بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی 1403

24 اسفند 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 9 دقیقه
بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی 1403

فکر می‌کنم به عنوان یک داوطلب رشته انسانی دل خوشی از درس ریاضی و آمار ندارید و احتمالا نمی‌توانید با این درس به اندازه سایر دروس تخصصی‌تان ارتباط برقرار کنید. اما آیا تابحال سعی کرده‌اید روش مطالعه و منابع درس ریاضی را تغییر دهید؟ بسیاری از داوطلبان رشته انسانی فقط با تغییر منبع و خرید یک کتاب ریاضی و آمار مناسب، اوضاعشان را در این درس از این رو به آن رو کرده‌اند!

در ادامه قصد داریم بهترین منابع ریاضی کنکور انسانی 1403 را به شما معرفی کنیم، خبر خوب اینکه در انتهای این محتوا هر داوطلب با اطلاعاتی که کسب کرده می‌تواند بهترین کتاب کنکوری ریاضی و آمار مناسب خودش را تهیه کند.

اهمیت درس ریاضی و آمار در کنکور انسانی 1403

ضریب درس ریاضی و آمار در کنکور انسانی 6 است یعنی این درس دومین درس پراهمیت و پرضریب رشته انسانی محسوب می‌شود. این تازه ظاهر ماجرا است چون این درس ضریب مخفی هم دارد؛ یعنی از آنجایی که اکثر داوطلبان رشته انسانی در درس ریاضی ضعف دارند و حتی آن را برای کنکور حذف می‌کنند، در صورتی که بتوانید به درصد قابل توجهی در این درس برسید چند هیچ از رقبایتان جلو می‌افتید!

از طرفی اگر محاسبات شما قوی‌تر باشد می‌توانید بهتر درس اقتصاد را یاد بگیرید و سرعتتان در حل سوالات این درس بیشتر می‌شود. پس دفعه بعد که احساس کردید خواندن ریاضی سخت است یا فکر کردید که من این درس را اصلا دوست ندارم، به تاثیر این درس در نتیجه کنکور فکر کنید.  

تخفیف یهویی

موفقیت در کنکور انسانی ؛ راز موفقیت کنکور انسانی چیست؟

مقاله مرتبط: موفقیت در کنکور انسانی ؛ راز موفقیت کنکور انسانی چیست؟

مطالعه کتاب درسی ریاضی و آمار را فراموش نکنید!

یکی از اشتباهات رایج اکثر داوطلبان رشته انسانی در زمان مطالعه درس ریاضی، حذف کردن کتاب درسی است. ببینید قبول دارم که در کتاب درسی ریاضیات مطالب به صورت سربسته بیان شده‌اند و احتمالا با خواندن کتاب درسی به تنهایی، از پس حل سوالات کنکور برنمی‌آیید. اما این را هم در نظر داشته باشید که :

اولا منبع اصلی طراحان سوالات کنکور کتاب‌های درسی هستند و دوما تا اصل مطلب را از کتاب درسی یاد نگیرید، احتمالا هنگام مطالعه درسنامه کتاب‌های کمک درسی هم چیز زیادی دستگیرتان نمی‌شود.

پس کتاب‌های درسی از جمله مهم‌ترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی 1403 هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید کتاب درسی به وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب مراجعه کنید. در کنکور رشته انسانی سوالات درس ریاضی از کتاب‌های درسی زیر طرح می‌شود:

آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

مقاله مرتبط: آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

معرفی بهترین منابع ریاضی کنکور انسانی 1403

معرفی بهترین منابع ریاضی کنکور انسانی 1403
معرفی بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی 1403

گفتیم که یک کتاب کمک آموزشی مناسب می‌تواند وضعیت شما را در درس ریاضیات رشته انسانی دگرگون کند؛ اما کدام منابع مناسب هستند؟ بهترین کتاب‌های ریاضی کنکور انسانی کدامند؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید ابتدا دو مورد را مشخص کنیم:

شما در چه سطحی هستید و این منابع را برای کدام بازه از سال تحصیلی احتیاج دارید؟ در ادامه سعی کرده‌ایم برای هر سطح علمی و هر بازه از سال تحصیلی بهترین منابع ریاضی کنکور انسانی 1403 را معرفی کنیم.

بهترین منابع جامعه شناسی کنکور انسانی 1403

مقاله مرتبط: بهترین منابع جامعه شناسی کنکور انسانی 1403

بهترین کتاب‌های درسنامه محور ریاضی و آمار کنکور انسانی

داوطلبان ضعیف و کسانی که در درس ریاضیات ضعف پایه‌ای دارند و می‌خواهند این درس را از الفبا یاد بگیرند، بهتر است از کتاب‌های درسنامه محور استفاده کنند. از آنجایی که در کتاب‌های درسنامه محور حجم زیادی از کتاب به درسنامه‌ها اختصاص دارد، درس ریاضیات از سیر تا پیاز تدریس شده است و در کنار آن تست‌ها و سوالات طبقه بندی شده و هدفمند برای یادگیری بیشتر مطالب ارائه شده است.

بهتر است این کتاب‌ها را از ابتدای سال تحصیلی تهیه کنید و بعد از مطالعه یک مبحث از روی کتاب درسی، درسنامه مربوطه را از کتاب کنکوری‌تان بخوانید و بلافاصله برای آن قسمت تست آموزشی کار کنید.

کتاب‌های زیر از جمله بهترین کتاب‌های درسنامه محور ریاضی و آمار کنکور انسانی هستند:

براساس نظرسنجی انجام شده با داوطلبان، سری کتاب های سیر تا پیاز از انتشارات گاج بالاترین میزان رضایت را داشته است.

بهترین بانک تست ریاضی و آمار کنکور انسانی

کنکوری‌ها به خصوص اگر درس خواندن را دیر شروع کرده باشند، زمان محدودی در اختیار دارند و طبیعتا کتاب‌های تک پایه خیلی برای این داوطلبان مناسب نیستند. بهتر است این داوطلبان از بانک تست استفاده کنند، در این کتاب‌ها در کنار درسنامه‌های جمع و جور و کاربردی، تعداد زیادی تست متنوع ارائه شده است که حل این تست‌ها در کنار مطالعه درسنامه‌ها و پاسخ‌نامه‌های تشریحی، موفقیت داوطلبان را در کنکور سراسری تضمین می‌کند. بهترین بانک تست‌های ریاضی کنکور انسانی 1403 عبارتند از:

نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

مقاله مرتبط: نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

بهترین منابع جمع بندی ریاضی و آمار کنکور انسانی

همان طور که می‌دانید چند هفته پایانی کنکور به دوران جمع‌بندی معروف است، در این بازه کوتاه شما باید هرآنچه که در طول سال مطالعه کرده‌اید را مرور و جمع‌بندی کنید. حتی اگر از ابتدای سال تحصیلی مطالعه درس ریاضی و آمار را جدی نگرفته‌اید، می‌توانید در ماه‌های پایانی تعدادی از مباحث نسبتا راحت و پرسوال این درس را انتخاب کنید و روی این مباحث زمان بگذارید. در ادامه لیستی از بهترین منابع جمع بندی ریاضی و آمار انسانی را مشاهده می‌کنید:

روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

مقاله مرتبط: روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

مهم‌ترین نکات در انتخاب کتاب ریاضی و آمار کنکور انسانی

برای انتخاب منابع ابتدا تعیین کنید که در چه سطحی هستید و از کتاب مورد نظرتان چه توقعی دارید. سپس زمانی که تا کنکور باقی‌مانده است را هم در نظر بگیرید.

مثلا کتاب‌های تک پایه درسنامه‌های عالی و کاملی دارند اما باید این کتاب‌ها را از تابستان یا ابتدای سال تحصیلی تهیه کنید و مثلا بعد از عید زمان خوبی برای خرید این کتاب‌ها نیست. به طور خلاصه برای انتخاب بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی1403 به نکات زیر توجه کنید:

  • سطح علمی خودتان
  • حجم درسنامه‌ها
  • تعداد و سطح تست‌ها
  • زمان باقی مانده تا کنکور سراسری
بهترین منابع عربی کنکور انسانی 1403

مقاله مرتبط: بهترین منابع عربی کنکور انسانی 1403

از این منابع کدام برای من بهتر است؟

خب برویم سر اصل مطلب! از بین کتاب‌هایی که معرفی کردیم کدام کتاب برای من مناسب‌تر است؟ طبق نکاتی که در پاراگراف قبل گفتیم و نیز با بررسی جدول زیر کاملا متوجه می‌شوید که کدام کتاب را باید خریداری کنید:

اگه پایه ضعیفی داری و درسنامه برات مهم‌ترهاگه می‌خوای بیشتر تست بزنیاگه تایم کم داریاگر خیلی خفنی
ریاضی و آمار تک پایه رشته انسانی تست خیلی سبزریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبز  جمع بندی ریاضی و آمار کنکور مهروماهفصل آزمون ریاضی و آمار انسانی خیلی سبز
ریاضی و آمار تک پایه سیر تا پیاز گاجریاضی و آمار جامع کنکور رشته انسانی جامع مهروماه  جیبی نکته باز ریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبزریاضی و آمار جامع کنکور سه سطحی قلم چی
تک پایه ماجراهای من و درسام ریاضی و آمار خیلی سبزریاضی و آمار جامع کنکور مشاوران آموزش  ریاضی و آمار دهم لقمه مهروماهنردبام ریاضی و آمار کنکور انسانی خیلی سبز
تک پایه ریاضی و آمار رشته انسانی میکرو گاجریاضی و آمار جامع کنکور رشته انسانی آبی قلم چی  آی کیو ریاضی انسانی کنکور گاج
تک پایه ریاضی و آمار تک پایه مشاوران آموزشریاضی و آمار رشته انسانی جامع کنکور منتشران

دوست دارید کتاب‌های ذکر شده در این مقاله را به صورت یکجا و با تخفیف ویژه تهیه کنید؟ آن هم بدون اینکه در این هوای گرم از خانه خارج شوید و چند روز از زمان گرانبهایتان را هدر بدهید! پایتخت کتاب (بانک کتاب پایتخت) مرجع خرید انواع کتاب‌های کنکوری و کمک آموزشی است.

کافی است بر روی هر یک از محصولات کلیک کنید و یا به وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب مراجعه کنید و اسم کتاب مورد نظر و پایه تحصیلی‌تان را جستجو کنید تا بهترین کتاب‌های ریاضی کنکور انسانی را با تخفیف ویژه خریداری کنید و در اسرع وقت سفارشتان را درب منزل تحویل بگیرید. پایتخت کتاب مرکز خرید انواع کتاب‌های ریاضی و آمار کنکور انسانی است.

کتاب‌های ریاضی و آمار انسانی 1403، منتخب پایتخت کتاب

کارشناسان پایتخت کتاب در مورد ویژگی‌های هر منبعی که در این وب سایت به فروش می‌رسد اطلاعات کاملی دارند و این اطلاعات را در صفحه فروش منابع با داوطلبان در میان گذاشته‌اند. تیم کارشناسی پایتخت کتاب بعد از مصاحبه با داوطلبان برتر کنکورهای گذشته و بررسی آمارها، به این نتیجه رسیده‌اند که منابع زیر بهترین کتاب‌های ریاضی و آمار انسانی برای کنکور 1403 هستند:

سخن آخر

درس ریاضی و آمار معضل تعداد زیادی از داوطلبان رشته انسانی است، دلیل اصلی این موضوع این است که داوطلبان انسانی زمان کافی برای مطالعه این درس نمی‌گذارند و از منابع مناسبی استفاده نمی‌کنند. در این محتوا بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی 1403 را با توجه به سطح علمی داوطلبان و نیز زمان باقی مانده تا برگزاری کنکور معرفی کردیم.

در انتها یک مرجع مناسب برای تهیه کتاب‌های کنکوری؛ یعنی وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب را پیشنهاد دادیم. از خوانندگان عزیز دعوت می‌کنیم تجربیات خود را در مورد منابع معرفی شده، در بخش نظرات این محتوا با سایر داوطلبان به اشتراک بگذارند. در صورتی که علاقه مندید مقاله بهترین منابع کنکور انسانی را نیز بخوانید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب