آیا امتحانات شهریور سخت است؟ هر آنچه که باید بدانید

23 دی 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 6 دقیقه
آیا امتحانات شهریور سخت است؟ هر آنچه که باید بدانید

برخی از داوطلبان بنا به دلایل مختلفی ممکن است نتوانند در امتحانات پایان ترم خردادماه موفق به کسب نمره قبولی شوند، برای جبران این اتفاق به چنین داوطلبانی یک فرصت دوباره در شهریورماه داده می‌شود. شاید شما هم مجبور به شرکت در امتحانات شهریور شده‌اید و در حال حاضر در ذهنتان چنین سوالاتی دارید:

شرکت در امتحانات شهریور چه شرایطی دارد؟ آیا امتحانات شهریور سخت است؟ اگر در امتحانات شهریور قبول نشویم چه اتفاقی می‌افتد؟ شرایط استفاده از تک‌ماده در امتحانات شهریور چیست؟ در این محتوا قصد داریم به هر آنچه که در مورد امتحانات شهریور باید بدانید بپردازیم.

تاریخ برگزاری امتحانات شهریور ماه

معمولا هر ساله امتحانات شهریورماه در نیمه دوم شهریور برگزار می‌شوند و بر اساس تصمیم‌گیری سازمان آموزش و پرورش قرار است امسال امتحانات شهریورماه 1402 از تاریخ هشتم آغاز شده و تا سی و یکم شهریورماه ادامه داشته باشند. برنامه و تاریخ دقیق برگزاری امتحانات شهریورماه را می‌توانید از طریق مدارس بزرگسالان شهرتان پیگیری کنید.

آیا امتحانات شهریور سخت است؟

از آنجایی که امتحانات شهریورماه آخرین فرصت قبولی دانش‌آموزان در یک سال تحصیلی هستند، شرکت در آن‌ها با استرس و نگرانی زیادی همراه است. حالا با توجه به این موضوع آیا امتحانات شهریور سخت است؟ بگذارید خیالتان را راحت کنم:

تخفیف یهویی

سطح سوالات امتحانات شهریورماه تفاوت چندانی با سوالات خردادماه ندارد و امتحانات شهریور به هیچ وجه سخت‌تر از امتحانات خرداد نیستند.

پس اگر دانش‌آموزان از وقتشان به درستی استفاده کنند و روی نمونه سوالات امتحانات سال‌های گذشته مسلط شوند، می‌توانند امتحانات شهریورماه را با موفقیت پشت سر بگذارند.

نمره قبولی در امتحانات نهایی شهریور ماه دوازدهم چقدر است ؟

حداقل نمره لازم برای قبولی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم نمره 7 و بالاتر است و اگر داوطلبی در امتحانات شهریورماه موفق به کسب این نمره‌ نشود، نمی‌تواند مدرک دیپلمش را دریافت کند. نگران نباشید مهم نیست چقدر عملکرد شما در امتحانات خرداد ضعیف بوده‌است، هنوز راه جبران دارید و با یک برنامه‌ریزی صحیح و تعهد به برنامه‌ها می‌توانید از پس قبولی در امتحانات شهریور برآیید و برای همیشه خیالتان از این موضوع راحت شود.

اگر می‌خواهید در مورد روش صحیح مطالعه دروس مختلف یا اصول برنامه‌ریزی تحصیلی بیشتر بدانید، می‌توانید مقالات وب‌سایت فروشگاه پایتخت کتاب را مطالعه کنید.

برای اینکه از امتحانات شهریورماه جان سالم به در ببرید، یک تیر نهایی وجود دارد و آن هم استفاده از قانون تبصره و تک‌ماده است. گفتیم که برای قبولی در امتحانات شهریورماه دانش‌آموزان باید حداقل نمره 7 را کسب کنند اما اگر دانش‌آموزی موفق به کسب چنین نمره‌ای نشد، می‌تواند از تبصره استفاده کند.

استفاده از تبصره و تک ماده هم قوانین و شرایط خاص خودش را دارد؛ برای مثال:

  • هر دانش‌آموزی مجاز است که حداکثر در 2 درس نهایی و در 2 درس غیرنهایی از تبصره استفاده کند.
  • همچنین نمره سالانه دانش‌آموزان برای آن درس خاص باید بالای 10 باشد و معدل او نباید کمتر از 10 شود.

برای محاسبه نمره سالیانه از فرمول زیر استفاده می‌کنند:

8 ÷ {(نمره مستمر ترم اول × 1) + (نمره امتحانی ترم اول × 2)} + {(نمره مستمر ترم دوم ×1) + (نمره ورقه × 4)} = نمره سالانه

تک ماده چیست؟ شرایط تبصره تک ماده در امتحان نهایی دوازدهم

مقاله مرتبط: تک ماده چیست؟ شرایط تبصره تک ماده در امتحان نهایی دوازدهم

برای قبولی در امتحانات شهریور چه منابعی را مطالعه کنیم؟

منبع اصلی شما برای برای موفقیت در امتحانات شهریورماه کتاب درسی و نمونه سوالات امتحانات سال‌های گذشته است. در کنار این دو منبع می‌توانید از کتاب‌هایی که مخصوص بازه امتحانات طراحی شده‌اند استفاده کنید، سری کتاب‌های زیر از جمله بهترین منابع برای قبولی در امتحانات شهریور هستند:

برای رهایی شما عزیزان از دغدغه تهیه کتاب‌های مخصوص امتحانات نهایی، همه این منابع با مناسب‌ترین قیمت در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب موجود هستند.

اگر در امتحانات شهریور قبول نشویم چه می‌شود؟

اگر در امتحانات شهریور قبول نشویم چه می‌شود؟
آیا امتحانات شهریور سخت است؟ خیر؛ ولی اگر باز هم قبول نشدید راه چاره دارید.

توصیه می‌کنم که همه همت و تلاشتان را به کار بگیرید که هر جور شده در امتحانات شهریور ماه موفق به کسب نمره قبولی شوید؛ چون این آخرین فرصت شما برای جبران است! حالا اگر باز هم در امتحانات شهریور شکست بخوریم چه می‌شود؟

اگر داوطلبی در امتحانات شهریور مردود شود باید مجدد در امتحانات دی‌ماه شرکت کند تا بتواند مدرک دیپلمش را دریافت کند. حالا اگر مدرک دیپلم را دریافت نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ در صورتی که شما در یک رشته کاردانی یا کارشناسی دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شوید اما در امتحانات شهریور مردود شوید، نمی‌توانید در آن دانشگاه ثبت‌نام کنید و به این ترتیب یک سال عقب می‌افتید.

البته اگر در نیمه دوم یا ورودی بهمن دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شوید، می‌توانید بعد از قبولی در امتحانات دی ماه، در دانشگاه محل پذیرش خود ثبت نام کنید.

چند سوال متداول

امتحانات شهریور ماه در چه تاریخی برگزار می‌شوند؟

طبق آخرین اخبار، امتحانات شهریور ماه 1402 از تاریخ هشتم الی سی و یکم شهریور ماه برگزار می‌شوند.

آیا امتحانات شهریور سخت است؟

سطح سوالات امتحانات شهریور ماه تفاوت چندانی با سوالات امتحانات خرداد ماه ندارد و با برنامه ریزی صحیح می‌توانید در این امتحانات موفق شوید.

شرایط استفاده از تک ماده در امتحانات شهریور چیست؟

هر دانش‌آموزی مجاز است که حداکثر در 2 درس نهایی و در 2 درس غیرنهایی از تبصره استفاده کند. همچنین نمره سالانه دانش‌آموزان برای آن درس خاص باید بالای 10 باشد و معدل او نباید کمتر از 10 شود.

اگر در امتحانات شهریور قبول نشویم چه می‌شود؟

در صورتی که شما در یک رشته کاردانی یا کارشناسی دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شوید اما در امتحانات شهریور مردود شوید، نمی‌توانید در آن دانشگاه ثبت نام کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
آخرین مقالات پایتخت کتاب