بهترین منابع جامعه شناسی کنکور انسانی 1403

24 اسفند 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 10 دقیقه
بهترین منابع جامعه شناسی کنکور انسانی 1403

تعداد درس‌هایی که می‌توانید روی 100 زدن آن‌ها در کنکور حساب کنید زیاد نیستند، درس جامعه شناسی یا علوم اجتماعی یکی از دروسی است که به شدت در رتبه شما تاثیر گذار است، مطالعه این درس خیلی از شما انرژی نمی‌گیرد اما بازدهی آن بالا است. آیا همه داوطلبان موفق به کسب چنین نتایج درخشانی می‌شوند؟

برای رسیدن به درصد بالای این درس باید یک فوت مهم کوزه‌گری را بدانید و آن هم انتخاب صحیح کتاب‌های جامعه شناسی کنکور است. اشتباه داوطلبان این است که تصور می‌کنند مطالب جامعه شناسی راحت است و نیازی به وسواس نشان دادن برای انتخاب منابع نیست! انتخاب کتاب تست و جمع بندی برای این درس به حدی مهم است که ما این محتوا را به بررسی موشکافانه بهترین منابع جامعه شناسی کنکور انسانی 1403 اختصاص داده‌ایم.

چرا جامعه شناسی یک درس رتبه‌آور است؟

شما در دو صورت می‌توانید در کنکور از رقبایتان جلو بزنید، یا در یک درس دشوار درصد خوبی کسب کنید یا یک درس متوسط را صد بزنید! صد زدن در کنکور واقعا امکان دارد من شخصا این کار را انجام داده‌ام و تصور می‌کنم همان یک درصد تراز من را دگرگون کرد. جامعه شناسی یا علوم اجتماعی درس دشوار و مفهومی نیست و می‌تواند یک گزینه خوب برای سرمایه گذاری باشد.

با این اوصاف چرا همه این درس را 100 نمی‌زنند؟ چون اکثر داوطلبان جامعه شناسی را دست کم می‌گیرند و مثل ریاضی یا فلسفه به دنبال بهترین منابع برای جامعه شناسی کنکور نیستند. اینجاست که شما با انتخاب هوشمندانه منابع کنکوری این درس، می‌توانید متفاوت باشید!

تخفیف یهویی

موفقیت در کنکور انسانی ؛ راز موفقیت کنکور انسانی چیست؟

مقاله مرتبط: موفقیت در کنکور انسانی ؛ راز موفقیت کنکور انسانی چیست؟

منابع مورد نیاز برای درس جامعه شناسی کنکور

برای موفقیت در کنکور مهم‌ترین و اولین کاری که لازم است انجام دهید انتخاب صحیح و هوشمندانه منابع است. منابعی که به درستی و دقیقا مطابق نیاز شما انتخاب شده‌اند، می‌توانند جای شرکت در کلاس‌های کنکوری خفن و پرهزینه را بگیرند.

با اینکه تعداد کتاب‌های کنکوری استاندارد و خوب کم نیستند؛ اما متاسفانه هنوز داوطلبان نمی‌دانند چطور انتخاب کنند و بر چه اساس تصمیم بگیرند. در ادامه شما را برای انتخاب صحیح برترین منابع جامعه شناسی کنکور کمک می‌کنیم.

شرکت در کلاس کنکور؛ آیا برای کنکور حتما باید کلاس بروم؟

مقاله مرتبط: شرکت در کلاس کنکور؛ آیا برای کنکور حتما باید کلاس بروم؟

کتاب درسی واجب اما ناقص!

توصیه می‌کنیم برای مطالعه درس جامعه شناسی دو کار را انجام ندهید؛ اول اینکه کتاب درسی را حذف نکنید و دوم اینکه فقط روی کتاب درسی حساب نکنید!

منبع طراحان کنکور همین مطالب کتاب درسی است و چیزی فراتر از آن نیست و کمترین کار هر داوطلب فهم و یادگیری مطالب کتاب درسی است؛ اما کتاب درسی به تنهایی جوابگو نیست.

اگر کتاب‌های درسی‌تان کهنه شده‌اند و تمایل به خرید کتاب درسی دارید، کافی است اسم و پایه کتاب درسی مورد نظرتان را در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب جستجو کنید تا به جدیدترین و باکیفیت ترین چاپ آن ها دسترسی داشته باشید. کتاب‌های درسی زیر منابع درس جامعه شناسی (علوم اجتماعی) کنکور انسانی 1403 هستند:

آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

مقاله مرتبط: آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

منابع کمک درسی جامعه شناسی کنکور انسانی

حتما پیش آمده که یک پاراگراف را چند بار از کتاب درسی بخوانید اما باز هم متوجه آن نشوید، از این گذشته طراحان سوال خیلی هنرمندانه با همین مطالب کتاب درسی بازی می‌کنند و چنان سوالات ترکیبی و خلاقانه‌ای طرح می‌کنند که داوطلبان حسابی گمراه می‌شوند.

برای فهم بهتر مطالب کتاب درسی و فرار از دام‌ها و حقه‌های طراحان کنکور، لازم است بهترین منابع را برای درس جامعه شناسی گلچین کنید، این منابع بسیار متنوع هستند و هر کدام برای هدف خاصی تالیف شده‌اند.

بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی 1403

مقاله مرتبط: بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی 1403

معیارهای انتخاب کتاب‌های کنکوری علوم اجتماعی

از کجا بفهمیم کدام کتاب برای ما مناسب است؟ کتاب‌های کنکوری را بر چه اساس انتخاب کنیم؟ اینکه نظر رتبه برترها یا مشاوران را در مورد بهترین منابع بپرسید کار غلطی نیست؛ اما باید قبل از اینکه تصمیم نهایی‌تان را بگیرید به چند سوال زیر پاسخ دهید:

  • برای این درس در چه سطحی هستم؟
  • آیا به منبعی با درسنامه قوی نیاز دارم؟
  • آیا نیاز به حل تست بیشتر دارم؟
  • تا برگزاری کنکور چقدر وقت دارم؟
  • ویژگی‌های فلان کتاب یا منبع چقدر با نیازهای من هم‌خوانی دارد؟

برترین منابع درسنامه محور جامعه شناسی

تفاوت کتاب‌های تک پایه با کتاب‌های جامع و بانک تست‌ها، این است که در کتاب‌های تک پایه درسنامه مهم‌ترین قسمت است و چه در تست‌ها و چه در درسنامه‌ها به جزئیات بیشتری توجه شده است.

از آنجایی که کتاب‌های تک پایه بسیار مفصل هستند، مطالعه آن‌ها را به دانش‌آموزان دهم یازدهمی یا کنکوری‌هایی که در درسی ضعف پایه‌‌ای دارند توصیه می‌کنیم.

برای مطالعه این کتاب‌ها به زمان کافی نیاز دارید، پس اگر قصد خرید این منابع را دارید همین امروز دست به کارشوید. برترین منابع درسنامه محور جامعه شناسی شامل:

  • ماجراهای من و درسام جامعه شناسی تک پایه خیلی سبز
  • جامعه شناسی تک پایه تست خیلی سبز
  • جامعه شناسی تک پایه مشاوران آموزش

براساس نظرسنجی و صحبت با دانش آموزان، کتاب های خیلی سبز به ویژه ماجراهای من و درسام در میان این کتاب ها دارای بیشترین میزان رضایت بوده اند.

بهترین کتاب‌های تست جامعه شناسی کنکور

بهترین کتاب‌های تست جامعه شناسی کنکور
بهترین کتاب‌های تست جامعه شناسی کنکور

اگر امسال کنکور دارید و در درس جامعه شناسی آنقدرها هم ضعیف نیستید، به جای کتاب‌های تک پایه از کتاب‌های جامع و بانک تست‌ها استفاده کنید.

درسنامه کتاب‌های تست جامعه شناسی کنکور خلاصه و جمع‌وجور اما کاربردی است، همه مطالب مهم را پوشش می‌دهد و حجم آن مناسب زمان محدود کنکوری‌ها است.

از طرفی برای مسلط شدن روی مطالب درس علوم اجتماعی باید تا می‌توانید تست بزنید، کتاب‌های زیر بهترین بانک تست‌های جامعه شناسی کنکور هستند:

نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

مقاله مرتبط: نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

بهترین منابع جمع بندی جامعه شناسی کنکور

گفتیم جامعه شناسی یکی از درس‌هایی است که می‌توانید روی درصد بالا و حتی ۱٠٠ زدن آن در کنکور حساب باز کنید؛ اما این اتفاق تنها در صورتی رخ می‌دهد که شما در چند هفته پایانی یک دور کل مطالب این درس را مرور و جمع بندی کنید. برای جمع بندی مطالب درس جامعه شناسی، مطالعه منابع زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

مقاله مرتبط: روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

کدام کتاب برای من مناسب‌تر است؟

بالاخره از بین منابع جامعه شناسی کنکوری که معرفی کردید کدام کتاب برای من مناسب‌تر است؟ تا وقتی که یک نمونه کوتاه از کتاب‌های مختلف را نخوانید متوجه نمی‌شوید که با کدام منبع بهتر می‌توانید ارتباط برقرار کنید. هر آنچه که نیاز دارید در جدول زیر آمده‌است، اگر:

  • ضعف پایه‌ای داری، کتاب‌های درسنامه محور و تک پایه
  • کنکوری هستی، کتاب‌های جامع و بانک تست
  • قصد مرور مطالب را داری، کتاب‌های جیبی و لقمه
  • کاملا مسلطی و دنبال تست و سوال چالشی هستی، کتاب‌های سطح بالا
اگه پایه ضعیفی داری و درسنامه برات مهم‌ترهاگه کنکوری هستی و می‌خوای بیشتر تست بزنیاگه می‌خوای مطالب رو سریع مرور کنیاگر خیلی خفنی
ماجراهای من و درسام جامعه شناسی تک پایه خیلی سبزکتاب جامعه شناسی جامع خیلی سبزجیبی نکته باز جامعه شناسی کنکور خیلی سبزفصل آزمون جامعه شناسی کنکور خیلی سبز
جامعه شناسی تک پایه تست خیلی سبزجامعه شناسی جامع کنکور مهروماهجامعه شناسی کنکور لقمه مهروماهآی کیو جامعه شناسی کنکور گاج
جامعه شناسی تک پایه مشاوران آموزشجامعه شناسی جامع کنکور میکرو فیلم گاج جامعه شناسی جامع کنکور سه سطحی قلم چی
 جامعه شناسی جامع کنکور آبی قلم چی  
 جامعه شناسی جامع کنکور مشاوران آموزش  

دسترسی به کتاب‌های رشته تجربی و ریاضی بسیار راحت است و در اکثر کتاب فروشی‌ها عمده منابع کنکوری به این دو رشته اختصاص دارد و از این نظر در حق داوطلبان رشته انسانی کوتاهی شده است! خوشبختانه در فروشگاه پایتخت کتاب انواع منابع کنکوری رشته انسانی با تنوع و قیمت بسیار خوبی موجود است.

در واقع پایتخت کتاب، مرجع خرید کتاب‌ های کنکور انسانی است و همه منابع جامعه شناسی کنکوری که در این محتوا معرفی کردیم با تخفیف ویژه در این وب سایت موجود هستند. فروشگاه پایتخت کتاب مرجع خرید کتاب های جامعه شناسی کنکور انسانی با تخفیف ویژه و پشتیبانی 24 ساعته است.

بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی 1403؛ منابع رتبه برترها

مقاله مرتبط: بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی 1403؛ منابع رتبه برترها

کتاب‌های علوم اجتماعی برگزیده رتبه برترها

در انتهای محتوا سعی کردیم باز هم انتخاب را برای شما محدودتر و راحت‌تر کنیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم برترین منابع جامعه شناسی کنکور انسانی را از دید دیگر داوطلبان و نیز رتبه برترها معرفی کنیم:

1- کتاب جامعه شناسی جامع کنکور خیلی سبز

کتاب جامعه شناسی جامع خیلی سبز

این کتاب برای همه داوطلبان به ویژه داوطلبان ضعیف و متوسط کاربرد دارد. در تالیف درسنامه‌ها از پرداختن به نکات غیر ضروری و حاشیه‌ای خودداری شده است، تعداد تست‌ها برای هر مبحث کافی است و سطح اکثر سوالات استاندارد و در حد سوالات کنکور سراسری است.

دانلود بخشی از کتاب
99

2- کتاب جامعه شناسی جامع کنکور میکرو فیلم گاج

جامعه شناسی جامع کنکور میکرو فیلم گاج

این کتاب خیلی مناسب داوطلبان ضعیف نیست و درسنامه‌ها خلاصه و کوتاه هستند و طبیعتا نباید جایگزین کتاب درسی شوند. همچنین تست‌ها از تنوع خوبی برخوردارند اما تعداد قابل توجهی از آن‌ها سطحی فراتر از سطح سوالات کنکور دارند. خرید این کتاب را به داوطلبان متوسطی توصیه می‌کنیم که یک تسلط نسبی روی درس جامعه شناسی دارند.

دانلود بخشی از کتاب
99

3- کتاب آی کیو جامعه شناسی کنکور گاج

آی کیو جامعه شناسی کنکور گاج

بعد از اینکه روی مطالب درس جامعه شناسی به یک تسلط نسبتا خوب رسیدید، وقت آن است که با حل تست‌های دشوار و چالشی آموخته‌هایتان را تثبیت کنید. کتاب آی کیو جامعه شناسی فاقد درسنامه‌های مفصل و طولانی است اما در عوض با انواع سوالات خلاقانه و دشوار، شما را برای رویایی با هر سوالی در کنکور آماده می‌کند.

بهترین منابع جغرافیا کنکور انسانی 1403

مقاله مرتبط: بهترین منابع جغرافیا کنکور انسانی 1403

سخن آخر

تعداد کمی از داوطلبان انسانی از اهمیت ویژه درس جامعه شناسی آگاه هستند و متاسفانه اکثر کنکوری‌ها زمان کافی برای مطالعه این درس یا انتخاب منابع استاندارد و مناسب برای آن نمی‌گذارند. درس جامعه شناسی یا علوم اجتماعی از آن دسته درس‌های کم دردسر و رتبه‌آوری است که حتی می‌توانید خودتان را برای صد زدن آن آماده کنید.

مهم‌ترین و اولین کاری که باید در این راستا انجام دهید، انتخاب بهترین کتاب‌های علوم اجتماعی کنکور است. در این محتوا مفصل در این مورد صحبت کردیم و چند نمونه از بهترین منابع جامعه شناسی کنکور انسانی1403 را معرفی کردیم. در صورتی که علاقه مندید می توانید مقاله “بهترین منابع کنکور انسانی” را نیز بخوانید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. فاطمه آذر 15, 1402

    سلام من کتاب جامعه مشاوران گرفتم بنظرتون کتاب خوبیه؟ یا باید یه کتاب دیگه مثل خیلی سبز می‌گرفتم؟ من سطحم بالاست توی این درس

    • پایتخت کتاب آذر 16, 1402

      سلام پایتختی عزیز💙 اگه سطح بالایی دارید از کتاب های تست بیشتر استفاده بکنید. برای مثال کتاب خیلی سبز دارای تست های استاندارد زیادی هستش و کاملا برای شما مفید هست.

آخرین مقالات پایتخت کتاب