بهترین منابع حسابان کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

09 اسفند 1402
امیرحسین میری
زمان مطالعه : 8 دقیقه
بهترین منابع حسابان کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

حسابان یک جورهایی پایه و اساس علم ریاضیات است و هر داوطلب کنکور ریاضی که می‌خواهد نه فقط در کنکور بلکه در آینده و در شغل خود موفق باشد، باید حسابان را اصولی و درست یاد بگیرد. شاید بگویید من روش‌های مختلف را امتحان کرده‌ام و ساعت‌ها برای مطالعه حسابان زمان گذاشته‌ام؛ اما هر بار به بن بست می‌خورم!

وقت آن رسیده که یک بار برای همیشه بر این مشکل غلبه کنید، در واقع لازم است کتاب‌های حسابان کنکوری مناسب خودتان را مطالعه کنید و معجزه این کار را ببینید. در این محتوا می‌خواهیم بهترین منابع حسابان کنکور 1403 را معرفی کنیم و کمک کنیم با انتخاب مناسب‌ترین منبع، در این درس حسابی پیشرفت کنید.

اهمیت درس مهم و استراتژیک حسابان در کنکور ریاضی

ضریب درس ریاضی در کنکور رشته ریاضی 12 است و این یعنی ارزش هر یک سوال ریاضی تقریبا برابر با دو سوال شیمی است. حالا شما برای پاسخ دادن به 40 سوال ریاضی در کنکور، باید 8 کتاب مختلف را بخوانید و شاید بتوانید برخی از کتاب‌ها یا دست کم برخی مطالب را حذف کنید و همچنان اتفاق خاصی نیوفتد؛ اما اگر درس حسابان را حذف کنید عملا چیز زیادی از سایر دروس متوجه نخواهید شد!

اینجا است که اهمیت درس حسابان به عنوان پایه مطالب درس ریاضی مشخص می‌شود، از طرفی بیش از یک سوم سوالات درس ریاضی از کتاب‌های حسابان است، با این اوصاف خودتان در مورد اهمیت این درس در کنکور قضاوت کنید!

تخفیف یهویی

کتاب درسی، اولین منبع یادگیری حسابان

هیچ کس منکر ضعف و نقص‌های کتاب‌های درسی نیست و هیچ داوطلبی هم تا به حال نتوانسته صرفا با مطالعه کتاب‌های درسی از پس حل سوالات دشوار کنکور برآید؛ اما با این حال:

کتاب درسی اولین منبع و یکی از مهم‌ترین منابع برای موفقیت در کنکور است.

همچنین هر ساله به منظور بهبود کتاب‌های درسی تغییراتی در آن‌ها اعمال می‌شود، می‌توانید جدیدترین چاپ کتاب‌های درسی حسابان را با قیمت مناسب از وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب خریداری کنید. در کنکور رشته ریاضی سوالات درس حسابان از کتاب‌های زیر طرح می‌شوند:

  • کتاب درسی حسابان 1 (یازدهم، چاپ سال 1401)
  • کتاب درسی حسابان 2 (دوازدهم، چاپ سال 1402)

بهترین کتاب‌های حسابان کنکور برای یادگیری از صفر

بهترین کتاب‌های حسابان کنکور برای یادگیری از صفر
بهترین منابع حسابان کنکور 1403 بر اساس سطح درسی دانش‌آموزان متفاوت است.

فرض کنیم داوطلبی در درس حسابان ضعف اساسی دارد و اصلا صفر صفر است، این داوطلب به یک آموزش درست و اصولی نیاز دارد.

پس کتاب‌های کنکوری مناسب داوطلبان ضعیف، کتاب‌های درسنامه محور هستند چرا که بخش اصلی آن‌ها را درسنامه‌های کامل و مفصل تشکیل داده‌اند.

این منابع را باید از همان ابتدای سال تحصیلی تهیه کنید؛ چون حجم این منابع نسبتا زیاد است و برای مطالعه آن‌ها به زمان قابل توجهی نیاز دارید. بهترین کتاب‌های حسابان کنکور برای یادگیری از صفر عبارتند از:

برترین منابع جامع حسابان کنکور 1403

من در درس حسابان اوضاع نسبتا خوبی دارم، یا نه ضعیفم اما زمان کمی تا برگزاری کنکور مانده و وقت ندارم کتاب‌های درسنامه محور را مطالعه کنم، چه پیشنهادی برای من دارید؟ بهترین منابع برای این دسته از داوطلبان کتاب‌های تست جامع هستند.

در کتاب‌های جامع بعد از درسنامه‌های خلاصه و کاربردی، تعداد زیادی تست و سوال مطرح شده که همین موضوع کمک می‌کند داوطلبان در درس حسابان پیشرفت کنند.

بهترین کتاب‌های جامع حسابان کنکور 1403 عبارتند از:

  • حسابان و ریاضی پایه جامع خیلی سبز
  • جامع ریاضی 1 و حسابان + موج آزمون ریاضی نشر الگو
  • هرکول ریاضیات تجربی و حسابان جامع (مباحث مشترک)
  • ریاضیات پایه و حسابان کنکور جامع مهروماه

با این منابع حسابان را مرور و جمع‌بندی کن!

یکی از شکایت‌های بزرگ کنکوری‌ها فراموش کردن مطالب است، اکثر داوطلبان به خصوص در روزهای پایانی احساس می‌کنند هر چه که خوانده بودند را فراموش کرده‌اند و مغزشان خالی شده است. برای جلوگیری از این اتفاق و نیز تثبیت مطالب، باید در طول سال مرورهای منظمی داشته باشید و در چند هفته پایانی همه مطالب را جمع بندی کنید.

طبیعتا برای انجام چنین کاری منابعی که در طول سال مطالعه کرده‌اید مناسب نیستند و لازم است از کتاب‌های مخصوص دوران جمع بندی استفاده کنید، کتاب‌هایی مثل:

  • جمع بندی حسابان کنکور مهروماه
  • جمع بندی حسابان و ریاضی پایه کنکور خیلی سبز

از کجا بفهمم کدام کتاب کنکوری مناسب من است؟

برای پاسخگویی به این سوال باید ابتدا ارزیابی دقیقی از وضعیت خودتان داشته باشید؛ در چه سطحی هستید و تا برگزاری کنکور چقدر زمان در اختیار دارید. بعد لازم است منابع مختلف را از لحاظ لحن درسنامه، حجم مطالب، تعداد و تنوع تست‌ها و سطح علمی بررسی کنید تا منبع مناسب خودتان را بیابید.

در جدول زیر خلاصه‌ای از هر آنچه که برای انتخاب بهترین منابع حسابان کنکور باید بدانید را آورده‌ایم. (فایل نمونه هر منبع را می‌توانید در صفحه خرید آن در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب مطالعه کنید.)

اگه می‌خوای از صفر شروع کنی اگه دنبال کتاب جامع هستی  اگه خیلی خفنی و حریف می‌طلبی! اگه میخوای سریع مرور و جمع بندی کنی  
حسابان تک پایه تست خیلی سبزحسابان و ریاضی پایه جامع خیلی سبزآی کیو حسابان جامع کنکور گاججمع بندی حسابان کنکور مهروماه
آموزش شگفت انگیز حسابان تک پایه خیلی سبزجامع ریاضی 1 و حسابان + موج آزمون ریاضی نشر الگونردبام حسابان و ریاضیات پایه پیشرفته خیلی سبزجمع بندی حسابان و ریاضی پایه کنکور خیلی سبز
حسابان تک پایه میکرو گاجهرکول ریاضیات تجربی و حسابان جامع (مباحث مشترک)فصل آزمون حسابان و ریاضی پایه خیلی سبزحسابان تک پایه لقمه مهروماه
حسابان تک پایه تست الگوریاضیات پایه و حسابان کنکور جامع مهروماه جیبی حسابان تک پایه خیلی سبز
حسابان و ریاضی پایه کنکور آبی قلم چی   

رتبه برترها برای حسابان کدام کتاب‌ها را پیشنهاد می‌دهند؟

برای اینکه باز هم انتخاب‌های شما را محدودتر کنیم، نظر رتبه برترها را در مورد بهترین منابع حسابان کنکور پرسیدیم و نتیجه آن را در ادامه آورده‌ایم:

آموزش شگفت انگیز حسابان تک پایه خیلی سبز

آموزش شگفت انگیز حسابان دوازدهم خیلی سبز

در زمان مطالعه این کتاب واقعا احساس می‌کنید در کلاس درس حضور دارید، درسنامه‌های کامل و مفصل این کتاب با لحنی ساده و قابل فهم نوشته‌ شده‌اند و با مثال‌های گوناگونی  همراه هستند. در این منبع علاوه بر تست‌های استاندارد و متنوع، تعدادی سوال تشریحی هم ارائه شده است. در یک کلام این کتاب بهترین منبع برای کسی است که می‌خواهد حسابان را از صفر شروع کند.

حسابان و ریاضی پایه جامع خیلی سبز

حسابان و ریاضی پایه جامع خیلی سبز جلد اول

در این کتاب مولف به هیچ عنوان وارد حاشیه نشده و تمام نکات مورد نیاز را با بهترین بیان در قالب جداول مختلفی ارائه داده است، در واقع درسنامه‌ها مناسب کنکوری‌ها و داوطلبان سطح متوسط طراحی شده‌اند. نقطه قوت این کتاب تست‌های فراوان و متنوع آن هستند که تمامی مطالب و تیپ‌های مختلف سوالات کنکور را پوشش داده‌اند.

نردبام حسابان و ریاضیات پایه پیشرفته خیلی سبز

نردبام حسابان و ریاضیات پایه پیشرفته خیلی سبز

این کتاب با درسنامه‌های مختصر و نکته محور و تست‌های سطح بالا و چالشی، بهترین منبع برای داوطلبان قوی و نیز یک انتخاب مناسب برای دور دوم است. در برخی فصول ابتدا درسنامه به صورت یکپارچه نوشته شده و بعد کل تست‌ها ارائه شده است؛ اما در سایر فصول درسنامه هر فصل به چند قسمت کوچکتر تقسیم شده که بلافاصله بعد از آن تعدادی تست خلاقانه و دشوار انتظارتان را می‌کشد.

دانلود بخشی از کتاب
99

سخن آخر

اگر درصد و ترازتان در درس ریاضی به زحمت پیشرفت می‌کند و به نظر می‌رسد در این درس درجا می‌زنید، پایه علمی شما ضعیف است و این یعنی تا وقتی از پایه اوضاع را درست نکنید، پیشرفتی حاصل نمی‌شود. پایه ریاضی کنکور درس حسابان است و می‌خواهم به عنوان یک داوطلب هدفمند اولین کارتان پیدا کردن بهترین کتاب‌های حسابان کنکور باشد. فراموش نکنید که برای دستیابی به رتبه مطلوب در کنکور ریاضی، مطالعه منابع مناسب و برنامه‌ریزی درسی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور، مطالعه مقاله “بهترین منابع کنکور ریاضی” را به شما توصیه می‌کنیم.

در این محتوا سعی کردیم شما را برای انتخاب بهترین منابع حسابان کنکور 1403 کمک کنیم، منابعی که معرفی کردیم با تخفیف باورنکردنی در وب سایت پایتخت کتاب موجود هستند. حالا نوبت شما است که تجربیاتتان را در مورد منابع حسابان کنکور در کامنت این محتوا بنویسید.

درباره نویسنده

امیرحسین میری

نویسنده : امیرحسین میری

دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی تجزیه دانشگاه صنعتی شریف، دانش آموخته برتر المپیاد علمی دانشجویی کشور، عضو بنیاد ملی نخبگان، مدرس شیمی پایه و کنکور و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
آخرین مقالات پایتخت کتاب