بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی 1403؛ منابع رتبه برترها

05 فروردین 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 9 دقیقه
بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی 1403؛ منابع رتبه برترها

تاریخ یکی از دروس حفظی و پردردسر کنکور انسانی است به همین دلیل اکثر داوطلبان از مطالعه این درس شانه خالی می‌کنند؛ اما آیا تا کنون به این فکر افتاده‌اید که با کمک منابع تاریخ کنکور دیدگاهتان را به این درس بهتر کنید؟ در واقع در کتاب‌های تاریخ کنکور انسانی، از روش‌هایی مثل نمودار درختی جداول و رمزگذاری برای به خاطر سپردن مطالب این درس استفاده شده است. به علاوه حل تست برای درس تاریخ، حفظ کردن نکات ریز را برای شما آسان می‌کند.

توصیه می‌کنم برای آشتی با این درس در کنار مطالعه کتاب درسی، از کتاب‌های کمک درسی تاریخ کنکور انسانی استفاده کنید. بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی 1403 کدامند؟ بیایید در ادامه با هم این موضوع را بررسی کنیم!

با درس تاریخ کنکور آشتی کنید!

به خاطر سپردن رخدادهای مهم تاریخی و سال وقوع آن‌ها واقعا کار دشوار و خسته کننده‌ای است؛ اما رسیدن به هدفتان یعنی موفقیت در کنکور انسانی قطعا ارزشش را دارد که به خودتان سختی بدهید! ضریب درس تاریخ در کنکور انسانی با ضریب دروسی مثل فلسفه و منطق و عربی برابری می‌کند، از طرفی مطالب کتاب‌های تاریخ به هیچ عنوان پیچیدگی دروس فلسفه یا عربی را ندارد.

این یعنی اگر با درس تاریخ آشتی کنید، می‌توانید تا حدی کم کاری در دروس با ضریب یکسان اما مطالب دشوارتر را جبران کنید.

تخفیف یهویی

کتاب‌های کمک درسی تاریخ کنکوری کار را برای شما راحت کرده‌اند، این کتاب‌ها مطالب حفظی و فرار را ماهرانه در قالب تست، نمودار، جدول و… آنقدر تکرار می‌کنند تا ملکه ذهنتان شوند.

بهترین منابع جغرافیا کنکور انسانی 1403

مقاله مرتبط: بهترین منابع جغرافیا کنکور انسانی 1403

بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی 1403

بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی 1403
مطالعه بهترین منابع تاریخ برای موفقیت در کنکور انسانی لازم و ضروری است.

برای کسب درصد بالا در درس تاریخ کنکور به چند کتاب نیاز دارید. اولین منبع کتاب درسی است که باید ابتدا مطالب را از روی کتاب درسی مطالعه کنید، بعد باید درسنامه مربوط به آن مطلب را از روی کتاب کنکوری مناسب خودتان بخوانید و برای یادگیری بیشتر، تعدادی تست آموزشی کار کنید.

در انتها برای اینکه فراموشی مطالب را به حداقل برسانید، لازم است مطالب خوانده شده را بارها مرور کنید، طبیعتا برای مرور آسان و سریع مطالب درس تاریخ به یک سری کتاب‌های خلاصه و جمع‌وجور احتیاج دارید.

نحوه صحیح مرور مطالب خوانده شده؛ بهترین ابزارها برای مرور کردن مطالب

مقاله مرتبط: نحوه صحیح مرور مطالب خوانده شده؛ بهترین ابزارها برای مرور کردن مطالب

کتاب درسی لازم است اما کافی نیست!

مهم‌ترین منبع برای مطالعه تاریخ کنکور، کتاب درسی است اما این منبع به هیچ عنوان کافی نیست!

می‌دانید که سوالات کنکور به صورت تستی هستند و سبک این سوالات طی چند سال اخیر تغییر کرده و به سمت مفهومی شدن پیش رفته است. برای کسب درصد خوب در هر درسی از جمله تاریخ، باید شما هم تا می‌توانید تست بزنید. از طرفی برای یادگیری برخی مفاهیم کتاب درسی، به درسنامه کتاب‌های کمک آموزشی و کنکوری نیاز خواهید داشت.

اگر به دنبال جدیدترین چاپ کتاب‌های درسی تاریخ هستید، می‌توانید به وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب سر بزنید. در کنکور سوالات درس تاریخ از کتاب‌های درسی زیر طرح می‌شود:

آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

مقاله مرتبط: آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

نکات مهم برای انتخاب بهترین منابع تاریخ کنکور

برای اینکه بفهمید از بین منابع موجود کدام کتاب‌های تاریخ کنکوری برای شما مناسب‌تر هستند، باید سطح علمی خودتان را در نظر بگیرید.

اگر واقعا در درس تاریخ ضعف دارید، بهتر است از کتاب‌های تک پایه استفاده کنید؛ چون درسنامه این کتاب‌ها کامل و مفصل است و اکثر تست‌ها استاندارد و متوسط هستند.

همچنین، لازم است زمان را هم در نظر بگیرید، اگر داوطلب کنکوری هستید و تا برگزاری کنکور زمان زیادی ندارید، بهتر است از کتاب‌های جامع با درسنامه خلاصه و تعداد تست بیشتر استفاده کنید. در کل برای انتخاب بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی 1403 به نکات زیر توجه کنید:

  • سطح علمی‌تان
  • حجم کتاب
  • زمان باقی مانده تا کنکور
  • سطح و تعداد تست‌ها

بهترین منابع درسنامه محور تاریخ کنکور

داوطلبانی که در درس تاریخ سطح علمی ضعیفی دارند، لازم است تمرکزشان را روی یادگیری مطالب کتاب درسی بگذارند، به همین دلیل کتاب‌های تک پایه و درسنامه محور بیشتر به درد این داوطلبان می‌خورند. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که:

کتاب‌های تک پایه و درسنامه محور حجم زیادی دارند و باید این کتاب‌ها را از ابتدای سال تحصیلی یا تابستان تهیه کنید تا زمان کافی برای مطالعه آنها داشته باشید.

بهترین منابع درسنامه محور تاریخ کنکور عبارتند از:

بهترین منابع جامعه شناسی کنکور انسانی 1403

مقاله مرتبط: بهترین منابع جامعه شناسی کنکور انسانی 1403

بهترین کتاب‌های تست تاریخ کنکور انسانی 1403

بیشتر حجم کتاب‌های جامع به تست و سوال اختصاص دارد و درسنامه‌ها خلاصه و کاربردی هستند و از آنجایی که کنکوری‌ها زمان محدودی در اختیار دارند، کتاب‌های تست جامع بهترین انتخاب برای آن‌ها محسوب می‌شوند. درسنامه این کتاب‌ها بیشتر برای مرور مطالب کتاب درسی کاربرد دارند.

پس اگر در درس تاریخ ضعف پایه‌ای دارید، در کنار کتاب‌های جامع (برای حل تست)، از کتاب‌های درسنامه محور و تک پایه هم استفاده کنید.

بهترین کتاب‌های تست تاریخ کنکور انسانی 1403 عبارتند از:

نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

مقاله مرتبط: نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

بهترین منابع جمع بندی تاریخ کنکور

اینکه بخواهید سر جلسه کنکور و در زمان بسیار کوتاهی، تمام جزئیات و نکات ریز درس تاریخ را یادآوری کنید واقعا کار دشواری است. البته اگر طی چند هفته پایانی یک دور مطالب این درس را مرور کنید، سر جلسه کنکور حافظه کوتاه مدتتان به کمک شما می‌آید و یادآوری نکات برایتان بسیار راحت‌تر خواهد بود. برای مرور این درس می‌توانید از منابع جمع بندی درس تاریخ که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم، استفاده کنید:

روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

مقاله مرتبط: روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

بالاخره کدام کتاب را بخرم؟

از بین کتاب‌هایی که معرفی کردید، بالاخره کدام کتاب را بخرم؟ در جدول زیر به این سوال پاسخ داده‌ایم اما اگر می‌خواهید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید، بهتر است از هر کتاب یک نمونه کوتاه مطالعه کنید تا متوجه شوید که با کدام منبع بهتر می‌توانید ارتباط برقرار کنید.

اگه دنبال درسنامه‌های مفصل هستیاگه می‌خوای بیشتر تست بزنیاگه می‌خوای مطالبو سریع مرور کنی اگر خیلی خفنی و میخوای سنگین کار کنی
تاریخ تک پایه تست خیلی سبز  تاریخ جامع کنکور رشته انسانی خیلی سبز  جیبی نکته باز تاریخ کنکور خیلی سبزآی کیو تاریخ و جغرافیا کنکور گاج
ماجراهای من و درسام تاریخ ایران و جهان تک پایه خیلی سبز  تاریخ جامع کنکور مشاوران آموزش  تاریخ کنکور لقمه مهروماهتاریخ و جغرافیا جامع کنکور سه سطحی قلم چی
تاریخ دوازدهم رشته انسانی مشاوران آموزش  تاریخ جامع کنکور میکرو فیلم گاج   موج آزمون تاریخ و جغرافیا کنکور الگو
 کتاب تاریخ و جغرافیا آبی قلم چی    
 تاریخ جامع کنکور مهروماه    

دیگر نیازی نیست برای تهیه کتاب‌های کنکوری مورد نیازتان از منزل خارج شوید و زمان با ارزشتان را هدر دهید! بلکه می‌توانید همه منابع تاریخ کنکور انسانی 1403 را در عرض چند دقیقه و با یک جستجوی کوچک در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب بیابید و یک خرید لذت‌بخش و به صرفه را تجربه کنید.

پایتخت کتاب مرجع خرید کتاب‌ های تاریخ کنکور انسانی است و برای همه کتاب‌های معرفی شده در این محتوا، تخفیف عالی و ویژه در نظر گرفته است. علاوه بر این، می توانید در این مجوعه اقدام به خرید کتاب های کنکور انسانی کنید و خیلی زود تمامی کتاب ها را درب منزل تحویل بگیرید.

برترین منابع تاریخ کنکور از دیدگاه پایتخت کتاب و رتبه برترها

بعد از پرس‌وجو و نظر سنجی از داوطلبان مختلف و بررسی‌های کارشناسان تیم پایتخت کتاب، به این نتیجه رسیدیم که منابع زیر بهترین کتاب‌های تاریخ کنکور انسانی هستند. این شما و این کتاب‌های برگزیده درس تاریخ کنکور از نگاه پایتخت کتاب:

1- تاریخ جامع کنکور رشته انسانی خیلی سبز

تاریخ جامع کنکور رشته انسانی خیلی سبز

در درسنامه این کتاب مطالب کتاب درسی در قالب نمودار و جدول مرتب شده و همین موضوع به ذهن داوطلبان نظم می‌دهد و کمک می‌کند نکات حفظی را بهتر به خاطر بسپارند. تعداد تست‌های این کتاب کاملا کافی است و اکثر سوالات استاندارد هستند؛ در نتیجه این کتاب منبع مناسبی برای داوطلبان متوسط است.

2- تاریخ جامع کنکور مشاوران آموزش

تاریخ جامع کنکور مشاوران آموزش

درسنامه‌های این کتاب به صورت خلاصه نوشته شده‌اند و بیشتر به درد مرور مطالب و نکات مهم می‌خورند؛ پس هرگز درسنامه این کتاب نمی‌تواند جایگزین کتاب درسی شود. به نظر می‌رسد که این منبع از لحاظ تنوع تست و تیپ‌بندی سوالات بهتر از کتاب خیلی سبز عمل کرده است.

دانلود بخشی از کتاب
99

3- تاریخ جامع کنکور میکرو فیلم گاج

تاریخ جامع کنکور میکرو فیلم گاج

تعداد سوالات این کتاب تقریبا به اندازه دو منبع قبلی است اما درسنامه‌ها مفصل‌تر و غنی‌تر هستند و این درسنامه‌ها حتی برای داوطلبان بسیار ضعیف هم قابل استفاده‌اند. نکته مهم دیگر در مورد این منبع، امکان دسترسی به 21 ساعت فیلم آموزشی رایگان با اسکن کیوآرکد است.

سخن آخر

درس تاریخ یکی از دروس حفظی کنکور است، از این رو به نظر اکثر داوطلبان مطالعه این درس دردسر زیادی دارد و احتمال فراموشی مطالب آن بالا است. البته از آنجایی که حجم مطالب دشوار و مفهومی درس تاریخ کم است، کسب درصد بالا برای این درس کار دشواری نیست.

برای رسیدن به درصد بالا و حتی 100 زدن درس تاریخ در کنکور سراسری، مهم‌ترین کار انتخاب هوشمندانه منابع است. در این محتوا در مورد ویژگی‌های بهترین کتاب‌های تاریخ کنکور صحبت کردیم و بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی 1403 را متناسب با سطح علمی داوطلبان و نیازهای آن‌ها معرفی کردیم. در صورتی که علاقه مندید مقاله “بهترین منابع کنکور انسانی” را نیز بخوانید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. سیاوش شهریور 25, 1402

    همه منابع رو تهیه کن و همه تستارو بزن تا بتونی درصد خوبی بگیری. درسنامه هم از یک منبع و کتاب درسی استفاده کن!

آخرین مقالات پایتخت کتاب