برای امتحان نهایی هندسه چی بخونم؟

16 بهمن 1402
سارا رسولی
زمان مطالعه : 7 دقیقه
برای امتحان نهایی هندسه چی بخونم؟

همان طور که می‌دانید امتحانات نهایی امسال یک تفاوت بزرگ با امتحانات نهایی سال‌های گذشته دارد و آن هم تاثیر قطعی و 40 درصدی نمره این امتحانات در نتیجه کنکور سراسری است. احتمالا امسال شایعات زیادی در مورد سخت‌تر شدن امتحانات شنیده باشید و شاید از آن دسته دانش‌آموزان باشید که مطالعه برای امتحانات را تا به امروز به تاخیر انداخته‌اند.

حالا فرض کنید در مورد درسی مثل هندسه 3 صحبت می‌کنم؛ ترسناک‌تر شد نه؟! هندسه از آن دسته درس‌هایی است که اکثر دانش‌آموزان روش مطالعه صحیح آن را بلد نیستند و از این رو مطالعه این درس را مدام به تعویق می‌اندازند و در نتیجه در درس هندسه ضعف دارند.

راه‌حل شما برای کسب بهترین نمره در امتحان نهایی هندسه، انتخاب یک کتاب کمک‌درسی استاندارد و مطالعه آن در کنار کتاب درسی است. برای امتحان نهایی هندسه چی بخونیم و کدام کتاب‌ها بهتر هستند؟ این کتاب‌ها را از کجا تهیه کنیم؟ ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

اهمیت نمره هندسه در امتحانات نهایی

برخی از داوطلبان به اشتباه فکر می‌کنند که معدل کل امتحانات نهایی در نتیجه کنکور تاثیر می‌گذارد در نتیجه با خودشان اینطور حساب می‌کنند که حتی اگر نمره من در درسی (مثلا هندسه) خوب نشد، با گرفتن نمره بالا در سایر دروس آن را جبران می‌کنم. این فکر اشتباه است، چرا؟

تخفیف یهویی

چون در امتحانات نهایی، نمره تک به تک دروس در نتیجه کنکور شما موثر است.

مثلا در کنکور سوالات درس ریاضی از کتاب‌های ریاضیات گسسته، حسابان، هندسه و آمار و احتمال طرح می‌شود و هر درس سهمی در درصد ریاضی کنکور شما دارد. در مورد تاثیر نمرات امتحانات نهایی هم دقیقا به همین شکل است؛ یعنی نمره درس هندسه بخشی از درصد نهایی ریاضی کنکور شما خواهد بود و بر فرض با گرفتن نمره 20 در درس فیزیک، نمره 12 هندسه جبران نمی‌شود!

برای امتحان نهایی هندسه کتاب درسی بهتر است یا کمک درسی؟

مهم‌ترین منابع برای موفقیت در امتحانات نهایی، کتاب‌های درسی و نمونه سوالات امتحانی سال‌های گذشته است؛ اما در مورد درسی مثل هندسه این منابع کفایت نمی‌کند.

اگر به دنبال کسب نمره بیست در درس هندسه هستید، لازم است یک کتاب کمک درسی استاندارد و مناسب تهیه کنید. به دو دلیل؛

  • دلیل اول: کتاب درسی هندسه در برخی قسمت‌ها ناقص و گنگ است و شاید دانش‌آموز با مطالعه کتاب به تنهایی از پس فهم برخی مطالب برنیاید.
  • دلیل دوم: علاوه بر نمونه سوالات امتحانات سال‌های گذشته، بهتر است تعدادی سوال تالیفی جدید اما استاندارد حل کنید و این سوالات را می‌توانید در کتاب‌های کمک درسی هندسه که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم، بیابید.

توصیه می‌کنم بعد از مطالعه هر فصل از کتاب درسی، حتما آن مبحث را از درسنامه کتاب کمک درسی مطالعه کنید و بعد برای آن قسمت تا می‌توانید نمونه سوال حل کنید.

برنامه امتحانات نهایی دوازدهم 1402 ✍🏻 | برنامه تمام رشته ها

مقاله مرتبط: برنامه امتحانات نهایی دوازدهم 1402 ✍🏻 | برنامه تمام رشته ها

اینکه بدانید سهم هر فصل از کتاب در امتحان نهایی چند نمره است، به شما کمک می‌کند زمان و انرژی‌تان را بهتر مدیریت کنید و مثلا روی فصول مهم‌تر زمان بیشتری بگذارید.

یادتان باشد که اگر می‌خواهید در درسی مثل هندسه نمره خوبی کسب کنید، لازم است روی همه مطالب و فصول تسلط کافی داشته باشید؛ چون اکثر مباحث این کتاب به هم مرتبط هستند.

امتحان نهایی درس هندسه3 در تاریخ یکشنبه 1402/03/07 برگزار می‌شود و بودجه بندی فصول آن به صورت زیر است:

شماره فصلبارم نمره
14
28
38
بودجه بندی هندسه

ویژگی کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی هندسه

ویژگی کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی هندسه
می‌پرسی برای امتحان نهایی هندسه چی بخونم؟ کتاب درسی به اضافه یک کتاب کمک درسی خوب

در فرجه امتحانات نهایی یا شب امتحان، زمان شما بسیار محدود و حجم مطالب بالا است، طبیعتا در چنین شرایطی وقت کافی برای مطالعه درسنامه‌های مفصل و طولانی ندارید. یک کتاب کمک‌درسی خوب باید این دو ویژگی را داشته‌باشد:

  • ویژگی اول: درسنامه‌های مختصر و کاربردی داشته باشد؛ یعنی در درسنامه همه مطالب به طور خلاصه بیان شده‌باشند.
  • ویژگی دوم: علاوه بر سوالات امتحانات نهایی گذشته، باید به تعداد کافی سوال تالیفی در آن ارائه شده‌باشد؛ چون برای تسلط و یادگیری دروس محاسباتی بهترین روش حل سوال و تمرین است. البته این سوالات باید استاندارد باشند و از چهارچوب مطالب کتاب و امتحانات سال‌های گذشته خارج نشوند.

در ادامه بهترین کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی هندسه را معرفی می‌کنیم. این کتاب‌ها را می‌توانید با بهترین قیمت از وب‌سایت پایتخت کتاب تهیه کنید و در کمترین زمان ممکن آن‌ها را درب منزل تحویل بگیرید.

معرفی کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی هندسه

  • هندسه دوازدهم بنی هاشمی: در این کتاب آزمون‌های استاندارد متنوع، نمونه سوالات امتحانات نهایی و دو آزمون ضمیمه (شامل نمونه سوال امتحانی مدارس معروف و یک آزمون بدون پاسخ) ارائه شده‌است. پاسخ‌نامه تشریحی هر سوال به قدری کامل است که می‌تواند نقش یک درسنامه را ایفا کند.
  • غول امتحان مبتکران: رویکرد این کتاب این است که شما بتوانید در کنار حل نمونه سوالات امتحانی و بررسی پاسخ تشریحی هر سوال، با ارائه تمرین‌های جامع درس به درس، غول امتحان نهایی هندسه را شکست دهید!
  • گلبرگ هندسه دوازدهم گل واژه: این کتاب شامل خلاصه درس‌های ویژه شب امتحان (به صورت فلش کارت)، سوالات امتحانی درس به درس به همراه پاسخ‌نامه تشریحی و چندین دوره نمونه سوال آزمون‌های نوبت اول و نوبت دوم است.
  • بانک نهایی خیلی سبز: این کتاب برای دانش‌آموزانی که به دنبال ارتقای نمره و معدل خود هستند، گزینه بسیار خوبی به نظر می‌رسد و همه ویژگی‌های یک کتاب شب امتحان؛ یعنی درسنامه‌های خلاصه و کاربردی و نمونه سوالات امتحانی استاندارد را دارد.
  • امتحانت هندسه دوازدهم مهروماه: اگر وقتتان تنگ است و به دنبال یک کتاب واقعا خلاصه اما کامل برای شب امتحان هستید، کتاب امتحانت هندسه دوازدهم مهروماه را امتحان کنید. این کتاب حدود 60 صفحه است اما هر آنچه که برای موفقیت در امتحان نهایی هندسه لازم دارید را در آن خواهید یافت.
  • فرمول بیست هندسه دوازدهم گاج: مولف این کتاب سنگ تمام گذاشته‌است؛ شما با تهیه این کتاب به حدود 80 صفحه درس‌نامه، بیش از 400 پرسش تشریحی، 6 دوره نمونه سوال امتحانی به همراه پاسخ‌نامه تشریحی و پنج ساعت فیلم آموزشی مخصوص شب امتحان (با اسکن QRکد) دسترسی خواهید داشت.

همچنین اگر برای امتحانات نهایی امسال آماده می‌شوید مطالب زیر را حتما مطالعه کنید:

چند سوال متداول

امتحان نهایی هندسه 3 در چه تاریخی برگزار می‌شود؟

امتحان نهایی درس هندسه3 در تاریخ یکشنبه 1402/03/07 برگزار می‌شود.

بهترین کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی هندسه کدامند؟

کتاب‌های هندسه دوازدهم بنی هاشمی، غول امتحان هندسه دوازدهم مبتکران، گلبرگ هندسه دوازدهم گل واژه، بانک نهایی هندسه دوازدهم خیلی سبز، امتحانت هندسه دوازدهم مهروماه و فرمول بیست هندسه دوازدهم گاج.

کتاب‌های کمک درسی امتحان نهایی‌ هندسه را از کجا خریداری کنیم؟

همه کتاب‌های معرفی شده در این محتوا را می‌توانید در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت از وب سایت پایتخت کتاب خریداری کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه

نظر خود را ثبت کنید

نظرات ثبت شده

ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب