بهترین کتاب جمع بندی ریاضی کنکور تجربی

30 بهمن 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 6 دقیقه
بهترین کتاب جمع بندی ریاضی کنکور تجربی

از بزرگترین چالش‌های داوطلبان کنکور تجربی جمع‌بندی درس ریاضی در هفته‌های پایانی کنکور است. ریاضی درس دشوار و چالش‌برانگیزی است و اکثر داوطلبان تجربی برای مرور مطالب این درس در ماه آخر به مشکل برمی‌خورند. اگر شما هم چنین مشکلی دارید و نمی‌دانید این حجم زیاد از مطالب را چگونه در عرض چند هفته جمع‌بندی و مطالعه کنید، این مقاله را از دست ندهید.

برای جمع‌بندی درس ریاضی، باید روش جمع‌بندی مطالب این درس را یاد بگیرید و برای این منظور باید از کتاب‌های مناسب جمع‌بندی درس ریاضی استفاده کنید. بهترین کتاب‌های جمع‌بندی ریاضی کنکور تجربی کدام است؟ کدام کتاب مناسب سطح من است؟ این کتاب‌ها را از کجا تهیه کنم؟ در ادامه به همه این سوالات پاسخ می‌دهیم.

اهمیت درس ریاضی در کنکور تجربی

درس ریاضی نقطه ضعف تعداد زیادی از داوطلبان رشته تجربی است؛ چون اکثر داوطلبان تجربی بخش قابل توجهی از زمانشان را صرف مطالعه دروس زیست و شیمی می‌کنند و از مطالعه درس ریاضی غافل هستند.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا می‌توانیم در این مدت کوتاه درس ریاضی را مطالعه کنیم و درصد و ترازمان را بهتر کنیم؟ پاسخ این سوال به سطح علمی شما بستگی دارد، در ادامه روش جمع‌بندی درس ریاضی را برای داوطلبان قوی، متوسط و ضعیف بررسی می‌کنیم.

تخفیف یهویی

احتمالا در حال حاضر مهم‌ترین سوالی که ذهنتان را درگیر کرده است، این است که چطور درس ریاضی را جمع‌بندی کنیم؟ و اینکه آیا در زمان باقی‌مانده می‌توانیم برای درس ریاضی مطالب جدید بخوانیم؟ در این یک ماه بهتر است روی کدام مباحث درس ریاضی بیشتر کار کنیم؟

داوطلبان قوی

احتمالا شما همه مباحث درس ریاضی را حداقل دو دور مطالعه کرده‌اید، ماه آخر باید روش مطالعه‌تان را عوض کنید؛ یعنی به جای مطالعه درسنامه‌های مفصل و دیدن ویدیوهای آموزشی، روی تست‌زنی تمرکز کنید.

توصیه می‌کنم برای جمع بندی درس ریاضی ابتدا یک مبحث مثلا تابع را انتخاب کنید و یک دور خلاصه نویسی‌ها و فرمول‌های آن را مرور کنید و تا می‌توانید تست زمان‌دار بزنید. از حل سوالات دشوار و چالشی نترسید و فقط به حل سوالات کنکور اکتفا نکنید.

داوطلبان متوسط

در این بازه از سال اجازه دارید چند مبحث از درس ریاضی را حذف کنید؛ یعنی در دوران جمع بندی مباحث دشوار و زمان‌بر یا مباحث کم‌اهمیت‌تر را حذف کنید و وقت بیشتری روی مباحث مهم و پرسوال بگذارید. ممکن است برخی مباحث را ناقص مطالعه کرده باشید یا فکر کنید به تست‌زنی بیشتری برای این مباحث نیاز دارید.

پس فصول ریاضی را به سه دسته تقسیم کنید:

  • فصول دشوار و کم اهمیت که باید قید آنها را بزنید
  • فصولی که روی آن‌ها تسلط خوبی دارید که باید برای آن‌ها تست زماندار کار کنید.
  • مباحثی که آن‌ها را ناقص خوانده‌اید که باید مطالعه این مباحث را کامل کنید و برایشان تست بزنید تا به مرحله تسلط برسید.

داوطلبان ضعیف

فرض کنیم داوطلبی در درس ریاضی صفر صفر است، ماه آخر کدام مباحث را مطالعه کند؟ ببینید مطالب درس ریاضی به صورت به هم پیوسته هستند و برخی مطالب پیش نیاز سایر مطالب‌اند. مثلا اگر شما هیچ پیش زمینه‌ای از معادله نامعادله نداشته باشید، چیز زیادی از حدوپیوستگی دستگیرتان نخواهد شد، این موضوع را در زمان مطالعه ریاضی به خاطر داشته باشید.

برخی از مباحث راحت و پرسوال درس ریاضی عبارتند از:

  • معادله نامعادله
  • تابع
  • معادله درجه 2
  • حدوپیوستگی
  • دنباله
بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی 1403

مقاله مرتبط: بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی 1403

بهترین کتاب‌های جمع بندی ریاضی کنکور تجربی

از جمله بهترین کتاب‌های جمع‌بندی ریاضی کنکور تجربی می‌توان موارد زیر را نام برد:

ویژگی مشترک همه این کتاب‌ها، درسنامه‌های خلاصه و جمع و جور و آزمون‌های شبیه‌سازی شده کنکور است. حجم درسنامه‌ها برای زمان محدود باقی‌مانده مناسب است و اکثر سوالات در چهارچوب سوالات کنکور سراسری هستند.

روش مطالعه ریاضیات کنکور؛ چگونه ریاضی را 100 بزنیم؟

مقاله مرتبط: روش مطالعه ریاضیات کنکور؛ چگونه ریاضی را 100 بزنیم؟

سطح بندی کتاب‌های جمع بندی ریاضی کنکور تجربی

ساختار کتاب‌های جمع بندی ریاضی کنکور تجربی به صورتی است که اکثر داوطلبان با هر سطح علمی می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند. البته برخی از کتاب‌ها سطح بالاتری دارند و بیشتر به درد داوطلبان قوی می‌خورند.

برای مثال کتاب موج آزمون ریاضی رشته تجربی جامع کنکور الگو سطح بالاتری نسبت به سایر کتاب‌های جمع بندی دارد و سوالات آن یک سر و گردن دشوارتر از سوالات کنکور سراسری هستند.

توصیه می‌کنیم داوطلبان مبتدی بیشتر روی سوالات کنکورهای سال‌های اخیر کار کنند.

کدام کتاب جمع بندی را انتخاب کنیم؟
بهترین کتاب جمع بندی ریاضی کنکور تجربی، بسته به سطح درسی و نیاز داوطلبان متفاوت است.

قبل از انتخاب کتاب‌های جمع‌بندی باید به دو سوال جواب دهید:

  • کدام کتاب برای سطح شما مناسب‌تر است ؟
  • شما با تدریس و بیان کدام کتاب بهتر ارتباط برقرار می‌کنید؟

احتمالا می‌پرسید که از کجا متوجه شوم که با کدام کتاب ارتباط بهتری برقرار می‌کنم؟ باید یک نمونه کوتاه از آن کتاب را ببینید و شاید به ذهنتان برسد که آیا باید به کتاب فروشی‌ها سر بزنم و تک تک کتاب‌ها را بررسی کنم؟ این کار وقت زیادی از شما خواهد گرفت و ماه آخر وقت برای شما از طلا هم ارزشمندتر است!

پس راه‌حل چیست؟ توصیه من به شما مراجعه به وب‌سایت پایتخت کتاب است. چرا؟ چون:

  • در وب‌سایت پایتخت کتاب همه منابع معرفی شده در این محتوا را خواهید یافت.
  • در کنار لینک خرید هر منبع یک نمونه از هر کتاب ارائه شده است که می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید.
  • همه منابع مورد نیازتان را می‌توانید در عرض چند دقیقه و به صورت یک جا از وب سایت پایتخت کتاب خریداری کنید و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.
برنامه یک ماهه کنکور تجربی، تو یک ماه دکتر شو!

مقاله مرتبط: برنامه یک ماهه کنکور تجربی، تو یک ماه دکتر شو!

سخن پایانی

ماه آخر بهترین زمان برای جمع‌بندی مطالب است، در این مقاله به موضوع جمع‌بندی درس ریاضی کنکور تجربی پرداختیم و در مورد روش جمع‌بندی درس ریاضی برای داوطلبان سطح قوی، متوسط و مبتدی صحبت کردیم.

در ادامه بهترین کتاب‌های جمع‌بندی ریاضی کنکور تجربی را معرفی کردیم و گفتیم چطور می‌توانید منبع مناسب خودتان را انتخاب کنید. در انتها وب‌سایت پایتخت کتاب را معرفی کردیم و گفتیم که با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید به خلاصه‌ای از بهترین کتاب‌های جمع بندی ریاضی کنکور تجربی دسترسی پیدا کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب