برای کنکور چی بپوشیم که بهترین نتیجه را بگیریم؟

09 اسفند 1402
امیرحسین میری
زمان مطالعه : 9 دقیقه
برای کنکور چی بپوشیم که بهترین نتیجه را بگیریم؟

وقتی نوبت به کنکور سراسری می‌رسد، مطالعه، درک مطلب و تست‌زنی، تنها راه افزایش شانس موفقیت شما در این آزمون نیستند، بلکه انتخاب لباس مناسب هم می‌تواند تاثیر بسزایی بر عملکرد شما داشته‌باشد. روز کنکور یک روز  استرس‌زا برای همه داوطلبان است. پس نباید اجازه دهید که استرس و فشار کنکور شما را خسته کند.

پوشیدن لباس مناسب در جلسه کنکور به شما اعتماد به نفس می‌دهد. توانایی شما در تمرکز و ارائه پاسخ‌های صحیح، تا اندازه‌ای تحت‌تأثیر لباسی که برای آن روز می‌پوشید قرار دارند. درست است که افراد با یکدیگر متفاوت‌اند، اما برخی لباس‌ها، جلسه کنکور را آسان‌تر می‌کنند. اگر می‌پرسید که برای کنکور چی بپوشیم؟ در این مقاله می‌خواهیم به‌صورت جامع و کامل به این سوال پاسخ دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

برای کنکور چی بپوشیم؟ آب‌وهوا را در نظر بگیرید

همان‌طور که می‌دانید، کنکور امسال یعنی کنکور ۱۴۰3، قرار است در دو نوبت برگزار شود. نوبت اول دی‌ماه ۱۴۰2 یعنی فصل سرد زمستان و نوبت دوم، تیرماه ۱۴۰3، یعنی فصل گرم تابستان. برای تعیین بهترین لباس، به پیش‌بینی‌های هواشناسی برای روز کنکور دقت کنید.

اگر هوا خیلی گرم است، باید لباس خنک بپوشید. اگر هواشناسی سرما را پیش‌بینی کرد، باید به فکر پوشیدن لباس گرم باشید. البته لباس پوشیدن شما باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانید به‌راحتی آن‌ها را کم یا زیاد کنید.

تخفیف یهویی

راحتی شما در طول جلسه کنکور، تحت تاثیر آب‌و‌هوا و درجه حرارت محل برگزاری آزمون بستگی دارد. اگر جلسه کنکور خیلی گرم یا سرد باشد، در تمرکز روی آزمون به مشکل برخواهید خورد. بنابراین باید به پیش‌بینی‌های هواشناسی توجه داشته‌باشید تا بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. می‌توانید وضعیت آب‌وهوای روز کنکور را از طریق سایت‌های هواشناسی ایرانی و خارجی بررسی کنید.

برای کنکور چی بپوشیم؟ لباس راحت

راحتی شما مهم‌ترین عامل در جلسه کنکور است. شما باید بتوانید در طول آزمون با لباس و کفشی که انتخاب می‌کنید، بنشینید، راه بروید یا هر فعالیت دیگری انجام دهید.

روز کنکور، از پوشیدن لباس یا کفش نو خودداری کنید. زیرا به پوشیدن آن‌ها عادت ندارید و با آن‌ها به اندازه کافی احساس راحتی و آرامش نخواهید داشت.

همین امر سبب حواس‌پرتی شما در جلسه کنکور می‌شود. پوشیدن لباس و کفشی که مدتی است از آن‌ها استفاده می‌کنید و قابل پیش‌بینی هستند، مناسب‌ترند، زیرا نیازی به فکرکردن در مورد آن‌ها ندارید.

آب‌و‌هوا می‌تواند در راحتی شما تأثیر بگذارد. اگر هوا گرم است، پوشیدن یک لباس ضخیم در هنگام صبح ممکن است باعث ناراحتی شما در نزدیکی ظهر شود. اما در صورتی‌که لباسی را انتخاب کنید که نگه‌داری آن در طول جلسه کنکور آسان باشد، به‌راحتی می‌توانید آزمون خود را پشت‌سر بگذارید.

راحتی در روز آزمون مانند راحتی در طول یک روز عادی مدرسه یا یک روز کاری است. پس اگر فکر می‌کنید رفتن به جلسه کنکور برای شما مثل رفتن به یک مهمانی رسمی است، کاملا در اشتباهید. زیرا در جلسه کنکور، راحتی حرف اول را می‌زند. یعنی این‌که باید لباس‌هایی که بیشترین شرایط ارگونومیک را برای شما فراهم می‌کنند، بپوشید.

تغذیه روز قبل کنکور؛ قبل از کنکور چی بخوریم؟

مقاله مرتبط: تغذیه روز قبل کنکور؛ قبل از کنکور چی بخوریم؟

وقتی در روز کنکور لباس مناسب بپوشید ،روحیه و اعتمادبه‌نفس شما بالا می‌رود و کمک بزرگی برای مقابله با استرس جلسه آزمون خواهد بود. یک لباس مناسب و راحت به شما این امکان را می‌دهد که آزادانه و بدون استرس به سوالات پاسخ دهید.

اگر اهل توجه هستید، لباس‌های روشن‌تر و جذاب‌تر انتخاب خوبی هستند. برای افراد خجالتی و کم‌رو که نمی‌خواهند مورد توجه قرار گیرند، رنگ‌های ملایم می‌توانند کارساز باشند.

مثبت‌بودن در کنکور مهم است. حافظه شما را بهبود می‌بخشد و پاسخ دادن به سوالات دشوار را آسان‌تر می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند، روی سوالات کنکور بهتر تمرکز کنید و تنش را کاهش می‌دهد.

برای کنکور چی بپوشیم؟ ترجیحات شخصی خود را دنبال کنید

لباسی را بپوشید که باعث خوشحالی شما می‌شود. آیا برای جلسه کنکور به‌دنبال یک لباس غیررسمی‌تر هستید یا رسمی؟ تا زمانی‌که به اندازه کافی اعتمادبه‌نفس نداشته‌باشید و تصمیم نگیرید که بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارید، هیچ لباسی وجود ندارد که شما را وادار به قبولی در کنکور کند.

ترجیح شخصی می‌تواند یک تصمیم مناسب برای لباس کنکور باشد. زیرا به شما احساس خوبی در روز آزمون می‌دهد و به کاهش تنش کمک می‌کند. بدین‌ترتیب در جلسه کنکور اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید داشت و نتیجه بهتری خواهید گرفت.

غیبت در کنکور؛ اگر سر جلسه کنکور نریم چی میشه؟

مقاله مرتبط: غیبت در کنکور؛ اگر سر جلسه کنکور نریم چی میشه؟

برای کنکور چی بپوشیم؟ لباسی که با آن احساس شیک‌پوشی کنید

برای کنکور چی بپوشیم؟ لباسی که با آن احساس شیک‌پوشی کنید
اگر نمی‌دانید برای کنکور چی بپوشید، لباسی انتخاب کنید که راحت باشد و اعتماد به نفس شما را بالا ببرد.

فقط به این دلیل که به جلسه کنکور می‌روید، نباید ظاهری مطیع و خسته‌کننده داشته‌باشید. احساس خوشبختی و شیک‌بودن در تمام جنبه‌های زندگی، نقش مهمی در بهبود روحیه شما دارند. و از طرفی داوطلبانی که شیک‌پوش هستند مورد توجه همسالان خود قرار می‌گیرند. پس درحالی‌که باید برای کنکور لباس‌های مناسب انتخاب کنید، به شیک‌بودن خود نیز توجه داشته‌باشید.

برای کنکور چی بپوشیم؟ لایه‌لایه پوشیدن می‌تواند ایده خوبی باشد

آیا در مورد لباس مناسب برای کنکور تردید دارید و هنوز می‌پرسید برای کنکور چی بپوشیم؟ به‌نظر می‌رسد، لایه‌لایه لباس پوشیدن ایده خوبی باشد. این‌کار به شما امکان می‌دهد که برای صبح‌های سرد، بدن خود را به‌طور کامل بپوشانید و برای ظهر گرم، بتوانید برخی از لباس‌های خود را در بیاورید. لایه‌لایه لباس پوشیدن، شما را از عوامل محیطی در امان نگه می‌دارد تا بدون توجه به تغییرات دمایی، راحت باشید.

اگر کنکور در فصل زمستان برگزار می‌شود، معمولا محیط بیرونی محل برگزاری کنکور سرد است. بنابراین پوشیدن لباس گرم مثل کاپشن، کلاه و دستکش، می‌تواند بدن شما را گرم نگه دارد. همچنین باید این احتمال را بدهید که محل برگزاری کنکور با وسایل گرم‌کننده مانند شوفاژ، بخاری و … آن‌قدر گرم باشد که باعث آزار شما شود.

بنابراین لباس‌های خود را به‌نحوی انتخاب کنید که به‌راحتی بتوانید آن‌ها را در بیاورید و دمای بدن خود را متعادل نگه دارید.

سبک زندگی کنکوری ها، لایف استایل رتبه برترها چگونه است؟

مقاله مرتبط: سبک زندگی کنکوری ها، لایف استایل رتبه برترها چگونه است؟

همچنین در صورتی‌که کنکور در فصل تابستان برگزار می‌شود، معمولا هوای بیرون گرم و طاقت‌فرساست، بنابراین سعی کنید لباس‌های خنک، نخی و آزاد که جریان هوا به‌راحتی از آن‌ها عبور می‌کند را انتخاب کنید و در سایه بایستید.

پس از این‌که اجازه ورود به محل برگزاری کنکور داده شد، ممکن است صندلی شما درست جلوی مسیر باد کولر باشد، بنابراین یک سوئیشرت همراه خود داشته‌باشید تا اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، آن را بپوشید و احساس سرما نکنید. همچنین استفاده از کفش‌های تابستانه، کمک زیادی به تنظیم دمای بدن شما می‌کند.

در این قسمت قصد داریم چند پیشنهاد مفید درمورد لباس مناسب کنکوری‌ها ارائه کنیم.

لباس‌های خود را چند روز قبل از کنکور آماده کنید

شاید پیش خود فکر کنید که شب قبل از کنکور وقت کافی برای آماده کردن لباس‌هایی را که قرار است در روز آزمون بپوشید، دارید. اما ممکن است همه‌چیز آن‌طور که پیش‌بینی کرده‌اید، اتفاق نیفتد. شاید لباس یا کفشی که درنظر داشتید را پیدا نکنید یا شاید لباس‌های شما نیاز به شستشو داشته‌باشند.

بنابراین بهتر است چند روز قبل از کنکور، لباس‌ها و کفش موردنظر خود را آماده کنید و جایی در دسترس قرار دهید تا به‌راحتی بتوانید آن‌ها را پیدا کنید.

هودی و سوئیشرت سایز بزرگ معجزه می‌کنند

هودی‌‌ها و سویشرت‌های سایز بزرگ، یکی از بهترین لباس‌هایی هستند که می‌توانید برای جلسه کنکور به‌همراه داشته‌باشند. این لباس‌ها بسیار راحت هستند و همچنین می‌توانند شما را در حین پاسخ‌دادن به سوالات در یک سالن سرد، به‌خوبی گرم نگه دارند.

کفش راحت، رحمت است!

برای افزایش تمرکز و موفقیت در کنکور، باید مطمئن شوید که پاهایتان خوب و راحت هستند. پس بی‌خیال کفش‌های مجلسی و کفش‌هایی که پاشنه‌های ۱۰ سانتی‌متری دارند، شوید. به‌جای آن‌ها یک کفش کتانی یا راحتی را انتخاب کنید.

بهترین کفش برای کنکور کفش‌هایی است که به‌اندازه کافی نرم و سبک باشند تا موجب خستگی پاهای شما نشوند.

همچنین انتخاب کفش‌هایی که گردش هوا در آن‌ها به‌خوبی انجام می‌شود، می‌تواند از داغ‌شدن بیش از حد پاهای شما جلوگیری کند و دمای آن‌ها را متعادل نگه دارد.

شلوار گشاد، نعمت است!

باتوجه به این‌که کنکور معمولا چند ساعت طول می‌کشد و شما قرار است کل این ساعات را روی صندلی بنشینید و به سوالات پاسخ دهید، بنابراین بهتر است از پوشیدن شلوارهای تنگ خودداری کنید. این شلوارها علاوه‌بر این‌که راحتی کمتری دارند، ممکن است مانع گردش مناسب جریان خون در بدن شما شوند.

پوشیدن شلوارهای گشاد، علاوه بر راحتی بیشتر، مانع از اختلال گردش جریان خون در بدن شما نمی‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا به آن‌هایی که می‌پرسند برای کنکور چی بپوشیم، یک پاسخ جامع و کامل ارائه دهیم. باتوجه به آنچه گفته شد، به‌نظر می‌رسد، مهم‌ترین عاملی که برای لباس کنکور باید به آن توجه کنید، راحتی است. زیرا کنکور یک آزمون سرنوشت‌ساز است که نیاز به تمرکز و آرامش دارد.

بنابراین اگر لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید، موجب حواس‌پرتی و ناراحتی شما شوند، به‌طور حتم بر پاسخ‌دهی شما به سوالات تاثیر منفی می‌گذارند و آن نتیجه‌ای را که انتظارش را دارید، حاصل نمی‌شود.

منابع: + + +

سوالات متداول

۱- آیا نحوه لباس‌پوشیدن در کنکور تاثیر می‌گذارد؟

بله. اگر لباس شما مناسب نباشد و در آن احساس راحتی نکنید، تمرکز خود را از دست می‌دهید و نمی‌توانید به‌خوبی به سوالات پاسخ دهید.

۲- برای کنکور چی بپوشیم؟

مناسب‌ترین لباسی که می‌توانید برای کنکور بپوشید، لباسی است که در آن احساس راحتی داشته‌باشید و بتوانید به‌طور کامل روی پاسخ‌دهی به سوالات تمرکز کنید.

۳- کفش مناسب کنکور چیست؟

برای کنکور باید کفشی را انتخاب کنید که پاهای شما در آن احساس راحتی کنند و مانع داغ‌شدن آن‌ها شود.

درباره نویسنده

امیرحسین میری

نویسنده : امیرحسین میری

دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی تجزیه دانشگاه صنعتی شریف، دانش آموخته برتر المپیاد علمی دانشجویی کشور، عضو بنیاد ملی نخبگان، مدرس شیمی پایه و کنکور و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. رایا اردیبهشت 4, 1403

    سلام . من یه شلوار لی دارم که نه تنگه و نه گشاد. خیلی باهاش راحتم و تو تموم آزمونای حضوری اونو میپوشیدم و .فقط آیا به شلوار لی عادی گیر میدن یا نه ؟

    • پایتخت کتاب اردیبهشت 4, 1403

      سلام پایتختی عزیز💙 خیر شلوار لی عادی و بدون پارگی هیچ مشکلی نداره برای پوشیدنش

  2. تست بهمن 20, 1401

    کت و شلوار با پاپیون جوابه

    • پایتخت کتاب بهمن 17, 1402

      سلام پایتختی عزیز💙 برای جلسه کنکور نه ولی برای عروسی آره جوابه😂😂

آخرین مقالات پایتخت کتاب