اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی؛ ویژه اندروید و iOS

24 مهر 1402
سارا خاکسار
زمان مطالعه : 10 دقیقه
اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی؛ ویژه اندروید و iOS

امروزه وجود تکنولوژی‌های پیشرفته و اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی درسی این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم کرده‌است، تا به راحتی برای به دست آوردن رتبه‌های بالا اقدام به برنامه‌ریزی کنند. همانطور که می‌دانید برای پیشرفت در هر کاری نیاز به برنامه‌ریزی دقیق است. خیلی از دانش‌آموزان، خانواده و حتی معلمان تجربه کافی در این حوزه را ندارند و نمی‌دانند چگونه باید برنامه‌ریزی کنند. خیلی از ما نگران این هستیم که برنامه را فراموش کینم یا از برنامه عقب بمانیم.

اگر به دنبال یک راه حل کم هزینه و آسان می‌گردید، کافیست با اپلیکیشن‌های مناسبی آشنا شوید، تا برای انجام برنامه‌ریزی درسی مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد نباشید. حتی اگر از مشاوره تحصیلی استفاده می‌کنید، این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند منظم‌تر و دقیق‌تر پیش‌بروید و از برنامه جا نمانید. ما در ادامه‌ی این مطلب با معرفی اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی درسی به شما کمک می‌کنیم تا هرچه زودتر به یک فرد دقیق و منظم تبدیل شوید.

بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی رایگان برای اندروید و ios

شما به عنوان یک دانش‌آموز برنامه‌ریزی درسی، تاریخ امتحانات و تکالیف برایتان مهم است. برای به یاد داشتن این تاریخ‌ها نیاز به اپیکیشن‌های برنامه ریزی درسی دارید. در ادامه برخی از اپیکیشن‌های رایگان را به شما معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن Chipper

این اپلیکیشن یک برنامه رایگان برای گوشی‌های اندروید است و برای دانش‌آموزان محبوبیت خاصی دارد. اگر به دنبال برنامه‌ریزی برای کنکور هستید، این برنامه می‌تواند برای کمک به شما بسیار مؤثر باشد. برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن شامل موارد زیر هستند:

تخفیف یهویی

  • لیست انجام کار برای سازماندهی و زمان‌بندی دقیق کار‌ها
  • دریافت پاداش بعد از انجام دادن کارها
  • امکان اضافه کردن تاریخ امتحانات، کارها، تکالیف و…

شما می‌توانید همین امروز این اپلیکیشن برنامه‌ریزی درسی را به صورت رایگان از اپ استور‌های اندروید دانلود کنید و از این اپلیکیشن در برنامه‌ریزی تحصیلی خود استفاده کنید.

اپلیکیشن Todait

استفاده از این برنامه معمولاً به درد دانش‌آموزانی می‌خورد که در هنگام مطالعه حواسشان از درس پرت می‌شود.

برخی از ویژگی‌های این برنامه عبارتند از:

  • نمایش زمان صرف شده برای هر مطالعه در اپلیکیشن
  • جمع‌آوری تمام کار‌های انجام‌شده و همچنین نشان دادن آن بر نمودار

می‌توان گفت این برنامه در لیست ده اپلیکیشن برتر برای برنامه‌ریزی قرار دارد. دانش‌آموزان و هم دانشجویان می‌توانند این برنامه را به راحتی دانلود و از آن استفاده کنند.

اپلیکیشن Agenda

با استفاده از این برنامه می‌توانید یک برنامه‌ریزی مفید و کاربردی برای کار‌های خود داشته‌باشید. ویژگی‌های این اپلیکیشن شامل موارد زیر است:

  • قابلیت سازماندهی فعالیت‌ها و کد‌گذاری با رنگ‌ها
  • اضافه‌کردن جزوه و نکات ترم جدید به اپلیکیشن.
  • نشان دادن تاریخ اضافه‌کردن جزوه.

از این اپلیکیشن می‌توانید در هر مقطع تحصیلی و یا دانشجوی هر ترمی که هستید استفاده کنید تا از فراموشی نکات مهم جزوات خود جلوگیری کنید. شما می‌توانید به راحتی این اپلیکیشن را در گوشی اندروید یا آیفون خود دانلود و از آن استفاده کنید.

اپلیکیشن My Study Life

این برنامه قابلیت‌های بسیار جذابی دارد که آن را از سایر اپلیکیشن های برنامه‌ریزی درسی جدا می‌کند و با همین قابلیت‌ها توانسته درس خواندن را برای کاربران خود آسان کند. برخی از ویژگی‌های این برنامه را در ادامه بخوانید:

  • قابلیت برنامه‌ریزی دقیق درسی از جمله وارد کردن شماره کلاس و همچنین زمان تکالیف و حتی نام معلم.
  • نمایش برنامه‌ریزی شما از طریق داشبورد برنامه.

اگر به عنوان دانشجو یا دانش‌آموز به دنبال یک برنامه جذاب و کاربردی می‌گردید اپلیکیشن My Study Life را به راحتی می‌توانید از سایت‌های اندرویدی و یا اپ استور برای گوشی‌های آیفون دانلود و از آن استفاده کنید.

اپلیکیشن Forest

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید بنابر دلایلی انگیزه‌ی خود را برای درس خواندن از دست بدهید. یا تمرکز زیادی برای مطالعه طولانی و عمیق ندارید. عملکرد اپلیکیشن Forest به این صورت است که در ابتدا که آن را با شروع درس خواندن خود فعال می‌کنید، به شما یک درخت می‌دهد که با ادامه درس خواندن این درخت رشد می‌کند. شما با تکرار هر جلسه یا هر بازه زمانی که برای درس خواند خود مقرر کرده‌اید، درخت‌های بیشتری را می‌کارید؛ تا اینکه درخت‌های شما بیشتر می‌شوند و شما یک جنگل خواهید داشت.

این اپلیکیشن انگیزه بسیار زیادی برای درس خواندن به شما می‌دهد چرا که شما از شکوفایی درخت دیجیتالی خود هنگام مطالعه درس لذت می‌برید و باعث می‌شود فعالیت درس خواندن در شما تقویت شود.

در ادامه به برخی از ویژگی‌های دیگر این برنامه اشاره می‌کنیم.

  • حفظ تمرکز دانش‌آموز در زمان مطالعه در بازه زمانی کوتاه.
  • مسدود شدن برنامه‌های دیگر هنگام استفاده از اپلیکیشن Forest

این برنامه هم برای گوشی‌های اندروید و هم گوشی‌های ios مناسب است.

اپلیکیشن Chegg Prep

یکی از اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی Chegg Prep  یا Chegg study است. اگر شما دانش‌آموز هستید و با آموزش به صورت فلش‌کارت احساس راحتی دارید، این برنامه می‌تواند برای شما مؤثر باشد. ویژگی‌های این اپلیکیشن عبارتند از:

  • امکان ایجاد فلش کارت براساس موضوع دلخواه شما
  • امکان اضافه کردن تصاویر به فلش کارت.

این برنامه هم روی گوشی‌های اندروید و هم ios قابل نصب است. اگر برای کنکور درس می‌خوانید و نیاز به یک برنامه همراه، برای استفاده از زمان‌های مرده خود دارید، این برنامه را نصب کنید.

اپلیکیشن Trello

اپلیکیشن Trello در مقابل دیگر اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی این انتخاب را به شما می‌دهد که به صورت تیمی به مطالعه بپردازید. این برنامه هم در گوشی اندروید و هم ios قابل استفاده است و با دانلود از سایت‌های برنامه‌های موبایلی به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. حتی می‌توانید بدون نصب اپلیکیشن از سایت ترلو استفاده کنید.

ویژگی‌های اپلیکیشن Trello عبارتند از:

  • قابلیت اشتراک‌گذاری مطالب با سایر دوستان.
  • امکان مدیریت کردن مطالب به صورت تیمی

برای اشتراک‌گذاری مطالب با دوستان ابتدا باید:

  1. بر روی گزینه‌ی Create board from template کلیک کنید.
  2. بعد از کلیک باید برای صفحه برنامه‌ریزیتان اسم مشخص کنید. (Board name)
  3. در ادامه باید مشخص کنید که می‌خواهید چه کسانی برنامه‌ریزی شما را ببینند.
  4. سپس می‌توانید در صفحه‌ای که ایجاد کردید کارت‌های مختلف یا چک لیست ایجاد کنید و به هرکدام لیبل، عکس و… اضافه کنید.

اینگونه می‌توانید به راحتی مطالب را در اختیار دوستان خود قرار دهید و با یکدیگر درس بخوانید.

اپلیکیشن Study Smarter

 این برنامه جزو پیشرفته‌ترین اپلیکیشن‌ها است و توانسته به دلیل قابلیت‌های مفیدی که دارد نظرات زیادی را به خود جلب کند. برخی از این ویژگی‌ها شامل:

  • امکان ایجاد ارتباط با دانش‌آموزان سراسر جهان
  • قابلیت ساخت فلش کارت‌ها و اشتراک‌گذاری آن‌ها
  • امکان جستجوی فلش کارت‌های دیگران
  • امکان ایجاد گروه‌های مختلف توسط دانشجویان در حوزه‌های مختلف
  • قابلیت آپلود جزوات خود و استفاده از آن‌ها در حاشیه‌نویسی

این اپلیکیشن با خصوصیات زیادی که دارد توجه زیادی از دانشجویان و دانش‌آموزان را به خود جلب کرده و توانسته از برنامه‌های درسی دیگر پیشی بگیرد. شما به راحتی می‌توانید این برنامه‌ی مفید را دانلود و از آن استفاده کنید.

اپلیکیشن myHomework Student Planner

این برنامه مناسب دانش‌آموزان و دانشجویان است که به دلیل ساده بودن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این برنامه نظم زیادی به دوران تحصیل شما می‌دهد. در ادامه سه تا از ویژگی‌های بارز این برنامه را بیان می‌کنیم.

  • تکالیف آینده‌ی شما را سازماندهی می‌کند.
  • لیست مرتبی از تکالیف در خانه را نیز ایجاد می‌کند.
  • این اپلیکیشن تاریخ‌های مهم را به شما اعلام می‌کند.

اپلیکیشنCalender

 با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید برنامه‌های روزانه و هفتگی خود را مدیریت کنید. این اپلیکیشن وقایع مهمی مانند جلسات کاری، کلاس‌ها، قرار‌های ملاقات، تعطیلات و سایر فعالیت‌ها را برایتان در تقویم ثبت می‌کند.

اپلیکیشن Calendar نیز قابلیت تنظیم یادآوری‌ها و هشدار‌های مرتبط با رویداد‌ها را داراست و امکان به اشتراک‌گذاری تقویم با دیگران را نیز فراهم می‌کند. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند برنامه‌ریزی مشترکی را با مدرسین، دوستان و همکاران خود انجام دهند و هماهنگی بهتری را در برنامه‌ها و فعالیت‌های مشترک داشته باشند.

همچنین اپلیکیشن Calendar می‌تواند در برنامه‌ریزی سفر و مسافرت کمک کند. می‌توانید تاریخ‌های سفر، رزرو‌های هتل‌ها، پرواز‌ها و سایر جزئیات مربوطه را ثبت و ذخیره کنید.

پیشنهاد می‌کنیم همین حالا یکی از این اپلیکیشن‌ها را انتخاب و دانلود کنید تا بتوانید به راحتی برنامه درسی  و کاری خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنید.

معرفی اپلیکیشن برنامه ریزی درسی فارسی

در ادامه چند اپلیکیشن برنامه ریزی درسی فارسی را معرفی خواهیم کرد. این برنامه‌ها ایرانی هستند و برای استفاده دانش‌آموزان راحت‌تر از برنامه‌های خارجی خواهند بود.

اپلیکیشن درس یار

 این برنامه زمان‌بندی شما را برای درس خواندن تحلیل می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا در تحصیل نتیجه‌ی بهتری دریافت کنید. درس یار به شما این امکان را می‌دهد که در سال تحصیلی جدید یا ترم جدید بصورت جداگانه بدون اینکه تداخلی ایجاد شود برنامه‌ریزی جدید انجام دهید.

 درس‌یار به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌های روزانه و هفتگی خود را مدیریت کنید. شما می‌توانید زمان‌ کلاس‌ها، تمرین‌ها، آزمون‌ها و سایر فعالیت‌ها را در تقویم ثبت و مشاهده کنید و به انجام آن‌ها بپردازید.

اپلیکیشن تیک طلایی

این اپلیکیشنی است که معمولاً کنکوری‌ها در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد از آن استفاده می‌کنند. نکته مهم این است که این اپلیکیشن ایرانی و زبان آن فارسی است. بعضی از ویژگی‌های این اپلیکیشن عبارتند از:

  • راهنمایی روش‌های هدفمند برای برنامه‌ریزی
  • راهنمایی درباره‌ مدیریت زمان
  • آموزش مفید برای افزایش تمرکز
  • تکنیک‌های افزایش سرعت مطالعه

با استفاده از این اپلیکیشن برنامه‌های روزانه و هفتگی خود را مدیریت کنید و به راحتی زمان کلاس‌ها، تمرین‌ها، آزمون‌ها و سایر فعالیت‌ها را در تقویم ثبت و مشاهده کنید.

کلام آخر

استفاده از اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی ویژه اندروید و ios به دانش‌آموزان و دانشجویان در یادگیری و بهبود عملکرد تحصیلی آن‌ها کمک می‌کند. این اپلیکیشن‌ها با ارائه منابع آموزشی تعاملی و چندرسانه‌ای، فرصتی برای بهبود درک و تسلط بر مطالب درسی را به وجود آورده است.

همچنین امکانات تعاملی و تمرین‌های آنلاین را فراهم می‌کنند که به دانش‌آموزان و دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش خود را در دروس مختلف ارتقا دهند. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های درسی قابلیت سازماندهی و مدیریت یادداشت‌های خود را داراست، که به دانش‌آموزان و دانشجویان در ثبت و نگهداری یادداشت‌ها و دسترسی به آن‌ها کمک می‌کند.

همان‌طور که در این محتوا گفته شد برخی از این اپلیکیشن‌های درسی امکان ارتباط مستقیم با مدرسین و دیگر دانشجویان را فراهم می‌کنند که به دانش‌آموزان و دانشجویان امکان مشارکت در گفتگو‌ها و مطرح کردن سؤالات خود را می‌دهند. شما کدام یک از این اپلیکیشن‌ها را استفاده کرده‌اید؟ آیا به برنامه‌ریزی درسی شما کمک کرده‌است؟ لطفا تجربیات خود را در قسمت نظرات این محتوا با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده

سارا خاکسار

نویسنده : سارا خاکسار

کارشناس ادبیات فارسی، مشاور تحصیلی کنکور و عضو تیم تولید محتوا پایتخت کتاب هستم. اینجا تجربه‌ها و نتایج تحقیقاتم در حوزه پیشرفت تحصیلی رو باهاتون به اشتراک می‌‌گذارم. آگاهی‌بخشی ازطریق نوشتن، کار مورد علاقه منه! نوشتن رسالت من است!

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. ناشناس فروردین 27, 1403

    واقعا ممنونم مطالبتون عالی بود،شما بهترینی

    • پایتخت کتاب فروردین 28, 1403

      سلام پایتختی عزیز💙 خوشحالیم از این بابت

  2. Saba آذر 9, 1402

    عالی🤌🏻

    • پایتخت کتاب آذر 10, 1402

      سلام پایتختی عزیز💙 حوشحالیم که براتون مفید بوده

  3. مریم مهر 25, 1402

    درود بر شما ، ممنون از اطلاعات کاربردی که در اختیار دانش آموزان ،دانشجویان ،معلمان و حتی اولیاء قرار دادید .

    • پایتخت کتاب مهر 25, 1402

      خوشحالیم از این بابت💙

  4. Jesus مهر 24, 1402

    عالی بودن

    • پایتخت کتاب مهر 25, 1402

      خوشحالیم از این بابت💙

آخرین مقالات پایتخت کتاب