بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور 1403؛ منبع رتبه برترها

11 فروردین 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 8 دقیقه
بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور 1403؛ منبع رتبه برترها

خیلی وقت‌ها بچه‌های رشته ریاضی به دلیل شناخت ناکافی و اطلاعات کم، اشتباهات بزرگی مرتکب می‌شوند؛ مثلا تا دلتان بخواهد روی هندسه و حسابان وقت می‌گذارند اما از مطالعه ریاضیات گسسته فراری و بیزار هستند. این در حالی است که هم مطالب این درس روان‌تر از سایر دروس است و هم حجم کمتری دارد.

ما از داوطلبان دلیل این اتفاق را پرسیدیم و به این نتیجه رسیدیم همه چیز زیر سر تدریس ناکافی در مدرسه و یادگیری ناقص این درس است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور 1403 را به شما معرفی کنیم تا با کمک این منابع بتوانید ریاضیات گسسته را به صورت اصولی یاد بگیرید.

چرا ریاضیات گسسته در کنکور اهمیت دارد؟

درس ریاضی مهم‌ترین و پرضریب‌ترین درس برای کنکور ریاضی است و سوالات این درس از کتاب‌های مختلفی طرح می‌شود. از 40 سوال ریاضیات در کنکور، 5 سوال به کتاب ریاضیات گسسته پایه دوازدهم اختصاص دارد. شاید بگویید این تعداد سوال که چیز زیادی نیست؛ اما بگذارید دقیق‌تر صحبت کنم.

حتی یک سوال درس ریاضی هم ارزش زیادی در کنکور دارد و به شدت نتیجه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تخفیف یهویی

به علاوه، کل مطالب ریاضیات گسسته در یک کتاب و در سه فصل خلاصه شده و حجم بسیار معقولی دارد و خوشبختانه سوالات این درس در کنکورهای اخیر منطقی بوده و سطح قابل قبولی داشته است.

موفقیت در کنکور ریاضی | راز موفقیت کنکور ریاضی چیست؟

مقاله مرتبط: موفقیت در کنکور ریاضی | راز موفقیت کنکور ریاضی چیست؟

کتاب درسی ریاضیات گسسته را برای کنکور بخوانیم؟

شاید معلم یا مشاور مدرسه‌تان گفته باشد برای درس ریاضی کتاب درسی کارایی ندارد و باید به جای آن جزوه یا درسنامه بخوانید، اگرچه کتاب درسی به کلیات هر مبحث پرداخته و مطالعه آن به هیچ وجه کافی نیست؛ اما برای یادگیری اولیه ریاضیات گسسته باید به خوبی روی کتاب درسی و تمرینات آن مسلط شوید. پس از خواندن کتاب درسی هرکجا که به مشکل برخوردید می‌توانید از درسنامه‌ کتاب‌های تست کمک بگیرید.

در صورتی که قصد خرید کتاب درسی دارید، می توانید کتاب ریاضی گسسته دوازدهم را از پایتخت کتاب با بالاترین کیفیت و در جدیدترین چاپ سفارش دهید.

آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

مقاله مرتبط: آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

ویژگی‌های بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور

ویژگی‌های بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور
بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور 1403 بسته به نیازهای هر داوطلب متفاوت است.

از بین کتاب‌های مختلف ریاضیات گسسته کدام کتاب را انتخاب کنیم و چطور بفهمیم که یک منبع به درد ما می‌خورد یا نه؟ هر کتاب تست استانداردی از سه قسمت؛ یعنی درسنامه، تست و پاسخنامه تشکیل شده است. این سه قسمت در کتاب‌های مختلف حجم و سبک متفاوتی دارند و شما باید منبعی را انتخاب کنید که با نیازهای خودتان هم‌خوانی داشته باشد.

داوطلبانی که ضعف اساسی دارند باید از کتاب‌های درسنامه محور استفاده کنند و داوطلبانی که قصد مرور و جمع بندی دارند، باید منابع ویژه جمع‌‌بندی را تهیه کنند.

در ادامه منابع ریاضیات گسسته کنکور را بیشتر بررسی می‌کنیم. برای آشنایی با منابع جامع و تخصصی سایر درس ها، به مقاله “بهترین منابع کنکور ریاضی” مراجعه کنند.

بهترین کتاب‌های درسنامه محور ریاضیات گسسته

اگر هیچ جوره نمی‌توانید با ریاضیات گسسته ارتباط برقرار کنید و از حل کردن سوالات این درس ناامید شده‌اید توصیه می‌کنم از یک منبع درسنامه محور استفاده کنید. بخش عمده‌ای از این کتاب‌ها به درسنامه اختصاص دارد و مولف سعی کرده مطالب را به ساده‌ترین زبان ممکن برای داوطلبان توضیح دهد.

از آنجایی که حجم این کتاب‌ها زیاد است لازم است برای مطالعه آن‌ها زمان زیادی صرف کنید؛ پس برای خرید این منابع هر چه سریع‌تر اقدام کنید. بهترین کتاب‌های درسنامه محور ریاضیات گسسته عبارتند از:

  • ریاضیات گسسته دوازدهم تست خیلی سبز
  • ریاضی گسسته دوازدهم سیر تا پیاز گاج
  • ریاضی گسسته دوازدهم سه بعدی الگو
  • آموزش شگفت انگیز ریاضی گسسته دوازدهم خیلی سبز
بهترین منابع هندسه کنکور 1403؛ لیست منتخب پایتخت کتاب

مقاله مرتبط: بهترین منابع هندسه کنکور 1403؛ لیست منتخب پایتخت کتاب

بهترین بانک تست‌های ریاضیات گسسته کنکور

اگر در مدرسه برای ریاضیات گسسته آموزش کافی دیده‌اید یا اصلا وقت تنگ است و چند ماه دیگر کنکور دارید، بهتر است به جای کتاب‌های درسنامه محور از بانک تست‌های جامع استفاده کنید. بخش اصلی این کتاب‌ها تست‌ها و پاسخنامه تشریحی است و درسنامه‌ها خلاصه و کاربردی هستند.

اصل یادگیری درس ریاضیات گسسته با تست زدن و سوال حل کردن است و هیچ داوطلبی صرفا با حفظ کردن فرمول به جایی نمی‌رسد.

بهترین کتاب‌های تست‌ ریاضیات گسسته کنکور عبارتند از:

  • گسسته و آمار و احتمال جامع تست خیلی سبز
  • ریاضی گسسته و آمار و احتمال جامع کنکور مهروماه
  • ریاضی گسسته و آمار و احتمال تست آبی قلم چی
  • ریاضی گسسته و آمار و احتمال جامع الگو
  • آی کیو ریاضی گسسته و آمار و احتمال گاج
  • گسسته و آمار و احتمال نردبام خیلی سبز
نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

مقاله مرتبط: نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

بهترین منابع جمع بندی ریاضیات گسسته

از آنجایی که حجم درس ریاضیات گسسته به نسبت اکثر کتاب‌های کنکور ریاضی کمتر است، با یک جمع بندی درست و حسابی در طی چند هفته پایانی، می‌توانید روی اکثر سوالات این درس در کنکور حساب باز کنید. طبیعتا کتاب‌هایی که در طول سال تحصیلی برای درس ریاضیات گسسته استفاده کرده‌اید مناسب جمع بندی و مرور سریع نکات این درس نیستند. به همین دلیل استفاده از کتاب‌های زیر که از جمله بهترین منابع جمع بندی درس گسسته محسوب می‌شوند را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • جمع بندی ریاضی گسسته و آمار و احتمال خیلی سبز
  • جمع بندی ریاضی گسسته و آمار و احتمال مهروماه
  • موج آزمون ریاضیات گسسته و آمار و احتمال الگو
روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

مقاله مرتبط: روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

از بین منابع معرفی شده کدام برای من بهتر است؟

در جدول زیر برای هر داوطلبی با هر سطح علمی کتاب ریاضیات گسسته مناسب او را معرفی کرده‌ایم. اگر بین دو راهی انتخاب منابع گیر کرده‌اید، می‌توانید به صفحه خرید هر منبع در وب سایت پایتخت کتاب مراجعه کنید و نمونه‌ای از هر کتاب را به صورت رایگان مطالعه کنید.

اگه ضعف داری و دنبال درسنامه‌های جون‌داریاگه دنبال بانک تست جامع هستی اگه خیلی خفنی و حریف می‌طلبی
ریاضیات گسسته دوازدهم تست خیلی سبزگسسته و آمار و احتمال جامع تست خیلی سبزآی کیو ریاضی گسسته و آمار و احتمال گاج
ریاضی گسسته دوازدهم سیر تا پیاز گاجریاضی گسسته و آمار و احتمال جامع کنکور مهروماهگسسته و آمار و احتمال نردبام خیلی سبز
ریاضی گسسته دوازدهم سه بعدی الگوریاضی گسسته و آمار و احتمال تست آبی قلم چی 
آموزش شگفت انگیز ریاضی گسسته دوازدهم خیلی سبزریاضی گسسته و آمار و احتمال جامع الگو 

تمامی کتاب های معرفی شده در این محتوا را می توانید از پایتخت کتاب سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. اگر قصد خرید کتاب های کنکور ریاضی را دارید نیز می توانید در پایتخت کتاب جست و جو کنید و هرآنچه که نیاز دارید را با قیمت مناسب سفارش دهید.

کتاب‌های ریاضیات گسسته کنکور منتخب پایتخت کتاب

بعد از نظر سنجی و گفتگویی که با قبولی‌های کنکور سال گذشته داشتیم، متوجه شدیم کتاب‌های زیر پرطرفدارترین منابع ریاضیات گسسته کنکور هستند. از داوطلبان عزیز تقاضا می‌کنیم تجربیات خود را در مورد استفاده از منابع معرفی شده، در کامنت این محتوا با ما در میان بگذارند.

1- گسسته و آمار و احتمال جامع تست خیلی سبز

گسسته و آمار و احتمال جامع تست خیلی سبز

نقطه قوت این کتاب تست‌های خلاقانه، متنوع و طبقه بندی شده آن هستند. برخی سوالات مهم و نکته‌دار با رنگ خاصی از سایر سوالات مشخص شده‌اند و پاسخنامه‌ها دقیق و کامل هستند. این منبع بیشتر مناسب داوطلبان سطح متوسط است چون درسنامه چندان مفصلی ندارد، مطالب خلاصه و کاربردی بیان شده‌اند و درسنامه‌ها بیشتر به درد مرور می‌خورند.

2- ریاضی گسسته و آمار و احتمال جامع الگو

ریاضی گسسته و آمار و احتمال جامع الگو

این کتاب از لحاظ سطح و تنوع تست‌ها به پای کتاب گسسته جامع خیلی سبز نمی‌رسد اما درسنامه‌های آن از هر لحاظ ایده‌آل هستند. در درسنامه‌ها با لحنی ساده و صمیمانه تک تک نکات ریاضیات گسسته را به کمک مثال و تست آموزش داده‌است؛ پس این کتاب انتخاب مناسب‌تری برای داوطلبان ضعیف است.

دانلود بخشی از کتاب
99

3- آی کیو ریاضی گسسته و آمار و احتمال گاج

آی کیو ریاضی گسسته و آمار و احتمال گاج

حالا اگر به کمک کتاب درسی و دو منبع قبلی که معرفی کردیم روی مطالب ریاضیات گسسته به قدر کافی مسلط شدید، وقت آن رسیده که با حل سوالات دشوار و چالشی اطلاعاتتان را تثبیت کنید. بعد از حل سوالات خلاقانه کتاب آی کیو ریاضی گسسته و آمار و احتمال گاج، از پس حل هر سوالی در کنکور برمی‌آیید.

دانلود بخشی از کتاب
99
بهترین منابع حسابان کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

مقاله مرتبط: بهترین منابع حسابان کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

سخن آخر

چرا باید درس جذاب، کم حجم و مهمی همچون ریاضیات گسسته مورد کم لطفی و بی‌توجهی داوطلبان کنکوری واقع شود؟ دلیل اصلی این موضوع تدریس ناقص معلمان در مدرسه و یادگیری اشتباه مطالب است، با خرید کتاب‌های ریاضیات گسسته کنکوری مناسب می‌توانید روی سوالات گسسته در کنکور حساب باز کنید چون حتی یک سوال صحیح اضافی هم می‌تواند تاثیر مهمی روی رتبه و ترازتان بگذارد.

در این محتوا بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور 1403 را معرفی کردیم و در مورد سه کتاب منتخب پایتخت کتاب توضیحات بیشتری دادیم. خبر خوب اینکه همه کتاب های انتشارات گاج، خیلی سبز، مهروماه، قلم چی و … با قیمت مناسب و تخفیف ویژه در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب موجود هستند.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب