بهترین منابع جغرافیا کنکور انسانی 1403

05 فروردین 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 8 دقیقه
بهترین منابع جغرافیا کنکور انسانی 1403

ارتباط برقرار کردن با درس جغرافیا و به خاطر سپردن مطالب آن چندان جذاب و دلچسب به نظر نمی‌رسد. شاید شما هم مانند تعداد زیادی از داوطلبان کنکور انسانی، رغبت چندانی برای مطالعه درس جغرافیا ندارید و خواندن آن را دائم به فردا موکول می‌کنید! یادتان باشد برای رسیدن به هدف شیرینی که دارید مجبورید گاهی برخی تلخی‌ها را هم تحمل کنید.

خوشبختانه کتاب‌های کنکوری جغرافیا روش‌های خوبی برای به خاطر سپردن سریع و آسان مطالب دارند و همچنین طوری طراحی شده‌اند که تا حد امکان این درس را جذاب‌تر و خواندن آن را راحت‌تر کنند. در ادامه بهترین منابع جغرافیا کنکور انسانی 1403 را معرفی می‌کنیم. با پایتخت کتاب همراه باشید.

جغرافیا را برای کنکور حذف نکن!

یک اشتباه بزرگ داوطلبان انسانی حذف درس جغرافیا برای کنکور است. درست است که مطالب این درس جذابیت سایر دروس را ندارد اما یادتان باشد که جغرافیا درس دشوار و پیچیده‌ای نیست و کافی است با آن ارتباط برقرار کنید. در واقع با حذف یا کم توجهی به این درس، تعدادی سوال نسبتا راحت را از دست خواهید داد.

کتاب‌های کمک درسی و کنکوری جغرافیا با لحنی جذاب و استفاده از جداول و نمودارها، مطالعه و به خاطر سپردن مطالب این درس را بسیار راحت‌ و جذاب کرده‌اند.

تخفیف یهویی

بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور انسانی 1403؛ منابع رتبه برترها

مقاله مرتبط: بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور انسانی 1403؛ منابع رتبه برترها

مطالعه کتاب درسی با روشی جذاب‌تر

بارها شنیده‌ایم که مهم‌ترین منبع برای کنکور کتاب درسی است، این گفته کاملا درست است اما کتاب درسی یکسری نقص‌ها دارد. برای مثال برخی مطالب در کتاب درسی گنگ و نامفهوم به نظر می‌رسند یا گاهی خواندن مطالب کتاب درسی چندان جذاب نیست. حتی گاهی بعد از مطالعه درسنامه یا حل تست برای درس جغرافیا معمولا خواندن کتاب درسی راحت‌تر و روان‌تر می‌شود. بنابراین، تنها خواندن کتاب درسی کافی نیست. در صورتی که علاقه مندید مقاله “ایا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است” را بخوانید.

راستی اگر کتاب‌های درسی‌تان قدیمی شده‌اند و دنبال جدیدترین چاپ کتاب‌های درسی جغرافیا هستید، می‌توانید به وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب مراجعه کنید. سوالات جغرافیای کنکور انسانی از کتاب‌های زیر طرح می‌شود:

موفقیت در کنکور انسانی ؛ راز موفقیت کنکور انسانی چیست؟

مقاله مرتبط: موفقیت در کنکور انسانی ؛ راز موفقیت کنکور انسانی چیست؟

بهترین منابع تک پایه جغرافیا کنکور انسانی

به داوطلبانی که درصد جغرافیای آن‌ها زیر 30 درصد است (سطح ضعیف) و دانش‌آموزان دهم یازدهمی که کم کم برای کنکور آماده می‌شوند، خرید کتاب‌های تک پایه را توصیه می‌کنیم.

کتاب‌های تک پایه درسنامه محورند و درسنامه‌ها حجم قابل توجهی از کتاب را تشکیل می‌دهند، به علاوه تست‌ها بسیار جزئی هستند و خط به خط کتاب درسی را پوشش می‌دهند. خرید این دسته کتاب‌ها را در اسرع وقت انجام دهید؛ چون برای مطالعه آن‌ها به زمان زیادی نیاز دارید.

