بهترین منابع عربی کنکور انسانی 1403

17 شهریور 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 10 دقیقه
بهترین منابع عربی کنکور انسانی 1403

شاید شما هم با فکر کردن به حجم زیاد یا مطالب دشوار درس عربی دچار استرس می‌شوید و رغبتی برای مطالعه این درس ندارید. احتمالا تا به حال بارها مطالعه عربی را شروع کرده‌اید اما با دیدن نتیجه بد در آزمون‌ها، امیدتان را برای پیشرفت از دست داده‌اید. جالب است بدانید که حتی رتبه برترها هم این مشکلات را تجربه کرده‌اند اما چطور توانسته‌اند درصد عربی کنکورشان را ارتقا دهند؟

برای شکست غول بزرگ عربی انسانی، انتخاب منابع کمک آموزشی حرف اول را می‌زند؛ چون با انتخاب هوشمندانه بهترین کتاب‌های عربی کنکور حتی نیازی به شرکت در کلاس‌های کنکوری نخواهید داشت. در این محتوا بهترین منابع عربی کنکور انسانی 1403 را با توجه به سطح علمی و نیاز داوطلبان مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عربی، درس مهم و سرنوشت‌ساز کنکور انسانی

آیا کسی هست که از اهمیت درس عربی در کنکور انسانی آگاه نباشد؟ مطالعه صحیح و اصولی درس عربی از سه نظر اهمیت دارد:

اول اینکه: همه رقبای شما به ویژه نفرات برتر، زمان زیادی را برای مطالعه این درس صرف می‌کنند و شما هم باید پابه‌پای آن‌ها رقابت کنید.

تخفیف یهویی

دوم اینکه: حجم مطالب عربی کنکور انسانی بسیار زیاد است و لازم است از ابتدای سال تحصیلی یک برنامه منظم برای مطالعه آن‌ها بچینید.

سوم اینکه: فهم درس عربی انسانی کار هر کسی نیست و اگر بتوانید درصد خوبی در این درس کسب کنید، گام بزرگی در جهت موفقیتتان برداشته‌اید. برای نجات این درس بیایید با بررسی بهترین منابع عربی کنکور انسانی شروع کنیم.

موفقیت در کنکور انسانی ؛ راز موفقیت کنکور انسانی چیست؟

مقاله مرتبط: موفقیت در کنکور انسانی ؛ راز موفقیت کنکور انسانی چیست؟

معرفی بهترین کتاب‌های عربی کنکور انسانی 1403

اکثر داوطلبان رشته انسانی برای درس عربی آموزش درست و کافی در مدرسه دریافت نکرده‌اند یا خودشان تنبلی کرده‌اند و تا سال کنکور برنامه منسجمی برای مطالعه این درس نداشته‌اند. اولین راه‌حلی که به ذهن داوطلبان می‌رسد، شرکت در کلاس‌های کنکوری است اما ممکن است بگویید شرکت در کلاس کنکوری از من زمان زیادی می‌گیرد یا هزینه شرکت در این کلاس‌ها را ندارم.

هیچ لزومی به شرکت در کلاس کنکوری نیست؛ چون با انتخاب هوشمندانه بهترین منابع عربی کنکور انسانی می‌توانید با صرف یک دهم هزینه کلاس، شاهد پیشرفت و موفقیت در درس عربی باشید.

کتاب درسی

اولین و مهم‌ترین منبع برای مطالعه درس عربی کنکور انسانی کتاب درسی است؛ اما مطالب در کتاب درسی خلاصه و سربسته ارائه شده‌اند و فهم برخی از قسمت‌های کتاب درسی دشوار است، چکار کنیم؟ توصیه می‌کنم بعد از مطالعه هر درس از کتاب درسی، درسنامه مربوط به آن را از کتاب کمک آموزشی مناسبتان مطالعه کنید و اشکالات خود را از این طریق برطرف کنید.

برای خرید آسان کتاب‌های درسی عربی رشته انسانی می‌توانید به وب سایت پایتخت کتاب مراجعه کنید. سوالات درس عربی کنکور انسانی 1403 از کتاب‌های درسی زیر طرح می‌شود:

آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

مقاله مرتبط: آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

کتاب‌های کمک آموزشی و کنکوری

تهیه کتاب‌های کنکوری برای فهم مطالب دشوار درس عربی رشته انسانی از نان شب هم واجب‌تر است! البته هر کتابی مناسب هر داوطلبی نیست و لازم است قبل از تهیه منابع به خوبی در مورد آن‌ها تحقیق کنید تا به بهترین انتخاب دست بزنید. در ادامه در مورد بهترین کتاب‌های عربی کنکور انسانی 1403 و کاربرد هر کتاب صحبت می‌کنیم تا بتوانید منبع مناسب خودتان را پیدا کنید.

بهترین کتاب‌های درسنامه محور عربی کنکور انسانی

فرض کنیم داوطلبی در درس عربی صفر صفر است و می‌خواهد مطالعه این درس را از پایه شروع کند، توصیه من به این داوطلبان تهیه کتاب‌های تک پایه است؛ چون:

در کتاب‌های تک پایه به مطالب هر پایه به صورت جداگانه پرداخته شده و در نتیجه درسنامه‌ها بسیار مفصل و کامل هستند.

البته یادتان باشد که برای مطالعه چنین منابعی به زمان زیادی نیاز دارید؛ پس از همان ابتدای سال تحصیلی یا تابستان به فکر تهیه آن‌ها باشید. کتاب‌های زیر از جمله بهترین کتاب‌های درسنامه محور عربی کنکور انسانی 1403 هستند:

بهترین کتاب‌های تست عربی کنکور انسانی

بهترین کتاب‌های تست عربی کنکور انسانی
کتاب‌های جامع و تست عربی یکی از بهترین منابع عربی کنکور انسانی هستند.

اگر اوضاعتان در درس عربی آنقدرها هم بد نیست یا فکر می‌کنید برای مطالعه کتاب‌های تک پایه زمان کافی در اختیار ندارید، می‌توانید از کتاب‌های جامع عربی رشته انسانی استفاده کنید. این کتاب‌ها مخصوص داوطلبان کنکوری طراحی شده‌اند و شامل درسنامه‌های کامل اما کوتاه‌تر از کتاب‌های تک پایه و تست‌های متنوع و طبقه بندی شده هستند. بهترین کتاب‌های جامع عربی کنکور انسانی 1403 عبارتند از:

بهترین منابع کنکور انسانی 1403؛ منابع تک رقمی‌های انسانی

مقاله مرتبط: بهترین منابع کنکور انسانی 1403؛ منابع تک رقمی‌های انسانی

بهترین کتاب‌های جمع بندی عربی کنکور انسانی

یک داوطلب هر چقدر هم در طول سال خوب درس بخواند، باز هم اگر مرور و جمع‌بندی درستی نداشته باشد، احتمال موفقیتش در کنکور به شدت کاهش می‌یابد.

در واقع شما باید در چند هفته پایانی قید مطالعه مطالب جدید را بزنید و هر آنچه که از قبل خوانده‌اید را مرور کنید، چنین چیزی در این زمان کوتاه امکان دارد؟ به کمک منابع جمع‌بندی عربی کنکور بله! کتاب‌های جمع بندی عربی کنکور انسانی شامل درسنامه‌های خلاصه و کاربردی و تمام نکات پرتکرار کنکورهای گذشته است. از جمله بهترین منابع جمع‌بندی عربی کنکور انسانی عبارتند از:

قبل از انتخاب منابع عربی کنکور به این نکات توجه کن!

تعداد منابع خوب و با کیفیت برای درس عربی کنکور انسانی کم نیست و از طرفی وقتی از معلمان یا رتبه برترها در مورد بهترین منبع می‌پرسیم، جواب‌ها متفاوت است. برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید و منابع مناسب خودتان را انتخاب کنید، باید قبل از انتخاب منابع عربی کنکور انسانی 1403 به نکات زیر توجه کنید:

  • سطح علمی خودتان
  • حجم و لحن درسنامه‌ها
  • تعداد تست‌ها
  • سطح تست‌ها و نحوه طبقه‌بندی آن‌ها
  • زمان باقی‌مانده تا برگزاری کنکور

بالاخره کدام کتاب عربی انسانی برای من بهتر است؟

آیا در مورد نکاتی که در پاراگراف قبلی مطرح شد فکر کردید؟ اگر نه که همین الان مطالعه این محتوا را متوقف کنید و خوب در مورد سطح علمی‌تان، توقعی که از کتاب عربی کنکور انسانی دارید و زمان باقی‌مانده پیش‌رو فکر کنید. بعد می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید و مناسب‌ترین منبع را از بین منابع موجود انتخاب کنید.

اگه پایه ضعیفی داری و درسنامه برات مهم‌ترهاگه دنبال کتاب جامع مناسب هستیاگه تایم کم داری یا میخوای جمع‌بندی کنیاگر میخوای سطح بالا کار کنی
عربی تک پایه انسانی تست خیلی سبز  عربی جامع انسانی تست خیلی سبز  جمع بندی عربی رشته انسانی کنکور مهروماهعربی کنکور رشته انسانی سه سطحی قلم چی
عربی تک پایه رشته انسانی میکرو گاج  عربی جامع کنکور رشته انسانی مهروماه  جمع بندی عربی کنکور خیلی سبزنردبام عربی انسانی کنکور خیلی سبز
ماجراهای من و درسام عربی رشته انسانی خیلی سبزعربی کامل انسانی میکرو فیلم گاج  درسنامه ی عربی کنکور رشته انسانی لقمه مهروماهآی کیو عربی انسانی کنکور گاج
عربی تک پایه رشته انسانی مشاوران آموزش  عربی جامع کنکور انسانی مشاوران آموزش  درک مطلب عربی کنکور انسانی موضوعی خیلی سبزفصل آزمون عربی رشته انسانی خیلی سبز
 عربی جامع کنکور رشته انسانی آبی قلم چی    

پایتخت کتاب مرجع خرید کتاب‌های عربی کنکور انسانی

حتما برایتان پیش آمده که چند روز به دنبال یک کتاب کنکوری، کتاب فروشی‌های سطح شهر را زیر و رو کرده و در نهایت هم دست خالی برگشته‌ باشید! برای یک کنکوری حتی چند ساعت هم زمان ارزشمندی است؛ پس توصیه من به شما خرید آنلاین منابع است. به این ترتیب می‌توانید بدون خروج از منزل و در عرض چند دقیقه منابع مورد نظرتان را سفارش دهید و آن‌ها را درب منزل تحویل بگیرید.

تمام منابع معرفی شده در این مقاله، در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب با تخفیف ویژه و استثنایی موجود هستند. معمولا کتاب‌های کنکوری رشته انسانی سخت‌تر از سایر رشته‌ها پیدا می‌شوند؛ اما جای نگرانی نیست چون پایتخت کتاب مرجع خرید کتاب‌های عربی کنکور انسانی است.

کتاب‌های عربی کنکوری منتخب پایتخت کتاب

تیم کارشناسان پایتخت کتاب بعد از تحقیق و نظر سنجی از داوطلبان به این نتیجه رسیدند که منابع زیر از جمله بهترین کتاب‌های عربی انسانی برای کنکور 1403 هستند:

عربی جامع انسانی تست خیلی سبز

عربی جامع انسانی تست خیلی سبز

در این کتاب تمام مطالب مورد نیاز برای درس عربی کنکور انسانی با بیانی روان در قالب درسنامه‌هایی کاربردی ارائه شده است، همچنین شامل یک بانک تست کامل است که سوالات آن از آسان به سخت طبقه‌بندی شده و با اسکن کیوآرکد موجود در این کتاب، می‌توانید به سوالات کنکور انسانی و پاسخ آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

دانلود بخشی از کتاب
99

عربی کامل انسانی میکرو فیلم گاج

عربی کامل انسانی میکرو فیلم گاج

این کتاب علاوه بر درسنامه‌های کامل و کاربردی و بانک تست، بیش از 4000 تست، حاوی 23 ساعت فیلم آموزشی است که با اسکن کیوآرکد می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید.

دانلود بخشی از کتاب
99

عربی جامع کنکور انسانی مشاوران آموزش

عربی جامع کنکور انسانی مشاوران آموزش

درسنامه‌های این کتاب کامل و قابل فهم هستند و برای هر دو دسته داوطلبان ضعیف و قوی کاربرد دارند، تعداد تست‌های این منبع از دو منبع قبلی کمتر است و این کتاب برای داوطلبان ضعیف مناسب‌تر است.

عربی جامع کنکور رشته انسانی مهروماه

عربی جامع کنکور رشته انسانی مهروماه

این منبع هم ویژگی‌های سه منبع قبلی را دارد و در کنار آن‌ها دارای دو ویژگی منحصر به فرد؛ یعنی توجه خاص به مبحث ترجمه در بخشی با عنوان نون شب ترجمه و تعریب و نیز تیپ شناسی سوالات کنکور است.

دانلود بخشی از کتاب
99

نتایج نظرسنجی کانال تلگرامی پایتخت کتاب

ما یه نظرسنجی تلگرامی هم توی کانال مون قرار دادیم تا شما انتخاب کنید که کدوم کتاب برای دانش آموزان مناسب تر هستش.

نظرسنجی بهترین کتاب عربی انسانی در تلگرام
نتیجه نظرسنجی بهترین کتاب‌های عربی کنکور در کانال تلگرامی پایتخت کتاب

سخن آخر

منابع کنکور عربی رشته انسانی اگر به درستی انتخاب شوند، می‌توانند یک داوطلب ضعیف و بی‌علاقه را به داوطلبی قوی و مشتاق یادگیری درس عربی تبدیل کنند. در این محتوا سعی کردیم برای داوطلبان با هر سطح علمی و نیز بر اساس کاربرد کتاب‌ها (درسنامه، بانک تست، جمع بندی و…) بهترین منابع عربی کنکور انسانی 1403 را معرفی کنیم. در انتها توصیه کردیم برای خرید آسان و با تخفیف ویژه این منابع، از وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب دیدن کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب