برای امتحان نهایی فیزیک چی بخونم؟ فیزیک 20شو

15 بهمن 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 6 دقیقه
برای امتحان نهایی فیزیک چی بخونم؟ فیزیک 20شو

امتحانات نهایی امسال اصلا شوخی بردار نیستند؛ چون برخلاف سال‌های گذشته که نمرات امتحانات نهایی تاثیر مثبت در نتیجه کنکور داشت، امسال هر نمره‌ای که در امتحانات نهایی کسب کنید سرنوشت کنکور شما را تعیین می‌کند. کمی نگران شدید؟ حق دارید اما اگر هوشمندانه عمل کنید امسال بهترین امتحانات عمرتان را می‌دهید. درس فیزیک، درس مشترک دو رشته تجربی و ریاضی است و شاید کسب نمره خوب در این درس، به دغدغه بسیاری از دانش‌آموزان مبدل شده باشد. قبول دارم برخی فصول فیزیک پایه دوازدهم (به خصوص دو فصل اول) نسبت به سایر فصول و پایه‌ها سخت‌تر است. اینجا است که انتخاب یک کتاب کمک درسی خوب در کنار کتاب درسی برای موفقیت در امتحان نهایی فیزیک اهمیت پیدا می‌کند. در این محتوا قصد داریم کتاب‌هایی را به شما معرفی کنیم که با مطالعه آنها در امتحان نهایی فیزیک حسابی بدرخشید!

برای امتحان نهایی فیزیک کتاب درسی یا کمک درسی؟

برای موفقیت در امتحان نهایی فیزیک کتاب درسی مهم‌ترین منبع شما است؛ هر چند در برخی قسمت‌ها ناقص است یا مطالب به خوبی تشریح نشده‌اند. دانش‌آموزانی که فقط به مطالعه جزوات اساتیدشان اکتفا می‌کنند یا فکر می‌کنند مطالعه درسنامه کتاب کمک درسی به تنهایی کافی است، سخت در اشتباه هستند! یک دانش‌آموز باهوش ابتدا کتاب درسی را می‌خواند، همه تمرین‌ها و مسائلش را حل می‌کند، برای رفع اشکال به جزوه معلمش مراجعه می‌کند و در نهایت برای جمع‌بندی و مرور، از درسنامه کتاب‌های کمک درسی استفاده می‌کند. در انتها با حل نمونه سوالات امتحانات نهایی سال‌های گذشته، با زیر و بم سوالات فیزیک نهایی آشنا شوید و غول امتحان فیزیک نهایی را شکست دهید!

برای امتحان نهایی فیزیک بیشتر کدام قسمت‌ها را بخوانیم؟

اگر در امتحان نهایی فیزیک نمره بیست می‌خواهید باید تک تک مباحث را بخوانید و هیچ مبحثی را به بهانه کم اهمیت بودن حذف نکنید. اما درجه سختی مطالب به یک اندازه نیست و به علاوه از برخی مباحث و فصول، تعداد بیشتری سوال در امتحانات نهایی مطرح می‌شود. پس دانستن بارم‌بندی سوالات امتحان نهایی فیزیک خالی از لطف نیست و به شما کمک می‌کند تا یک برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشید.

  • امتحان نهایی درس فیزیک3 دوازدهم ریاضی در خرداد 1402
شماره فصلبارم نمره
اول75/3
دوم4
سوم75/3
چهارم25/3
پنجم75/2
ششم5/2
  • امتحان نهایی درس فیزیک 3 دوازدهم تجربی در خرداد 1402
شماره فصلبارم نمره
اول75/3
دوم4
سوم75/3
چهارم25/3
پنجم75/2
ششم5/2

بهترین کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی فیزیک (ریاضی و تجربی)

در فرجه امتحانات نهایی زمان تنگ است و حجم مطالب بالا است؛ پس اصلا منطقی نیست که بخواهید در این زمان کم فیلم آموزشی ببینید یا از درسنامه‌های طولانی و مفصل استفاده کنید. از طرفی برخلاف سوالات کنکور، اکثر سوالات امتحانات نهایی پیچیدگی چندانی ندارند و در چهارچوب مطالب کتاب درسی و سوالات سال‌های گذشته هستند. با توجه به این صحبت‌ها، بهترین کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی فیزیک کتاب‌هایی هستند که درسنامه‌های خلاصه و کم حجم اما کاملی دارند و در کنار سوالات امتحانات نهایی سال‌های گذشته، سوالات تالیفی متنوعی در همان چهارچوب ارائه می‌کنند. کتاب‌های فیزیک دوازدهم بنی هاشمی، شب امتحان فیزیک دوازدهم، گلبرگ فیزیک دوازدهم، فرمول بیست فیزیک دوازدهم، غول امتحان فیزیک دوازدهم، آموزش شگفت انگیز فیزیک دوازدهم و ماجراهای من و درسام فیزیک دوازدهم.

تخفیف یهویی

البته دو کتاب آخر خیلی شب امتحانی نیستند چون درسنامه‌های نسبتا مفصلی دارند؛ اما اگر دانش‌آموزی از ابتدای سال این کتاب‌ها را مطالعه کند، می‌تواند به کسب بهترین نمره در امتحان نهایی فیزیک فکر کند.

معرفی کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی فیزیک (ریاضی و تجربی)

قبل از اینکه برای خرید کتاب‌های کمک درسی فیزیک تصمیم‌گیری کنید، اول لازم است با ساختار کلی هر کتاب آشنا شوید. همه کتاب‌های معرفی شده در این محتوا را می‌توانید با خیال راحت و با بهترین قیمت از وب سایت پایتخت کتاب خریداری کنید و در اسرع وقت آن را درب منزل تحویل بگیرید.

روش مطالعه فیزیک کنکور؛ چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟

مقاله مرتبط: روش مطالعه فیزیک کنکور؛ چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟

  • فیزیک دوازدهم بنی هاشمی: این کتاب شامل نمونه سوالات امتحانات نهایی سال‌های گذشته به همراه پاسخ‌نامه تشریحی آنها است. علاوه بر این، در این کتاب دو نوع آزمون دیگر هم ارائه شده است؛ یکی از آزمون‌ها مربوط به سوالات امتحانات برتر کشور است و آزمون دیگر کار آزمون نام دارد و بدون پاسخ است. البته پاسخ کار آزمون‌ها را می‌توانید در سایت انتشارات بنی هاشمی پیدا کنید.
  • شب امتحان (خیلی سبز) فیزیک دوازدهم: حجم این کتاب دقیقا مطابق با زمان محدود داوطلبان در شب امتحان تنظیم شده است. در ابتدای کتاب در مورد بارم‌بندی فصل‌های مختلف صحبت شده است و بعد آزمون‌های نوبت اول و نوبت دوم ارائه شده‌اند. برخی از آزمون‌ها به صورت طبقه‌بندی شده هستند یعنی سؤالات هر فصل جداگانه مطرح شده‌اند و در کنار هر سوال نکات مشاوره‌ای مربوط به آن نوشته شده است. ساختار آزمون‌های طبقه‌بندی نشده شباهت بیشتری به امتحانات نهایی دارد.
  • گلبرگ فیزیک دوازدهم: این کتاب یک بانک کامل از سوالات امتحانی است و بیش از 500 نمونه سوال امتحانی در آن مطرح شده است. همچنین در این کتاب خلاصه هر درس در قالب فلش کارت برای مرور سریع مطالب در شب امتحان، ارائه شده است.
  • فرمول بیست (گاج) فیزیک دوازدهم: درسنامه این کتاب از دو قسمت اصلی تشکیل شده، یک قسمت بخش مشاوره‌ای است و در آن بارم‌بندی هر سوال به همراه نکات مهم مشاوره‌ای مطرح شده است. بخش دوم یک درسنامه مختصر اما کامل و بسیار مناسب برای شب امتحان است. بعد از درسنامه سوالات امتحانی و تشریحی وجود دارند که شامل انواع سوالات جای خالی، صحیح و غلط، سوالات دو گزینه‌ای و مسائل درس فیزیک می‌شود. علاوه بر پاسخ‌نامه، در این کتاب QR کدهایی وجود دارد که با اسکن آنها می‌توانید به فیلم شب امتحان هر درس دسترسی پیدا کنید.
  • غول امتحان (مبتکران) فیزیک دوازدهم: در این کتاب علاوه بر درسنامه‌های مختصر و کاربردی و نمونه سوالات تالیفی و سوالات امتحانات نهایی سال‌های گذشته، تعدادی آزمون به نام اردوهای تدارکاتی وجود دارد که از لحاظ بارم و زمان‌بندی دقیقا مشابه سوالات امتحانات نهایی هستند و بهترین منابع برای شبیه سازی این امتحانات محسوب می‌شوند.

چند سوال متداول

بهترین منابع برای امتحان نهایی فیزیک چیست؟

منبع اصلی کتاب درسی است، البته در کنار کتاب درسی لازم است یک کتاب کمک آموزشی مناسب هم تهیه کنید.

بهترین کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی فیزیک کدامند؟

کتاب‌های فیزیک دوازدهم بنی هاشمی، شب امتحان فیزیک دوازدهم، گلبرگ فیزیک دوازدهم، فرمول بیست فیزیک دوازدهم و غول امتحان فیزیک دوازدهم.

کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی فیزیک را از کجا خریداری کنیم؟

کتاب‌های معرفی شده در این مقاله را می‌توانید در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت از وب سایت پایتخت کتاب (بانک کتاب پایتخت) تهیه کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. مهدی بهمن 15, 1402

    فقط بنی هاشمی خیلی سوالاتش نزدیک به امتحان نهایییه

آخرین مقالات پایتخت کتاب