بهترین منابع کنکور تجربی 1403؛ منابع رتبه های برتر

14 فروردین 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 11 دقیقه
بهترین منابع کنکور تجربی 1403؛ منابع رتبه های برتر

کتاب ها و منابع کنکور تجربی با اختلاف بیشترین تنوع را بین منابع همه گروه‌های آزمایشی دارند، چون هر ساله بیشترین جمعیت کنکوری‌ها را بچه‌های با انگیزه تجربی تشکیل می‌دهند. اینکه تنوع منابع بسیار بالا است و برای هر داوطلبی با هر سطحی چندین کتاب وجود دارد یک مزیت است؛ اما ممکن است همین تنوع و گوناگونی تا حدی داوطلبان را گیج کند. از این رو تصمیم گرفتیم در این محتوا، منابع دروس مختلف را زیر ذره‌بین بگذاریم و با دقت بررسی کنیم و در نهایت بهترین منابع کنکور تجربی را معرفی کنیم. با شناخت این منابع می توانید موفقیت تان را در کنکور تضمین کنید.

تاثیر انتخاب درست منابع در موفقیت داوطلبان کنکور تجربی

وقتی می‌گوییم برای انتخاب منابع کنکور تجربی حسابی حواستان را جمع کنید، این حرف را به سه دلیل می‌زنیم. اولین موضوع بحث آموزش است، اکثر داوطلبان در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند و ممکن است آموزش خوبی دریافت نکنند و از طرفی هر کسی هم نمی‌تواند برای شرکت در کلاس کنکور هزینه کند؛ پس منابع کنکوری باید بتوانند این خلا را پر کنند.

دومین مسئله بحث زمان است، یک کنکوری آنقدر وقت ندارد که انواع منابع را امتحان کند تا در نهایت منبع مناسب خودش را بیابد. در نهایت، موضوع هزینه مطرح است، هزینه تهیه یک سری کامل کتاب کنکور تجربی به اندازه کافی بالا هست؛ پس نباید با انتخاب منابع اشتباه، هزینه بیشتری به خانواده‌تان تحمیل کنید.

منابع کنکور تجربی 1403 معرفی شده توسط سازمان سنجش

قبل از اینکه سراغ کتاب‌های تست کنکور تجربی برویم، بیایید ابتدا ببینیم سازمان سنجش چه منابعی را برای کنکور تجربی معرفی کرده است. در واقع هیچ گاه سازمان سنجش کتاب تست خاصی را به عنوان منبع کنکور معرفی نمی‌کند، بلکه همیشه کتاب‌های درسی توسط این سازمان به عنوان منابع اصلی کنکور معرفی می‌شوند. لیست منابع کنکور تجربی معرفی شده توسط سازمان سنجش را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

تخفیف یهویی

اسم درسپایه تحصیلیاسم کتاب
زیست شناسیدهمزیست شناسی ۱
زیست شناسییازدهمزیست شناسی ۲
زیست شناسیدوازدهمزیست شناسی ۳
ریاضیاتدهمریاضی ۱
ریاضیاتیازدهمریاضی ۲
ریاضیاتدوازدهمریاضی ۳
فیزیکدهمفیزیک ۱
فیزیکیازدهمفیزیک ۲
فیزیکدوازدهمفیزیک ۳
شیمیدهمشیمی ۱
شیمییازدهمشیمی ۲
شیمیدوازدهمشیمی ۳
زمین شناسییازدهمزمین شناسی
لیست منابع کنکور تجربی معرفی شده توسط سازمان سنجش

یک اشتباه رایج بین داوطلبان، نادیده گرفتن کتاب‌های درسی به ویژه برای دروسی همچون ریاضی و فیزیک است. به شما اطمینان می‌دهم که حتی بهترین منابع کنکوری هم نمی‌توانند جای کتاب‌های درسی را بگیرند. پس اگر کتاب‌های شما کهنه شده‌اند و به دنبال جدیدترین چاپ کتاب‌های درسی رشته تجربی هستید، سری به پایتخت کتاب بزنید. چرا که به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های آنلاین برای خرید کتاب درسی شناخته شده است و شما می توانید در هر شهری که هستید در کمتر از سه روز کتاب درسی خود را درب منزل دریافت کنید.

قبل از انتخاب بهترین منابع و کتاب ها به این نکات دقت کن

بهترین منابع کنکوری منابعی هستند که شما با آنها احساس راحتی می‌کنید و پاسخگوی نیازهای شما باشند. پس در گام اول باید یاد بگیرید که نه طبق نظر رتبه برترها و نه بر اساس توصیه دوستانتان عمل نکنید؛ بلکه منابعی که مناسب شخص شما هستند را انتخاب کنید. حالا از کجا بفهمیم کدام منابع مناسب ما هستند؟

قبل از خرید منابع هر درس باید ابتدا سطح خودتان را در آن درس مشخص کنید، بعد ببینید توقع شما از یک کتاب کنکوری چیست؛ آیا درسنامه‌ها برایتان اهمیت زیادی دارند یا دنبال منبعی با تست‌های فراوان و متنوع هستید. همچنین، موضوع زمان را هم همیشه در نظر بگیرید، آیا برای مطالعه منبع مورد نظر زمان کافی در اختیار دارید؟

 در نهایت، اگر بین انتخاب دو منبع شبیه به هم گیر کردید، می‌توانید توضیحات مربوط به هر محصول و نمونه‌ کوتاهی از آن را در صفحه خرید آن محصول در فروشگاه پایتخت کتاب مطالعه کنید.

بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی 1403

مقاله مرتبط: بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی 1403

بهترین منابع برای ریاضی کنکور تجربی

داوطلبان تجربی چون از پایه دهم بیشتر زمانشان را صرف یادگیری دروس زیست و شیمی کرده‌اند، در درس‌های ریاضی و فیزیک لنگ می‌زنند و عملکرد ضعیفی دارند. همین موضوع باعث می‌شود داوطلبی که زمان کافی برای درسی همچون ریاضی صرف می‌کند، بتواند از رقبایش سبقت بگیرد. تعدادی از داوطلبان هم برای تقویت درس ریاضی در کلاس‌های کنکوری ثبت نام می‌کنند و مجبورند زمان زیادی را صرف شرکت در کلاس کنکور ریاضی کنند. یک کتاب تست کنکوری مناسب، با درسنامه‌های کامل و قوی می‌تواند جای کلاس‌های کنکوری را پر کند.

در ادامه لیستی از بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی ارائه می‌دهیم. برای آشنایی بیشتر با این کتاب‌ها می‌توانید به مقاله “بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی” مراجعه کنید.

یادگیری زیروبم زیست با این منابع

فکر نمی‌کنم نیازی باشد اهمیت درس سرنوشت‌ساز و کلیدی زیست شناسی را یادآوری کنیم! اگرچه کتاب درسی زیست کامل و بدون عیب نوشته شده است اما برای فهم عمیق و بهتر مفاهیم کتاب درسی و برای اینکه بتوانید از پس حل تست‌های چالشی و هوشمندانه این درس در کنکور برآیید، به یک منبع تست قوی و مناسب احتیاج خواهید داشت. در ادامه لیستی از بهترین منابع زیست کنکوری را مشاهده می‌کنید، برای شناخت بیشتر این منابع می‌توانید به مقاله بهترین منابع زیست کنکور مراجعه کنید:

بهترین منابع درس شیمی کنکور تجربی

شیمی درس شیرین و مورد علاقه اکثر بچه‌های کنکور تجربی است و از نظر اهمیت هم در مقام دوم و بعد از زیست شناسی قرار دارد. با این حال بررسی سوالات درس شیمی در کنکور سال‌های گذشته نشان می‌دهد مطالب این درس جذاب، پتانسیل بالایی برای طرح سوالات چالشی و هوشمندانه دارند. از طرفی کتاب درسی برای قسمت مسائل شیمی به خوبی عمل نکرده و همه این موضوعات، اهمیت تهیه یک کتاب کنکوری مناسب برای درس شیمی را نشان می‌دهند. منابع زیر پرطرفدارترین کتاب‌های تست شیمی برای کنکور تجربی هستند. برای آشنایی بیشتر با این منابع می‌توانید به مقاله بهترین منابع شیمی کنکور  مراجعه کنید.

بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی

بعد از صحبت با تعدادی از داوطلبان کنکور تجربی متوجه شدیم، فیزیک درس مورد علاقه این داوطلبان نیست و حتی تعدادی از این عزیزان به هیچ عنوان نمی‌توانستند با مفاهیم زیبای فیزیک ارتباط برقرار کنند. فکر می‌کنم این داوطلبان هنوز به قشنگی مطالب فیزیک و عمق آنها پی نبرده‌اند و به منابع استاندارد کنکوری نیاز دارند تا با این درس آشتی کنند. در ادامه لیستی از بهترین منابع درس فیزیک ارائه کرده‌ایم، اطلاعات تکمیلی مربوط به این منابع را می‌توانید در مقاله بهترین منابع فیزیک کنکور بیابید.

بهترین منابع برای زمین شناسی

لطفا شما اشتباه داوطلبان کنکور سال گذشته را تکرار نکنید و برای مطالعه درس زمین شناسی زمان کافی صرف کنید. اکثر داوطلبان هنوز هم به یاد کنکورهای گذشته، ضریب این درس را صفر در نظر می‌گیرند و از این رو نه به دنبال تهیه منابع این درس هستند و نه زمان کافی برای مطالعه آن صرف می‌کنند. در ادامه لیستی از منابع برگزیده زمین شناسی کنکور را ارائه کرده‌ایم، منابعی که با مطالعه آنها می‌توانید بهترین درصد زمین شناسی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن کسب کنید.

بهترین منابع کنکور تجربی برای افراد ضعیف

منابعی که در بالا معرفی کردیم همگی کتاب‌های تست جامع بودند، اگرچه کتاب‌های تست جامع بهترین منابع برای داوطلبان کنکوری هستند اما داوطلبان ضعیف و کسانی که می‌خواهند از صفر مطالعه درسی را آغاز کنند، به منابع متفاوتی نیاز دارند. در واقع داوطلبانی که می‌خواهند از صفر شروع کنند و در درسی ضعف پایه‌ای دارند، بهتر است از کتاب‌های تک پایه با درسنامه‌های قوی و مفصل استفاده کنند.

همچنین ،منابع مناسب این عزیزان، منابعی هستند که شامل سوالات استاندارد و منطقی باشند و این تست‌ها به خوبی طبقه‌بندی شده باشند. در جدول زیر لیستی از بهترین منابع کنکور تجربی برای داوطلبان ضعیف را مشاهده می‌کنید:

اسم درسمنبع برای داوطلبان ضعیف
ریاضیات تجربی– ریاضی تک پایه تجربی تست خیلی سبز
– آموزش شگفت‌انگیز ریاضی تک پایه رشته تجربی خیلی سبز
زیست شناسی– زیست پایه دهم و یازدهم خیلی سبز
– زیست دوازدهم خیلی سبز
– زیست تک پایه میکرو گاج
شیمی– شیمی تک پایه تست مبتکران
– شیمی تک پایه تست خیلی سبز
فیزیک– آموزش شگفت‌انگیز فیزیک تک پایه خیلی سبز
– فیزیک تک پایه رشته تجربی سیر تا پیاز گاج
زمین شناسی– ماجراهای من و درسام زمین شناسی یازدهم خیلی سبز
لیست بهترین منابع کنکور تجربی برای افراد ضعیف

بهترین منابع کنکور تجربی برای افراد قوی

بعد از اینکه داوطلبان با کمک یک منبع سطح اول، یادگیری‌شان را در درسی کامل کردند و انواع تیپ‌های رایج سوالات کنکوری آن درس را حل کردند، باید به سراغ منابع سطح پیشرفته‌تری بروند و فراتر از حد کنکور تست بزنند تا در جلسه کنکور، با دیدن هیچ سوالی غافلگیر نشوند. در این قسمت می‌خواهیم به منابعی که یک سر و گردن از سایر منابع کنکوری بالاتر هستند بپردازیم، این منابع تست محورند و شامل سوالات چالشی و خلاقانه به همراه پاسخنامه تشریحی هستند و اکثرا درسنامه کامل و مفصلی ندارند. بهترین منابع سطح پیشرفته از نگاه رتبه برترها را به تفکیک درس در جدول زیر معرفی کرده‌ایم.

اسم درسمنابع سطح پیشرفته
ریاضیات رشته تجربی– نردبام ریاضیات کنکور تجربی خیلی سبز
– موج آزمون ریاضی رشته تجربی جامع کنکور الگو
– فصل آزمون ریاضیات تجربی خیلی سبز
زیست شناسی– فصل آزمون زیست شناسی کنکور خیلی سبز
– موج آزمون زیست الگو پایه
– موج آزمون زیست الگو دوازدهم
– سه سطحی زیست شناسی پایه
– سه سطحی زیست شناسی دوازدهم
شیمینردبام شیمی کنکور جامع خیلی سبز
فصل آزمون شیمی کنکور خیلی سبز
فیزیک– موج آزمون فیزیک جامع کنکور تجربی الگو
– فیزیک رشته تجربی نردبام خیلی سبز
لیست بهترین منابع کنکور تجربی برای افراد قوی

بهترین منابع جمع بندی کنکور تجربی

حتما از مشاوران کنکور شنیده‌اید که کل مطالعه طول سال تحصیلی یک طرف و جمع ‌بندی مطالب در هفته‌های پایانی هم یک طرف! در واقع بدون جمع ‌بندی و مرور مطالب، عملا انگار کل مسیر تلاش و درس خواندن یک ساله‌تان ناقص خواهد بود. حالا از شما سوالی دارم، آیا با استفاده از منابع کنکوری که در طول سال تحصیلی استفاده کرده‌اید، می‌توانید در بازه کوتاه چند هفته‌ای کل مطالب را مرور و جمع‌بندی کنید؟ طبیعتا خیر، به همین دلیل در جدول زیر بهترین منابع جمع‌بندی کنکور تجربی را به تفکیک دروس مختلف آورده‌ایم.

اسم درسمنابع جمع بندی
ریاضیات رشته تجربی– جمع بندی ریاضیات رشته تجربی کنکور مهروماه
– فصل آزمون ریاضیات تجربی خیلی سبز
زیست شناسی– فصل آزمون زیست شناسی کنکور خیلی سبز
– موج آزمون زیست الگو
– جمع بندی زیست شناسی کنکور مهروماه
شیمی– جمع بندی شیمی مهروماه
– آزمونیوم کنکور پلاس شیمی مهروماه
فیزیک– فصل آزمون فیزیک رشته تجربی خیلی سبز
– موج آزمون فیزیک تجربی الگو
– آزمونیوم فیزیک کنکور رشته تجربی پلاس مهروماه
زمین شناسی– جمع بندی زمین شناسی کنکور مهروماه
لیست بهترین منابع جمع بندی کنکور تجربی

سخن آخر

یکی از شروط موفقیت در رقابت تنگاتنگ کنکور تجربی انتخاب هوشمندانه منابع است، با انتخاب آگاهانه بهترین منابع کنکور تجربی در زمان ارزشمندتان صرفه‌جویی می‌کنید، ضعف‌های پایه‌ای در هر درس را جبران می‌کنید و از هدر رفتن پولتان جلوگیری می‌کنید. در این محتوا در مورد اهمیت انتخاب منابع کنکور تجربی، منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش و معیارهای انتخاب بهترین منابع صحبت کردیم. در ادامه، بهترین منابع تست کنکور تجربی را برای داوطلبان ضعیف، قوی و نیز برای ایام مهم جمع ‌بندی به تفکیک درس معرفی کردیم.

خبر خوب اینکه همه منابع معرفی شده در این محتوا را می‌توانید با قیمت مناسب و تخفیف شگفت‌انگیز از وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب خریداری کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. پایتخت کتاب یکی از فروشگاه های معتبر برای خرید کتاب کنکور است و همیشه تلاش کرده لیست جدیدترین و بهترین منابع برای داوطلبان کنکور سراسری فراهم کند.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب