بهترین منابع آمار و احتمال کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

19 فروردین 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 7 دقیقه
بهترین منابع آمار و احتمال کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

اگر داوطلبی در چند ماه پایانی کنکور از من بپرسد کدام مباحث را بخوانم تا بتوانم چند سوال برای درس ریاضی در کنکور پاسخ دهم، بدون شک آمار و احتمال را پیشنهاد می‌دهم. فرقی ندارد در ابتدای سال تحصیلی هستید یا دارید روزهای پایانی کنکور را می‌شمارید، ریاضی و آمار را دریابید تا در دنیا و آخرت کامروا شوید!

اشتباه عجیب اکثر بچه‌های رشته ریاضی این است که تا دلتان بخواهد برای انتخاب منابع سایر دروس وسواس به خرج می‌دهند و حاضرند ساعت‌ها با مسائل هندسه سروکله بزنند؛ اما سوالات راحت آمار و احتمال را در کنکور از دست می‌هند. با خرید بهترین منابع آمار و احتمال کنکور 1403 می‌توانید با کمترین دردسر درصد و تراز ریاضی را در کنکور بهتر کنید.

ارزشش را دارد وقتم را روی آمار و احتمال بگذارم؟

آمار و احتمال فقط یک کتاب است تعداد سوالاتی که از آن در کنکور مطرح می‌شود هم زیاد نیست، اصلا ارزشش را دارد وقتم را روی آمار و احتمال بگذارم؟ قطعا بله. همین تک منبعی بودن و حجم کم این درس یک مزیت بزرگ است. از طرفی مطالب آمار و احتمال روان و قابل فهم است و حتی داوطلبان ضعیف هم به کمک یک کتاب کنکوری مناسب از پس یادگیری آن‌ها برمی‌آیند.

جالب است بدانید تعداد سوالات این مبحث با درس دشوار و چالشی همچون ریاضیات گسسته برابری می‌کند، حالا خودتان پاسخ دهید آیا ارزشش را دارد؟

تخفیف یهویی

موفقیت در کنکور ریاضی | راز موفقیت کنکور ریاضی چیست؟

مقاله مرتبط: موفقیت در کنکور ریاضی | راز موفقیت کنکور ریاضی چیست؟

کتاب درسی آمار و احتمال را دریاب

هیچ داوطلبی تا زمانی که روی مطالب و مثال‌های کتاب درسی به تسلط نرسد از پس فهم درسنامه‌های کتاب‌های تست برنمی‌آید. این موضوع شامل همه دروس از جمله آمار و احتمال می‌شود. پس لطفا قبل از خرید منابع تست و کمک آموزشی، ابتدا جدیدترین چاپ کتاب درسی آمار و احتمال (پایه یازدهم، چاپ سال 1401) را تهیه کنید.

در صورتی که نیاز به کتاب درسی دارید، می توانید جدیدترین چاپ کتاب‌های درسی همه رشته‌ها در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب موجود است. جهت سفارش کتاب درسی آمار و احتمال کلیک کنید.

آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

مقاله مرتبط: آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

بهترین کتاب‌های درسنامه محور آمار و احتمال

بهترین کتاب‌های درسنامه محور آمار و احتمال
یکی از بهترین منابع آمار و احتمال کنکور 1403 برای دانش‌آموزان ضعیف، منابع درسنامه محور است.

اگر تا به حال هیچ تلاشی برای یادگیری آمار و احتمال نکرده‌اید یا اصلا با این درس نمی‌توانید ارتباط برقرار کنید یا تست‌های آن را حل کنید، به یک منبع با درسنامه قوی و کامل احتیاج دارید.

منابع درسنامه محور معمولا حجم زیادی دارند و صفر تا صد مطالب را با زبانی ساده ارائه می‌کنند. برای خرید این منابع باید عجله کنید و مطالعه آن‌ها را از ابتدای سال تحصیلی آغاز کنید.

بهترین کتاب‌های دسنامه محور آمار و احتمال یازدهم رشته ریاضی عبارتند از:

بهترین منابع فیزیک کنکور 1403؛ لیست بهترین کتاب ها

مقاله مرتبط: بهترین منابع فیزیک کنکور 1403؛ لیست بهترین کتاب ها

برترین بانک تست‌های جامع آمار و احتمال کنکور

به داوطلبانی که تا برگزاری کنکور زمان کمی در اختیار دارند یا آن‌هایی که نمی‌خواهند با مطالعه درسنامه‌های طولانی کتاب‌های درسنامه محور، زمان را از دست دهند توصیه می‌کنیم از کتاب‌های تست جامع آمار و احتمال کنکور ریاضی استفاده کنند.

درسنامه‌های خلاصه اما کامل و کاربردی و تست‌های فراوان و متنوع در کنار پاسخنامه‌های تشریحی کامل، این منابع را به محبوب‌ترین کتاب‌ها بین داوطلبان تبدیل کرده است.

با خرید کتاب‌های زیر با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ چون این کتاب‌ها شامل هر دو درس گسسته و آمار و احتمال هستند:

نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

مقاله مرتبط: نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

بهترین منابع جمع بندی آمار و احتمال کنکور

در ابتدای محتوا گفتم اگر داوطلبی در ماه آخر از من بپرسد برای شروع از صفر ریاضی کدام مباحث را بخوانم، قطعا یکی از پیشنهادات من به این داوطلب درس آمار و احتمال است. حالا برای اینکه بتوانید در مدت زمان کوتاهی کل مباحث آمار و احتمال را مطالعه و جمع بندی کنید، بهترین گزینه کتاب‌های جمع بندی آمار و احتمال کنکور هستند که در ادامه لیستی از این منابع را ارائه کرده‌ایم:

روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

مقاله مرتبط: روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

از کجا متوجه شوم که کدام کتاب به درد من می‌خورد؟

یک کتاب هر چقدر هم عالی و ایده‌آل باشد زمانی به درد شما می‌خورد که بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید. یک کتاب کنکوری را باید از لحاظ سطح علمی، حجم و سبک نوشتن درسنامه‌ها و تعداد و سبک تست‌ها بررسی کنید. برای مطالعه نمونه‌ای از هر کتاب، به صفحه خرید آن منبع در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب مراجعه کنید.

اگه یازدهمی هستی یا درسنامه برات مهم‌تره  اگه میخای برای دو تا درس یک کتاب بخریاگه خیلی خفنی و سطح بالا کار می‌کنی  اگه میخوای سریع مرور و جمع بندی کنی  
آموزش شگفت انگیز آمار و احتمال یازدهم خیلی سبزگسسته و آمار و احتمال جامع تست خیلی سبزآی کیو ریاضی گسسته و آمار و احتمال گاججمع بندی ریاضی گسسته و آمار و احتمال مهروماه
آمار و احتمال یازدهم تست خیلی سبزریاضی گسسته و آمار و احتمال جامع کنکور مهروماهگسسته و آمار و احتمال نردبام خیلی سبزآمار و احتمال یازدهم لقمه مهروماه
آمار و احتمال یازدهم تست خوشخوانریاضی گسسته و آمار و احتمال تست آبی قلم چی جیبی آمار و احتمال خیلی سبز
آمار و احتمال یازدهم میکرو گاج  ریاضی گسسته و آمار و احتمال لقمه مهروماه
آمار و احتمال یازدهم تست الگو  جمع بندی ریاضی گسسته و آمار و احتمال خیلی سبز 
ماجراهای من و درسام آمار و احتمال یازدهم خیلی سبزجیبی نکته باز گسسته و آمار و احتمال خیلی سبز
آمار و احتمال یازدهم سیر تا پیاز گاجموج آزمون ریاضیات گسسته و آمار و احتمال الگو

تمامی کتاب های معرفی شده در این مقاله را می توانید با تخفیف ویژه و ارسال رایگان از پایتخت کتاب تهیه کنید چرا که مرجع خرید کتاب های کنکور ریاضی است و هر کتاب کنکوری و کمک درسی را که فکر بکنید برای شما دانش آموزان عزیز فراهم کرده ایم.

رتبه برترها چه کتابی را پیشنهاد می‌دهند؟

وقتی داوطلبان متوجه می‌شوند که کتابی را یکی از رتبه برترها پیشنهاد داده خیالشان حسابی راحت می‌شود؛ پس ما هم نظر رتبه برترها را در مورد بهترین منابع آمار و احتمال کنکور ریاضی پرسیدیم و نتیجه را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

آمار و احتمال یازدهم تست خیلی سبز

آمار و احتمال یازدهم تست خیلی سبز

درسنامه‌های این کتاب کوتاه، خلاصه و نکته‌وار هستند و برای داوطلبی که می‌خواهد مطالعه آمار و احتمال را از صفر شروع کند مناسب نیستند. در واقع خرید این کتاب را به داوطلبان سطح متوسط پیشنهاد می‌کنیم، بهتر است این داوطلبان بعد از مطالعه کتاب درسی و مرور نکات مهم از روی درسنامه، سراغ حل تست‌های متنوع و استاندارد این کتاب بروند.

آمار و احتمال یازدهم میکرو گاج

آمار و احتمال یازدهم میکرو گاج

درسنامه‌های این منبع هم شباهت زیادی به کتاب خیلی سبز دارند و خلاصه و جمع‌وجور هستند، اما تست‌ها چینش عالی دارند و با یک روند آموزشی اطلاعات داوطلبان را تکمیل می‌کنند. این منبع هم به داوطلبان سطح متوسط پیشنهاد می‌شود.

آموزش شگفت انگیز آمار و احتمال یازدهم خیلی سبز:

آموزش شگفت انگیز آمار و احتمال یازدهم خیلی سبز

بالاخره رسیدیم به منبعی که صفر تا صد درس آمار و احتمال را می‌توانید به کمک درسنامه‌های کامل و مفصل آن یاد بگیرید. تمرکز این کتاب روی درسنامه‌ و آموزش است و تعداد محدودی تست و سوال دارد؛ پس برای حل تست بیشتر باید در کنار این منبع از یک بانک تست هم استفاده کنید.

بهترین منابع شیمی کنکور 1403؛ تحلیل بهترین کتاب شیمی

مقاله مرتبط: بهترین منابع شیمی کنکور 1403؛ تحلیل بهترین کتاب شیمی

سخن آخر

اکثر داوطلبان رشته ریاضی برای خرید منابع کنکوری دروسی مثل هندسه و حسابان حساسیت زیادی به خرج می‌دهند؛ اما منبع مناسبی برای آمار و احتمال ندارند. در حالی که مطالب درس آمار و احتمال به حدی روان و قابل فهم است که اگر برای یادگیری آن‌ها زمان بگذارید و یک منبع کنکوری مناسب و استاندارد تهیه کنید، می‌توانید روی تمام سوالات این درس حساب باز کنید.

در این محتوا بهترین منابع آمار و احتمال کنکور 1403 را معرفی کردیم. همه این منابع با قیمت عالی و تخفیف شگفت انگیز در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب موجود هستند. برای انتخاب بهترین منابع کنکور در هر درس، به خصوص درس‌های تخصصی رشته ریاضی، می‌توانید از مقاله “بهترین منابع کنکور ریاضی” کمک بگیرید. از داوطلبان عزیز دعوت می‌کنیم تجربیات خود را در مورد استفاده از این منابع با ما به اشتراک بگذارند.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب