بهترین منابع امتحان نهایی هندسه؛ لیست بهترین کتاب ها

09 خرداد 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 7 دقیقه
بهترین منابع امتحان نهایی هندسه؛ لیست بهترین کتاب ها

برای کسب بهترین نمره در امتحان نهایی هندسه، انتخاب یک کتاب کمک‌درسی استاندارد و مطالعه آن در کنار کتاب درسی می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد. اگر شما هم این سوال را دارید که برای امتحان نهایی هندسه چی بخونیم و کدام کتاب‌ها بهتر هستند با پایتخت کتاب همراه باشید تا بهترین منابع را به شما معرفی کنیم.

برای امتحان نهایی ریاضی چی بخونم؟ | ریاضیو 20 شو

مقاله مرتبط: برای امتحان نهایی ریاضی چی بخونم؟ | ریاضیو 20 شو

اهمیت نمره هندسه در امتحانات نهایی

برخی از داوطلبان به اشتباه فکر می‌کنند که معدل کل امتحانات نهایی در نتیجه کنکور تاثیر می‌گذارد در نتیجه با خودشان اینطور حساب می‌کنند که حتی اگر نمره من در درسی (مثلا هندسه) خوب نشد، با گرفتن نمره بالا در سایر دروس آن را جبران می‌کنم. این فکر اشتباه است، چرا؟

چون در امتحانات نهایی، نمره تک به تک دروس در نتیجه کنکور شما موثر است.

تخفیف یهویی

مثلا در کنکور سوالات درس ریاضی از کتاب‌های ریاضیات گسسته، حسابان، هندسه و آمار و احتمال طرح می‌شود و هر درس سهمی در درصد ریاضی کنکور شما دارد. در مورد تاثیر نمرات امتحانات نهایی هم دقیقا به همین شکل است؛ یعنی نمره درس هندسه بخشی از درصد نهایی ریاضی کنکور شما خواهد بود و بر فرض با گرفتن نمره 20 در درس فیزیک، نمره 12 هندسه جبران نمی‌شود!

با این منابع امتحان نهایی شیمی رو 20 بگیر ؛ روش مطالعه صحیح

مقاله مرتبط: با این منابع امتحان نهایی شیمی رو 20 بگیر ؛ روش مطالعه صحیح

برای امتحان نهایی هندسه کتاب درسی بهتر است یا کمک درسی؟

مهم‌ترین منابع برای موفقیت در امتحانات نهایی، کتاب‌های درسی و نمونه سوالات امتحانی سال‌های گذشته است؛ اما در مورد درسی مثل هندسه این منابع کفایت نمی‌کند.

اگر به دنبال کسب نمره بیست در امتحان درس هندسه هستید، لازم است یک کتاب کمک درسی استاندارد و مناسب تهیه کنید. به دو دلیل؛

  • دلیل اول: کتاب درسی هندسه در برخی قسمت‌ها ناقص و گنگ است و شاید دانش‌آموز با مطالعه کتاب به تنهایی از پس فهم برخی مطالب برنیاید.
  • دلیل دوم: علاوه بر نمونه سوالات امتحانات سال‌های گذشته، بهتر است تعدادی سوال تالیفی جدید اما استاندارد حل کنید و این سوالات را می‌توانید در کتاب‌های کمک درسی هندسه که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم، بیابید.

توصیه می‌کنم بعد از مطالعه هر فصل از کتاب درسی، حتما آن مبحث را از درسنامه کتاب کمک درسی مطالعه کنید و بعد برای آن قسمت تا می‌توانید نمونه سوال حل کنید.

در صورتی که نیاز به کتاب درسی دارید، می توانید کتاب های درسی هندسه دهم، یازدهم و دوازدهم را از پایتخت کتاب خریداری کنید:

برای امتحان نهایی فیزیک چی بخونم؟ فیزیک 20شو

مقاله مرتبط: برای امتحان نهایی فیزیک چی بخونم؟ فیزیک 20شو

ویژگی کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی هندسه

ویژگی کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی هندسه
می‌پرسی برای امتحان نهایی هندسه چی بخونم؟ کتاب درسی به اضافه یک کتاب کمک درسی خوب

در فرجه امتحانات نهایی یا شب امتحان، زمان شما بسیار محدود و حجم مطالب بالا است، طبیعتا در چنین شرایطی وقت کافی برای مطالعه درسنامه‌های مفصل و طولانی ندارید. یک کتاب کمک‌درسی خوب باید این دو ویژگی را داشته‌باشد:

  • ویژگی اول: درسنامه‌های مختصر و کاربردی داشته باشد؛ یعنی در درسنامه همه مطالب به طور خلاصه بیان شده‌باشند.
  • ویژگی دوم: علاوه بر سوالات امتحانات نهایی گذشته، باید به تعداد کافی سوال تالیفی در آن ارائه شده‌باشد؛ چون بهترین روش مطالعه دروس محاسباتی حل سوال و تمرین است که موجب تسلط بیشتر و یادگیری بهتر این دروس می شود. البته این سوالات باید استاندارد باشند و از چهارچوب مطالب کتاب و امتحانات سال‌های گذشته خارج نشوند.
با این منابع امتحان زبان نهایی رو 20 بگیر؛ روش مطالعه

مقاله مرتبط: با این منابع امتحان زبان نهایی رو 20 بگیر؛ روش مطالعه

معرفی بهترین کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی هندسه

در این بخش بهترین منابع امتحان نهایی هندسه را معرفی می‌کنیم. این کتاب‌ها را می‌توانید با بهترین قیمت از وب‌سایت پایتخت کتاب تهیه کنید و در کمترین زمان ممکن آن‌ها را درب منزل تحویل بگیرید.

1- بانک نهایی هندسه خیلی سبز

کتاب‌های هندسه بانک نهایی خیلی سبز به دانش‌آموزان پایه دوازدهم، یازدهم و دهم رشته ریاضی کمک می کند تا امتحان نهایی هندسه را با نمره 20 تمام کنند. از مهمترین ویژگی های این کتاب می توان به درسنامه های خلاصه اما کاربردی و بانک کامل سوالات امتحان نهایی داخل و خارج کشور با پاسخنامه تشریحی اشاره کرد.

2- ماجراهای من و درسام هندسه خیلی سبز

کتاب‌های ماجراهای من و درسام هندسه از انتشارات خیلی سبز، بهترین گزینه برای دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم رشته ریاضی جهت 20 گرفتن در امتحان نهایی هندسه است. هر فصل در این کتاب‌ها شامل بخش‌های مختلفی از جمله داستان، درسنامه، تمرین‌های تشریحی، تست‌های چهارگزینه ای، جمع بندی و پاسخنامه می‌باشد. این کتاب‌ها با هدف آموزش مفاهیم هندسه به صورت طنز و داستان و با لحنی ساده و صمیمی تدوین شده‌اند که همین ویژگی یادگیری هندسه را برای دانش‌آموزان به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می کند. همچنین، تمرین‌ها و تست‌های متنوع ارائه شده در این کتاب‌ها، به دانش‌آموزان در تقویت درک مفاهیم و آمادگی برای امتحانات و آزمون‌ها کمک می‌کند.

3- غول امتحان هندسه مبتکران

رویکرد کتاب های غول امتحان هندسه از مبتکران این است که شما بتوانید در کنار حل نمونه سوالات امتحانی و بررسی پاسخ تشریحی هر سوال، با ارائه تمرین‌های جامع درس به درس، غول امتحان نهایی هندسه را شکست دهید!

با این منابع فارسی نهایی رو 20 بگیر؛ روش مطالعه

مقاله مرتبط: با این منابع فارسی نهایی رو 20 بگیر؛ روش مطالعه

4- فرمول بیست هندسه گاج

مولف کتاب های فرمول بیست هندسه از انتشارات گاج سنگ تمام گذاشته‌است؛ شما با تهیه این کتاب به درس‌نامه، پرسش های تشریحی گوناگون، چندین دوره نمونه سوال امتحانی به همراه پاسخ‌نامه تشریحی و فیلم آموزشی مخصوص شب امتحان (با اسکن QRکد) دسترسی خواهید داشت.

5- شب امتحان هندسه خیلی سبز

کتاب‌های هندسه سری شب امتحان از انتشارات خیلی سبز همانطور که از اسمش پیداست منابع مفیدی برای دانش‌آموزانی است که به دنبال کسب نمره بالا در امتحانات نهایی هندسه در مدت زمان کوتاه هستند. هر کتاب در این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی از جمله نکات کلیدی، درسنامه‌های مختصر، تست‌های چهارگزینه ای و آزمون‌های شب امتحانی به همراه پاسخنامه‌های تشریحی می‌باشند.

کتاب‌های شب امتحان هندسه خیلی سبز به دلیل ارائه محتوای فشرده و کاربردی در حجم کم، می‌توانند منبع مفیدی برای دانش‌آموزان جهت مرور سریع مطالب درسی، شناسایی نقاط قوت و ضعف، تمرکز بر روی نکات کلیدی و آمادگی نهایی برای امتحانات باشند. علاوه بر این، ارائه آزمون‌های شب امتحانی در این کتاب‌ها، به دانش‌آموزان در محک زدن آمادگی خود و آشنایی با سبک و سیاق سوالات امتحانی کمک می‌کند.

6- هندسه بنی هاشمی

در این کتاب آزمون‌های استاندارد متنوع، نمونه سوالات امتحانات نهایی و دو آزمون ضمیمه (شامل نمونه سوال امتحانی مدارس معروف و یک آزمون بدون پاسخ) ارائه شده‌است. پاسخ‌نامه تشریحی هر سوال به قدری کامل است که می‌تواند نقش یک درسنامه را ایفا کند.

7- گلبرگ هندسه گل واژه

این کتاب شامل خلاصه درس‌های ویژه شب امتحان (به صورت فلش کارت)، سوالات امتحانی درس به درس به همراه پاسخ‌نامه تشریحی و چندین دوره نمونه سوال آزمون‌های نوبت اول و نوبت دوم است.

9- هندسه اسفندیار

کتاب‌های هندسه اسفندیار مجموعه‌ای از کتاب‌های کمک‌درسی جهت آمادگی در امتحانات نهایی است که برای دانش آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم ریاضی چاپ شده است. از ویژگی‌های بارز این سری کتاب ها می توان به ارائه درسنامه‌های جامع و دقیق، تمرین‌ها و تست‌های متنوع، پاسخنامه‌های تشریحی، فلش کارت های خلاصه درس و نکته های کلیدی، امتحان های نوبت اول و دوم اشاره کرد.

73,000
20%
58,400 تومان
73,000
20%
58,400 تومان

10- امتحانت هندسه دوازدهم مهروماه

اگر وقتتان تنگ است و به دنبال یک کتاب واقعا خلاصه اما کامل برای شب امتحان هستید، سری کتاب های امتحانت را برای هندسه دوازدهم مهروماه امتحان کنید. این کتاب حدود 60 صفحه است اما هر آنچه که برای موفقیت در امتحان نهایی هندسه لازم دارید را مهروماه در این کتاب برای شما فراهم کرده است.

سخن آخر

برای اینکه در امتحان نهایی هندسه نمره 20 را بگیرید باید در کنار کتاب درسی حتما از کتاب های کمک درسی نیز استتفاده کنید. در این مقاله بهترین منابع امتحان نهایی هندسه را به شما معرفی کردیم تا به راحتی بتوانید به کمک این کتاب ها در امتحان هندسه بالاترین نمره را کسب کنید. هر کدام از این کتاب ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که باید متناسب با شرایط و سطح دانش خودتان یکی از آن ها را انتخاب کنید. حتما ویژگی های هرکدام از این کتاب ها را در صفحه محصولات پایتخت کتاب مطالعه کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. امیر فروردین 24, 1403

    سلام آیا پس از تمرین مجله ریاضی یا همان خواندنی است در امتحان نهایی میاید ؟.مدرس ما گفته نمیاد ولی من میبینم توش تعریف. سوالات داره بازم مدرس میگه اون واسه اطلاعات بیشتره
    ممنون میشم به سوال جواب بدین

    • پایتخت کتاب فروردین 25, 1403

      سلام پایتختی عزیز💙همه چیز رو بخونین
      اگه سوال دادن غافل گیر نشین

آخرین مقالات پایتخت کتاب