اهمیت منابع کمک درسی برای آزمون تیزهوشان؛ پیشنهاد هوش کمپلکس برای تیزهوشان

22 آبان 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 6 دقیقه
اهمیت منابع کمک درسی برای آزمون تیزهوشان؛ پیشنهاد هوش کمپلکس برای تیزهوشان

چندی پیش یکی از والدین نگران از من پرسید آیا کتابی می‌شناسید که موفقیت فرزندم را در آزمون تیزهوشان تضمین کند؟ از آنجایی که مدارس تیزهوشان امکانات آموزشی بسیار خوبی دارند، دغدغه تعداد زیادی از دانش‌آموزان و والدین قبولی در آزمون ورودی این مدارس است. برای موفقیت در چنین رقابت تنگاتنگی باید خودتان را حسابی آماده کنید و از بهترین منابع کمک بگیرید.

اگر قصد دارید در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کنید یا می‌خواهید برای فرزندتان منابعی تهیه کنید که قبولی او را در این مدارس تضمین کند، به ادامه این محتوا توجه کنید؛ چون می‌خواهیم ببینیم که آیا کتاب هوش کمپلکس برای قبولی در آزمون تیزهوشان خوب است؟

 اهمیت منابع کمک درسی برای آزمون تیزهوشان

آزمون تیزهوشان یک فرق بزرگ با سایر آزمون‌های مدارس دارد، آن هم این است که دانش‌آموزان صرفا به کمک اطلاعاتی که از کتاب‌های درسی کسب کرده‌اند نمی‌توانند در این آزمون موفق شوند. برای موفقیت در این آزمون دانش‌آموزان باید مهارت‌هایی مثل استدلال کردن و فکر کردن را هم یاد بگیرند.

پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که متقاضیان شرکت در آزمون تیزهوشان در کنار کتاب‌های درسی به یکسری منابع کمکی هم احتیاج دارند. از آنجایی که تنوع این منابع بالا است، ممکن است دانش‌آموزان برای انتخاب بهترین منبع دچار سردرگمی شوند یا چند منبع مختلف تهیه کنند و در نهایت از هر کدام فقط چند صفحه بخوانند. به همین دلیل تصمیم داریم شما را با یکی از بهترین کتاب‌ها؛ یعنی کتاب هوش کمپلکس آشنا کنیم.

تخفیف یهویی

نگاهی به کتاب هوش کمپلکس

نگاهی به کتاب هوش کمپلکس
کتاب هوش کمپلکس یکی از بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون تیزهوشان است.

محور سوالات آزمون تیزهوشان بر اساس هوش و خلاقیت دانش‌آموز است و برای تقویت این دو سرفصل مهم، کتاب هوش کمپلکس منبع مناسبی به نظر می‌رسد؛ اما چرا؟ بیایید ابتدا یک نگاه کلی به این کتاب بی‌اندازیم.

کتاب هوش کمپلکس شامل تعدادی درسنامه، سوال و تمرین و نیز مثال‌های متنوعی است که علاوه بر به چالش کشیدن خلاقیت و استعداد دانش‌آموزان، نکات مهم و پرتکرار آزمون‌های گذشته را هم به آن‌ها یاد می‌دهند.

این کتاب نخستین منبعی است که بر اساس نظریه هوش‌های چندگانه هاروارد گاردنر تالیف شده است.

چگونه تیزهوشان قبول شویم؟🧠رازهای هک قبولی تیزهوشان!

مقاله مرتبط: چگونه تیزهوشان قبول شویم؟🧠رازهای هک قبولی تیزهوشان!

بررسی سرفصل‌های کتاب هوش کمپلکس

بر اساس نظریه هوش‌های چندگانه هاروارد گاردنر انسان با چند نوع هوش مختلف متولد می‌شود و در هر فردی برخی از این هوش‌ها سطح بالاتری دارند و خبر خوب اینکه هر نوع هوشی قابل رشد و پرورش است. سرفصل‌های کتاب هوش کمپلکس منطبق بر این نظریه مهم هستند، این سر فصل‌ها را در ادامه مشاهده کنید:

  • هوش و استعداد کلامی: توانایی دانش‌آموزان برای ابراز ایده و نظرات خود در موقعیت‌های مختلف.
  • هوش و استعداد غیرکلامی و تصویری: توانایی دانش‌آموزان در درک و ابراز نشانه‌های غیر کلامی مثل زبان بدن.
  • هوش ریاضی و محاسباتی: تقویت توانایی دانش‌آموزان در تحلیل و استدالال مسائل پیچیده.
  • هوش و استعداد فنی و فضایی: تقویت توانایی دانش‌آموزان در شناخت ماشین‌های ساده و داشتن یک دید سه بعدی.
  • سرعت، دقت، توجه و تمرکز: تقویت مهارت مدیریت زمان و افزایش سرعت عمل.
  • پاسخنامه تشریحی حاوی نکات آموزنده مهم
  • نمونه سوالات آزمون‌های تیزهوشان چند سال اخیر

ویژگی‌های کتاب هوش کمپلکس

تعداد کتاب‌ها و فیلم‌های آموزشی برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان کم نیست؛ اما اگر دقت کرده باشید نام هیچ منبعی به اندازه کتاب هوش کمپلکس مهروماه بر سر زبان‌ها نیوفتاده است. دلیل این موضوع ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب است، در جدول زیر ویژگی‌های کتاب هوش کمپلکس را ارائه کرده‌ایم:

ویژگی‌هایی که این کتاب را محبوب دل‌ها کرده
مرجع نگارشنخستین کتاب منطبق بر نظریه هوش‌های چندگانه هاروارد گاردنر
درسنامه‌هاروان، کامل و قابل فهم برای هر دانش‌آموزی
سوالات تالیفیطبقه بندی شده و هدفمند برای آموزش بیشتر دانش‌آموزان و به چالش کشیدن اطلاعات آن‌ها
نمونه سوالات آزمون‌های قبلیبرای آشنایی دانش‌آموزان با روال کلی این آزمون
پاسخنامه‌هاشامل پاسخ دقیق و کامل هر سوال به همراه نکات آموزنده فراوان
دیگر ویژگی‌هاوجود راهنما برای هر فصل، مثال‌های حل‌شده برای یادگیری بیشتر، مطابقت کامل با رویکرد آزمون تیزهوشان

چرا کتاب هوش کمپلکس را پیشنهاد می‌کنیم؟

فقط ما نیستیم که کتاب هوش کمپلکس را به عنوان بهترین منبع برای امتحانات تیزهوشان معرفی می‌کنیم؛ بلکه اگر از دانش‌آموزانی که سال‌های گذشته از این آزمون مهم سربلند بیرون آمده‌اند هم سوال کنید، حتما این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنند. نه تنها شرکت کنندگان آزمون تیزهوشان پس از خرید کتاب هوش کمپلکس نیاز به هیچ کتاب دیگری ندارند، بلکه می‌توانند استعدادهای خود را کشف کنند و بعدها در دوره متوسطه دوم و حتی دانشگاه بر اساس استعدادهایشان فعالیت و تحصیل کنند.

کتاب‌های هوش کمپلکس را می‌توانید با بهترین قیمت و تخفیف ویژه از وب سایت پایتخت کتاب خریداری کنید.

کتاب هوش کمپلکس بهترین و کامل‌ترین منبع برای شرکت در آزمون تیزهوشان است. این کتاب تنها کتابی است که بر اساس بر نظریه هوش‌های چند گانه هاروارد گاردنر نوشته شده و با داشتن درسنامه‌های کامل و قابل فهم، مثال‌ها و تست‌های متنوع تالیفی به همراه سوالات آزمون‌های گذشته، دانش‌آموزان را از خرید هر کتاب دیگری بی‌نیاز می‌کند.

بهترین منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

مقاله مرتبط: بهترین منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

سخن آخر

تحصیل در مدارس خفن و با امکاناتی همچون تیزهوشان می‌تواند به طور کلی آینده و سرنوشت یک دانش‌آموز را تغییر دهد. از آنجایی که بازار رقابت برای تحصیل در این مدارس داغ است و سوالات این آزمون بیشتر هوش و خلاقیت دانش‌آموز را هدف قرار می‌دهند، لازم است برای موفقیت در این آزمون حتما از یک منبع کمک آموزشی مناسب استفاده کنید.

در این محتوا کتاب هوش کمپلکس مهروماه را به عنوان بهترین کتاب برای قبولی در آزمون سرنوشت‌ساز تیزهوشان معرفی کردیم. بخش‌های مختلف کتاب را بررسی کردیم و گفتیم این منبع را می‌توانید با بهترین قیمت از وب سایت پایتخت کتاب خریداری کنید. اگر سوال یا نظری در مورد این کتاب دارید، لطفا آن را در قسمت دیدگاه‌های این محتوا با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
آخرین مقالات پایتخت کتاب