بهترین منابع تک پایه جغرافیا کنکور انسانی شامل:

نحوه صحیح مرور مطالب خوانده شده؛ بهترین ابزارها برای مرور کردن مطالب

مقاله مرتبط: نحوه صحیح مرور مطالب خوانده شده؛ بهترین ابزارها برای مرور کردن مطالب

بهترین بانک تست‌های جغرافیا کنکور انسانی

بهترین بانک تست‌های جغرافیا کنکور انسانی
کتاب‌های جامع جغرافیا از بهترین منابع مطالعه جغرافیا کنکور انسانی در دوران جمع‌بندی است.

کنکوری‌ها و داوطلبانی که اوضاع نسبتا خوبی در درس جغرافیا دارند، بهتر است از کتاب‌های تست جامع استفاده کنند.

حجم درسنامه این کتاب‌ها متناسب با زمان کنکوری‌ها است و از پرداختن به مطالب حاشیه‌ای و غیر ضروری خبری نیست. همچنین حجم عمده این کتاب‌ها را تست‌ها و سوالات کنکوری تشکیل می‌دهند.

بهترین کتاب‌های جغرافیا کنکور انسانی عبارتند از:

نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

مقاله مرتبط: نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

بهترین منابع جمع بندی جغرافیای کنکور

تنها راه مقابله با فراموش کردن مطالب درس حفظ کردنی جغرافیا مرور منظم و فراوان این درس است، این موضوع به ویژه در چند هفته پایانی یعنی در ایام جمع بندی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه بهترین منابع جمع بندی جغرافیا را معرفی می‌کنیم، مطالعه این منابع در چند هفته پایانی بر همه داوطلبان کنکور انسانی واجب است:

روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

مقاله مرتبط: روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

معیارهای انتخاب بهترین کتاب‌ کنکوری جغرافیا

برای انتخاب بهترین کتاب جغرافیا کنکور و در کل بهترین منابع کمک درسی، باید ابتدا خودتان را بشناسید؛ مثلا آیا ضعف پایه‌ای دارید؟ آیا مشکل شما در زدن تست است؟ بعد از آن باید ویژگی‌های منابع مختلف را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام منبع پاسخگوی نیاز شما است. مطالعه نمونه‌ای از هر کتاب بسیار کمک کننده است.

در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب، در صفحه خرید هر محصول فایل نمونه هر کتاب ارائه شده است. قبل از خرید کتاب جغرافیا کنکور به این نکات توجه کنید:

  • حجم و لحن درسنامه
  • تعداد و سطح تست‌ها
  • زمان باقی مانده تا کنکور
  • میزان مطابقت هر منبع با نیازها و مشکلاتتان

کدام کتاب را انتخاب کنم؟

بعد از اینکه خودتان را شناختید و متوجه شدید که دقیقا دنبال چطور کتابی هستید، می‌توانید از جدول زیر منبع مناسب‌تان را انتخاب کنید:

اگه پایه ضعیفی داری یا دهم یازدهمی هستیاگه کنکوری هستی و می‌خوای بیشتر تست بزنیاگه می‌خوای مطالب رو سریع مرور و جمع‌بندی کنیاگه دنبال یه منبع خفنی
جغرافیا تک پایه تست خیلی سبزجغرافیا جامع کنکور خیلی سبزجمع بندی جغرافیا کنکور خیلی سبزآی کیو تاریخ و جغرافیا کنکور گاج
جغرافیا تک پایه رشته انسانی مشاوران آموزشجغرافیا جامع کنکور مهروماهجغرافی کنکور لقمه مهروماهتاریخ و جغرافیا جامع کنکور سه سطحی قلم چی
ماجراهای من و درسام جغرافیای خیلی سبزکتاب تاریخ و جغرافیا آبی قلم چیجیبی نکته باز جغرافیا کنکور خیلی سبز 
 جغرافیا جامع مرجع کنکور کاگو  
 جغرافیا جامع کنکور مشاوران آموزش  
 جغرافیا جامع کنکور میکرو فیلم گاج  

خیلی وقت‌ها داوطلبان انسانی از کمیاب بودن منابع کنکوری شکایت می‌کنند و ممکن است روزها کتاب فروشی‌های مختلف را برای پیدا کردن یک کتاب بگردند، به عنوان یک کنکوری هیچ سرمایه‌ای مهم‌تر از زمانتان ندارید و نباید آن را به هدر بدهید.

پایتخت کتاب مرجع خرید کتاب‌های کنکور انسانی است، در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب همه منابع معرفی شده در این محتوا و نیز همه کتاب‌های پرفروش رشته انسانی با تخفیف ویژه و شگفت انگیزی به فروش می‌رسند. کافی است چند دقیقه زمان بگذارید و اسم منبع مورد نظرتان را در این وب سایت جستجو کنید تا منابع مورد نیاز امسالتان را با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری کنید. .

پایتخت کتاب مرجع خرید کتاب‌های جغرافیا کنکور انسانی است و برای همه کتاب‌های معرفی شده ، تخفیف بالا و ویژه در نظر گرفته است.

بهترین منابع جغرافیا کنکور از نگاه رتبه برترها

ما از رتبه برترها و داوطلبان کنکورهای گذشته در مورد بهترین منابع جغرافیا کنکور انسانی پرس‌وجو کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که سه کتاب زیر از جمله بهترین کتاب‌های کنکوری برای درس جغرافیا هستند:

1- جغرافیا جامع کنکور خیلی سبز

جغرافیا جامع کنکور خیلی سبز

این کتاب بهترین گزینه برای داوطلبان ضعیف است؛ چون لحن درسنامه‌ها صمیمی و روان است و همه نکات کتاب درسی به خوبی پوشش داده شده است. از نقاط قوت این کتاب توجه ویژه به شکل‌ها، نقشه‌ها، نمودارها و جداول کتاب درسی است. تعداد تست‌های این کتاب کافی است و انواع تیپ‌های متداول سوالات کنکور را پوشش می‌دهند.

دانلود بخشی از کتاب
99

2- جغرافیا جامع کنکور مهروماه

جغرافیا جامع کنکور مهروماه

این کتاب یک منبع کامل است و در کنار درسنامه و بانک تست، یکسری ویژه‌های منحصر به فرد هم دارد. برای مثال در هر درس نکات برگزیده در قالب نمودار و جدول مقایسه‌ای ارائه شده‌اند و همراه با این کتاب فلش کارت‌هایی برای مرور و جمع بندی سریع مطالب وجود دارد.

دانلود بخشی از کتاب
99

3- آی کیو تاریخ و جغرافیا کنکور گاج

آی کیو تاریخ و جغرافیا کنکور گاج

بعد از اینکه به کمک یکی از منابع جامع در درس جغرافیا به تسلط رسیدید، می‌توانید از یک منبع سطح بالاتر برای حل سوالات خلاقانه و دشوار استفاده کنید، اکثر رتبه برترها از کتاب آی کیو تاریخ و جغرافیا کنکور گاج به عنوان منبع سطح دوم استفاده کرده‌اند.

بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی 1403؛ منابع رتبه برترها

مقاله مرتبط: بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی 1403؛ منابع رتبه برترها

سخن آخر

شاید مطالب جغرافیا تا حدی یکنواخت باشند و اکثر داوطلبان از به خاطر سپردن اسم کوه‌ها و جلگه‌ها خسته شده باشند؛ اما کمتر پیش می‌آید در کنکور سوال چالشی و سختی از آن طرح شود و واقعا حیف است چنین سوالات نسبتا راحتی را از دست بدهید! با انتخاب یک کتاب کنکوری مناسب برای جغرافیا می‌توانید ارتباط بهتری با آن برقرار کنید و از خواندن این درس بیشتر لذت ببرید.

در این محتوا در مورد بهترین منابع مطالعه جغرافیا کنکور انسانی 1403 صحبت کردیم و در انتها کمی در مورد کتاب‌های برگزیده از نظر رتبه برترها توضیح دادیم. در صورتی که علاقه مندید می توانید مقاله “بهترین منابع کنکور انسانی” را نیز بخوانید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب