بهترین منابع کنکور ریاضی 1403؛ منابع رتبه برترها

30 بهمن 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 11 دقیقه
بهترین منابع کنکور ریاضی 1403؛ منابع رتبه برترها

سال ها پیش منابع و کتاب‌های کمک آموزشی کنکور ریاضی بسیار محدود و انگشت‌شمار بودند و سطح سوالات کنکور در حدی بود که با مطالعه کتاب‌های درسی به تنهایی، میشد از پس اکثر سوالات کنکور برآمد. این روزها هم تنوع منابع کنکوری بالا رفته و هم سوالات کنکور آنقدر خلاقانه و چالشی شده‌اند که بدون مطالعه منابع کمک آموزشی مناسب، باید با قبولی در رشته مورد علاقه‌تان خداحافظی کنید! در این محتوا قصد داریم عاشقان شغل جذاب مهندسی را برای انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی ۱۴٠۳ راهنمایی کنیم.

اهمیت انتخاب منابع برای موفقیت در کنکور ریاضی

زمان ارزشمندترین دارایی یک کنکوری است و هیچ داوطلبی نباید با مطالعه منابع نامناسب زمان گرانبهایش را هدر بدهد. همچنین، با توجه به ماهیت دروس رشته ریاضی، داوطلبان هیچ رشته‌ای به اندازه مهندسان آینده ما به کتاب تست نیاز ندارند. فرض کنید شما برای درس هندسه یک کتاب کمک درسی خریده‌اید و چند هفته هم زمان برای مطالعه آن صرف کرده‌اید؛ اما متوجه می‌شوید به کمک این کتاب نه تنها در درس هندسه هیچ پیشرفتی نکرده‌اید بلکه گیج و سردرگم هم شده‌اید و احساس می‌کنید استعدادی در درس هندسه ندارید. با توجه به تنوع بسیار زیاد منابع کنکوری، حق دارید اگر برای انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی سردرگم شوید، تا انتها همراه ما باشید تا با کمک هم بهترین کتاب‌های کمک آموزشی را برایتان انتخاب کنیم.

فراموش نکنید برای خرید کتاب کنکور ، پایتخت کتاب بهترین گزینه است چرا که هر ساله جدیدترین منابع کنکور ریاضی را برای داوطلبان آماده می کند و شما می توانید هر کتابی که فکرش را می کنید در این سایت با قیمت مناسب سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید.

کتاب درسی را فراموش نکنید!

حدس میزنم اکثر بچه‌های کنکور ریاضی سراغی از کتاب‌های درسی‌شان نمی‌گیرند، البته این عزیزان تا حدی هم حق دارند چون مطالب در کتاب‌های درسی کمی خلاصه و نامفهوم بیان شده‌اند. با این حال دور انداختن کتاب‌های درسی هم اشتباه محض است، چون اولا برای یادگیری اولیه مطالب باید کتاب درسی را به خوبی مطالعه کنید و دوما از تمرین کتاب‌های درسی رشته ریاضی به ویژه کتاب فیزیک بارها در کنکور سوال طرح شده است. پس در صدر لیستی که برای منابع کنکور ریاضی تهیه کرده‌اید، اسم کتاب‌های درسی را بنویسید.

تخفیف یهویی

اگر می‌خواهید جدیدترین چاپ کتاب‌های درسی رشته ریاضی را تهیه کنید، سری به سایت پایتخت کتاب بزنید و لذت خرید کتاب‌ درسی با کیفیت بالا و قیمت‌های مناسب را تجربه کنید.

در جدول زیر لیست کتاب‌ هایی که سازمان سنجش به عنوان منابع کنکور ریاضی معرفی کرده است را آورده‌ایم:

اسم درساسم کتابپایه تحصیلی
ریاضیاتریاضی ۱دهم
ریاضیاتحسابان ۱یازدهم
ریاضیاتحسابان ۲دوازدهم
ریاضیاتهندسه ۱دهم
ریاضیاتهندسه ۲یازدهم
ریاضیاتهندسه ۳دوازدهم
ریاضیاتریاضیات گسستهدوازدهم
ریاضیاتآمار و احتمالیازدهم
فیزیکفیزیک ۱دهم
فیزیکفیزیک ۲یازدهم
فیزیکفیزیک ۳دوازدهم
شیمیشیمی ۱دهم
شیمیشیمی ۲یازدهم
شیمیشیمی ۳دوازدهم
منابع کنکور ریاضی معرفی شده توسط سازمان سنجش

با چشم باز منابع کنکور را انتخاب کن!

گفتیم انتخاب منبع نامناسب زمانتان را هدر می‌دهد و یک کتاب کمک درسی استاندارد و مناسب سطح‌تان، باعث پیشرفت چشم‌گیر شما می‌شود. حالا بر چه اساسی منابع کنکوری مناسبم را بشناسم و انتخاب کنم؟ یادتان باشد مهم‌ترین عامل در انتخاب منابع کمک درسی رشته ریاضی، سطح علمی داوطلب است و حتی اگر منبعی بسیار معروف و خوشنام باشد اما مناسب سطح‌تان نباشد، شما را از هدفتان دور خواهد کرد. قبل از خرید منابع کنکوری برای هر درسی، ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • من در این درس در چه سطحی قرار دارم؟
  • تا برگزاری کنکور چقدر فرصت دارم؟
  • آیا در این درس از پایه و اساس ضعف دارم؟
  • بیشتر حجم و کیفیت درسنامه برایم اهمیت دارد یا تنوع و تعداد تست‌ها؟

بهترین منابع حسابان کنکور ریاضی

حسابان شیرین‌ترین و قابل فهم‌ترین بخش درس ریاضیات است و اگر برای مطالعه این قسمت زمان کافی صرف کنید و از منبع مناسبی کمک بگیرید، می‌توانید روی سوالات این قسمت در کنکور سراسری حساب باز کنید. در ادامه لیستی از منابع منتخب رتبه برترها برای درس حسابان را آورده‌ایم:

بهترین منابع حسابان کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

مقاله مرتبط: بهترین منابع حسابان کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور ریاضی

برخی داوطلبان معتقدند سوالات ریاضیات گسسته در کنکور پیچیده و دشوارند و به همین دلیل تصمیم می‌گیرند این درس را برای کنکور مطالعه نکنند. در حالی‌که حجم ریاضیات گسسته کمتر از اکثر کتاب‌های رشته ریاضی است و با کمک یک منبع کمک آموزشی مناسب و استاندارد و برنامه‌ریزی صحیح، می‌توانید روی مطالب این درس به تسلط برسید. در این قسمت بهترین منابع درس ریاضیات گسسته را آورده‌ایم:

بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور 1403؛ منبع رتبه برترها

مقاله مرتبط: بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور 1403؛ منبع رتبه برترها

بهترین منابع هندسه کنکور ریاضی

اکثر بچه‌های کنکور ریاضی با این حرف من موافقند که چالشی‌ترین و بدقلق‌ترین درس کنکور ریاضی، درس هندسه است! البته که با کمک منابع کنکوری مناسب، حتی این درس دشوار و پیچیده هم رام‌شدنی است. بین تمام منابع کمک درسی کنکور ریاضی، انتخاب منبع برای درس هندسه از همه مهم‌تر است؛ که در اینجا به ارائه لیستی از این کتاب‌ها اکتفا می‌کنیم:

بهترین منابع هندسه کنکور 1403؛ لیست منتخب پایتخت کتاب

مقاله مرتبط: بهترین منابع هندسه کنکور 1403؛ لیست منتخب پایتخت کتاب

بهترین منابع آمار و احتمال کنکور ریاضی

آمار و احتمال یکی از کتاب‌های کم دردسر رشته ریاضی است و اکثر سوالات این درس در کنکور به راحتی قابل پاسخ دادن هستند، توصیه می‌کنم به هیچ عنوان سوالات آمار و احتمال را از دست ندهید و اگر می‌خواهید خیالتان از بابت این درس راحت شود، یکی از منابع موجود در لیست زیر را تهیه کنید.

بهترین منابع آمار و احتمال کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

مقاله مرتبط: بهترین منابع آمار و احتمال کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

فیزیک را با این منابع قورت بده

فیزیک دومین درس مهم رشته ریاضی با ضریب ۹ است، اما این ظاهر قضیه است و به نظر من اهمیت درس فیزیک با درس ریاضیات برابری می‌کند. چون معمولا برای ارتقای درصد و تراز ریاضیات باید شاخ غول بشکنید، در حالی‌که مطالب و سوالات فیزیک به مراتب راحت‌تر و قابل درک‌تر از ریاضیات هستند. در واقع فیزیک می‌تواند برگ برنده بچه‌های ریاضی در کنکور باشد، به شرط اینکه این داوطلبان در انتخاب منابع درس فیزیک دقت کنند. در ادامه تعدادی از منابع منتخب از نظر رتبه برترها را نام می‌بریم:

بهترین منابع فیزیک کنکور 1403؛ لیست بهترین کتاب ها

مقاله مرتبط: بهترین منابع فیزیک کنکور 1403؛ لیست بهترین کتاب ها

بهترین منابع برای ۱٠٠ زدن درس شیمی

شاید ضریب درس شیمی از دو درس تخصصی دیگر کنکور ریاضی کمتر باشد اما این دلیلی برای کم اهمیت بودن این درس نیست، داوطلبانی که از پس حل مسائل پیچیده دروس ریاضی و فیزیک برمی‌آیند، قطعا با یک برنامه‌ریزی درست و به کمک منابع کمک آموزشی مناسب سطح شان می‌توانند به بالاترین درصد برای درس شیمی برسند. در ادامه لیستی از برترین منابع درس شیمی ارائه کرده‌ایم:

بهترین منابع شیمی کنکور 1403؛ تحلیل بهترین کتاب شیمی

مقاله مرتبط: بهترین منابع شیمی کنکور 1403؛ تحلیل بهترین کتاب شیمی

بهترین کتاب‌های کنکور ریاضی (برای شروع از صفر)

برخی داوطلبان در درس خاصی ضعف اساسی دارند؛ یعنی در مدرسه آموزش مناسبی برای این درس دریافت نکرده‌اند و در حال حاضر از پس حل تست‌های این درس برنمی‌آیند. به قول معروف خانه از پایه ویران است و این عزیزان باید یادگیری این دروس را از صفر آغاز کنند. خوشبختانه تعدادی از منابع تست، با درسنامه‌های قوی و کامل و تست‌های استاندارد و طبقه‌بندی شده، امکان یادگیری از صفر را برای ضعیف‌ترین داوطلبان فراهم کرده‌اند. در جدول زیر لیستی از بهترین منابع کنکور ریاضی برای داوطلبان ضعیف را مشاهده می‌کنید، یادتان باشد که برای مطالعه این منابع باید زمان کافی در اختیار داشته باشید.

اسم درسمنابع برای داوطلبان ضعیف
حسابانآموزش شگفت‌انگیز حسابان خیلی سبز
ماجراهای من و درسام حسابان خیلی سبز
ریاضیات گسستهآموزش شگفت‌انگیز ریاضیات گسسته خیلی سبز
ریاضیات گسسته دوازدهم سیرتاپیاز گاج
هندسهکتاب‌های هندسه تک پایه تست خیلی سبز
هندسه تک پایه سیر تا پیاز گاج
آموزش شگفت‌انگیز هندسه خیلی سبز
فیزیکفیزیک تک پایه رشته ریاضی تست خیلی سبز
فیزیک تک پایه رشته ریاضی میکرو گاج
فیزیک تک پایه رشته ریاضی سیرتاپیاز گاج
شیمیشیمی تک پایه تست خیلی سبز
شیمی تک پایه تست مبتکران
لیست بهترین منابع کنکور ریاضی برای داوطلبان ضعیف

بهترین کتاب‌های کنکور ریاضی (ویژه برنامه یک ساله)

اگر در درسی ضعف پایه‌ای ندارید و در اکثر درس‌ها وضعیت نسبتا خوبی دارید یا در زمان مطالعه این محتوا در ابتدای سال تحصیلی هستید و قصد دارید یک خرید اقتصادی داشته باشید و در عین حال بهترین منابع کنکور ریاضی را تهیه کنید، توصیه می‌کنم از کتاب‌های جامع استفاده کنید. درسنامه کاربردی و جمع‌وجور و تنوع و تعداد بالای تست‌های این منابع، دقیقا مطابق نیاز و شرایط داوطلبان کنکوری است. در جدول زیر لیستی از منابع تست منتخب رتبه برترها برای کنکور ریاضی را ارائه کرده‌ایم:

اسم درسبهترین کتاب‌های جامع کنکور
حسابانحسابان و ریاضیات پایه جامع خیلی سبز 
ریاضیات گسسته آمار و احتمالگسسته آمار و احتمال جامع تست خیلی سبز
ریاضیات گسسته و آمار و احتمال جامع کنکور مهروماه  
هندسههندسه جامع کنکور خیلی سبز
هندسه جامع کنکور الگو
هندسه جامع کنکور میکرو گاج  
فیزیکفیزیک جامع کنکور رشته ریاضی خیلی سبز
آی کیو فیزیک جامع کنکور رشته ریاضی
شیمیشیمی جامع کنکور تست خیلی سبز
آی کیو شیمی جامع کنکور گاج
لیست منابع تست منتخب رتبه برترها برای کنکور ریاضی

بهترین منابع کنکور ریاضی برای بچه زرنگ‌ها

گاهی رقابت در کنکور تنها بر سر چند سوال است و چند سوال می‌تواند قبولی دانشگاه‌های بزرگ را به قبولی در شهرستان‌های کوچک تغییر دهد. این رقابت بین بچه زرنگ‌ها و داوطلبان قوی، شدیدتر هم هست و تنها راه پیروزی در آن، این است که یک سروگردن بالاتر از سطح سوالات کنکور کار کنید. در جدول زیر لیستی از بهترین منابع کنکور ریاضی برای بچه زرنگ‌ها را ارائه کرده‌ایم.

اسم درسمنابع سطح پیشرفته
حساباننردبام حسابان و ریاضیات پایه پیشرفته خیلی سبز
سه سطحی حسابان قلمچی
ریاضیات گسسته آمار و احتمالنردبام گسسته و آمار و احتمال پیشرفته خیلی سبز
هندسهسه سطحی هندسه جامع کنکور قلمچی
هندسه تک پایه نردبام خیلی سبز
فیزیکسه سطحی فیزیک پایه کنکور ریاضی قلمچی
فیزیک تک پایه رشته ریاضی نردبام خیلی سبز
شیمینردبام شیمی جامع کنکور خیلی سبز
لیستی بهترین منابع کنکور ریاضی برای بچه زرنگ‌ها

با این کتاب‌ها کنکور ریاضی رو سریع جمع بندی کن

در هر برنامه استانداردی چند هفته پایانی تا برگزاری کنکور به دوران جمع بندی تعلق دارد، در این بازه نسبتا کوتاه داوطلبان باید کل مطالبی که از ابتدای سال مطالعه کرده‌اند را یک دور مرور کنند. طبیعتا منابعی که داوطلبان از ابتدای سال تحصیلی از آنها استفاده کرده‌اند حجم زیادی دارند و چندان مناسب ایام جمع بندی نیستند. خوشبختانه ما در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب، بهترین منابع را برای دوران حساس و سرنوشت‌ساز جمع بندی گلچین کرده‌ایم. جدول زیر شامل برترین منابع جمع بندی کنکور ریاضی است.

اسم درسمنابع جمع بندی
حسابانفصل آزمون حسابان و ریاضیات پایه خیلی سبز
جمع بندی حسابان و ریاضی پایه کنکور خیلی سبز
گسسته آمار و احتمالموج آزمون ریاضیات گسسته و آمار و احتمال کنکور
جمع بندی ریاضی گسسته آمار و احتمال خیلی سبز
هندسهموج آزمون هندسه جامع کنکور الگو
جمع بندی هندسه کنکور مهروماه
فیزیکجمع بندی فیزیک جامع کنکور خیلی سبز
فصل آزمون فیزیک کنکور ریاضی خیلی سبز
شیمیجمع بندی شیمی مهروماه
جمع بندی شیمی کنکور خیلی سبز 
لیست برترین منابع جمع بندی کنکور ریاضی

سخن آخر

انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی اولین گامی است که هریک از عاشقان شغل جذاب مهندسی باید بردارند؛ چون این منابع اگر به درستی انتخاب شوند می‌توانند جای یک معلم باتجربه و دلسوز را برای شما پر کنند، در غیر این صورت با مطالعه منابعی مناسب شما نیستند فقط زمانتان را هدر می‌دهید.  در این محتوا بهترین منابع تست کنکور ریاضی را به تفکیک هر درس معرفی کردیم، همچنین برای داوطلبان ضعیفی که از صفر شروع کرده‌اند، برای داوطلبانی که قصد دارند فراتر از سطح کنکور کار کنند و نیز داوطلبانی که می‌خواهند یک خرید جامع و اقتصادی برای کنکور داشته باشند، بهترین کتاب‌های کمک آموزشی را معرفی کردیم. خبر خوب اینکه همه این منابع با تخفیف ویژه و قیمت مناسب در وب سایت فروشگاه بزرگ پایتخت کتاب موجود هستند.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب