برنامه ریزی کنکور هنر 1403 ؛ برنامه یکساله رایگان

09 اسفند 1402
امیرحسین میری
زمان مطالعه : 9 دقیقه
برنامه ریزی کنکور هنر 1403 ؛ برنامه یکساله رایگان

با یک جستجوی کوچک در گوگل می‌توانید به اطلاعات زیاد و متنوعی در مورد کنکور گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و انسانی دسترسی پیدا کنید. اما آیا چنین اطلاعات کامل و جامعی در مورد کنکور هنر وجود دارد؟ احتمالا به عنوان داوطلب کنکور هنر، سوالات زیادی در مورد نحوه برنامه ریزی و مطالعه دروس این رشته دارید و شاید تا کنون به پاسخ درستی برای پرسش‌هایتان نرسیده‌اید

برخی از داوطلبان برای برنامه ریزی کنکور هنر از یک مشاور تخصصی کمک می‌گیرند؛ اما با دانستن اصول برنامه ریزی خودتان هم می‌توانید برنامه شخصی‌تان را تنظیم کنید. در این مقاله با کمک هم هر آنچه که برای برنامه ریزی کنکور هنر 1403 لازم است را یاد می‌گیریم.

چطور استارت برنامه ریزی کنکور هنر 1403 را بزنم؟

اکثر متقاضیان کنکور هنر داوطلبانی هستند که در یکی از گروه‌های آزمایشی تجربی، ریاضی یا انسانی شرکت کرده‌اند و شرکت در کنکور هنر را به عنوان اولویت بعدی خود در نظر دارند. اما اگر شرکت در کنکور هنر هدف اصلی شما است و می‌خواهید برنامه ریزی برای آن را به طور جدی انجام دهید، لازم است استارت مطالعه را از تابستان سال دوازدهم بزنید.

اگر داوطلب پشت کنکوری هستید که در کنکور یکی از گروه‌های آزمایشی دیگر به هدف دلخواهتان نرسیده‌اید و قصد دارید شانستان را در رشته هنر امتحان کنید، زمان را از دست ندهید و بلافاصله بعد از دریافت نتایج اولیه کنکور، مطالعه و برنامه ریزی را شروع کنید. دروس تخصصی رشته هنر را دست کم نگیرید و در بازه تابستان سعی کنید یک اطلاعات اولیه و پایه‌ای از همه دروس کسب کنید.

تخفیف یهویی

بنابراین افرادی که قصد شرکت درکنکور هنر را دارند، بهتر است استارت مطالعه را از تابستان دوازدهم بزنند؛ ولی داوطلبان پشت‌کنکوری پس از دریافت نتایج اولیه کنکور باید برنامه ریزی و مطالعه را شروع کنند.

از کی برای کنکور 1404 شروع کنیم؟ برای شروع دیر نیست؟

مقاله مرتبط: از کی برای کنکور 1404 شروع کنیم؟ برای شروع دیر نیست؟

مزایای برنامه ریزی برای کنکور هنر 1403

اکثر افراد زمانی که می‌خواهند یک کار مهم را در مدت زمان محدودی انجام دهند، دچار استرس و آشفتگی ذهنی می‌شوند و ممکن است زمان را از دست بدهند یا آنطور که می‌خواهند نتیجه نگیرند. این موضوع برای داوطلبان کنکوری هم صدق می‌کند، در واقع بخش زیادی از فشار روانی و اضطراب در سال کنکور، به دلیل نداشتن یک برنامه درست و منسجم است. از نظر افراد موفق برنامه ریزی برای کنکور این مزایا را دارد:

  • اتمام به موقع دروس
  • مرور منظم مطالب و رسیدن به تسلط
  • افزایش تمرکز و کاهش حواس‌پرتی
  • استفاده بهینه از زمان و انرژی
  • افزایش کیفیت مطالعه
  • رسیدگی به کارهای شخصی
  • تنظیم ساعت خواب و داشتن استراحت کافی
سبک زندگی کنکوری ها، لایف استایل رتبه برترها چگونه است؟

مقاله مرتبط: سبک زندگی کنکوری ها، لایف استایل رتبه برترها چگونه است؟

آشنایی با انواع برنامه ریزی برای کنکور

برای موفقیت در کنکور هنر 1403 باید سه نوع برنامه ریزی متفاوت داشته باشید، در واقع باید ابتدا مشخص کنید که در طول سال تحصیلی قرار است چه کارهایی را انجام دهید بعد برای هر ماه و هر روزتان برنامه دقیقی بریزید. به همین منظور در ادامه در مورد انواع برنامه ریزی برای کنکور صحبت می‌کنیم:

  • برنامه بلند مدت: هر داوطلب کنکوری باید بداند که مطالعه هر درسی را در چه زمانی به پایان برساند، کی مرور را شروع کند و در هر بازه زمانی چطور برنامه ریزی کند. هدف از تنظیم برنامه بلند این موارد است، اگر به این فکر می‌کنید که تنظیم چنین برنامه‌ای کار دشوار و تخصصی است درست فکر کرده‌اید!

راه‌حل: برای تنظیم برنامه بلند مدت از یک مشاور کمک بگیرید یا طبق برنامه راهبردی آزمون‌ها عمل کنید. با یک نگاه به برنامه راهبردی آزمون‌ها متوجه می‌شوید که قرار است چه کارهایی را در چه زمان‌هایی انجام دهید.

  • برنامه میان مدت: حتما توجه کرده‌اید که مشاوران یک برنامه هفتگی یا دو هفته‌ای به داوطلبان می‌دهند یا برنامه هر آزمون شامل یک بازه معمولا دو هفته‌ای است؛ این همان برنامه میان مدت است. در این برنامه بازه زمانی محدودتر می‌شود و برای مثال شما می‌دانید که برای یک هفته باید چه دروسی و از هر درس کدام مباحث را بخوانید.
  • برنامه کوتاه مدت: این برنامه را باید حتما خود داوطلب تنظیم کند، تنظیم کردن برنامه کوتاه مدت اصلا کار سختی نیست! کافی است طبق برنامه میان مدت مشخص کنید که قرار است کدام مباحث را بخوانید و بعد بر اساس تعداد جلساتی که برای هر درس نیاز دارید و ساعت مطالعه روزانه، برنامه را تنظیم کنید.
برنامه ریزی برای کنکور 1403 به سبک رتبه برترها

مقاله مرتبط: برنامه ریزی برای کنکور 1403 به سبک رتبه برترها

اصول مهم برای برنامه ریزی کنکور هنر 1403

قبل از اینکه سر اصل مطلب برویم و دقیقا به شما بگویم که چطور یک برنامه برای خودتان بنویسید، می‌خواهم توجهتان را به برخی از اصول مهم برنامه ریزی برای کنکور جلب کنم:

  • برنامه هیچ داوطلب دیگری را کپی نکنید، برنامه هرکسی باید طبق هدف او، نقاط ضعف و قوت و ساعت مطالعه روزانه‌اش تنظیم شود.
  • لطفا سنگ بزرگ برندارید! ابتدا با کمترین ساعت مطالعه‌ای که می‌توانید، شروع کنید تا به درس خواندن عادت کنید و ساعت مطالعه‌تان ثابت شود بعد کم کم هر هفته یک ساعت به ساعت مطالعه‌تان اضافه کنید.
  • در زمان نوشتن برنامه اصل تنوع دروس را فراموش نکنید، در برنامه هر روز باید حداقل سه درس مختلف را قرار دهید.
  • در هر برنامه‌ای باید تایم‌های جبرانی را هم لحاظ کنید، حواستان باشد که به بهانه تایم‌های جبرانی تنبلی نکنید!
  • در هر برنامه‌ای باید هم حجم دروس و هم زمان مورد نیاز برای مطالعه دروس و حتی تعداد و نوع تست‌ها مشخص شود.

گام به گام تا نوشتن برنامه برای کنکور هنر 1403

فکر می‌کنم تا اینجای محتوا ذهنتان برای نوشتن برنامه آماده شده و حالا وقت آن رسیده که به اصل مطلب بپردازیم! برای نوشتن برنامه کنکور هنر 1403 گام به گام مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک کاغذ بردارید و به این سوالات پاسخ دهید، هدف من چیست؟ برای رسیدن به این هدف به چه ساعت مطالعه‌ای نیاز دارم؟ در حال حاضر توانایی چند ساعت مطالعه را در طول روز دارم؟ در کدام دروس ضعف دارم؟ در کدام دروس قوی هستم؟
  • هفته اول با حداقل ساعت مطالعه‌ای که در توان دارید شروع کنید تا به درس خواندن عادت کنید.
  • از روی برنامه میان مدت، برنامه هر روزتان را تنظیم کنید. مثلا قرار است این هفته یک فصل ترسیم فنی، نصف فصل مبانی تصویرسازی و یک فصل فیزیک 1 بخوانید، حالا با توجه به ساعت مطالعه روزانه، تقسیم کنید که هر روز چند صفحه از هر درس را بخوانید تا کل مباحث هفته را پوشش دهید.
  • یک جدول بکشید و برنامه کل هفته را در آن بنویسید، در این جدول ساعت مطالعه دروس، ساعت شرکت در کلاس‌ها و مدرسه را هم در نظر بگیرید.

نمونه برنامه ریزی کنکور هنر 1403

در ادامه یک نمونه از برنامه ریزی کنکور هنر 1403 را ارائه می‌دهیم که کاملا متوجه شوید که برنامه شخصی‌تان باید چه چهارچوبی داشته باشد. می‌توانید از این برنامه ایده بگیرید و آیتم‌های موجود در آن را طبق برنامه میان مدت خودتان تغییر دهید اما کلیات را حتما رعایت کنید. برای دسترسی رایگان به مطالب مشاوره‌ای و انگیزشی و اطلاع از جدیدترین اخبار کنکوری، می‌توانید به وب سایت پایتخت کتاب (بانک کتاب پایتخت) مراجعه کنید.

اسم درس/ ایام هفتهتاریخ هنر ایران 2 ساعتفیزیک  1/30 ساعتترسیم فنی و نقشه‌کشی 1/30 ساعتمبانی تصویرسازی2 ساعتشناخت مواد و مصالح 1 ساعت
شنبهدرس اول در سه جلسه 20تست آموزشیفیزیک 1 نصف فصل اول در چهار جلسه همراه 25 تست آموزشیفصل اول همراه 20 تست آموزشیدوازدهم نصف فصل اول تا پایان هفته 20 تست آموزشیچون ضعف دارم هر شب یک ساعت از کتاب درسی و درسنامه مطالعه شود
یکشنبهدرس اول در سه جلسه 20تست آموزشیفیزیک 1 نصف فصل اول در چهار جلسه همراه 25 تست آموزشیفصل دوم در دو جلسه همراه 20 تست آموزشیدوازدهم نصف فصل اول تا پایان هفته 20 تست آموزشیچون ضعف دارم هر شب یک ساعت از کتاب درسی و درسنامه مطالعه شود
دوشنبهدرس اول در سه جلسه 20تست آموزشیفیزیک 1 نصف فصل اول در چهار جلسه همراه 25 تست آموزشیفصل دوم در دو جلسه همراه 20 تست آموزشیدوازدهم نصف فصل اول تا پایان هفته 20 تست آموزشیچون ضعف دارم هر شب یک ساعت از کتاب درسی و درسنامه مطالعه شود
سه‌شنبهدرس دوم در دو جلسه 20تست آموزشیفیزیک 1 نصف فصل اول در چهار جلسه همراه 25 تست آموزشیجبرانیدوازدهم نصف فصل اول تا پایان هفته 20 تست آموزشیچون ضعف دارم هر شب یک ساعت از کتاب درسی و درسنامه مطالعه شود
چهارشنبهدرس دوم در دو جلسه 20تست آموزشیجبرانیمرور فصل اول و دوم با تستجبرانیجبرانی
پنج شنبهتهیه خلاصه برای درس اول و دوممرور نصف فصل اول فیزیک 1 دوازدهم نصف فصل اول تا پایان هفته 20 تست آموزشیچون ضعف دارم هر شب یک ساعت از کتاب درسی و درسنامه مطالعه شود
جمعهمرور درس اول و دوم و حل 30 تست زماندارجبرانی یا استراحتجبرانی یا استراحتجبرانی یا استراحتجبرانی و استراحت

توجه داشته باشید که هنگام نوشتن برنامه مسائل جسمانی و روحی خود را در نظر بگیرید و کاملا واقع بین باشید. وقتی رعایت برنامه برایتان به حالت روتین درآمد، به مرور زمان آن را سنگین‌تر کنید.

چند سوال متداول

چطور استارت برنامه ریزی کنکور هنر 1403 را بزنم؟

از تابستان و با مطالعه دروس تخصصی رشته هنر شروع کنید، سعی کنید در بازه تابستان هر درس را حداقل یک دور مطالعه کنید.

مزایای برنامه ریزی برای کنکور هنر 1403 چیست؟

کاهش استرس و آشفتگی ذهنی، استفاده بهینه از زمان، افزایش کیفیت مطالعه، اتمام به موقع دروس، تنظیم ساعت خواب و داشتن استراحت کافی.

چطور برای کنکور هنر 1403 برنامه ریزی کنیم؟

در این محتوا گام به گام در مورد تنظیم برنامه برای کنکور هنر 1403 صحبت کردیم. برای مطالعه مقالات رایگان مشاوره‌ای و انگیزشی و اطلاع از جدیدترین اخبار کنکور، به وب سایت پایتخت کتاب مراجعه کنید.

درباره نویسنده

امیرحسین میری

نویسنده : امیرحسین میری

دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی تجزیه دانشگاه صنعتی شریف، دانش آموخته برتر المپیاد علمی دانشجویی کشور، عضو بنیاد ملی نخبگان، مدرس شیمی پایه و کنکور و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. مری اردیبهشت 5, 1403

    درود،
    برنامه ریزی دکترای هنر رو هم دارین ایا

    • پایتخت کتاب اردیبهشت 5, 1403

      سلام پایتختی عزیز💙 برای اون مقطع رو خیر متاسفانه

  2. محدثه مهر 12, 1402

    مشاوره

  3. محبوبه تیر 24, 1402

    سلام من کتابی سوالات کنکور هنر رو داره برای انتشارات شباهنگ رو پیدا نمیکنم میشه راهنمایی کنید؟

آخرین مقالات پایتخت کتاب