چند کنکور خیلی سبز یا دوردنیا گاج ؟ کدام برای من بهتر است؟

03 شهریور 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 7 دقیقه
چند کنکور خیلی سبز یا دوردنیا گاج ؟ کدام برای من بهتر است؟

حتما ضرب المثل کار را که کرد آن که تمام کرد را شنیده‌اید، مصداق این ضرب المثل برای کنکوری‌ها انجام مرحله پایانی و مهم جمع‌بندی مطالب است. کم و بیش چیزهایی در مورد دوران جمع‌بندی شنیده‌اید و می‌دانید که بهترین روش برای جمع‌بندی در چند هفته پایانی کنکور، حل آزمون‌های سه روز یکبار است و بهترین منابع برای این آزمون‌ها سوالات کنکورهای چند سال گذشته است.

حالا فرض کنید همه دفترچه‌های سوالات کنکورهای اخیر به همراه پاسخبرگ و پاسخنامه تشریحی در یک مجموعه گردآوری شوند، چه از این بهتر! کتاب‌های کنکوری زیادی به این منظور تالیف شده‌اند که دو نمونه معروف آن‌ها چند کنکور خیلی سبز و دور دنیا گاج هستند. در این محتوا قصد داریم این دو مجموعه پرفروش را زیر ذره‌بین بگذاریم و بررسی کنیم کدامیک از دو کتاب چند کنکور خیلی سبز یا دوردنیا گاج برای شما مناسب‌تر است؟ تا در نهایت بتوانید برای انتخاب یکی از این دو کتاب تصمیم‌گیری کنید.

کاربرد کتاب‌های چند کنکور خیلی سبز و دور دنیا گاج

این کتاب‌ها شامل سوالات کنکورهای اخیر هستند و در آن‌ها خبری از درسنامه نیست؛ پس از همین ابتدا متوجه می‌شویم که:

این کتاب‌ها صرفا برای دوران جمع بندی کاربرد دارند و هدف آن‌ها آشنایی داوطلبان با سوالات کنکور، دام‌های طراحان سوالات کنکور، یادگیری روش‌های تست‌زنی و مدیریت جلسه کنکور است.

تخفیف یهویی

این دو کتاب مطابق با آخرین تغییرات کتاب‌های درسی تالیف شده‌اند و هرکجا که سوالات (کنکورهای قبل از سال 98) نیاز به تغییر داشته‌اند، این تغییرات اعمال شده است. همچنین این دو کتاب برای استفاده کلیه گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی موجود هستند. بیایید در ادامه هر مجموعه را به دقت بررسی کنیم و بعد نتیجه بررسی‌هایمان را در یک جدول مقایسه‌ای ببینیم.

بسته چند کنکور خیلی سبز زیر ذره‌بین

اول با محتویات بسته چند کنکور خیلی سبز آشنا شویم، در این مجموعه دو جلدی، 12 دفترچه سوال، 12 پاسخبرگ خام، پاسخنامه تشریحی و پاسخنامه کلیدی موجود است. ظاهر دفترچه‌ها سیاه و سفید است و محل‌هایی برای انجام محاسبات پیش‌بینی شده که این ویژگی‌ها تا حدی دفترچه‌های چند کنکور خیلی سبز را به دفترچه‌های اصلی کنکور شبیه می‌کنند. با این حال سایز و فونت نوشته‌ها با دفترچه‌های اصلی کنکور متفاوت است.

  • نقطه قوت: پاسخنامه‌های این مجموعه بسیار کامل و قوی هستند و در پاسخ هر سوال علاوه بر تحلیل گزینه درست، به دلیل غلط بودن سایر گزینه‌‌ها، تکنیک‌های تست‌زنی، دام‌های تستی، نکات مهم هر سوال در قالب جدول و نیز شماره صفحه سوال مورد نظر از کتاب درسی پرداخته شده است.
  • ویژگی منحصر به فرد: ویژگی منحصر به فرد بسته چند کنکور خیلی سبز، اپلیکیشن اختصاصی و همه کاره آن است. داوطلبان به کمک این اپلیکیشن می‌توانند به سرعت کارنامه خود را دریافت کنند، تخمین رتبه انجام دهند و نیز محتوای اختصاصی و کمک آموزشی هر آزمون را دریافت کنند. برای دریافت تمام این خدمات کافی است QR-code موجود روی دفترچه‌ها را اسکن کنند.

بررسی بسته جامع دور دنیا گاج

کتاب‌های دور دنیا گاج قدیمی‌ترین کتاب‌های جمع بندی کنکور هستند، محتویات بسته جامع دور دنیا گاج شامل 12 دفترچه کنکورهای داخل و خارج اخیر، پاسخبرگ خام، پاسخنامه تشریحی و کلیدی، تحلیل کامل کنکور دو مرحله‌ای سال 1402 و دسترسی به 185 ساعت فیلم و 103 آزمون پشتیبان به وسیله اسکن QR Code است.

  • نقطه قوت: در این مجموعه مقدمه جداگانه برای هر درس وجود دارد که در آن مولف در مورد تغییرات سوالات کنکور آن درس، سبک سوالات رایج آن در کنکور و نیز استراتژی پاسخگویی به سوالات هر درس صحبت می‌کند. این موضوع باعث می‌شود داوطلبان با دید باز و اطلاعات کافی سراغ سوالات کنکوری هر درس بروند.
  • ویژگی منحصر به فرد: مولفان مجموعه دور دنیا گاج برای اینکه حجم و تعداد صفحات این کتاب زیاد نشود و در عین حال همه نکات مهم و تکمیلی مربوط به پاسخ هر سوال گفته شود، در دفترچه‌ها QR Code تعبیه کرده‌اند. به علاوه با اسکن این کدها شما 103 آزمون پشتیبانی خواهید یافت و در واقع این مجموعه شامل 12 دوره آزمون نیست بلکه تعداد واقعی آزمون‌های آن به 115 آزمون می‌رسد.

جدول مقایسه کتاب‌های چند کنکور خیلی سبز و دور دنیا گاج

حالا که هر منبع را جداگانه بررسی کردیم و در مورد محتویات و ویژگی‌های هر پکیج صحبت کردیم، وقت آن رسیده که در قالب یک جدول کتاب‌های چند کنکور خیلی سبز و دور دنیا گاج را با هم مقایسه کنیم تا داوطلبان با یک نگاه و به سرعت متوجه تفاوت‌های دو منبع شوند و تصمیم‌گیری برای انتخاب یک منبع برایشان راحت‌تر شود.

اسم بستهمحتویات بستهویژگی دفترچه سوالات و پاسخ‌برگویژگی منحصر به فرد
دور دنیا گاج12 دفترچه کنکورهای داخل و خارج اخیر، پاسخبرگ خام، پاسخنامه تشریحی و کلیدیسایز و فونت مناسب اما شباهت کم با دفترچه سوالات کنکور103 آزمون پشتیبان در قالب QR Code
چند کنکور خیلی سبز12 دفترچه سوال، 12 پاسخبرگ خام، پاسخنامه تشریحی و کلیدیدفترچه‌ها سیاه و سفید و دارای محل مخصوص محاسبات اما سایز و فونت متفاوت با دفترچه‌های اصلی کنکوراپلیکیشن اختصاصی و همه‌کاره برای دریافت کارنامه، تخمین رتبه و…

برای اینکه متوجه شوید که از بین کتاب‌های چند کنکور خیلی سبز و دور دنیا گاج کدام کتاب برایتان بهتر است، لازم است از هر کتاب یک نمونه را مطالعه کنید. با مراجعه به وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب، می‌توانید با استفاده از لینک دانلود نمونه هر کتاب در صفحه خرید آن محصول، نمونه کوتاهی از هر منبع را به صورت رایگان دانلود کنید.

روش استفاده از چند کنکور خیلی سبز و دور دنیا گاج

همان طور که می‌دانید بهترین روش جمع بندی دروس، حل آزمون‌های سه روز یکبار است. برای این کار ابتدا یک آزمون از یکی از کتاب‌های چند کنکور خیلی سبز و دور دنیا گاج انتخاب کنید، این آزمون را در زمان استاندارد کنکوری و در شرایطی شبیه به جلسه کنکور سراسری حل کنید. بعد آزمون را به دقت تحلیل کنید و مباحثی که فراموش کرده‌اید را یادداشت کنید. در دو و نیم روز بعد و حل آزمون بعدی، سعی کنید اشکالاتتان را برطرف کنید.

کدام کتاب برای من بهتر است؟

فکر می‌کنم بعد از خواندن این محتوا بتوانید یکی از دو کتاب چند کنکور خیلی سبز و دور دنیا گاج را انتخاب کنید. اما اگر هنوز هم تصمیم‌گیری در مورد این موضوع برایتان سخت است، توصیه می‌کنم از هر منبع چند صفحه را مطالعه کنید؛ اینطوری متوجه می‌شوید که با کدام کتاب بهتر می‌توانید ارتباط برقرار کنید. اگر به این کتاب‌ها دسترسی ندارید می‌توانید اسم آن‌ها را در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب جستجو کنید.

در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب در صفحه خرید هر منبع، یک لینک دانلود وجود دارد که با کمک آن می‌توانید نمونه کوتاهی از هر کتاب را به صورت رایگان مطالعه کنید.

سخن آخر

یکی از حساس‌ترین بازه‌ها در سال کنکور، چند هفته پایانی یعنی دوران جمع بندی است. در این دوران به جای مطالعه مطالب جدید باید مطالبی که در طول سال خوانده‌اید را مرور و جمع بندی کنید، به این صورت که هر سه هفته یکبار یکی از کنکورهای سال‌های گذشته را در شرایط مشابه کنکور سراسری حل کنید. دو مجموعه‌ای که معرفی کردیم دقیقا به همین منظور طراحی شده‌اند.

در این محتوا در مورد این که کدام کتاب برای شما بهتر است؛ چند کنکور خیلی سبز یا دوردنیا گاج ؟ و خصوصیات هر مجموعه صحبت کردیم و بعد ویژگی این دو منبع را در قالب یک جدول مقایسه کردیم. همچنین گفتیم برای تصمیم‌گیری بهتر و آشنایی بیشتر با این منابع، می‌توانید به وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب مراجعه کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. زری شهریور 5, 1402

    کتاب های خیلی سبز برای کنکور کافیه؟؟
    اخه بعضیا میگن کتاب های خیلی سبز برای کنکور کافی نیست و سطح پایینی داره؟؟ و همین منو سردرگم کرده.
    اگه میشه منو راهنمایی کنید
    بعد میشه کتاب کمک درسی هایی که مثلا چاپ ۴۰۲ و ۴۰۳ .و۴۰۴ باشند رو برا کنکور ۴۰۶ خوند؟؟ یا باید جدید باشند؟
    منو راهنمایی کنید سردرگم هستم برای کنکور نیاز هست که حتما بریم کلاس کنکور ؟؟

آخرین مقالات پایتخت کتاب