضیح می‌دهیم.

بهترین منابع خواص مواد کنکور برای…

بهترین منابع خواص مواد کنکور برای...
با مطالعه بهترین منابع خواص مواد کنکور 1403 می‌توانید در آزمون یک هیچ از رقبایتان جلوتر باشید.

من همیشه به داوطلبان می‌گویم بهترین منبع برای هر درسی، منبعی است که متناسب سطح تو باشد؛ یعنی قبل از تهیه منبع برای درس خواص مواد ابتدا سطح علمی خودتان را در این درس تعیین کنید. در ادامه بهترین منابع خواص مواد کنکور ۱۴٠۳ را برای داوطلبان سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته معرفی کرده‌ایم:

داوطلبان ضعیف و متوسط: اگر اصلا دل خوشی از خواص مواد ندارید و از سوالات و تست‌های این درس سر در نمی‌آورید نیاز به یک آموزش اساسی و پایه‌ای دارید.

مناسب‌ترین کتاب‌های خواص مواد کنکوری برای داوطلبان ضعیف، کتاب‌هایی با درسنامه مفصل و قوی، تست‌های استاندارد طبقه‌بندی شده و پاسخ‌نامه‌های تشریحی کامل است.

اگر اوضاع شما در این درس خیلی هم بد نیست، می‌توانید با مطالعه درسنامه‌ها و حل تست‌های متنوع به تدریج در این درس پیشرفت کنید. کتاب‌های زیر بهترین منابع خواص مواد کنکور برای داوطلبان ضعیف و متوسط هستند:

داوطلبان متوسط رو به بالا و پیشرفته

داوطلبانی که از سطح مبتدی گذر کرده‌اند و از پس حل سوالات راحت و متوسط این درس برمی‌آیند اما می‌خواهند بیشتر پیشرفت کنند، باید با حل تست‌های متنوع و خلاقانه اطلاعاتشان را به چالش بکشند.

بهترین منابع برای این داوطلبان کتاب‌هایی با درسنامه‌های خلاصه و جمع و جور است که بیشتر حجم کتاب به تست و سوال اختصاص دارد.

کتاب‌های زیر بهترین منابع خواص مواد کنکور برای داوطلبان متوسط و پیشرفته هستند:

متاسفانه منابع کنکور هنر کمیاب‌تر از کتاب‌های کنکوری سایر رشته‌ها هستند و از این رو اکثر داوطلبان کنکور هنر برای خریدن منابع تخصصی رشته خود دچار مشکل می‌شوند، خبر خوب اینکه همه کتاب‌های درسی و کمک درسی تخصصی رشته هنر را می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت و با تخفیف ویژه از وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب تهیه کنید.

در صفحه خرید هر منبع معرفی کوتاهی از آن منبع به همراه فایل نمونه آن ارائه شده است، به این ترتیب داوطلبان می‌توانند با اطلاعات کامل و خیال راحت کتاب‌های مورد نیازشان را خریداری کنند.

سخن آخر

اکثر داوطلبان کنکور هنر از درس خواص مواد برای خودشان یک غول بزرگ و بی شاخ و دم ساخته‌اند که البته تا حدی هم حق دارند. در این محتوا در مورد اهمیت درس خواص مواد در کنکور هنر صحبت کردیم و در ادامه گفتیم بهترین راه برای پیشرفت در این درس، تهیه یک منبع کمک آموزشی مناسب و استاندارد و مطالعه آن در کنار کتاب‌های درسی است.

در انتها بهترین منابع خواص مواد کنکور ۱۴٠۳ را برای داوطلبان با سطح علمی مختلف معرفی کردیم. اگر شما هم منبعی برای یادگیری بهتر این درس سراغ دارید، خوشحال می‌شویم تجربیاتتان در مورد استفاده از این منبع را در قسمت دیدگاه این محتوا با سایر داوطلبان در میان بگذارید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب