بهترین کتاب های جمع بندی فیزیک کنکور

15 اسفند 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 6 دقیقه
بهترین کتاب های جمع بندی فیزیک کنکور

اکثر داوطلبان پرتلاش کنکور تجربی و ریاضی نمی‌دانند که در دوران طلایی جمع بندی، با انتخاب هوشمندانه کتاب‌های جمع بندی فیزیک کنکور، می‌توانند برای این درس معجزه کنند. اگر وضعیت شما در این درس صفر باشد، می‌توانید با گلچین کردن چند مبحث پرسوال، از صفر به 30 الی 40 درصد برسید و اگر در این درس وضعیت متوسط و حتی خوبی دارید هم می‌توانید با یک جمع بندی اصولی، در این درس پشرفت کنید. در این محتوا قصد داریم با معرفی بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور تجربی و ریاضی، شما را در رسیدن به هدفتان کمک کنیم.

جمع بندی درس فیزیک کنکور در یک ماه

قبل از برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی درس فیزیک، باید ابتدا سطح علمی‌تان را در این درس مشخص کنید. چون تنظیم برنامه جمع‌بندی برای داوطلبان سطح قوی، متوسط و ضعیف بسیار متفاوت است. اگر سطح شما در درس فیزیک:

  • پیشرفته است:

یعنی حداقل دو مرتبه همه مباحث کتاب‌های فیزیک را خوانده‌اید و برای آن‌ها به تعداد کافی تست آموزشی زده‌اید، در هفته‌های پایانی برای جمع‌بندی این مباحث از تست زدن و آزمون دادن استفاده کنید. به این صورت که مثلا برای فیزیک دهم 50 سوال در نظر بگیرید و در زمان استاندارد آن‌ها را حل کرده و نتیجه آزمونتان را تحلیل کنید. بعد از انجام این مراحل متوجه می‌شوید که در کدام قسمت‌ها به مرور و تست‌زنی بیشتری نیاز دارند.

  • متوسط است:

یعنی همه مباحث را مطالعه نکرده‌اید و شاید برخی مطالب را هم به صورت ناقص خوانده باشید، برنامه جمع‌بندی شما به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش اول تکمیل مباحث ناقص و حل تست زمان‌دار برای آن‌ها و بخش دوم مرور فرمول‌ها و حل تست برای مطالبی که از قبل خوانده‌اید.

تخفیف یهویی

برای تقویت درس فیزیک هر روز یک روتین برای مرور فرمول‌ها و حل سوالات این درس داشته باشید.

  • ضعیف است:

برنامه‌ جمع‌بندی فیزیک برای شما از دو گروه قبلی متفاوت است که در ادامه برنامه شروع مطالعه از صفر درس فیزیک را جداگانه توضیح می‌دهیم.

روش مطالعه فیزیک کنکور؛ چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟

مقاله مرتبط: روش مطالعه فیزیک کنکور؛ چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟

شروع مطالعه از صفر برای درس فیزیک کنکور

فرض کنیم پایه علمی داوطلبی برای درس فیزیک ضعیف است و این داوطلب تازه می‌خواهد مطالعه درس فیزیک را از صفر شروع کند. این داوطلب برای شروع ابتدا باید تعدادی مبحث راحت‌تر و پرسوال‌ را انتخاب کند؛ برای مثال مباحثی مثل حرکت شناسی یا دینامیک مباحث دشواری هستند و ماه آخر زمان مناسبی برای یادگیری این مباحث نیست.

این داوطلبان در کنار مطالعه روزانه درس فیزیک (هر روز حداقل 2 ساعت) و حل تست آموزشی، باید مرور منظم و حل تست زمان‌دار هم داشته باشند.

برای مثال اگر مطالعه فصل سوم فیزیک دوازدهم را تمام کرد‌ه‌اید، همزمان با مطالعه فصل چهارم باید برای فصل سوم تست زماندار بزنید و مطالب آن را مرور کنید. در جدول زیر برخی فصول پیشنهادی برای شروع مطالعه از صفر درس فیزیک برای رشته تجربی و ریاضی را آورده‌ایم:

اسم مبحث تعداد سوالات احتمالی در کنکور ریاضیتعداد سوالات احتمالی در کنکور تجربی
ویژگی‌های فیزیکی مواد32
دما و گرما3 الی 4 سوال2
الکتریسیته ساکن33 یا 4
نوسان و موج44
فیزیک اتمی23
مباحث پرسوال فیزیک کنکور رشته ریاضی و تجربی

ویژگی کتاب‌های جمع بندی فیزیک کنکور

ویژگی کتاب‌های جمع بندی فیزیک کنکور

با توجه به ویژگی‌های هر کدام از کتاب‌های کنکوری، بهترین کتاب‌ جمع‌بندی فیزیک برای داوطلبان در هر سطح درسی متفاوت است.فرقی نمی‌کند سطح شما در درس فیزیک ضعیف باشد یا متوسط یا قوی، ماه آخر برای جمع‌بندی این درس به کتاب‌های ویژه جمع‌بندی احتیاج دارید. در طی چند هفته پایانی زمان برای ما بسیار مهم است پس نباید کارهایی انجام دهیم که زمانمان را به هدر بدهند؛ کارهایی مثل تماشای ویدیوهای آموزشی یا مطالعه درسنامه‌های مفصل و طولانی.

درسنامه کتاب‌های جمع‌بندی فیزیک، کوتاه و جمع‌وجور و در عین حال کامل هستند و حجم این درسنامه‌ها دقیقا مطابق با زمان کوتاه ایام جمع‌بندی تنظیم شده است.

همچنین در این دوران باید سوالات شبیه به کنکور را به صورت آزمونی کار کنید؛ در کتاب‌های جمع بندی فیزیک آزمون‌های مختلف استانداردی برای سنجش داوطلبان طراحی شده است.

بهترین کتاب های جمع بندی کنکور 1403؛ گزیده ای از بهترین منابع

مقاله مرتبط: بهترین کتاب های جمع بندی کنکور 1403؛ گزیده ای از بهترین منابع

بهترین کتاب‌های جمع بندی فیزیک کنکور

حالا که با ویژگی‌های کتاب‌های جمع بندی فیزیک کنکور آشنا شدید، می‌خواهیم بهترین کتاب‌هایی که در این زمینه وجود دارند را به شما معرفی کنیم. کتاب‌هایی که معرفی می‌کنیم دو دسته هستند، یک دسته کتاب‌های آزمون محورند که درسنامه‌های خلاصه و کاربردی دارند و تمرکز اصلی آنها روی سوالات جامع و مشابه کنکور است و دسته دوم کتاب‌های جیبی و لقمه هستند که کل فرمول‌ها و مفاهیم را در حجم کم جمع‌آوری کرده‌اند و خوراک ایام جمع‌بندی هستند. این منابع را در دو جدول زیر به صورت جداگانه برای بچه‌های کنکور تجربی و ریاضی مشاهده می‌کنید:

  • بهترین کتابهای جمع بندی فیزیک کنکور ریاضی
کتاب‌‌های آزمون محورکتاب‌های لقمه و جیبی
فصل آزمون فیزیک کنکور رشته ریاضی خیلی سبزجیبی نکته باز فیزیک کنکور ریاضی خیلی سبز
آزمونیوم فیزیک کنکور رشته ریاضی پلاس مهروماههند بوک فرمول نامه فیزیک لقمه مهروماه
جمع بندی فیزیک کنکور رشته ریاضی مهروماهجیبی فرمول ها تصاویر و مفاهیم فیزیک رشته ریاضی
جمع بندی کنکور فیزیک جامع ریاضی خیلی سبز 
1000 تست فیزیک کنکور دریافت 
  • بهترین کتاب‌های جمع بندی فیزیک کنکور تجربی
کتاب‌‌های آزمون محورکتاب‌های لقمه و جیبی
موج آزمون فیزیک کنکور رشته تجربی الگوجیبی نکته باز فیزیک کنکور تجربی خیلی سبز
فصل آزمون فیزیک کنکور رشته تجربی خیلی سبزفرمول های فیزیک کنکور رشته تجربی مینی میکرو گاج
آزمونیوم فیزیک کنکور رشته تجربی پلاس مهروماههند بوک فرمول نامه فیزیک لقمه مهروماه
جمع بندی فیزیک جامع کنکور رشته تجربی خیلی سبزجیبی فرمول های فیزیک تصاویر و مفاهیم و راهبردهای حل مساله رشته تجربی خیلی سبز
جمع بندی فیزیک کنکور رشته تجربی مهروماه 

براساس نظر سنجی که انجام شده کتاب های مهروماه، نشر الگو و خیلی سبز بسیار مفید بوده که از میان سری کتاب هایی که این ناشران منتشر کرده اند محبوب ترین شان موج آزمون و کنکوریوم بوده است.

سخن آخر

فیزیک می‌تواند برگ برنده بچه‌های تجربی و ریاضی در کنکور باشد به شرط اینکه در چند هفته پایانی بتوانید مباحث مهم و پرسوال این درس را به کمک منابع استاندارد جمع بندی فیزیک کنکور، مطالعه کنید. در این محتوا ابتدا اصول جمع بندی این درس را برای داوطلبان سطح ضعیف، متوسط و قوی بیان کردیم. در ادامه، بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور را برای داوطلبان هر دو گروه آزمایشی تجربی و ریاضی معرفی کردیم. در پایان اگر سوال یا نظری در مورد کتاب‌های جمع بندی فیزیک کنکور دارید، می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه این محتوا با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
آخرین مقالات پایتخت کتاب