برای امتحان نهایی ریاضی چی بخونم؟ | ریاضیو 20 شو

18 بهمن 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 7 دقیقه
برای امتحان نهایی ریاضی چی بخونم؟ | ریاضیو 20 شو

در زمان دانش‌آموزی‌ام پراسترس‌ترین امتحان برای من امتحان درس ریاضی بود! البته فکر می‌کنم این قضیه برای اکثر دانش‌آموزان صدق کند. با توجه به اهمیت و تاثیر نمرات امتحانات نهایی در نتیجه کنکور 1403 و از آنجایی که درس ریاضی همواره یکی از دروس سخت و پیچیده برای همه رشته‌ها بوده است، لازم است در انتخاب منبع مناسب برای امتحان نهایی ریاضی بسیار دقت کنید. آیا برای امتحان نهایی ریاضی باید قید کتاب درسی را بزنیم و روی کتاب‌های کمک درسی انرژی بگذاریم؟ کدام منابع را برای امتحان نهایی ریاضی تهیه کنیم؟ بارم‌بندی سوالات امتحان نهایی ریاضی به چه صورت است؟ برای فهمیدن پاسخ این پرسش‌ها این محتوا را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین منبع برای امتحان نهایی ریاضی

قبول دارم که در اکثر بخش‌های کتاب درسی ریاضی، مطالب به صورت سربسته مطرح شده‌اند و چه بسا مطالعه کتاب درسی به تنهایی باعث سردرگمی دانش‌آموزان شود. اما اگر سوالات امتحانات نهایی ریاضی چند سال پیش را بررسی کنید، خودتان متوجه می‌شوید که خیلی وقت‌ها تمرکز طراحان روی تمرینات کتاب درسی بوده است و برخی از تمرینات کتاب با کمی تغییر به عنوان سوال در امتحانات نهایی مطرح شده‌اند. حالا تکلیف چیست؟ کتاب درسی را بخوانیم یا کتاب‌های کمک درسی؟ توصیه من این است که ابتدا کتاب درسی را همزمان با جزوه معلم‌تان مطالعه کنید و بعد برای قسمت‌های گنگ و دشوار کتاب، از کتاب‌های کمک درسی استفاده کنید. به علاوه ریاضی درسی است که فقط با تمرین و تکرار می‌توانید در آن به تسلط برسید؛ پس تهیه کتاب کمک درسی برای حل تمرین و نمونه سوال بیشتر، الزامی است.

تغییرات امتحان نهایی 1402 ؛ همه مواردی که باید بدانید!

مقاله مرتبط: تغییرات امتحان نهایی 1402 ؛ همه مواردی که باید بدانید!

بارم‌بندی سوالات امتحان نهایی ریاضی

بدون شک دانستن بارم‌بندی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند و بدانند که انرژی و وقتشان را چطور مدیریت کنند. با این حال ریاضی درسی است که اکثر فصول و مباحثش به هم پیوسته هستند و هر فصل به نوعی پیش‌نیاز فصل دیگر محسوب می‌شود؛ پس توجه به همه مباحث و فصول درس ریاضی الزامی است.

تخفیف یهویی

  • رشته ریاضی (ریاضیات گسسته)
شماره فصلبارم نمره
15
27
38
گسسته
  • رشته ریاضی (هندسه3)
شماره فصلبارم نمره
14
28
38
هندسه
  • رشته ریاضی (حسابان)
شماره فصلبارم نمره
15/2
22
35/2
47
56
حسابان
  • رشته تجربی (ریاضیات 3)
شماره فصلبارم نمره
12
22
32
45
55/3
65/3
72
ریاضیات
  • رشته انسانی (ریاضی و آمار 3)
شماره فصل نمره
اول 5
دوم5/5
سوم5/9
ریاضی و آمار

روش مطالعه درس ریاضی برای امتحان نهایی

قبل از هر چیزی بگذارید یک هشدار جدی به شما بدهم؛ لطفا مطالعه برای امتحان نهایی ریاضی را به شب امتحان یا فرجه چند روزه این درس موکول نکنید! اگر تا بحال مطالعه برای این درس را شروع نکرده‌اید، از همین امروز استارت کار را بزنید. در مورد مطالعه برای امتحان ریاضی گفتم که بهتر است ابتدا کتاب درسی را همگام با جزوه معلم مطالعه کنید، بعد سراغ کتاب کمک آموزشی بروید. توجه کنید که حتما تک تک فرمول‌های کتاب را همراه با روش اثبات آنها یاد بگیرید و تا می‌توانید نمونه سوال حل کنید. شاید به دلیل کنکوری درس خواندن، وسوسه شوید از راه‌حل‌های کوتاه و کنکوری استفاده کنید؛ حواستان را جمع کنید! امتحان نهایی ریاضی به صورت تشریحی است، تنها رسیدن به پاسخ نهایی کافی نیست و نوشتن هر مرحله مهم است و نمره جداگانه‌ای دارد.

بهترین کتاب‌ها برای امتحان نهایی ریاضی (رشته ریاضی)

در زیر لیست بهترین کتاب‌های کمک آموزشی برای امتحان نهایی ریاضی را آورده‌ایم، همه این کتاب‌ها را می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت در وب سایت پایتخت کتاب سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. در ادامه هر کتاب را معرفی می‌کنیم:

کتاب‌های ماجراهای من و درسام از انتشارات خیلی سبز (ریاضیات گسسته، هندسه و حسابان) کتاب‌های بنی هاشم (ریاضیات گسسته، هندسه و حسابان)، کتاب‌های شب امتحان از انتشارات خیلی سبز، فرمول بیست از انتشارات گاج، بانک سوالات امتحانی گلبرگ (نشر گل‌واژه) و غول امتحان ریاضی از انتشارات مبتکران.

  • کتاب‌های ماجراهای من و درسام: این کتاب بهتر است از ابتدای سال تحصیلی تهیه شود و خیلی مناسب شب امتحان نیست؛ اما درسنامه‌های بسیار خوبی دارد و به همین دلیل آن را در لیست کتاب‌های مخصوص امتحان نهایی دوازدهم قرار داده‌ایم. سه بخش اصلی کتاب شامل درسنامه‌ها، سوالات تشریحی همراه با پاسخنامه و نمونه سوالات امتحانات سال‌های گذشته است.
  • کتاب‌های بنی هاشم: انتشارات بنی هاشم در تدوین نمونه سؤالات امتحانی پیشرو است و می‌توان گفت این مجموعه کتاب‌ها از جمله بهترین منابع برای امتحانات نهایی و نیز آمادگی در شب امتحان هستند. اکثر نمونه سوالات این کتاب‌ها در چهارچوب سوالات امتحانات نهایی و مطالب کتاب درسی طرح شده است.
  • کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز: این کتاب‌ها واقعا خوراک شب امتحان هستند؛ قسمت اول کتاب شامل مشاوره برای شب امتحان و نیز درسنامه‌های مختصر و مفیدی است؛ در درسنامه‌ها برای خلاصه‌سازی مطالب از جداول‌ و اینفوگرافی‌ها استفاده شده است. قسمت دوم شامل چند نوبت آزمون به همراه پاسخ‌نامه تشریحی آنها است.
  • کتاب‌های بانک سوالات امتحانی گلبرگ: این کتاب‌ها هم از جمله مناسب‌ترین منابع برای امتحان نهایی ریاضی هستند؛ چون درسنامه‌های خلاصه و کاملی دارند (حجم درسنامه‌ها مناسب شب امتحان است) و نیز یک بانک سوال کامل برای نمونه سوالات امتحانات نهایی و هماهنگ کشوری هستند.
  • کتاب‌های غول امتحان ریاضی: با مطالعه این کتاب یاد می‌گیرید که چطور غول امتحان نهایی ریاضی را شکست دهید! این کتاب هم مثل سایر کتاب‌های مخصوص امتحانات نهایی، شامل درسنامه‌های جمع و جور و کاربردی و نمونه سوالات امتحانی است.

بهترین کتاب‌ها برای امتحان نهایی ریاضی (رشته تجربی)

بهترین کتاب‌ها برای امتحان نهایی ریاضی3 رشته تجربی کتاب‌های انتشارات بنی هاشم، شب امتحان خیلی سبز، فرمول بیست گاج، بانک سوالات امتحانی گلبرگ، غول امتحان ریاضی مبتکران و ماجراهای من و درسام خیلی سبز هستند که در این محتوا هر کتاب را معرفی کردیم. (در قسمت بهترین کتاب‌ها برای امتحان نهایی ریاضی، رشته ریاضی)

بهترین کتاب‌ها برای امتحان نهایی ریاضی (رشته انسانی)

بهترین کتاب‌ها برای امتحان نهایی ریاضی و آمار 3 رشته انسانی کتاب‌های انتشارات بنی هاشم، شب امتحان خیلی سبز، فرمول بیست گاج، بانک سوالات امتحانی گلبرگ، غول امتحان ریاضی مبتکران و ماجراهای من و درسام خیلی سبز هستند که در این محتوا هر کتاب را معرفی کردیم. (در قسمت بهترین کتاب‌ها برای امتحان نهایی ریاضی، رشته ریاضی)

اگر برای امتحانات نهایی امسال آماده می‌شوید مطالب زیر را حتما مطالعه کنید:

چند سوال متداول

بهترین منبع برای امتحان نهایی ریاضی چیست؟

کتاب درسی (به خصوص تمرینات) به همراه یک منبع کمک درسی. (در این محتوا بهترین منابع کمک درسی برای امتحان نهایی ریاضی را معرفی کرده‌ایم)

بهترین کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی ریاضی کدامند؟

کتاب‌های ماجراهای من و درسام، ریاضی انتشارات بنی هاشم، شب امتحان خیلی سبز، فرمول بیست گاج، بانک سوالات امتحانی گلبرگ و غول امتحان ریاضی مبتکران.

کتاب‌های امتحان نهایی ریاضی را از کجا تهیه کنیم؟

همه کتاب‌های معرفی شده در این محتوا را می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت از وب سایت پایتخت کتاب (بانک کتاب پایتخت) خریداری کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه

نظر خود را ثبت کنید

نظرات ثبت شده

  1. علیرضا قاسمی اسفند 2, 1402

    سلام لطفاً شیمی هم بگید

    • پایتخت کتاب اسفند 2, 1402

      سلام پایتختی عزیز💙داخل سایت هستش اگه پیدا نمیکنید بفرمایید لینک مستقیم رو براتون بفرستیم

  2. امیرمحمد بابایی اردیبهشت 11, 1402

    به نظر من حتما جزوات بنی هاشمی رو نهیه کنید چون خیلی از سوالاتش توی امتحان میاد

    • پایتخت کتاب بهمن 12, 1402

      سلام پایتختی عزیز💙 بله نمونه سوالات بنی هاشمی توی چند سال اخیر سوالات ش خیلی نزدیک امتحانات نهایی شما بوده.

آخرین مقالات پایتخت کتاب