بهترین منابع اقتصاد کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

24 اسفند 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 6 دقیقه
بهترین منابع اقتصاد کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

درس اقتصاد را در کنکور دریابید چون هم به درد دنیا و هم آخرتتان می‌خورد! اکثر بچه‌های انسانی از دروس حل کردنی و دشوار فراری هستند و یک جورایی در این دروس به خودشان اعتماد ندارند. بارها از زبان داوطلبان کنکور انسانی شنیده‌ام که اقتصاد کلا یک کتاب است، مطالبش دشوار و پیچیده است، نمی‌شود به جای مطالعه اقتصاد زمانم را مثلا روی عربی یا علوم و فنون بگذارم؟

باور کنید بین شما و رسیدن به یک درصد عالی برای درس اقتصاد فاصله چندانی نیست؛ به شرط اینکه منابع درست و استانداردی برای یادگیری این درس انتخاب کنید، منابعی که جای خالی یک معلم را برایتان پر کنند. در این محتوا می‌خواهیم بهترین منابع اقتصاد کنکور 1403 را معرفی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

اهمیت درس اقتصاد در کنکور 1403

بیایید با یک محاسبه ساده به شما اثبات کنم که درس اقتصاد در کنکور اهمیت ویژه‌ای دارد! اولین مزیت این درس حجم نسبتا کم آن در مقایسه با اکثر دروس کنکور انسانی است؛ برای مثال حجم مطالب علوم و فنون ادبی را با اقتصاد که فقط یک کتاب است مقایسه کنید.

دومین موضوع این است که وقتی شما در درسی که مورد غفلت رقبایتان واقع می‌شود پیشرفت می‌کنید، ترازتان به طرز باور نکردنی جابه‌جا می‌شود. یادگیری اقتصاد چندان هم کار دشوار و پیچیده‌ای نیست و به شما اطمینان می‌دهم که حتی اگر در وضعیت صفر هم باشید، با انتخاب منبع مناسب‌تان در این درس پیشرفت خواهید کرد. حالا از کجا بفهمم کدام کتاب اقتصاد کنکور مناسب من است؟

تخفیف یهویی

آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

مقاله مرتبط: آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

نکات مهم در انتخاب منابع درس اقتصاد

نکات مهم در انتخاب منابع درس اقتصاد
شما می‌توانید بهترین منابع اقتصاد کنکور 1403 را با توجه به سطح علمی خود در این درس شناسایی کنید.

اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب منابع درس اقتصاد سطح علمی داوطلبان است؛ چون ویژگی‌های برترین منابع کنکوری ارتباط زیادی با سطح علمی داوطلبان دارد. بر این اساس سه نوع منبع داریم:

1- منابع درسنامه محور

تمرکز این منابع روی قسمت درسنامه است؛ یعنی در این کتاب‌ها ما با درس نامه‌های کامل، مفصل و قابل فهم روبه‌رو هستیم. تست‌ها اکثرا استاندارد و در چهارچوب سوالات کنکور هستند و روند آموزشی را در حل تست‌ها هم می‌بینیم.

طبیعتا کتاب‌های درسنامه محور بهترین منابع برای داوطلبان سطح مبتدی هستند.

2- بانک تست‌ها

در این منابع خبری از درسنامه‌های طولانی و مفصل نیست، بلکه مولفان معمولا به درسنامه‌های کوتاه و خلاصه بسنده کرده‌اند و در عوض تمرکز کتاب روی طراحی تست‌های متنوع و فراوان است. این منابع مخصوص داوطلبان سطح متوسط و بالاتر تالیف شده‌اند.

نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

مقاله مرتبط: نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

3- منابع یک سر و گردن بالاتر

زمانی که فکر می‌کنید تست‌های کنکوری و مشابه آن‌ها برایتان بسیار ساده و پیش پا افتاده شده، می‌توانید با حل سوالات خلاقانه، ترکیبی و دشوار یک بار دیگر اطلاعاتتان را به چالش بکشید و یک سروگردن بالاتر از سطح کنکور کار کنید!

بهترین منابع عربی کنکور انسانی 1403

مقاله مرتبط: بهترین منابع عربی کنکور انسانی 1403

برای یادگیری اقتصاد و شروع از صفر این درس باید قدم به قدم پیش بروید، اولین قدم شما تهیه منابع مورد نیازتان است:

1- کتاب درسی اقتصاد

کتاب درسی ناقص است، سوالات کنکور پیچیده‌تر از مطالب کتاب درسی است و هیچ کس با مطالعه کتاب درسی به تنهایی به درصد خوبی نمی‌رسد.

همه این‌ها قبول اما باید قبل از مطالعه منابع کنکوری یک دور کتاب درسی را بخوانید و همه تمرینات آن را حل کنید.

کتاب درسی اقتصاد دهم رشته انسانی را می‌توانید از وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب خریداری کنید.

2- کتاب‌های کنکوری اقتصاد

همان طور که قبلا اشاره کردیم هر داوطلبی باید کتاب کنکوری مناسب سطح خودش را تهیه کند. در جدول زیر بهترین منابع اقتصاد کنکور را برای داوطلبان با سطح علمی مختلف معرفی کرده‌ایم.

3- منابع جمع بندی درس اقتصاد

شاید بخواهید برای جمع بندی درس اقتصاد از کتاب درسی استفاده کنید، اما در نظر، داشته باشید که زمان ما بسیار محدود است و احتمالا فرصت کافی برای مطالعه مجدد کتاب درسی را پیدا نخواهید کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنم برای مرور سریع نکات مهم این درس و نیز حل تیپ‌های مختلف سوالات کنکوری آن، از منابع جمع بندی زیر استفاده کنید:

روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

مقاله مرتبط: روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

بهترین منابع اقتصاد کنکور در یک نگاه

در اینجا خلاصه‌ای از کل مطالب این محتوا را در قالب جدول زیر ارائه کرده‌ایم. با کمک جدول زیر داوطلبان بر اساس سطح درسی خود به راحتی می‌توانند منابع مورد نیاز خود را شناسایی کنند.

همه منابع زیر را می‌توانید با تخفیف ویژه از وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب خریداری کنید و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید؛ چرا که پایتخت کتاب جدیدترین کتاب های کنکور را برای داوطلبان رشته انسانی فراهم می کند.

اگه صفری و به دنبال منابع درسنامه محوریاگه اوضاع بد نیست اما می‌خوای بیشتر تست بزنیاگه خیلی خفنی و از سوالای تکراری خسته شدیاگه می‌خوای مرور کنی
اقتصاد دهم تست خیلی سبزاقتصاد دهم جامع قلم چیتیزشیم اقتصاد کنکور مشاوران آموزشجمع بندی اقتصاد کنکور خیلی سبز
ماجراهای من و درسام اقتصاد دهم خیلی سبزاقتصاد کنکور رشته انسانی آبی قلم چیموج آزمون اقتصاد کنکور الگواقتصاد کنکور لقمه مهروماه
اقتصاد کامل کنکور میکرو فیلم گاجاقتصاد جامع کنکور مهروماهفصل آزمون اقتصاد کنکور خیلی سبزفصل آزمون اقتصاد کنکور خیلی سبز 
اقتصاد دهم رشته انسانی مشاوران آموزشاقتصاد جامع مرجع کنکور کاگوآی کیو اقتصاد کنکور گاجمسایل اقتصاد کنکور موضوعی مشاوران آموزش 
 اقتصاد جامع کنکور مشاوران آموزش  
بهترین منابع روانشناسی کنکور 1403، منابع رتبه برترها

مقاله مرتبط: بهترین منابع روانشناسی کنکور 1403، منابع رتبه برترها

سخن آخر

اکثر اوقات شکاف بزرگی که بین داوطلبان و برخی دروس در کنکور می‌افتد به خاطر تدریس و یادگیری ناقص آن درس است؛ اما اگر آرزوی قبولی در رشته‌های تاپ را در سر دارید باید به جنگ تک تک نقاط ضعفتان بروید. حتی اگر در مدرسه تدریس خوبی برای درس اقتصاد دریافت نکرده‌اید، می‌توانید با کمک منابع مناسب و استاندارد اقتصاد کنکور به راحتی از پس حل این مشکل برآیید.

در این محتوا در مورد ویژگی‌های بهترین منابع اقتصاد کنکور صحبت کردیم و برای داوطلبان در سطح‌های مختلف بهترین منابع اقتصاد کنکور 1403 را معرفی کردیم. در صورتی که علاقه مندید می توانید مقاله “بهترین منابع کنکور انسانی” را بخوانید. اگر شما هم به خاطر استفاده از کتاب کمک درسی خاصی موفق شده‌اید در درس اقتصاد پیشرفت کنید، خوشحال می‌شویم تجربه خودتان را در قسمت دیدگاه این محتوا ثبت کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. صدرا آبان 18, 1402

    خداوکیل؟

آخرین مقالات پایتخت کتاب