بهترین منابع مطالعه علوم و فنون ادبی کنکور انسانی 1403

24 اسفند 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 9 دقیقه
بهترین منابع مطالعه علوم و فنون ادبی کنکور انسانی 1403

حتما شما هم با من موافقید که مطالعه علوم و فنون ادبی بسیار جذاب است اما پاسخ‌گویی به سوالات آن کار چندان راحتی به نظر نمی‌رسد. فرقی نمی‌کند هدف شما قبولی در چه رشته‌ای باشد، در هر صورت لازم است روی این درس و ظریف کاری‌های آن حسابی مسلط شوید.

می‌توانید ماه‌ها وقت بگذارید تا زیروبم علوم و فنون ادبی را به سختی یاد بگیرید؛ اما روش بهتری هم هست آن هم مطالعه کتاب‌های علوم و فنون ادبی کنکوری است. با مطالعه کتاب‌های کمک درسی فارسی می‌توانید سرعت پیشرفتتان را چند برابر کنید و زودتر به نتیجه دلخواهتان برسید. هدف این محتوا معرفی بهترین منابع مطالعه علوم و فنون ادبی کنکور انسانی 1403 است تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

علوم و فنون ادبی، یک درس استراتژیک در کنکور

حدس بزنید کدام درس بالاترین ضریب را در کنکور انسانی دارد؟ درست است! درس زبان و ادبیات فارسی یا علوم و فنون ادبی با ضریب 8 پرضریب‌ترین درس در کنکور رشته انسانی است. تازه این ظاهر قضیه است و ارزش این درس بیشتر از این‌ها است، علوم و فنون ادبی درس روان و جذابی است و مطالعه آن کار چندان دشواری نیست؛ از این رو هیچ کدام از رقبایتان در مطالعه این درس کوتاهی نمی‌کنند.

با توجه به حجم زیاد مطالب درس فارسی و نیز ریزه‌کاری بی‌شمار این درس، لازم است از یک منبع کنکوری مناسب برای رسیدن به درصد دلخواهتان استفاده کنید.

تخفیف یهویی

بهترین منابع اقتصاد کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

مقاله مرتبط: بهترین منابع اقتصاد کنکور 1403؛ منابع رتبه برترها

کتاب درسی از نان شب واجب‌تر!

هرچند مطالب کتاب درسی فارسی در برخی قسمت‌ها مثل دستور زبان ناقص و کمی نامفهوم است؛ اما با این حال هنوز هم مهم‌ترین منبع مطالعه علوم و فنون ادبی برای کنکور کتاب درسی است. هر ساله در کتاب‌های درسی تغییراتی ایجاد می‌شود و نکات جدیدی به متن کتاب افزوده می‌شوند؛ پس اگر کتاب‌های درسی‌تان قدیمی هستند، حتما باید جدیدترین چاپ آن‌ها را تهیه کنید.

با مراجعه به وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب می‌توانید کتاب‌ های درسی برای رشته انسانی را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. سوالات علوم و فنون ادبی در کنکور سراسری از کتاب‌های درسی زیر طرح می‌شوند:

آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

مقاله مرتبط: آیا برای کنکور فقط کتاب درسی کافی است؟

خصوصیات بهترین منابع علوم و فنون ادبی

مطالب درس علوم و فنون ادبی بسیار متنوع هستند، برخی مطالب ماهیت حفظی دارند و برای به خاطر سپردن آن‌ها باید از جداول و نمودارهای مخصوص استفاده کنید. یکسری از مطالب مثل عروض و قافیه یا آرایه‌های ادبی مفهومی هستند و نیاز به درسنامه قوی دارند، همچنین برای تسلط روی مبحث قرابت معنایی باید تا می‌توانید تست بزنید.

بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور باید همه این مباحث را پوشش دهند؛ یعنی یک کتاب فارسی کنکور انسانی استاندارد باید:

  • درسنامه‌های کامل داشته باشد.
  • در درسنامه‌ها از جدول و نمودار استفاده شود.
  • تعداد تست‌ها کافی باشند.
  • تست‌ها متنوع باشند.
  • همه ریزه‌کاری‌های کتاب درسی پوشش داده شوند.

براساس نظرسنجی که پایتخت کتاب انجام داده است، این نتیجه حاصل شد که اکثر دانش آموزان از سری کتاب های ناشران زیر بسیار راضی بوده اند که در بخش های بعدی تمامی کتاب های مناسب را به صورت طبقه بندی شما به شما معرفی می کنیم:

موفقیت در کنکور انسانی ؛ راز موفقیت کنکور انسانی چیست؟

مقاله مرتبط: موفقیت در کنکور انسانی ؛ راز موفقیت کنکور انسانی چیست؟

بهترین کتاب‌های درسنامه محور علوم و فنون ادبی کنکور

تعدادی از داوطلبان رشته انسانی در درس زبان و ادبیات فارسی ضعف پایه‌ای دارند؛ یعنی همه اشکالاتشان را از سال دهم تا سال کنکور همراه خود آورده‌اند، در نتیجه نمی‌توانند از پس حل تست‌های این درس برآیند. توصیه می‌کنیم این داوطلبان از کتاب‌های درسنامه محور استفاده کنند؛ یعنی کتاب‌هایی که درسنامه بخش اصلی آن‌ها هستند.

کتاب‌های تک پایه مفصل‌ترین و کامل‌ترین درسنامه‌ها را دارند، البته خرید این کتاب‌ها را باید در اولویت قرار دهید چون برای مطالعه این کتاب‌ها به زمان زیادی نیاز دارید. بهترین کتاب‌های درسنامه محور علوم و فنون ادبی کنکور عبارتند از:

  • ماجراهای من و درسام علوم و فنون ادبی تک پایه خیلی سبز
  • علوم و فنون ادبی تک پایه تست خیلی سبز
  • علوم و فنون ادبی تک پایه میکرو گاج
  • علوم و فنون ادبی تک پایه مشاوران آموزش

لیست این محصولات را می توانید در زیر ببینید و در صورت نیاز خریداری کنید:

بهترین بانک تست‌های علوم و فنون ادبی کنکور انسانی

بهترین بانک تست‌های علوم و فنون ادبی کنکور انسانی
بهترین بانک تست‌های علوم و فنون ادبی کنکور انسانی

به داوطلبان کنکوری که سطح علمی متوسطی در درس علوم و فنون ادبی دارند و در این درس ضعف پایه‌ای ندارند، توصیه می‌کنیم که زمان را غنیمت بشمارند و به جای کتاب‌های تک پایه پرحجم، از کتاب‌های تست جامع استفاده کنند.

درسنامه کتاب‌های تست جامع، جمع‌وجور و کاربردی است و بخش عمده این کتاب‌ها به تست و سوال اختصاص دارد.

برخی از بهترین کتاب تست‌های جامع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی شامل:

سطح آسان تا متوسط:

سطح متوسط تا دشوار:

نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

مقاله مرتبط: نکات مهم تست زنی ✍(تقویت مهارت تست زنی)

بهترین منابع جمع بندی علوم و فنون ادبی کنکور

به اعتقاد بسیاری از داوطلبان کنکور انسانی، علوم و فنون ادبی پرحجم‌ترین درس تخصصی آنها است و از آنجایی که تنوع مطالب این درس جذاب بسیار بالا است، احتمال فراموشی جزئیات و نکات ریز آن بیشتر می‌شود؛ پس باید مرور و جمع بندی این درس را بیشتر از هر درس دیگری جدی بگیرید. کتاب‌های زیر بهترین منابع جمع بندی درس علوم و فنون ادبی هستند:

روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

مقاله مرتبط: روش جمع بندی کنکور؛ از کی و چطور جمع بندی کنیم؟

بالاخره کدام کتاب برای من مناسب‌تر است؟

قبل از انتخاب منابع کنکوری درس فارسی، ابتدا زمان بگذارید و خودتان را بشناسید؛ در چه زمینه‌هایی ضعف دارید، آیا ضعف پایه‌ای دارید، آیا در تست‌زنی مشکل دارید، تا برگزاری کنکور چقدر زمان باقی مانده و… بعد از اینکه تکلیف این موضوعات را روشن کردید، با یک نگاه به جدول زیر می‌توانید منبع مناسب خودتان را پیدا کنید.

اگه پایه ضعیفی داری و درسنامه برات مهم‌ترهاگه دنبال بانک تست جامع هستیاگه زمان کم داری یا میخوای جمع‌بندی کنیاگر میخوای سطح بالا کار کنی اگه میخوای مبحثی کار کنی
ماجراهای من و درسام علوم و فنون ادبی تک پایه خیلی سبزعلوم و فنون ادبی جامع کنکور تست خیلی سبزجمع بندی علوم و فنون ادبی کنکور خیلی سبزآی کیو علوم و فنون ادبی کنکور گاجعروض و قافیه هفت خان خیلی سبز
علوم و فنون ادبی تک پایه تست خیلی سبزعلوم و فنون ادبی جامع کنکور منتشرانفصل آزمون علوم و فنون ادبی کنکور خیلی سبزعلوم و فنون ادبی جامع کنکور سه سطحی قلم چیآرایه‌های ادبی کنکور رشته انسانی دریافت
علوم و فنون ادبی تک پایه میکرو گاجعلوم و فنون ادبی جامع کنکور میکرو فیلم گاج نردبام علوم و فنون ادبی انسانی خیلی سبزتناسب مفهومی و قرابت معنایی جامع کنکور دریافت
علوم و فنون ادبی تک پایه مشاوران آموزشعلوم و فنون ادبی جامع کنکور مشاوران آموزش موج آزمون علوم و فنون ادبی کنکور الگوحفظیات علوم و فنون ادبی کنکور لقمه مهروماه
 علوم و فنون ادبی جامع مرجع کنکور کاگو   
 علوم و فنون ادبی جامع کنکور تخته سیاه   

دسترسی به منابع کنکور انسانی کار راحتی نیست، متاسفانه در کتاب فروشی‌های برخی شهرها به ویژه شهرهای کوچک، اکثر قفسه‌های کتاب به منابع رشته‌های تجربی و ریاضی اختصاص دارند. گاهی داوطلبان رشته انسانی برای خرید منابع تست و جمع بندی مورد نیازشان مجبورند روزها زمان بگذارند و این موضوع قطعا به ضرر یک داوطلب کنکوری است.

خوشبختانه فروشگاه پایتخت کتاب این مشکل را حل کرده است. در واقع پایتخت کتاب مرجع خرید کتاب‌های کنکور انسانی است و تمام کتاب‌های علوم و فنون ادبی کنکور معرفی شده در این محتوا به همراه صدها جلد کتاب کمک درسی دیگر، در این وب سایت موجود هستند و با تخفیف ویژه به فروش می‌رسند.

کتاب‌های علوم و فنون ادبی کنکور منتخب رتبه برترها

برای شناخت بهترین منابع کنکور انسانی یکی از بهترین روش‌ها، پرسیدن نظرات رتبه برترها در مورد منابع منتخب آن‌ها است. ما این کار را به جای شما انجام داده‌ایم و نتیجه آن را در ادامه ارائه کرده‌ایم:

1- علوم و فنون ادبی جامع کنکور تست خیلی سبز

علوم و فنون ادبی جامع کنکور تست خیلی سبز

این کتاب بهترین منبع تست جامع برای داوطلبان ضعیف و متوسط است، درسنامه‌ها کامل هستند و با لحنی روان و قابل درک نوشته شده‌اند. در انتهای هر درس خلاصه‌ای برای مرور سریع نکات آورده شده است، تعداد تست‌ها کافی است و شامل تست‌های کنکوری و تالیفی است که از آسان به دشوار طبقه‌بندی شده‌اند.

2- علوم و فنون ادبی جامع کنکور میکرو فیلم گاج

علوم و فنون ادبی جامع کنکور میکرو فیلم گاج

تعداد تست‌های این منبع از کتاب جامع خیلی سبز بیشتر است و سطح سوالات کتاب میکرو فیلم گاج نیز نسبت به کتاب خیلی سبز بالاتر است. درسنامه‌ها خلاصه‌تر هستند اما فیلم‌های آموزشی ضمیمه شده در این کتاب، آموزش و یادگیری را برای داوطلبان بسیار راحت‌تر کرده‌اند. در این منبع 50 ساعت فیلم آموزشی ارائه شده که با اسکن QR کد می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

دانلود بخشی از کتاب
99

3- فصل آزمون علوم و فنون ادبی کنکور خیلی سبز

فصل آزمون علوم و فنون ادبی کنکور خیلی سبز

یکی از رموز موفقیت رتبه برترها، جمع بندی و مرور مطالب در چند هفته پایانی است. این داوطلبان مطالب را از طریق حل تست و آزمون مرور و جمع بندی می‌کنند؛ یکی از بهترین کتاب‌ها در این زمینه، کتاب فصل آزمون علوم و فنون ادبی کنکور خیلی سبز است. سطح سوالات تالیفی این کتاب فراتر از سطح سوالات کنکور است و بهتر است این کتاب را به عنوان منبع سطح دوم انتخاب کنید.

بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور انسانی 1403؛ منابع رتبه برترها

مقاله مرتبط: بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور انسانی 1403؛ منابع رتبه برترها

سخن آخر

علوم و فنون ادبی درسی شیرین و در عین حال مفهومی است و سوالات کنکوری آن بسیار خلاقانه و از جزئیات ریز کتاب طرح می‌شوند. برای تسلط روی مطالب این درس، باید در انتخاب منابع کمک آموزشی و کنکوری دقت کنید.

در این محتوا در مورد خصوصیات بهترین منابع مطالعه علوم و فنون ادبی کنکور انسانی 1403 صحبت کردیم، برترین کتاب‌های جامع، تست، جمع بندی و درسنامه محور را معرفی کردیم و در انتها به بررسی منابع برگزیده رتبه برترها پرداختیم. از داوطلبان عزیز دعوت می‌کنیم تجربیات ارزشمند خود را در مورد استفاده از منابع کنکوری علوم و فنون ادبی کنکور انسانی در نظرات این محتوا با ما در میان بگذارند.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
آخرین مقالات پایتخت کتاب